Carlos Tavares, generální ředitel společnosti Stellantis, uvedl, že recyklace a repase budou hrát zásadní roli při snižování nákladů na elektromobily pro spotřebitele.
Nárůst cen surovin spolu s jejich omezenou dostupností a dopadem jejich těžby na životní prostředí nutí v poslední době výrobce a regulační orgány přizpůsobovat své procesy tak, aby zahrnovaly větší míru opětovného použití a recyklace. Fluxus cen surovin činí podle Tavarese z cenové dostupnosti elektromobilů problém pro běžného spotřebitele.
“Naším cílem je zavést stálé dodávky surovin a obejít tak vzestupy a poklesy trhu. To znamená menší inflaci,” uvedl Tavares, když situaci rozváděl během slavnostního otevření prvního recyklačního a regeneračního centra společnosti Stellantis v Turíně. Toto centrum, označované jako jednotka “oběhového hospodářství”, je strategickým opatřením, jehož cílem je zvrátit negativní dopad inflace surovin, která nepříznivě ovlivňuje postup elektrifikace, dodal Tavares.
Francouzsko-italská automobilová skupina si v rámci své dlouhodobé obchodní strategie klade za cíl dosáhnout do roku 2030 z jednotky pro oběhové hospodářství příjmů ve výši 2 miliard eur (2,2 miliardy USD). Tyto příjmy by měly pocházet z recyklace a prodlužování životnosti dílů a materiálů, včetně baterií pro elektromobily.
Zdroj: Getty Images
“Růst je robustní,” komentoval Tavares a naznačil, že potenciál jednotky bude třeba revidovat směrem nahoru. Neposkytl však žádné konkrétní informace týkající se revidovaného cíle. “To, co zde vytváříme, je lukrativní byznys,” prohlásil.
Nové centrum oběhového hospodářství se nachází v komplexu Mirafiori v Turíně. Jeho zaměření spočívá v prodlužování životnosti dílů a vozidel, kromě repasování komponentů a recyklace materiálů pro opětovné zařazení do výrobního cyklu.
Podle Tavarese má společnost Stellantis v plánu zřídit další tři taková centra, především v Severní Americe, Latinské Americe a v regionu zahrnujícím Afriku a Blízký východ.
Společnost Stellantis investovala 40 milionů eur do italského závodu, který v současné době zaměstnává 170 vysoce kvalifikovaných pracovníků. Do roku 2025 chce automobilový konglomerát zvýšit jejich počet na přibližně 550. Většina těchto zaměstnanců byla přijata ze stávajících italských zaměstnanců společnosti Stellantis, potvrdil Tavares.
Kroky společnosti Stellantis odrážejí rostoucí trend v automobilovém průmyslu, kdy se výrobci snaží o větší udržitelnost a nákladovou efektivitu ve stále konkurenčnějším prostředí. Vzhledem k růstu cen surovin a neustálému kolísání jejich dostupnosti se recyklační a repasní programy jeví jako optimální řešení, jak odvrátit potenciální důsledky, jako je například inflace. Tím se elektromobily stanou pro spotřebitele nejen dostupnějšími, a tím se zvýší jejich popularita, ale také se podpoří celkové cíle oběhového hospodářství.
Iniciativa společnosti Stellantis zaměřená na reformu a prodloužení životnosti dílů vozidel a baterií znamená vizionářský krok v boji proti plýtvání. Dosavadní rychlý růst recyklačních a regeneračních operací svědčí o obrovském potenciálu, který toto odvětví do budoucna skrývá.
Závěrem lze říci, že spuštěním svého prvního centra oběhového hospodářství se společnost Stellantis vydává na cestu revoluce ve vnímání hodnoty stárnoucích dílů a materiálů výrobci automobilů, což by potenciálně mohlo přinést výrazný posun v postupech udržitelnosti v celém odvětví. Zdůrazňuje význam integrace inovativních, ekologických řešení do obchodních modelů, zejména v odvětvích, která jsou tradičně považována za náročná na zdroje. Model recyklace a regenerace předložený společností Stellantis není jen řešením nestálosti surovin, ale může také sloužit jako cenná nabídka pro zvýšení cenové dostupnosti elektrických vozidel, což následně umožní většímu počtu spotřebitelů přejít na ekologičtější způsoby dopravy.
Carlos Tavares, generální ředitel společnosti Stellantis, uvedl, že recyklace a repase budou hrát zásadní roli při snižování nákladů na elektromobily pro spotřebitele.Nárůst cen surovin spolu s jejich omezenou dostupností a dopadem jejich těžby na životní prostředí nutí v poslední době výrobce a regulační orgány přizpůsobovat své procesy tak, aby zahrnovaly větší míru opětovného použití a recyklace. Fluxus cen surovin činí podle Tavarese z cenové dostupnosti elektromobilů problém pro běžného spotřebitele.“Naším cílem je zavést stálé dodávky surovin a obejít tak vzestupy a poklesy trhu. To znamená menší inflaci,” uvedl Tavares, když situaci rozváděl během slavnostního otevření prvního recyklačního a regeneračního centra společnosti Stellantis v Turíně. Toto centrum, označované jako jednotka “oběhového hospodářství”, je strategickým opatřením, jehož cílem je zvrátit negativní dopad inflace surovin, která nepříznivě ovlivňuje postup elektrifikace, dodal Tavares.Francouzsko-italská automobilová skupina si v rámci své dlouhodobé obchodní strategie klade za cíl dosáhnout do roku 2030 z jednotky pro oběhové hospodářství příjmů ve výši 2 miliard eur . Tyto příjmy by měly pocházet z recyklace a prodlužování životnosti dílů a materiálů, včetně baterií pro elektromobily.“Růst je robustní,” komentoval Tavares a naznačil, že potenciál jednotky bude třeba revidovat směrem nahoru. Neposkytl však žádné konkrétní informace týkající se revidovaného cíle. “To, co zde vytváříme, je lukrativní byznys,” prohlásil.Nové centrum oběhového hospodářství se nachází v komplexu Mirafiori v Turíně. Jeho zaměření spočívá v prodlužování životnosti dílů a vozidel, kromě repasování komponentů a recyklace materiálů pro opětovné zařazení do výrobního cyklu.Podle Tavarese má společnost Stellantis v plánu zřídit další tři taková centra, především v Severní Americe, Latinské Americe a v regionu zahrnujícím Afriku a Blízký východ.Společnost Stellantis investovala 40 milionů eur do italského závodu, který v současné době zaměstnává 170 vysoce kvalifikovaných pracovníků. Do roku 2025 chce automobilový konglomerát zvýšit jejich počet na přibližně 550. Většina těchto zaměstnanců byla přijata ze stávajících italských zaměstnanců společnosti Stellantis, potvrdil Tavares.Kroky společnosti Stellantis odrážejí rostoucí trend v automobilovém průmyslu, kdy se výrobci snaží o větší udržitelnost a nákladovou efektivitu ve stále konkurenčnějším prostředí. Vzhledem k růstu cen surovin a neustálému kolísání jejich dostupnosti se recyklační a repasní programy jeví jako optimální řešení, jak odvrátit potenciální důsledky, jako je například inflace. Tím se elektromobily stanou pro spotřebitele nejen dostupnějšími, a tím se zvýší jejich popularita, ale také se podpoří celkové cíle oběhového hospodářství.Iniciativa společnosti Stellantis zaměřená na reformu a prodloužení životnosti dílů vozidel a baterií znamená vizionářský krok v boji proti plýtvání. Dosavadní rychlý růst recyklačních a regeneračních operací svědčí o obrovském potenciálu, který toto odvětví do budoucna skrývá. Závěrem lze říci, že spuštěním svého prvního centra oběhového hospodářství se společnost Stellantis vydává na cestu revoluce ve vnímání hodnoty stárnoucích dílů a materiálů výrobci automobilů, což by potenciálně mohlo přinést výrazný posun v postupech udržitelnosti v celém odvětví. Zdůrazňuje význam integrace inovativních, ekologických řešení do obchodních modelů, zejména v odvětvích, která jsou tradičně považována za náročná na zdroje. Model recyklace a regenerace předložený společností Stellantis není jen řešením nestálosti surovin, ale může také sloužit jako cenná nabídka pro zvýšení cenové dostupnosti elektrických vozidel, což následně umožní většímu počtu spotřebitelů přejít na ekologičtější způsoby dopravy.