Nejlepší analytik automobilového trhu se domnívá, že tyto 2 nevýkonné společnosti se v roce 2024 vrátí na trh
Vedoucí oddělení výzkumu automobilového a vesmírného průmyslu banky Morgan Stanley Adam Jonas ve středu zveřejněné zprávě potvrdil, že i v roce 2024 bude podporovat starší automobilky Ford (F) a General Motors (GM).
Adam Jonas, vedoucí oddělení výzkumu automobilového a vesmírného průmyslu banky Morgan Stanley, nadále podporuje automobilky Ford a General Motors v roce 2024, i přes jejich nedávnou slabou výkonnost.
Jonas udělil oběma společnostem rating „overweight“ a stanovil cílové ceny 15 USD pro akcie Fordu a 40 USD pro akcie GM, což naznačuje významný růstní potenciál pro tyto akcie.
I přes pomalý přechod od tradičních vozidel s benzinovými motory k elektromobilům zůstává Jonas optimistou a očekává, že automobilky by mohly využít přechodné období.
Jonas také zdůraznil, že potenciální pokles úrokových sazeb by mohl podpořit růst pro Ford a GM, protože spotřebitelé by měli více kupní síly na nákup vozidel.
Navzdory tomu, že obě společnosti v poslední době vykazují slabé výsledky, Jonas se rozhodl držet u obou společností rating overweight. Jeho pozice naznačuje přesvědčení, že obě akcie i přes nedávnou slabší výkonnost představují silné investiční příležitosti do budoucna. V této prognóze přiřadil Jonas společnosti Ford cílovou cenu 15 USD za akcii, což představuje slibný nárůst o 22 %, zatímco jeho cílová cena 40 USD pro General Motors odkazuje na potenciální zisk více než 10 %.
V uplynulém roce akcie Fordu (F) vzrostly o skromných 6,1 %. Současně akcie General Motors (GM) vzrostly přibližně o 8 %. Tyto zisky jsou však ve srovnání s širším obrazem trhu zastíněny. Například index S&P 500 od začátku roku vzrostl přibližně o 24 %.
Ford a General Motors v roce 2023 udělaly značný strategický krok směrem k výrobě elektromobilů (EV) s významnými investicemi do této oblasti. Tyto automobilky vyčlenily rozsáhlé zdroje a finanční prostředky na vývoj elektrických vozidel, což podtrhuje jejich závazek v tomto směru. Přesto přechod od tradičních vozidel s spalovacími motory na elektromobily byl pomalejší, než se původně očekávalo v průmyslu. To vedlo k odložení plánů na otevření nových výrobních závodů pro elektrická vozidla, dokud se nezlepší ziskovost této oblasti. Tato situace přináší výzvy i příležitosti pro Ford a GM, protože se snaží přizpůsobit se rychle se měnícímu trhu elektromobilů a zajistit svou konkurenceschopnost v této transformující se oblasti automobilového průmyslu.
I přes nižší výkonnost ve srovnání se zbytkem trhu zůstává Jonas optimistou. Naznačuje, že přechodné období, charakterizované přechodem od vozidel na benzinový pohon k elektromobilům, by mohlo oběma společnostem potenciálně posloužit jako ziskové východisko.
“V našem vlastním výzkumu jsme se zabývali potenciálem vozidel s ICE, která jsou pro automobilky vnímána jako závazky. Při zpětném pohledu byl tento názor přinejmenším předčasný, ne-li přímo zcela mylný,” uvedl Jonas. “Pomalejší zavádění elektromobilů znamená pomalejší odstraňování vozidel ICE. Opět pozitivní pro detroitské výrobce OEM.”
Jonas navíc poznamenal, že potenciální pokles úrokových sazeb by mohl dále podpořit růst obou akcií. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé mají díky sníženým úrokovým sazbám přístup k větší kupní síle na parkovištích, lze očekávat nárůst nákupů vozidel.
Při pohledu do budoucna Jonas označil za potenciálně nejvýznamnější vítr do plachet pro Ford a General Motors lepší alokaci kapitálu.
Zdroj: Getty Images
“Ford a GM jsou oceňovány na přibližně 2 roky svých kombinovaných kapitálových výdajů + výzkum a vývoj oproti 50 letům pro širší trh,” poznamenal Jonas. “Když uvážíme, že více než polovina celkových výdajů OEM připadá na elektromobily a související investice, můžeme pochopit, jak velkou hodnotu lze zachovat (ne-li vytvořit?) s vyváženým a překalibrovaným režimem výdajů.”
I při smíšených trendech ve výkonnosti se tradiční výrobci automobilů, jako jsou Ford a General Motors, zdají být optimističtí, pokud jde o vyhlídky na budoucí růst. Rozsáhlý přechod na elektromobily a související investice vzbudily značný zájem a důvěru odborníků z oboru. Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů upravují strategie podle chování spotřebitelů a využívají změn, vidí investiční prognostici jako Jonas pro obě starší společnosti pozitivní stránku věci.
Jonasovy postřehy zanechávají dojem optimismu. Investoři a pozorovatelé trhu budou s velkým zájmem sledovat, jak automobilky budou pokračovat v manévrování a přizpůsobování se rychle se měnícímu prostředí automobilového průmyslu. Klíčovým prvkem sledování bude jejich schopnost reagovat na globální posun směrem k elektromobilům. Tento trend představuje značnou výzvu pro tradiční automobilky, ale zároveň také přináší nové příležitosti pro inovaci a růst v odvětví elektromobility. Předpokládá se, že automobilky, které budou schopny efektivně přecházet na elektromobilní technologie a nabídnout atraktivní elektromobily, budou lépe postaveny pro úspěch v budoucnosti.
Navzdory tomu, že obě společnosti v poslední době vykazují slabé výsledky, Jonas se rozhodl držet u obou společností rating overweight. Jeho pozice naznačuje přesvědčení, že obě akcie i přes nedávnou slabší výkonnost představují silné investiční příležitosti do budoucna. V této prognóze přiřadil Jonas společnosti Ford cílovou cenu 15 USD za akcii, což představuje slibný nárůst o 22 %, zatímco jeho cílová cena 40 USD pro General Motors odkazuje na potenciální zisk více než 10 %. V uplynulém roce akcie Fordu vzrostly o skromných 6,1 %. Současně akcie General Motors vzrostly přibližně o 8 %. Tyto zisky jsou však ve srovnání s širším obrazem trhu zastíněny. Například index S&P 500 od začátku roku vzrostl přibližně o 24 %. Ford a General Motors v roce 2023 udělaly značný strategický krok směrem k výrobě elektromobilů s významnými investicemi do této oblasti. Tyto automobilky vyčlenily rozsáhlé zdroje a finanční prostředky na vývoj elektrických vozidel, což podtrhuje jejich závazek v tomto směru. Přesto přechod od tradičních vozidel s spalovacími motory na elektromobily byl pomalejší, než se původně očekávalo v průmyslu. To vedlo k odložení plánů na otevření nových výrobních závodů pro elektrická vozidla, dokud se nezlepší ziskovost této oblasti. Tato situace přináší výzvy i příležitosti pro Ford a GM, protože se snaží přizpůsobit se rychle se měnícímu trhu elektromobilů a zajistit svou konkurenceschopnost v této transformující se oblasti automobilového průmyslu.I přes nižší výkonnost ve srovnání se zbytkem trhu zůstává Jonas optimistou. Naznačuje, že přechodné období, charakterizované přechodem od vozidel na benzinový pohon k elektromobilům, by mohlo oběma společnostem potenciálně posloužit jako ziskové východisko.“V našem vlastním výzkumu jsme se zabývali potenciálem vozidel s ICE, která jsou pro automobilky vnímána jako závazky. Při zpětném pohledu byl tento názor přinejmenším předčasný, ne-li přímo zcela mylný,” uvedl Jonas. “Pomalejší zavádění elektromobilů znamená pomalejší odstraňování vozidel ICE. Opět pozitivní pro detroitské výrobce OEM.”Jonas navíc poznamenal, že potenciální pokles úrokových sazeb by mohl dále podpořit růst obou akcií. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé mají díky sníženým úrokovým sazbám přístup k větší kupní síle na parkovištích, lze očekávat nárůst nákupů vozidel.Při pohledu do budoucna Jonas označil za potenciálně nejvýznamnější vítr do plachet pro Ford a General Motors lepší alokaci kapitálu.“Ford a GM jsou oceňovány na přibližně 2 roky svých kombinovaných kapitálových výdajů + výzkum a vývoj oproti 50 letům pro širší trh,” poznamenal Jonas. “Když uvážíme, že více než polovina celkových výdajů OEM připadá na elektromobily a související investice, můžeme pochopit, jak velkou hodnotu lze zachovat s vyváženým a překalibrovaným režimem výdajů.”I při smíšených trendech ve výkonnosti se tradiční výrobci automobilů, jako jsou Ford a General Motors, zdají být optimističtí, pokud jde o vyhlídky na budoucí růst. Rozsáhlý přechod na elektromobily a související investice vzbudily značný zájem a důvěru odborníků z oboru. Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů upravují strategie podle chování spotřebitelů a využívají změn, vidí investiční prognostici jako Jonas pro obě starší společnosti pozitivní stránku věci.Jonasovy postřehy zanechávají dojem optimismu. Investoři a pozorovatelé trhu budou s velkým zájmem sledovat, jak automobilky budou pokračovat v manévrování a přizpůsobování se rychle se měnícímu prostředí automobilového průmyslu. Klíčovým prvkem sledování bude jejich schopnost reagovat na globální posun směrem k elektromobilům. Tento trend představuje značnou výzvu pro tradiční automobilky, ale zároveň také přináší nové příležitosti pro inovaci a růst v odvětví elektromobility. Předpokládá se, že automobilky, které budou schopny efektivně přecházet na elektromobilní technologie a nabídnout atraktivní elektromobily, budou lépe postaveny pro úspěch v budoucnosti.