Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: BS
    NTSK 19 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Firma ze skupiny Volkswagen pracuje na průlomové baterii pro elektromobily

Společnost PowerCo, která je bateriovou divizí automobilky Volkswagen (VWAGY), zaznamenala slibné výsledky v testech prototypu tzv.

David Škvára Autor: David Škvára
5 ledna, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Volkswagen AG

Zdroj: Volkswagen AG

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Společnost PowerCo, bateriová divize Volkswagen, dosáhla slibných výsledků ve vývoji solid-state baterie pro elektromobily v partnerství s QuantumScape.
  • Tato technologie slibuje vyšší energetickou hustotu, bezpečnostní výhody díky eliminaci hořlavých elektrolytů a delší životnost baterií díky větší odolnosti vůči cyklickému nabíjení.

 

solid-state baterie pro elektromobily amerického partnera QuantumScape. Tato technologie slibuje vyšší energetickou hustotu, než jakou mají současné baterie, menší riziko požáru díky eliminaci hořlavých elektrolytů a větší odolnost vůči cyklickému nabíjení, což by zajistilo bateriím delší životnost, upozornil server The Autopian. Solid-state baterie mají pevný elektrolyt.

PowerCo se zabývá technologií a výrobou baterií. Při několikaměsíčním testování si dokázal prototyp baterie firmy QuantumScape po 1000 nabíjecích cyklech zachovat 95 procent své původní kapacity. To by mohl být velký úspěch, protože Volkswagen uvádí, že odvětví má pro tuto vývojovou fázi cíl ztrátu kapacity 20 procent po 700 nabíjecích cyklech. Baterie rovněž splnila všechny požadavky týkající se rychlosti nabíjení, samovybíjení a bezpečnosti.

Pokud by se tyto baterie používaly v sadě s dojezdem 500 až 600 kilometrů, pak by 1000 nabíjecích cyklů pokrylo ujetí 500.000 kilometrů a po uplynutí této doby by bylo stále využitelných 95 procent původní kapacity. To je více, než kolik většina automobilů dosáhne za celou dobu své životnosti. Server však upozornil, že je to idealizované číslo, protože předpokládá 1000 plných nabíjecích cyklů s pokaždé dosaženým maximálním dojezdem. Nicméně to naznačuje, že technologie baterií by mohla mít skvělou životnost, která přesahuje úroveň dosažitelnou v současných elektromobilech.

Solid-state baterie podobně jako lithium-iontové baterie využívají lithium. Liší se ale v tom, že mají pevný elektrolyt, a ne kapalný či gelový. Ve zkratce to znamená, že tato technologie umožňuje použití kovového lithia jako anodového materiálu, který uchovává více energie než anodové materiály používané v současných bateriích při stejné hmotnosti. Odstranění hořlavého kapalného elektrolytu zároveň snižuje riziko požáru a umožňuje rychlejší nabíjení díky nižšímu riziku vznícení v důsledku přehřátí.

O tuto technologii se aktivně snaží řada firem, stále však přetrvávají problémy s robustností a spolehlivostí. Zdá se ale, že firmě QuantumScape se podařilo vyřešit jeden z hlavních problémů, a to jak zabránit tvorbě lithiových dendritů, tedy jakýchsi vláken uvnitř článku, které mohou v krátké době baterii zničit.

Nelze však očekávat, že se nové články objeví v dohledné době v sériově vyráběných vozech. Přestože firma QuantumScape uvádí, že její čtyřiadvacetivrstvý testovací článek už odpovídá konstrukci plánované pro sériovou výrobu, je to stále jen prototyp. Vymyslet způsob, jak vyrábět ve velkém, je náročný úkol. A dalším úkolem je výstavba továren. Mnoho automobilek má už nyní problém s tím, jak rozjet dostatečnou výrobu současných konvenčních baterií. Pokud by se ale firmě QuantumScape podařilo vymyslet spolehlivé polovodičové články a správný výrobní proces, je zde velký potenciál.

Advertisement

Pokud články obstojí v reálných podmínkách a budou cenově dostupné, jejich větší energetická hustota, která udává, kolik energie je uloženo v jednom kilogramu hmoty nebo litru objemu, by znamenala obrovskou změnu pro všechny elektromobily, které je budou používat. Umožnilo by to vyrábět elektromobily s mnohem větším dojezdem než konkurence, anebo s podobným dojezdem, ale výrazně nižší hmotností, upozornil server.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

O koncernu Volkswagen

Koncern Volkswagen je jedním z nejvýznamnějších a nejznámějších automobilových výrobců na světě. Společnost má bohatou historii a rozsáhlý portfólio značek, které zahrnují nejen Volkswagen, ale i Audi, Škoda, SEAT, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche. Volkswagen byl založen v roce 1937 v Německu a má sídlo v Wolfsburgu.

Koncern Volkswagen je známý svými inovativními automobily a technologickými pokroky. Společnost byla jedním z prvních výrobců, který masově vyráběl automobily pro širokou veřejnost, a to zejména s modelem Volkswagen Beetle, který se stal ikonickým vozem.

V současné době je Volkswagen jedním z lídrů v oblasti elektromobility. Společnost investuje masivně do vývoje elektromobilů a má v plánu přinést na trh několik elektrických modelů pod značkou ID. Tyto vozy mají pomoci snížit emise CO2 a přispět k ochraně životního prostředí.

Volkswagen se také aktivně zabývá výzkumem autonomního řízení a chce přinést na trh vozidla s pokročilými asistenčními systémy.

Kromě výroby automobilů se Volkswagen také angažuje v různých charitativních a environmentálních projektech. Společnost má ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti a chce se stát lídrem v automobilovém průmyslu z hlediska ekologického a společenského odpovědného podnikání.

Celkově lze říci, že koncern Volkswagen má dlouhou historii, je známý svými inovacemi a má ambiciózní plány pro budoucnost, která bude stále více ovlivňovat elektromobilita a udržitelnost.

Zdroj: Bloomberg
solid-state baterie pro elektromobily amerického partnera QuantumScape. Tato technologie slibuje vyšší energetickou hustotu, než jakou mají současné baterie, menší riziko požáru díky eliminaci hořlavých elektrolytů a větší odolnost vůči cyklickému nabíjení, což by zajistilo bateriím delší životnost, upozornil server The Autopian. Solid-state baterie mají pevný elektrolyt.PowerCo se zabývá technologií a výrobou baterií. Při několikaměsíčním testování si dokázal prototyp baterie firmy QuantumScape po 1000 nabíjecích cyklech zachovat 95 procent své původní kapacity. To by mohl být velký úspěch, protože Volkswagen uvádí, že odvětví má pro tuto vývojovou fázi cíl ztrátu kapacity 20 procent po 700 nabíjecích cyklech. Baterie rovněž splnila všechny požadavky týkající se rychlosti nabíjení, samovybíjení a bezpečnosti.Pokud by se tyto baterie používaly v sadě s dojezdem 500 až 600 kilometrů, pak by 1000 nabíjecích cyklů pokrylo ujetí 500.000 kilometrů a po uplynutí této doby by bylo stále využitelných 95 procent původní kapacity. To je více, než kolik většina automobilů dosáhne za celou dobu své životnosti. Server však upozornil, že je to idealizované číslo, protože předpokládá 1000 plných nabíjecích cyklů s pokaždé dosaženým maximálním dojezdem. Nicméně to naznačuje, že technologie baterií by mohla mít skvělou životnost, která přesahuje úroveň dosažitelnou v současných elektromobilech.Solid-state baterie podobně jako lithium-iontové baterie využívají lithium. Liší se ale v tom, že mají pevný elektrolyt, a ne kapalný či gelový. Ve zkratce to znamená, že tato technologie umožňuje použití kovového lithia jako anodového materiálu, který uchovává více energie než anodové materiály používané v současných bateriích při stejné hmotnosti. Odstranění hořlavého kapalného elektrolytu zároveň snižuje riziko požáru a umožňuje rychlejší nabíjení díky nižšímu riziku vznícení v důsledku přehřátí.O tuto technologii se aktivně snaží řada firem, stále však přetrvávají problémy s robustností a spolehlivostí. Zdá se ale, že firmě QuantumScape se podařilo vyřešit jeden z hlavních problémů, a to jak zabránit tvorbě lithiových dendritů, tedy jakýchsi vláken uvnitř článku, které mohou v krátké době baterii zničit.Nelze však očekávat, že se nové články objeví v dohledné době v sériově vyráběných vozech. Přestože firma QuantumScape uvádí, že její čtyřiadvacetivrstvý testovací článek už odpovídá konstrukci plánované pro sériovou výrobu, je to stále jen prototyp. Vymyslet způsob, jak vyrábět ve velkém, je náročný úkol. A dalším úkolem je výstavba továren. Mnoho automobilek má už nyní problém s tím, jak rozjet dostatečnou výrobu současných konvenčních baterií. Pokud by se ale firmě QuantumScape podařilo vymyslet spolehlivé polovodičové články a správný výrobní proces, je zde velký potenciál.Pokud články obstojí v reálných podmínkách a budou cenově dostupné, jejich větší energetická hustota, která udává, kolik energie je uloženo v jednom kilogramu hmoty nebo litru objemu, by znamenala obrovskou změnu pro všechny elektromobily, které je budou používat. Umožnilo by to vyrábět elektromobily s mnohem větším dojezdem než konkurence, anebo s podobným dojezdem, ale výrazně nižší hmotností, upozornil server. Chcete využít této příležitosti?O koncernu VolkswagenKoncern Volkswagen je jedním z nejvýznamnějších a nejznámějších automobilových výrobců na světě. Společnost má bohatou historii a rozsáhlý portfólio značek, které zahrnují nejen Volkswagen, ale i Audi, Škoda, SEAT, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche. Volkswagen byl založen v roce 1937 v Německu a má sídlo v Wolfsburgu.Koncern Volkswagen je známý svými inovativními automobily a technologickými pokroky. Společnost byla jedním z prvních výrobců, který masově vyráběl automobily pro širokou veřejnost, a to zejména s modelem Volkswagen Beetle, který se stal ikonickým vozem.V současné době je Volkswagen jedním z lídrů v oblasti elektromobility. Společnost investuje masivně do vývoje elektromobilů a má v plánu přinést na trh několik elektrických modelů pod značkou ID. Tyto vozy mají pomoci snížit emise CO2 a přispět k ochraně životního prostředí.Volkswagen se také aktivně zabývá výzkumem autonomního řízení a chce přinést na trh vozidla s pokročilými asistenčními systémy.Kromě výroby automobilů se Volkswagen také angažuje v různých charitativních a environmentálních projektech. Společnost má ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti a chce se stát lídrem v automobilovém průmyslu z hlediska ekologického a společenského odpovědného podnikání.Celkově lze říci, že koncern Volkswagen má dlouhou historii, je známý svými inovacemi a má ambiciózní plány pro budoucnost, která bude stále více ovlivňovat elektromobilita a udržitelnost.
Tagy: evvolkswagenvwagy

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      11:02

      Rubis láká investory: CVC a Trafigura zvažují koupi

      10:50

      Čínské kladivo na Nvidia: Antimonopolní stíhání na obzoru

      10:46

      Indonéský akciový trh posílil, Repower Asia září 34% růstem

      10:42

      Čínské vyšetřování otřásá akciemi Nvidie, trh reaguje poklesem

      10:22

      Sainsbury překvapuje růstem, JPMorgan zvyšuje cílovou cenu!

      10:15

      Tesla čelí výzvám: Krátkodobý růst, dlouhodobé obavy přetrvávají

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      UBS sází na čínské společnosti Alibaba a Tencent díky monetizace AI

      15 září, 2025

      Rozmach generativní umělé inteligence v posledních dvou letech zásadně změnil prostředí technologických firem nejen v USA, ale i v Číně.

      Zdroj: Shutterstock

      Bude humanoidní robotika v budoucnu pro Teslu tolik klíčová?

      14 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Kyndryl je podceňovaná technologická akcie, kterou chcete mít

      13 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Podceňované menší akcie, které mohou v závěru roku 2025 vzrůst

      12 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tyto „hotovostně bohaté“ akcie mohou překonat pokles trhu

      12 září, 2025

      IPO Radar.

      Netskope, Inc.

      Datum IPO: 19 září, 2025
      Potenciální ocenění: 6,5 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      O’Reilly Automotive překonavá odhady a dosáhuje nového maxima

      14 září, 2025

      Opendoor mění vedení, akcie rostou na víc než tříleté maximum

      13 září, 2025

      Rekordní růst S&P 500 pokračuje, sázky na snížení úrokových sazeb Fedu sílí

      11 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025

      Srpnová inflace pod drobnohledem: rozhodující test pro Fed i trhy

      11 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025

      První snížení sazeb Fedu po devíti měsících: co čeká akciové trhy

      15 září, 2025

      Index S&P 500 klesá, ale aktuální trend je více než pozitivní

      12 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.