Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

V digitální reklamě si nemusíte vybírat vítěze. Tady je důvod

Díky vzestupu internetu a rozšíření chytrých telefonů se způsob, jakým mohou společnosti prodávat své produkty širšímu publiku, přesunul od tisku, direct mailu, rozhlasu a televize k různým formám médií na PC, mobilních telefonech a dalších platformách.

David Škvára Autor: David Škvára
6 ledna, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Ve skutečnosti se očekává, že trh digitální reklamy, jak se nazývá, se do roku 2030 stane celosvětově trhem v hodnotě 1,5 bilionu dolarů. Tento sekulární trend je pěkným místem pro hledání akciových tipů.

Prozíraví investoři si rychle uvědomili, že na trhu digitální reklamy nemusí vyčlenit potenciálního vítěze. Je zřejmé, kdo jsou lídři, kteří všichni mohou právě teď tvořit hodnotné přírůstky do portfolia. Pokračující růst internetu by měl být dobrou předzvěstí jejich vyhlídek. Pojďme se na ně podívat blíže.

Dva dominantní giganti digitální reklamy

Z příjmů společnosti Alphabet ve výši 283 miliard dolarů v roce 2022 pocházelo přibližně 80 % z reklamy. Vzhledem k tomu, že google.com a youtube.com jsou dvě nejnavštěvovanější webové stránky na světě, společnost doslova vytvořila digitální reklamní průmysl díky obrovskému počtu lidí oblibujících jejich platformy.


Zdroj: Youtube

Je tu také Meta Platforms a její více než 3 miliardy denně aktivních uživatelů na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru. Téměř všechny její loňské příjmy ve výši 116 miliard dolarů pocházejí z prodeje digitální reklamy.

Advertisement

Obě tyto dominantní firmy, které dohromady ovládají 53 % trhu s digitální reklamou, si zaslouží větší uznání, protože úspěšně zvládly přechod z osobních počítačů na mobilní zařízení. Na osobních počítačích a tabletech se tráví méně času a pozornost spotřebitelů přebírají chytré telefony. V USA tráví průměrný Američan na svém telefonu čtyři a půl hodiny denně. To vytváří spoustu „digitálního prostoru“ pro zobrazování reklam různými způsoby, ať už v podobě textu, zvuku nebo videa.

Rozšířená realita (AR), virtuální realita (VR) a metaverse by mohly být součástí hlavní počítačové platformy budoucnosti. Alespoň tomu věří zakladatel a generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg. Pokud se metaverse v příštím desetiletí skutečně rozšíří, bude mít Meta vynikající pozici pro prezentaci reklam novými a pohlcujícími způsoby.

Zdroj: Unsplash


Dvě nadějné osobnosti z oboru

Zatímco vedoucí týmy společností Alphabet a Meta již v prvních dnech věděly, že jejich klíčovou metodou monetizace bude prodej reklamy, Amazon se vydal jinou cestou. Mnozí investoři vědí, že hlavní provozní linkou společnosti Amazon byl její e-shop, který v červenci navštívilo neuvěřitelných 2,8 miliardy lidí. To, že je Amazon jednou z nejoblíbenějších webových stránek, znamenalo, že by nakonec mohl tuto pozornost zpeněžit, a tak začal prodávat reklamy, které se spotřebitelům zobrazovaly při nakupování.


Ve druhém čtvrtletí roku 2023 (skončilo 30. června) vygenerovala společnost z reklamy 10,7 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %. Toto tempo růstu překonalo 12% nárůst Amazon Web Services.

Zdroj: Getty Images

Apple se vydal podobnou cestou jako Amazon. Díky iPhonu, který ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2023 (skončilo 1. července) představoval 49 % celofiremních tržeb, Apple v podstatě ovládá platformu, kterou spotřebitelé používají k přístupu na internet. Zejména růst služeb vyvinutých speciálně pro jeho hardware umožnil firmě začít zobrazovat reklamy v App Store nebo ve službě News. Odhaduje se, že v roce 2021 přinesly reklamy společnosti Apple příjmy ve výši téměř 4 miliard dolarů.


Je rozsah výhodou?

Všechny tyto čtyři internetové firmy mají obrovskou tržní kapitalizaci, obrovské tržby a celosvětový dosah. Investoři si tedy přirozeně mohou myslet, že jejich růst je omezený. Na tomto předpokladu může být něco pravdy, ale je třeba zdůraznit, že tyto společnosti by měly ještě několik let v budoucnu zaznamenávat solidní růst, protože všechny usilují o získání rostoucího podílu na expandujícím trhu digitální reklamy.

Kromě toho mohou společnosti Alphabet, Meta, Amazon a Apple využít své velikosti jako výhody. Všechny mají velké uživatelské základny, které jim pomáhají shromažďovat směšné množství dat, nad nimiž marketingové týmy slintají. S tím, jak se budou ještě více zvětšovat, se bude jejich schopnost cílit na specifické publikum a generovat větší návratnost výdajů na reklamu jen zlepšovat.

Díky tomu je vlastnictví všech čtyř akcií efektivním způsobem, jak se seznámit s odvětvím digitální reklamy.

Ve skutečnosti se očekává, že trh digitální reklamy, jak se nazývá, se do roku 2030 stane celosvětově trhem v hodnotě 1,5 bilionu dolarů. Tento sekulární trend je pěkným místem pro hledání akciových tipů.Prozíraví investoři si rychle uvědomili, že na trhu digitální reklamy nemusí vyčlenit potenciálního vítěze. Je zřejmé, kdo jsou lídři, kteří všichni mohou právě teď tvořit hodnotné přírůstky do portfolia. Pokračující růst internetu by měl být dobrou předzvěstí jejich vyhlídek. Pojďme se na ně podívat blíže.Z příjmů společnosti Alphabet ve výši 283 miliard dolarů v roce 2022 pocházelo přibližně 80 % z reklamy. Vzhledem k tomu, že google.com a youtube.com jsou dvě nejnavštěvovanější webové stránky na světě, společnost doslova vytvořila digitální reklamní průmysl díky obrovskému počtu lidí oblibujících jejich platformy.Zdroj: Youtube Je tu také Meta Platforms a její více než 3 miliardy denně aktivních uživatelů na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru. Téměř všechny její loňské příjmy ve výši 116 miliard dolarů pocházejí z prodeje digitální reklamy.Obě tyto dominantní firmy, které dohromady ovládají 53 % trhu s digitální reklamou, si zaslouží větší uznání, protože úspěšně zvládly přechod z osobních počítačů na mobilní zařízení. Na osobních počítačích a tabletech se tráví méně času a pozornost spotřebitelů přebírají chytré telefony. V USA tráví průměrný Američan na svém telefonu čtyři a půl hodiny denně. To vytváří spoustu „digitálního prostoru“ pro zobrazování reklam různými způsoby, ať už v podobě textu, zvuku nebo videa.Rozšířená realita , virtuální realita a metaverse by mohly být součástí hlavní počítačové platformy budoucnosti. Alespoň tomu věří zakladatel a generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg. Pokud se metaverse v příštím desetiletí skutečně rozšíří, bude mít Meta vynikající pozici pro prezentaci reklam novými a pohlcujícími způsoby.Zatímco vedoucí týmy společností Alphabet a Meta již v prvních dnech věděly, že jejich klíčovou metodou monetizace bude prodej reklamy, Amazon se vydal jinou cestou. Mnozí investoři vědí, že hlavní provozní linkou společnosti Amazon byl její e-shop, který v červenci navštívilo neuvěřitelných 2,8 miliardy lidí. To, že je Amazon jednou z nejoblíbenějších webových stránek, znamenalo, že by nakonec mohl tuto pozornost zpeněžit, a tak začal prodávat reklamy, které se spotřebitelům zobrazovaly při nakupování.Ve druhém čtvrtletí roku 2023 vygenerovala společnost z reklamy 10,7 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %. Toto tempo růstu překonalo 12% nárůst Amazon Web Services.Apple se vydal podobnou cestou jako Amazon. Díky iPhonu, který ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2023 představoval 49 % celofiremních tržeb, Apple v podstatě ovládá platformu, kterou spotřebitelé používají k přístupu na internet. Zejména růst služeb vyvinutých speciálně pro jeho hardware umožnil firmě začít zobrazovat reklamy v App Store nebo ve službě News. Odhaduje se, že v roce 2021 přinesly reklamy společnosti Apple příjmy ve výši téměř 4 miliard dolarů.Všechny tyto čtyři internetové firmy mají obrovskou tržní kapitalizaci, obrovské tržby a celosvětový dosah. Investoři si tedy přirozeně mohou myslet, že jejich růst je omezený. Na tomto předpokladu může být něco pravdy, ale je třeba zdůraznit, že tyto společnosti by měly ještě několik let v budoucnu zaznamenávat solidní růst, protože všechny usilují o získání rostoucího podílu na expandujícím trhu digitální reklamy.Kromě toho mohou společnosti Alphabet, Meta, Amazon a Apple využít své velikosti jako výhody. Všechny mají velké uživatelské základny, které jim pomáhají shromažďovat směšné množství dat, nad nimiž marketingové týmy slintají. S tím, jak se budou ještě více zvětšovat, se bude jejich schopnost cílit na specifické publikum a generovat větší návratnost výdajů na reklamu jen zlepšovat.Díky tomu je vlastnictví všech čtyř akcií efektivním způsobem, jak se seznámit s odvětvím digitální reklamy.
Tagy: AkciealphabetamazonappleMeta PlatformsUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      13:15

      Taskus překonal očekávání o 0,05 USD, tržby překonaly odhady

      13:00

      Zisk společnosti Gan zaostal o 0,10 USD, tržby nedosáhly odhadů

      12:55

      Zisk KT překonal očekávání o 0,03 USD, tržby byly v souladu s odhady

      12:47

      Analytik sdílí klíčové body z rozhovoru s tvůrcem trackeru FSD společnosti Tesla

      12:32

      Trump podle tisku vyjadřuje v soukromí frustraci, že se mu nedaří končit války

      12:15

      Wellness společnosti, které se chtějí vyhnout osudu WeightWatchers, přijímají léky na hubnutí

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Index S&P 500 zakončil týden poklesem před obchodními jednáními mezi USA a Čínou

      9 května, 2025

      Americké akcie rostou díky obchodní dohodě mezi USA a Velkou Británií

      8 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli nedostatečnému pokroku v obchodních jednáních mezi USA a Čínou

      6 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025

      Indie právě uzavřela rozsáhlou obchodní dohodu – ale ne s USA

      6 května, 2025

      ČNB letos čeká schodek veřejných financí 2,1 pct HDP, za rok vyšší kvůli obraně

      9 května, 2025

      Pinterest posiluje díky růstu tržeb a odolnosti vůči celní politice

      10 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.