Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

V digitální reklamě si nemusíte vybírat vítěze. Tady je důvod

Díky vzestupu internetu a rozšíření chytrých telefonů se způsob, jakým mohou společnosti prodávat své produkty širšímu publiku, přesunul od tisku, direct mailu, rozhlasu a televize k různým formám médií na PC, mobilních telefonech a dalších platformách.

David Škvára Autor: David Škvára
6 ledna, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Ve skutečnosti se očekává, že trh digitální reklamy, jak se nazývá, se do roku 2030 stane celosvětově trhem v hodnotě 1,5 bilionu dolarů. Tento sekulární trend je pěkným místem pro hledání akciových tipů.

Prozíraví investoři si rychle uvědomili, že na trhu digitální reklamy nemusí vyčlenit potenciálního vítěze. Je zřejmé, kdo jsou lídři, kteří všichni mohou právě teď tvořit hodnotné přírůstky do portfolia. Pokračující růst internetu by měl být dobrou předzvěstí jejich vyhlídek. Pojďme se na ně podívat blíže.

Dva dominantní giganti digitální reklamy

Z příjmů společnosti Alphabet ve výši 283 miliard dolarů v roce 2022 pocházelo přibližně 80 % z reklamy. Vzhledem k tomu, že google.com a youtube.com jsou dvě nejnavštěvovanější webové stránky na světě, společnost doslova vytvořila digitální reklamní průmysl díky obrovskému počtu lidí oblibujících jejich platformy.


Zdroj: Youtube

Je tu také Meta Platforms a její více než 3 miliardy denně aktivních uživatelů na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru. Téměř všechny její loňské příjmy ve výši 116 miliard dolarů pocházejí z prodeje digitální reklamy.

Advertisement

Obě tyto dominantní firmy, které dohromady ovládají 53 % trhu s digitální reklamou, si zaslouží větší uznání, protože úspěšně zvládly přechod z osobních počítačů na mobilní zařízení. Na osobních počítačích a tabletech se tráví méně času a pozornost spotřebitelů přebírají chytré telefony. V USA tráví průměrný Američan na svém telefonu čtyři a půl hodiny denně. To vytváří spoustu „digitálního prostoru“ pro zobrazování reklam různými způsoby, ať už v podobě textu, zvuku nebo videa.

Chcete využít této příležitosti?

Rozšířená realita (AR), virtuální realita (VR) a metaverse by mohly být součástí hlavní počítačové platformy budoucnosti. Alespoň tomu věří zakladatel a generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg. Pokud se metaverse v příštím desetiletí skutečně rozšíří, bude mít Meta vynikající pozici pro prezentaci reklam novými a pohlcujícími způsoby.

Zdroj: Unsplash


Dvě nadějné osobnosti z oboru

Zatímco vedoucí týmy společností Alphabet a Meta již v prvních dnech věděly, že jejich klíčovou metodou monetizace bude prodej reklamy, Amazon se vydal jinou cestou. Mnozí investoři vědí, že hlavní provozní linkou společnosti Amazon byl její e-shop, který v červenci navštívilo neuvěřitelných 2,8 miliardy lidí. To, že je Amazon jednou z nejoblíbenějších webových stránek, znamenalo, že by nakonec mohl tuto pozornost zpeněžit, a tak začal prodávat reklamy, které se spotřebitelům zobrazovaly při nakupování.


Ve druhém čtvrtletí roku 2023 (skončilo 30. června) vygenerovala společnost z reklamy 10,7 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %. Toto tempo růstu překonalo 12% nárůst Amazon Web Services.

Zdroj: Getty Images

Apple se vydal podobnou cestou jako Amazon. Díky iPhonu, který ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2023 (skončilo 1. července) představoval 49 % celofiremních tržeb, Apple v podstatě ovládá platformu, kterou spotřebitelé používají k přístupu na internet. Zejména růst služeb vyvinutých speciálně pro jeho hardware umožnil firmě začít zobrazovat reklamy v App Store nebo ve službě News. Odhaduje se, že v roce 2021 přinesly reklamy společnosti Apple příjmy ve výši téměř 4 miliard dolarů.


Je rozsah výhodou?

Všechny tyto čtyři internetové firmy mají obrovskou tržní kapitalizaci, obrovské tržby a celosvětový dosah. Investoři si tedy přirozeně mohou myslet, že jejich růst je omezený. Na tomto předpokladu může být něco pravdy, ale je třeba zdůraznit, že tyto společnosti by měly ještě několik let v budoucnu zaznamenávat solidní růst, protože všechny usilují o získání rostoucího podílu na expandujícím trhu digitální reklamy.

Kromě toho mohou společnosti Alphabet, Meta, Amazon a Apple využít své velikosti jako výhody. Všechny mají velké uživatelské základny, které jim pomáhají shromažďovat směšné množství dat, nad nimiž marketingové týmy slintají. S tím, jak se budou ještě více zvětšovat, se bude jejich schopnost cílit na specifické publikum a generovat větší návratnost výdajů na reklamu jen zlepšovat.

Díky tomu je vlastnictví všech čtyř akcií efektivním způsobem, jak se seznámit s odvětvím digitální reklamy.

Ve skutečnosti se očekává, že trh digitální reklamy, jak se nazývá, se do roku 2030 stane celosvětově trhem v hodnotě 1,5 bilionu dolarů. Tento sekulární trend je pěkným místem pro hledání akciových tipů.Prozíraví investoři si rychle uvědomili, že na trhu digitální reklamy nemusí vyčlenit potenciálního vítěze. Je zřejmé, kdo jsou lídři, kteří všichni mohou právě teď tvořit hodnotné přírůstky do portfolia. Pokračující růst internetu by měl být dobrou předzvěstí jejich vyhlídek. Pojďme se na ně podívat blíže.Z příjmů společnosti Alphabet ve výši 283 miliard dolarů v roce 2022 pocházelo přibližně 80 % z reklamy. Vzhledem k tomu, že google.com a youtube.com jsou dvě nejnavštěvovanější webové stránky na světě, společnost doslova vytvořila digitální reklamní průmysl díky obrovskému počtu lidí oblibujících jejich platformy.Zdroj: Youtube Je tu také Meta Platforms a její více než 3 miliardy denně aktivních uživatelů na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru. Téměř všechny její loňské příjmy ve výši 116 miliard dolarů pocházejí z prodeje digitální reklamy.Obě tyto dominantní firmy, které dohromady ovládají 53 % trhu s digitální reklamou, si zaslouží větší uznání, protože úspěšně zvládly přechod z osobních počítačů na mobilní zařízení. Na osobních počítačích a tabletech se tráví méně času a pozornost spotřebitelů přebírají chytré telefony. V USA tráví průměrný Američan na svém telefonu čtyři a půl hodiny denně. To vytváří spoustu „digitálního prostoru“ pro zobrazování reklam různými způsoby, ať už v podobě textu, zvuku nebo videa.Chcete využít této příležitosti?Rozšířená realita , virtuální realita a metaverse by mohly být součástí hlavní počítačové platformy budoucnosti. Alespoň tomu věří zakladatel a generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg. Pokud se metaverse v příštím desetiletí skutečně rozšíří, bude mít Meta vynikající pozici pro prezentaci reklam novými a pohlcujícími způsoby.Zatímco vedoucí týmy společností Alphabet a Meta již v prvních dnech věděly, že jejich klíčovou metodou monetizace bude prodej reklamy, Amazon se vydal jinou cestou. Mnozí investoři vědí, že hlavní provozní linkou společnosti Amazon byl její e-shop, který v červenci navštívilo neuvěřitelných 2,8 miliardy lidí. To, že je Amazon jednou z nejoblíbenějších webových stránek, znamenalo, že by nakonec mohl tuto pozornost zpeněžit, a tak začal prodávat reklamy, které se spotřebitelům zobrazovaly při nakupování.Ve druhém čtvrtletí roku 2023 vygenerovala společnost z reklamy 10,7 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %. Toto tempo růstu překonalo 12% nárůst Amazon Web Services.Apple se vydal podobnou cestou jako Amazon. Díky iPhonu, který ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2023 představoval 49 % celofiremních tržeb, Apple v podstatě ovládá platformu, kterou spotřebitelé používají k přístupu na internet. Zejména růst služeb vyvinutých speciálně pro jeho hardware umožnil firmě začít zobrazovat reklamy v App Store nebo ve službě News. Odhaduje se, že v roce 2021 přinesly reklamy společnosti Apple příjmy ve výši téměř 4 miliard dolarů.Všechny tyto čtyři internetové firmy mají obrovskou tržní kapitalizaci, obrovské tržby a celosvětový dosah. Investoři si tedy přirozeně mohou myslet, že jejich růst je omezený. Na tomto předpokladu může být něco pravdy, ale je třeba zdůraznit, že tyto společnosti by měly ještě několik let v budoucnu zaznamenávat solidní růst, protože všechny usilují o získání rostoucího podílu na expandujícím trhu digitální reklamy.Kromě toho mohou společnosti Alphabet, Meta, Amazon a Apple využít své velikosti jako výhody. Všechny mají velké uživatelské základny, které jim pomáhají shromažďovat směšné množství dat, nad nimiž marketingové týmy slintají. S tím, jak se budou ještě více zvětšovat, se bude jejich schopnost cílit na specifické publikum a generovat větší návratnost výdajů na reklamu jen zlepšovat.Díky tomu je vlastnictví všech čtyř akcií efektivním způsobem, jak se seznámit s odvětvím digitální reklamy.
Tagy: AkciealphabetamazonappleMeta PlatformsUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:28

    Pepco Group plánuje prodat řetězec Dealz v roce 2026, zatímco Ibex zvyšuje investice.

    13:23

    Analýza: Katar spoléhá na levnou energii, aby konkuroval v soutěži o umělou inteligenci v Zálivu.

    13:20

    Apple je na vrcholu seznamu preferovaných akcií IT hardwaru Morgan Stanley pro rok 2026. Objevte další 4 tipy.

    13:14

    Medline připravena na očekávané spuštění po největším IPO roku 2025

    13:04

    American Airlines zvyšuje prémiové upgrady, aby konkurovaly Delta a United.

    13:00

    Americký NIH spěchá zaplnit téměř polovinu svých vedoucích pozic po sérii odchodů.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie D-Wave mohou příští rok vyskočit o 90 %, míní Jefferies

    17 prosince, 2025

    Investiční banka Jefferies vidí výrazný růstový potenciál u společnosti D-Wave Quantum, která patří mezi nejviditelnější hráče v oblasti kvantového počítání.

    Zdroj: Getty Images

    Dvě čínské technologické akcie, které mají těžit z boomu AI

    17 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Oracle a tři přehlížené softwarové akcie jako nový motor AI

    17 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Tato streamovací akcie je letos velmi populární a může dále růst

    16 prosince, 2025
    Zdroj: BurzovniSvet.cz

    Nejlepší evropské automobilové akcie Bank of America pro rok 2026

    16 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Nanhua Futures Co., Ltd.

    Datum IPO: 22 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 8,61–11,48 miliardy HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Akcie společnosti Nvidia balancují na hraně obav z bubliny AI

    16 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli výprodeji velkých technologických společností

    15 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá s propadem v technologickém sektoru, Nvidia nadále roste

    15 prosince, 2025

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli obavám o ekonomiku USA; Tesla dosáhla rekordního závěru

    16 prosince, 2025

    Akcie D-Wave mohou příští rok vyskočit o 90 %, míní Jefferies

    17 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.