V digitální reklamě si nemusíte vybírat vítěze. Tady je důvod
Díky vzestupu internetu a rozšíření chytrých telefonů se způsob, jakým mohou společnosti prodávat své produkty širšímu publiku, přesunul od tisku, direct mailu, rozhlasu a televize k různým formám médií na PC, mobilních telefonech a dalších platformách.
Ve skutečnosti se očekává, že trh digitální reklamy, jak se nazývá, se do roku 2030 stane celosvětově trhem v hodnotě 1,5 bilionu dolarů. Tento sekulární trend je pěkným místem pro hledání akciových tipů.
Prozíraví investoři si rychle uvědomili, že na trhu digitální reklamy nemusí vyčlenit potenciálního vítěze. Je zřejmé, kdo jsou lídři, kteří všichni mohou právě teď tvořit hodnotné přírůstky do portfolia. Pokračující růst internetu by měl být dobrou předzvěstí jejich vyhlídek. Pojďme se na ně podívat blíže.
Dva dominantní giganti digitální reklamy
Z příjmů společnosti Alphabet ve výši 283 miliard dolarů v roce 2022 pocházelo přibližně 80 % z reklamy. Vzhledem k tomu, že google.com a youtube.com jsou dvě nejnavštěvovanější webové stránky na světě, společnost doslova vytvořila digitální reklamní průmysl díky obrovskému počtu lidí oblibujících jejich platformy.
Zdroj: Youtube
Je tu také Meta Platforms a její více než 3 miliardy denně aktivních uživatelů na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru. Téměř všechny její loňské příjmy ve výši 116 miliard dolarů pocházejí z prodeje digitální reklamy.
Obě tyto dominantní firmy, které dohromady ovládají 53 % trhu s digitální reklamou, si zaslouží větší uznání, protože úspěšně zvládly přechod z osobních počítačů na mobilní zařízení. Na osobních počítačích a tabletech se tráví méně času a pozornost spotřebitelů přebírají chytré telefony. V USA tráví průměrný Američan na svém telefonu čtyři a půl hodiny denně. To vytváří spoustu „digitálního prostoru“ pro zobrazování reklam různými způsoby, ať už v podobě textu, zvuku nebo videa.
Rozšířená realita (AR), virtuální realita (VR) a metaverse by mohly být součástí hlavní počítačové platformy budoucnosti. Alespoň tomu věří zakladatel a generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg. Pokud se metaverse v příštím desetiletí skutečně rozšíří, bude mít Meta vynikající pozici pro prezentaci reklam novými a pohlcujícími způsoby.
Zdroj: Unsplash
Dvě nadějné osobnosti z oboru
Zatímco vedoucí týmy společností Alphabet a Meta již v prvních dnech věděly, že jejich klíčovou metodou monetizace bude prodej reklamy, Amazon se vydal jinou cestou. Mnozí investoři vědí, že hlavní provozní linkou společnosti Amazon byl její e-shop, který v červenci navštívilo neuvěřitelných 2,8 miliardy lidí. To, že je Amazon jednou z nejoblíbenějších webových stránek, znamenalo, že by nakonec mohl tuto pozornost zpeněžit, a tak začal prodávat reklamy, které se spotřebitelům zobrazovaly při nakupování.
Ve druhém čtvrtletí roku 2023 (skončilo 30. června) vygenerovala společnost z reklamy 10,7 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %. Toto tempo růstu překonalo 12% nárůst Amazon Web Services.
Zdroj: Getty Images
Apple se vydal podobnou cestou jako Amazon. Díky iPhonu, který ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2023 (skončilo 1. července) představoval 49 % celofiremních tržeb, Apple v podstatě ovládá platformu, kterou spotřebitelé používají k přístupu na internet. Zejména růst služeb vyvinutých speciálně pro jeho hardware umožnil firmě začít zobrazovat reklamy v App Store nebo ve službě News. Odhaduje se, že v roce 2021 přinesly reklamy společnosti Apple příjmy ve výši téměř 4 miliard dolarů.
Je rozsah výhodou?
Všechny tyto čtyři internetové firmy mají obrovskou tržní kapitalizaci, obrovské tržby a celosvětový dosah. Investoři si tedy přirozeně mohou myslet, že jejich růst je omezený. Na tomto předpokladu může být něco pravdy, ale je třeba zdůraznit, že tyto společnosti by měly ještě několik let v budoucnu zaznamenávat solidní růst, protože všechny usilují o získání rostoucího podílu na expandujícím trhu digitální reklamy.
Kromě toho mohou společnosti Alphabet, Meta, Amazon a Apple využít své velikosti jako výhody. Všechny mají velké uživatelské základny, které jim pomáhají shromažďovat směšné množství dat, nad nimiž marketingové týmy slintají. S tím, jak se budou ještě více zvětšovat, se bude jejich schopnost cílit na specifické publikum a generovat větší návratnost výdajů na reklamu jen zlepšovat.
Díky tomu je vlastnictví všech čtyř akcií efektivním způsobem, jak se seznámit s odvětvím digitální reklamy.
Ve skutečnosti se očekává, že trh digitální reklamy, jak se nazývá, se do roku 2030 stane celosvětově trhem v hodnotě 1,5 bilionu dolarů. Tento sekulární trend je pěkným místem pro hledání akciových tipů.Prozíraví investoři si rychle uvědomili, že na trhu digitální reklamy nemusí vyčlenit potenciálního vítěze. Je zřejmé, kdo jsou lídři, kteří všichni mohou právě teď tvořit hodnotné přírůstky do portfolia. Pokračující růst internetu by měl být dobrou předzvěstí jejich vyhlídek. Pojďme se na ně podívat blíže.Z příjmů společnosti Alphabet ve výši 283 miliard dolarů v roce 2022 pocházelo přibližně 80 % z reklamy. Vzhledem k tomu, že google.com a youtube.com jsou dvě nejnavštěvovanější webové stránky na světě, společnost doslova vytvořila digitální reklamní průmysl díky obrovskému počtu lidí oblibujících jejich platformy.Zdroj: Youtube
Je tu také Meta Platforms a její více než 3 miliardy denně aktivních uživatelů na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru. Téměř všechny její loňské příjmy ve výši 116 miliard dolarů pocházejí z prodeje digitální reklamy.Obě tyto dominantní firmy, které dohromady ovládají 53 % trhu s digitální reklamou, si zaslouží větší uznání, protože úspěšně zvládly přechod z osobních počítačů na mobilní zařízení. Na osobních počítačích a tabletech se tráví méně času a pozornost spotřebitelů přebírají chytré telefony. V USA tráví průměrný Američan na svém telefonu čtyři a půl hodiny denně. To vytváří spoustu „digitálního prostoru“ pro zobrazování reklam různými způsoby, ať už v podobě textu, zvuku nebo videa.Rozšířená realita , virtuální realita a metaverse by mohly být součástí hlavní počítačové platformy budoucnosti. Alespoň tomu věří zakladatel a generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg. Pokud se metaverse v příštím desetiletí skutečně rozšíří, bude mít Meta vynikající pozici pro prezentaci reklam novými a pohlcujícími způsoby.Zatímco vedoucí týmy společností Alphabet a Meta již v prvních dnech věděly, že jejich klíčovou metodou monetizace bude prodej reklamy, Amazon se vydal jinou cestou. Mnozí investoři vědí, že hlavní provozní linkou společnosti Amazon byl její e-shop, který v červenci navštívilo neuvěřitelných 2,8 miliardy lidí. To, že je Amazon jednou z nejoblíbenějších webových stránek, znamenalo, že by nakonec mohl tuto pozornost zpeněžit, a tak začal prodávat reklamy, které se spotřebitelům zobrazovaly při nakupování.Ve druhém čtvrtletí roku 2023 vygenerovala společnost z reklamy 10,7 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %. Toto tempo růstu překonalo 12% nárůst Amazon Web Services.Apple se vydal podobnou cestou jako Amazon. Díky iPhonu, který ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2023 představoval 49 % celofiremních tržeb, Apple v podstatě ovládá platformu, kterou spotřebitelé používají k přístupu na internet. Zejména růst služeb vyvinutých speciálně pro jeho hardware umožnil firmě začít zobrazovat reklamy v App Store nebo ve službě News. Odhaduje se, že v roce 2021 přinesly reklamy společnosti Apple příjmy ve výši téměř 4 miliard dolarů.Všechny tyto čtyři internetové firmy mají obrovskou tržní kapitalizaci, obrovské tržby a celosvětový dosah. Investoři si tedy přirozeně mohou myslet, že jejich růst je omezený. Na tomto předpokladu může být něco pravdy, ale je třeba zdůraznit, že tyto společnosti by měly ještě několik let v budoucnu zaznamenávat solidní růst, protože všechny usilují o získání rostoucího podílu na expandujícím trhu digitální reklamy.Kromě toho mohou společnosti Alphabet, Meta, Amazon a Apple využít své velikosti jako výhody. Všechny mají velké uživatelské základny, které jim pomáhají shromažďovat směšné množství dat, nad nimiž marketingové týmy slintají. S tím, jak se budou ještě více zvětšovat, se bude jejich schopnost cílit na specifické publikum a generovat větší návratnost výdajů na reklamu jen zlepšovat.Díky tomu je vlastnictví všech čtyř akcií efektivním způsobem, jak se seznámit s odvětvím digitální reklamy.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...