Maloobchodníci a oděvní značky včetně Walmartu, H&M, Adidasu a ASOS patří k těm, které postihlo nedávné odklonění lodních pavidel v důsledku útoků húthiů na lodní dopravu v Rudém moři. Útoky, které vyvolaly zpoždění a zvýšily náklady, způsobily krizi, jež má dopad na globální spotřebitelské a maloobchodní trhy. Aby se lodě vyhnuly Rudému moři, volí delší trasu kolem afrického mysu Dobré naděje, což jim přidává tisíce mil a značné dodatečné náklady na palivo.
Narušení dopravy vrhlo světlo na rozmanitou škálu produktů přepravovaných ve stovkách tisíc kontejnerů na více než 500 lodích, které se ocitly v krizi. Odborníci předpovídají, že zpoždění a nejistota potenciálně urychlí trend “zkracování” nebo zkracování dodavatelských řetězců, protože společnosti se snaží minimalizovat rizika spojená s dlouhou dobou přepravy.
Maloobchodní řetězce, jako je Walmart a ASOS, upravují své dodavatelské řetězce tak, aby zvládly přesun přepravních tras, zatímco módní řetězec H&M zvyšuje své úsilí o nearshoring, aby byl blíže zákazníkovi. Krize již vedla ke zpoždění některých kontejnerových lodí o více než 50 dní, což ovlivnilo včasné dodávky sezónního a rychle se kazícího zboží.
Očekává se, že dopad se projeví v nárůstu cen letecké a železniční dopravy. Vzhledem k tomu, že sazby za kontejnerovou přepravu nadále rostou, odborníci z odvětví varují, že pokud bude krize přetrvávat, bude nutné provést taktické změny, jako je dřívější přeprava nebo alternativní trasy, což se dotkne maloobchodníků všech velikostí.
Maloobchodníci a oděvní značky včetně Walmartu, H&M, Adidasu a ASOS patří k těm, které postihlo nedávné odklonění lodních pavidel v důsledku útoků húthiů na lodní dopravu v Rudém moři. Útoky, které vyvolaly zpoždění a zvýšily náklady, způsobily krizi, jež má dopad na globální spotřebitelské a maloobchodní trhy. Aby se lodě vyhnuly Rudému moři, volí delší trasu kolem afrického mysu Dobré naděje, což jim přidává tisíce mil a značné dodatečné náklady na palivo.
Narušení dopravy vrhlo světlo na rozmanitou škálu produktů přepravovaných ve stovkách tisíc kontejnerů na více než 500 lodích, které se ocitly v krizi. Odborníci předpovídají, že zpoždění a nejistota potenciálně urychlí trend “zkracování” nebo zkracování dodavatelských řetězců, protože společnosti se snaží minimalizovat rizika spojená s dlouhou dobou přepravy.
Maloobchodní řetězce, jako je Walmart a ASOS, upravují své dodavatelské řetězce tak, aby zvládly přesun přepravních tras, zatímco módní řetězec H&M zvyšuje své úsilí o nearshoring, aby byl blíže zákazníkovi. Krize již vedla ke zpoždění některých kontejnerových lodí o více než 50 dní, což ovlivnilo včasné dodávky sezónního a rychle se kazícího zboží.
Očekává se, že dopad se projeví v nárůstu cen letecké a železniční dopravy. Vzhledem k tomu, že sazby za kontejnerovou přepravu nadále rostou, odborníci z odvětví varují, že pokud bude krize přetrvávat, bude nutné provést taktické změny, jako je dřívější přeprava nebo alternativní trasy, což se dotkne maloobchodníků všech velikostí.
