Federální letecký úřad (FAA) oznámil novou směrnici o letové způsobilosti (AD) pro konkrétní modely letadel Boeing, včetně modelů 737-8, 737-8200 a 737-9. Směrnice zveřejněná ve federálním rejstříku řeší bezpečnostní problém, který provozovatel zjistil při běžné údržbě – chybějící podložku a matici, které způsobily migraci šroubů. Toto zjištění vyvolalo obavy ohledně bezpečnosti těchto modelů letadel.
AD vyžaduje jednorázovou kontrolu kvadrantu zadního kormidla u dotčených modelů Boeing. FAA ve svém oznámení uvádí, že AD se vydává za účelem nápravy nebezpečného stavu zjištěného u těchto výrobků.
Toto nařízení navazuje na předběžnou zprávu vydanou americkým bezpečnostním regulátorem, která odhalila, že nedávný incident, kdy se z letadla Boeing 737 Max 9 společnosti Alaska Airlines během letu oddělil panel kabiny, byl způsoben zjevnou absencí čtyř klíčových šroubů. Tyto chybějící šrouby měly zajistit zástrčku dveří.
Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB) se podělil o fotografický důkaz tohoto nedopatření. Zainteresované strany mohou FAA předložit připomínky k AD do 28. března 2024.
Federální letecký úřad oznámil novou směrnici o letové způsobilosti pro konkrétní modely letadel Boeing, včetně modelů 737-8, 737-8200 a 737-9. Směrnice zveřejněná ve federálním rejstříku řeší bezpečnostní problém, který provozovatel zjistil při běžné údržbě – chybějící podložku a matici, které způsobily migraci šroubů. Toto zjištění vyvolalo obavy ohledně bezpečnosti těchto modelů letadel.
AD vyžaduje jednorázovou kontrolu kvadrantu zadního kormidla u dotčených modelů Boeing. FAA ve svém oznámení uvádí, že AD se vydává za účelem nápravy nebezpečného stavu zjištěného u těchto výrobků.
Toto nařízení navazuje na předběžnou zprávu vydanou americkým bezpečnostním regulátorem, která odhalila, že nedávný incident, kdy se z letadla Boeing 737 Max 9 společnosti Alaska Airlines během letu oddělil panel kabiny, byl způsoben zjevnou absencí čtyř klíčových šroubů. Tyto chybějící šrouby měly zajistit zástrčku dveří.
Národní úřad pro bezpečnost dopravy se podělil o fotografický důkaz tohoto nedopatření. Zainteresované strany mohou FAA předložit připomínky k AD do 28. března 2024.