Společnost Lego zažívá silný růst v USA, zatímco v Číně se potýká s problémy
Dánská společnost Lego prochází bouřlivým obdobím, které je odrazem náročného roku pro největšího světového výrobce hraček, v situaci finančních problémů a kolísavých tržních podmínek.
Společnost Lego v úterý oznámila své celoroční výsledky za rok 2023 a uvedla, že její tržby za celý rok vzrostly o 2 %.
Společnost dosáhla „velmi, velmi silného pokroku“ a „pohodlně rostla“ v USA, uvedl její generální ředitel Niels Christiansen pro CNBC.
Hračkářský průmysl se snaží udržet pandemický růst, protože inflace vyvíjí tlak na poptávku a prodeje.
Generální ředitel společnosti Lego, Niels Christiansen, v úterý hovořil o strategiích firmy, jak se s těmito problémy vypořádat a udržet si přitažlivost pro mladou cílovou skupinu.
Tržby společnosti Lego v roce 2023 byly o 2 % vyšší než v předchozím roce, neboť její majetek vzrostl na 65,9 miliardy dánských korun (přibližně 9,65 miliardy USD). Tento nárůst je v souladu s finančními prognózami společnosti, vyplývá z podrobností zveřejněných společností Lego. Christiansen sice uznal, že rok 2023 byl rozhodně náročný, ale zároveň rychle osvětlil úspěchy společnosti a pro CNBC komentoval, že se společnosti Lego podařilo získat významnou část tržního podílu.
Navzdory nárůstu tržeb zaznamenal dánský výrobce hraček mírný pokles provozního zisku s tím, že se postupně snížil ze 17,9 miliardy dánských korun na 17,1 miliardy. Důvodem byl údajně nárůst výdajů na strategické iniciativy, které měly podpořit růst. Kromě toho byl čistý zisk v roce 2023 vyčíslen na 13,1 miliardy dánských korun, což je o něco méně než 13,8 miliardy dosažené v předchozím roce.
Zdroj: Getty Images
Spotřebitelské tržby naopak vzrostly o 4 %, a to i přes výrazný propad na čínském trhu. Společnost Lego tento růst tržeb přičítá stupňující se poptávce v USA a na trzích střední a východní Evropy. Děje se tak v situaci, kdy se celosvětový hračkářský průmysl potýká s rozsáhlými problémy s udržením trvalého růstu. Tyto problémy přicházejí v návaznosti na boom tohoto odvětví v době pandemie COVID-19, kdy rodiče hledali nové způsoby, jak doma zabavit své děti.
Je ironií osudu, že konkurenční společnost Hasbro tento měsíc oznámila výrazný 15% pokles svých tržeb v roce 2023 ve srovnání s údaji z roku 2022. Společnost dále předpokládá přetrvávající pokles i pro letošní rok. V této situaci svědčí o odolnosti společnosti Lego její pokračující zaměření na růst, zejména s důrazem na čínský trh.
Christiansen sebevědomě formuloval cíl společnosti urychlit růst v USA a uvedl: “I když byl trh v USA také negativní, ve skutečnosti se nám podařilo poměrně pohodlně růst.” Podobného úspěchu se však společnosti Lego v loňském roce nepodařilo dosáhnout v Číně kvůli celkově obtížným ekonomickým podmínkám v této zemi. Přestože o stavebnice Lego byl i nadále zájem, spotřebitelé často volili sady za nižší ceny.
Christiansen, aniž by ho tyto okolnosti odradily, zůstává optimistou, pokud jde o možnosti společnosti Lego v Číně v dlouhodobém horizontu. Vyjádřil své naděje a očekávání návratu k růstu a potvrdil plány na spuštění nových prodejen po celém kraji s ambiciózním cílem zavést v roce 2024 přibližně 40 dalších prodejen.
“Víme, že pokaždé, když se dostaneme do nového města, kde otevřeme prodejnu, zahájíme kolem ní aktivity na budování značky, spolupracujeme s partnery a pak se rozjede,” vysvětlil generální ředitel společnosti Lego.
Společnost Lego na svých cestách ke globální expanzi vytvořila nový rekord, když v roce 2023 otevřela 147 prodejen, čímž dosáhla úctyhodného celkového počtu více než 1 000 prodejen na celém světě. Christiansen dále oznámil, že plánuje tuto síť dále rozšiřovat, a to otevřením přibližně 100 nových prodejen v roce 2024.
Společnost se v roce 2023 pochlubila historicky největším portfoliem produktů s nabídkou 780 výrobků – z toho přibližně polovina byly novinky – mezi nejoblíbenější řady patřily na starší publikum zaměřené Lego Icons, které se skládají ze známých památek, jako je Titanic a Eiffelova věž, řada Lego City a Lego Technic se zaměřením na závodní auta. Značnou popularitu a rozšíření na trhu si získaly také výrobky společnosti Star Wars a Harry Potter.
Zdroj: Getty Images
Inovativní produktové řady a spolupráce, jako je nedávné partnerství společnosti Lego s populární videohrou Fortnite, podtrhují investice výrobce hraček do toho, aby zůstal relevantní a “cool” pro mladou populaci. Květinové kytice a rostliny Lego zaznamenaly na sociálních sítích prudký nárůst popularity a nasbíraly miliony lajků na TikToku.
Christiansen potvrdil zásadní roli takovýchto aliancí a společných projektů v dlouhodobých strategiích společnosti Lego, které jí umožňují udržet si relevanci a přitažlivost pro mladé zákazníky. Na otázku o budoucích strategických iniciativách pro CNBC uvedl: “Chceme být tam, kde jsou, a chceme jim poskytovat takové zážitky, které mají opravdu rádi. Soupeříme o čas a pozornost dětí.”
Navzdory problémům, kterým společnost Lego čelí, její trvalá přizpůsobivost a snaha o inovace naznačují, že je dobře připravena na to, aby se vydala na cestu dlouhodobého růstu a udržela si svou relevanci na stále konkurenčnějším trhu. Vzhledem k tomu, že se největší světový výrobce hraček snaží udržet si svou přitažlivost a podíl na trhu neustálými inovacemi a rozšiřováním svého produktového portfolia a globální přítomnosti, budou všechny oči upřeny na strategické kroky společnosti Lego v nadcházejícím roce.
Generální ředitel společnosti Lego, Niels Christiansen, v úterý hovořil o strategiích firmy, jak se s těmito problémy vypořádat a udržet si přitažlivost pro mladou cílovou skupinu.Tržby společnosti Lego v roce 2023 byly o 2 % vyšší než v předchozím roce, neboť její majetek vzrostl na 65,9 miliardy dánských korun . Tento nárůst je v souladu s finančními prognózami společnosti, vyplývá z podrobností zveřejněných společností Lego. Christiansen sice uznal, že rok 2023 byl rozhodně náročný, ale zároveň rychle osvětlil úspěchy společnosti a pro CNBC komentoval, že se společnosti Lego podařilo získat významnou část tržního podílu.Navzdory nárůstu tržeb zaznamenal dánský výrobce hraček mírný pokles provozního zisku s tím, že se postupně snížil ze 17,9 miliardy dánských korun na 17,1 miliardy. Důvodem byl údajně nárůst výdajů na strategické iniciativy, které měly podpořit růst. Kromě toho byl čistý zisk v roce 2023 vyčíslen na 13,1 miliardy dánských korun, což je o něco méně než 13,8 miliardy dosažené v předchozím roce.Spotřebitelské tržby naopak vzrostly o 4 %, a to i přes výrazný propad na čínském trhu. Společnost Lego tento růst tržeb přičítá stupňující se poptávce v USA a na trzích střední a východní Evropy. Děje se tak v situaci, kdy se celosvětový hračkářský průmysl potýká s rozsáhlými problémy s udržením trvalého růstu. Tyto problémy přicházejí v návaznosti na boom tohoto odvětví v době pandemie COVID-19, kdy rodiče hledali nové způsoby, jak doma zabavit své děti.Je ironií osudu, že konkurenční společnost Hasbro tento měsíc oznámila výrazný 15% pokles svých tržeb v roce 2023 ve srovnání s údaji z roku 2022. Společnost dále předpokládá přetrvávající pokles i pro letošní rok. V této situaci svědčí o odolnosti společnosti Lego její pokračující zaměření na růst, zejména s důrazem na čínský trh.Christiansen sebevědomě formuloval cíl společnosti urychlit růst v USA a uvedl: “I když byl trh v USA také negativní, ve skutečnosti se nám podařilo poměrně pohodlně růst.” Podobného úspěchu se však společnosti Lego v loňském roce nepodařilo dosáhnout v Číně kvůli celkově obtížným ekonomickým podmínkám v této zemi. Přestože o stavebnice Lego byl i nadále zájem, spotřebitelé často volili sady za nižší ceny.Christiansen, aniž by ho tyto okolnosti odradily, zůstává optimistou, pokud jde o možnosti společnosti Lego v Číně v dlouhodobém horizontu. Vyjádřil své naděje a očekávání návratu k růstu a potvrdil plány na spuštění nových prodejen po celém kraji s ambiciózním cílem zavést v roce 2024 přibližně 40 dalších prodejen.Chcete využít této příležitosti?“Víme, že pokaždé, když se dostaneme do nového města, kde otevřeme prodejnu, zahájíme kolem ní aktivity na budování značky, spolupracujeme s partnery a pak se rozjede,” vysvětlil generální ředitel společnosti Lego.Společnost Lego na svých cestách ke globální expanzi vytvořila nový rekord, když v roce 2023 otevřela 147 prodejen, čímž dosáhla úctyhodného celkového počtu více než 1 000 prodejen na celém světě. Christiansen dále oznámil, že plánuje tuto síť dále rozšiřovat, a to otevřením přibližně 100 nových prodejen v roce 2024.Společnost se v roce 2023 pochlubila historicky největším portfoliem produktů s nabídkou 780 výrobků – z toho přibližně polovina byly novinky – mezi nejoblíbenější řady patřily na starší publikum zaměřené Lego Icons, které se skládají ze známých památek, jako je Titanic a Eiffelova věž, řada Lego City a Lego Technic se zaměřením na závodní auta. Značnou popularitu a rozšíření na trhu si získaly také výrobky společnosti Star Wars a Harry Potter.Inovativní produktové řady a spolupráce, jako je nedávné partnerství společnosti Lego s populární videohrou Fortnite, podtrhují investice výrobce hraček do toho, aby zůstal relevantní a “cool” pro mladou populaci. Květinové kytice a rostliny Lego zaznamenaly na sociálních sítích prudký nárůst popularity a nasbíraly miliony lajků na TikToku.Christiansen potvrdil zásadní roli takovýchto aliancí a společných projektů v dlouhodobých strategiích společnosti Lego, které jí umožňují udržet si relevanci a přitažlivost pro mladé zákazníky. Na otázku o budoucích strategických iniciativách pro CNBC uvedl: “Chceme být tam, kde jsou, a chceme jim poskytovat takové zážitky, které mají opravdu rádi. Soupeříme o čas a pozornost dětí.”Navzdory problémům, kterým společnost Lego čelí, její trvalá přizpůsobivost a snaha o inovace naznačují, že je dobře připravena na to, aby se vydala na cestu dlouhodobého růstu a udržela si svou relevanci na stále konkurenčnějším trhu. Vzhledem k tomu, že se největší světový výrobce hraček snaží udržet si svou přitažlivost a podíl na trhu neustálými inovacemi a rozšiřováním svého produktového portfolia a globální přítomnosti, budou všechny oči upřeny na strategické kroky společnosti Lego v nadcházejícím roce.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...