Americké regulační orgány zahájily předběžné hodnocení možné závady některých nákladních vozidel RAM z roku 2022 vyráběných společností Stellantis. Podle Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) zahájil Úřad pro vyšetřování závad (ODI) vyšetřování hlášení o selhání pojistného kroužku K1, které mělo za následek ztrátu hnací síly.
Úřad NHTSA obdržel 82 stížností týkajících se tohoto problému, přičemž 16 z nich poukazovalo na úplnou ztrátu hnací síly při rychlosti vyšší než 25 mil za hodinu. Selhání pojistného kroužku omezuje funkčnost převodových stupňů 1 až 4, což může vést k vyřazení vozidla z provozu.
Americká pobočka společnosti Stellantis, FCA, provedla některé testy a tvrdí, že v případě výskytu takové události se zobrazí varovné hlášení. Kromě toho bude stále k dispozici rychlostní stupeň 5 a zpátečka.
ODI NHTSA bude nyní záležitost dále prošetřovat, aby zjistil rozsah problému a posoudil možná bezpečnostní rizika. Jakmile bude vyhodnocení dokončeno, regulační orgán rozhodne, zda zahájí formální vyšetřování nebo případně požádá o stažení vozu z trhu.
Společnost Stellantis, která vznikla na začátku letošního roku spojením koncernů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a PSA Group, bude muset s ODI v průběhu vyšetřování plně spolupracovat.
Americké regulační orgány zahájily předběžné hodnocení možné závady některých nákladních vozidel RAM z roku 2022 vyráběných společností Stellantis. Podle Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu zahájil Úřad pro vyšetřování závad vyšetřování hlášení o selhání pojistného kroužku K1, které mělo za následek ztrátu hnací síly.
Úřad NHTSA obdržel 82 stížností týkajících se tohoto problému, přičemž 16 z nich poukazovalo na úplnou ztrátu hnací síly při rychlosti vyšší než 25 mil za hodinu. Selhání pojistného kroužku omezuje funkčnost převodových stupňů 1 až 4, což může vést k vyřazení vozidla z provozu.
Americká pobočka společnosti Stellantis, FCA, provedla některé testy a tvrdí, že v případě výskytu takové události se zobrazí varovné hlášení. Kromě toho bude stále k dispozici rychlostní stupeň 5 a zpátečka.
ODI NHTSA bude nyní záležitost dále prošetřovat, aby zjistil rozsah problému a posoudil možná bezpečnostní rizika. Jakmile bude vyhodnocení dokončeno, regulační orgán rozhodne, zda zahájí formální vyšetřování nebo případně požádá o stažení vozu z trhu.
Společnost Stellantis, která vznikla na začátku letošního roku spojením koncernů Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group, bude muset s ODI v průběhu vyšetřování plně spolupracovat.