Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Xiaomi sází na svůj nový elektromobil – cílí na 20 milionů prémiových uživatelů

Čínský gigant v oblasti chytrých telefonů, společnost Xiaomi, se pouští do svého nejnovějšího podniku, elektromobilu, který je zaměřen na prémiový trh.

David Škvára Autor: David Škvára
4 března, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Xiaomi se přesouvá z chytrých telefonů do automobilového průmyslu s elektromobilem pro prémiový trh.
  • Společnost věří, že najde cílovou skupinu mezi 20 miliony prémiových uživatelů v Číně, kteří již používají své chytré telefony.
  • Společnost na vývoj výroby elektromobilů plánuje vynaložit 10 miliard dolarů.
  • Nový operační systém HyperOS má zlepšit uživatelskou zkušenost a bude implementován i do plánovaného automobilu.

 

Společnost věří, že našla výnosnou mezeru mezi 20 miliony prémiových uživatelů v Číně, kteří již používají své chytré telefony. Prezident skupiny Xiaomi, Weibing Lu, v rozhovoru pro CNBC poznamenal, že její spotřebitelská základna by byla skvělým výchozím bodem v segmentu prémiových automobilů, protože očekává, že mnoho stávajících uživatelů prémiových chytrých telefonů bude patřit mezi první uživatele elektromobilu.

Lu se podělil o postřehy k elektromobilu, jehož cena teprve bude stanovena a na jehož vývoj plánuje společnost vynaložit 10 miliard dolarů. Společnost Xiaomi představila elektromobil SU7 během veletrhu Mobile World Congress v Barceloně, ale jeho cenu zatím drží pod pokličkou. Lu ujistil, že oficiální uvedení na trh se blíží, a naznačil, že dodávky na domácí trh by mohly začít již ve druhém čtvrtletí.

Zdroj: Getty Images

Společnost Xiaomi, která je známá výrobou cenově dostupných chytrých telefonů, rozšířila svou nabídku produktů o televizory a domácí spotřebiče, které jsou elegantní, bílé a ovladatelné chytrým telefonem. Zatímco telefony generují většinu zisku společnosti Xiaomi, přibližně 30 % jejích příjmů tvoří spotřebiče a další spotřební produkty. Tento posun směrem k cenově dostupnějším výrobkům vedl ke skepsi ohledně schopnosti společnosti prodávat elektromobil označovaný za konkurenta značky Porsche na silně konkurenčním trhu, kde i zavedení lídři v oblasti elektromobilů snižují své ceny.

Společnost se sídlem v Pekingu podporuje svou pozici dvojí strategií rozvoje ekosystému a “prémiizace” chytrých telefonů, která byla zahájena v roce 2020 a která podle Lua vykazuje slibné pokroky. Na důkaz Lu uvedl, jak byl telefon Xiaomi 14 společnosti porovnáván s iPhonem 15 Pro, a tvrdil, že nové zařízení překonává prémiovou nabídku společnosti Apple. Nicméně společnost Xiaomi čelí přísné konkurenci ze strany společnosti Huawei, která si se svým populárním modelem Mate60 Pro rovněž ukousla značný podíl z tržního koláče společnosti Apple.

Společnost Huawei je jednoznačně považována za významného hráče na trhu s chytrými zařízeními a telekomunikacemi a nedávno se pustila i na trh s elektromobily. Společnost uvedla na trh značku Aito pro vozidla, která nabízí operační systém HarmonyOS a další software různým výrobcům automobilů. Společnost Huawei tyto automobily, včetně SUV Aito M9, vystavuje také ve svých prodejnách chytrých telefonů, čímž dává jasně najevo svou strategii.

K inovacím se přidala společnost Xiaomi, která přišla s novým operačním systémem HyperOS, o němž tvrdí, že obsahuje komponentu umělé inteligence, která se dokáže přizpůsobit chování uživatele a automaticky ovládat připojená zařízení. Předpokládá budoucnost, kdy zařízení budou schopna intuitivně rozpoznávat potřeby uživatele a proaktivně na ně reagovat. V současné době je HyperOS k dispozici pouze v telefonu Xiaomi 14, ale společnost jej plánuje brzy rozšířit i na spotřebiče a připravovaný automobil.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Společnost Xiaomi investuje miliardy do vývoje ekosystému a vozidel v rámci dlouhodobé strategie, aby si udržela konkurenceschopnost. Podle Lua se trh s elektromobily bude pravděpodobně podobat současnému stavu trhu s chytrými telefony, kde několik špičkových značek ovládá dominantní podíl na trhu. Aby se v tomto scénáři stal dlouhodobým hráčem, jsou nutné značné investice.

S uvedením svého prvního automobilu na trh hodlá společnost Xiaomi vyrábět klíčové komponenty ve vlastní režii, počínaje zřízením svých továren. Oznámila také zahájení provozu své továrny na chytré telefony v Pekingu s výrobní kapacitou přes 10 milionů zařízení. Automobil SU7 je však v současné době uveden pod dceřinou společností státní skupiny Baic Group jako výrobce.

Stejně jako mnoho jiných čínských podniků hledá společnost Xiaomi příležitosti k růstu v zahraničí. V posledních šesti letech pochází 40-50 % příjmů společnosti z oblastí mimo pevninskou Čínu, zejména z Evropy a Indie. Prezident společnosti Xiaomi Group Weibing Lu poznamenal, že zámořský trh, který je třikrát větší než čínský, je pro podnikání společnosti Xiaomi “zesilovačem”.

Lu rovněž připustil, že určité politické prostředí může globálním ambicím společnosti Xiaomi působit problémy. Věří, že společnost může tyto překážky překonat rozvojem vlastních schopností a globální diverzifikací podnikání z hlediska produktů. Pokud jde o automobil, konkrétní období pro jeho uvedení na zahraniční trh nebylo uvedeno. Lu však poznamenal, že to obvykle trvá dva až tři roky.

Společnost věří, že našla výnosnou mezeru mezi 20 miliony prémiových uživatelů v Číně, kteří již používají své chytré telefony. Prezident skupiny Xiaomi, Weibing Lu, v rozhovoru pro CNBC poznamenal, že její spotřebitelská základna by byla skvělým výchozím bodem v segmentu prémiových automobilů, protože očekává, že mnoho stávajících uživatelů prémiových chytrých telefonů bude patřit mezi první uživatele elektromobilu.Lu se podělil o postřehy k elektromobilu, jehož cena teprve bude stanovena a na jehož vývoj plánuje společnost vynaložit 10 miliard dolarů. Společnost Xiaomi představila elektromobil SU7 během veletrhu Mobile World Congress v Barceloně, ale jeho cenu zatím drží pod pokličkou. Lu ujistil, že oficiální uvedení na trh se blíží, a naznačil, že dodávky na domácí trh by mohly začít již ve druhém čtvrtletí.Společnost Xiaomi, která je známá výrobou cenově dostupných chytrých telefonů, rozšířila svou nabídku produktů o televizory a domácí spotřebiče, které jsou elegantní, bílé a ovladatelné chytrým telefonem. Zatímco telefony generují většinu zisku společnosti Xiaomi, přibližně 30 % jejích příjmů tvoří spotřebiče a další spotřební produkty. Tento posun směrem k cenově dostupnějším výrobkům vedl ke skepsi ohledně schopnosti společnosti prodávat elektromobil označovaný za konkurenta značky Porsche na silně konkurenčním trhu, kde i zavedení lídři v oblasti elektromobilů snižují své ceny.Společnost se sídlem v Pekingu podporuje svou pozici dvojí strategií rozvoje ekosystému a “prémiizace” chytrých telefonů, která byla zahájena v roce 2020 a která podle Lua vykazuje slibné pokroky. Na důkaz Lu uvedl, jak byl telefon Xiaomi 14 společnosti porovnáván s iPhonem 15 Pro, a tvrdil, že nové zařízení překonává prémiovou nabídku společnosti Apple. Nicméně společnost Xiaomi čelí přísné konkurenci ze strany společnosti Huawei, která si se svým populárním modelem Mate60 Pro rovněž ukousla značný podíl z tržního koláče společnosti Apple.Společnost Huawei je jednoznačně považována za významného hráče na trhu s chytrými zařízeními a telekomunikacemi a nedávno se pustila i na trh s elektromobily. Společnost uvedla na trh značku Aito pro vozidla, která nabízí operační systém HarmonyOS a další software různým výrobcům automobilů. Společnost Huawei tyto automobily, včetně SUV Aito M9, vystavuje také ve svých prodejnách chytrých telefonů, čímž dává jasně najevo svou strategii.K inovacím se přidala společnost Xiaomi, která přišla s novým operačním systémem HyperOS, o němž tvrdí, že obsahuje komponentu umělé inteligence, která se dokáže přizpůsobit chování uživatele a automaticky ovládat připojená zařízení. Předpokládá budoucnost, kdy zařízení budou schopna intuitivně rozpoznávat potřeby uživatele a proaktivně na ně reagovat. V současné době je HyperOS k dispozici pouze v telefonu Xiaomi 14, ale společnost jej plánuje brzy rozšířit i na spotřebiče a připravovaný automobil.Společnost Xiaomi investuje miliardy do vývoje ekosystému a vozidel v rámci dlouhodobé strategie, aby si udržela konkurenceschopnost. Podle Lua se trh s elektromobily bude pravděpodobně podobat současnému stavu trhu s chytrými telefony, kde několik špičkových značek ovládá dominantní podíl na trhu. Aby se v tomto scénáři stal dlouhodobým hráčem, jsou nutné značné investice.S uvedením svého prvního automobilu na trh hodlá společnost Xiaomi vyrábět klíčové komponenty ve vlastní režii, počínaje zřízením svých továren. Oznámila také zahájení provozu své továrny na chytré telefony v Pekingu s výrobní kapacitou přes 10 milionů zařízení. Automobil SU7 je však v současné době uveden pod dceřinou společností státní skupiny Baic Group jako výrobce.Stejně jako mnoho jiných čínských podniků hledá společnost Xiaomi příležitosti k růstu v zahraničí. V posledních šesti letech pochází 40-50 % příjmů společnosti z oblastí mimo pevninskou Čínu, zejména z Evropy a Indie. Prezident společnosti Xiaomi Group Weibing Lu poznamenal, že zámořský trh, který je třikrát větší než čínský, je pro podnikání společnosti Xiaomi “zesilovačem”.Lu rovněž připustil, že určité politické prostředí může globálním ambicím společnosti Xiaomi působit problémy. Věří, že společnost může tyto překážky překonat rozvojem vlastních schopností a globální diverzifikací podnikání z hlediska produktů. Pokud jde o automobil, konkrétní období pro jeho uvedení na zahraniční trh nebylo uvedeno. Lu však poznamenal, že to obvykle trvá dva až tři roky.
Tagy: čínaelektromobilyvýrobavývojxiaomi

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      12:15

      Předseda představenstva společnosti Geely tvrdí, že globální automobilový průmysl čelí „vážné nadprodukci“

      12:00

      Zisk společnosti G-III Apparel překonal odhady o 0,08 USD, tržby překonaly odhady

      11:55

      Jak hodnotíme akcie Brown Forman?

      11:47

      Jak se tento týden dařilo akciím Tesly?

      11:32

      AP: Může papež zlepšit finance Vatikánu výběrem peněz v americkém stylu?

      11:15

      Jak dopadlo IPO Circle Internet Group Inc?

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Evropská centrální banka brzdí snižování sazeb a hlásí úspěch v boji s inflací

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.