Klíčové body
- PayPal zvyšuje svou prognózu zisku pro rok 2024 díky stabilním výdajům a zlepšeným maržím
- Nové vedení PayPalu se snaží obnovit investorův důvěru prostřednictvím restrukturalizace a snižování nákladů
- Stellantis, výrobce automobilů, zaznamenal 12% pokles tržeb v prvním čtvrtletí kvůli nižším prodejům
- I přes současný pokles produkce se Stellantis vyjadřuje optimisticky ohledně druhé poloviny roku, předpovídá podstatně lepší růst a ziskovost
Společnost PayPal zvyšuje prognózu zisku pro rok 2024, protože výdaje zůstávají stabilní a marže se zlepšují
Akcie společnosti po zveřejnění výsledků naposledy vzrostly o 4 % v rámci volatilního obchodování před zveřejněním výsledků.
Spotřebitelské výdaje vykazují pozoruhodnou odolnost, i když ekonomické obavy již několik měsíců zamlžují výhled platebního sektoru. Ačkoli nižší příjmové skupiny omezily diskreční nákupy, většina Američanů stále vyhledává nákupy online, stravování a cestování.
Nově jmenované vedení společnosti PayPal se také snaží znovu nastartovat důvěru investorů prostřednictvím snahy o zeštíhlení společnosti a snížení nákladů, aby zmírnilo tlak na její akcie, které v loňském roce patřily k těm, které si na Nasdaqu vedly nejhůře.
Začátkem tohoto roku společnost PayPal oznámila plány na zrušení přibližně 2 500 pracovních míst, což představuje 9 % celosvětové pracovní síly.
„Rok 2024 zůstává přechodným rokem a my se soustředíme na realizaci – prosazování našich klíčových strategických iniciativ, realizaci úspor nákladů a přiměřené reinvestice,“ uvedl generální ředitel Alex Chriss.
Společnost očekává, že upravený zisk v roce 2024 vzroste o „střední až vysoké jednociferné procento“, zatímco dříve předpokládala, že zůstane na stejné úrovni.
Společnost PayPal rovněž očekává, že tržby ve druhém čtvrtletí vzrostou o 7 % na měnově neutrální bázi, což je do značné míry v souladu s očekáváním Wall Street.
Celkový objem plateb se v prvním čtvrtletí zvýšil o 14 % na 403,9 miliardy dolarů, zatímco čisté tržby na měnově neutrální bázi vzrostly o 10 % na 7,7 miliardy dolarů.

Provozní marže společnosti PayPal se v prvním čtvrtletí zvýšila o 84 bazických bodů na 18,2 %. Její marže byly v posledním roce ústředním bodem obav investorů, protože růst po pandemii zpomalil.
Nízkomaržové obchodní produkty společnosti silně rostly, zatímco růst značkových produktů se zpomalil kvůli zvýšenému tlaku konkurentů, jako je například Apple.
Její upravený zisk na akcii se za tři měsíce do 31. března zvýšil na 1,08 USD, zatímco před rokem činil 85 centů.
Výrobce Jeepů Stellantis klesl o 7 % díky prudkému poklesu tržeb, protože se připravuje na řadu nových modelů
Globální výrobce automobilů Stellantis v úterý oznámil 12% pokles tržeb v prvním čtvrtletí s odkazem na nižší prodeje a kurzové vlivy, přestože čisté ceny zůstaly stabilní.
Akcie společnosti Stellantis klesly ve 13:47 v Londýně o 6,9 %.
Finanční ředitelka Natalie Knightová uvedla, že meziroční srovnání dodávek a čistých tržeb je obtížné kvůli přechodu společnosti na „novou generaci produktového portfolia vyráběného na nových platformách“.
Nizozemská společnost, mezi jejíž značky patří Chrysler, Dodge, Jeep, Peugeot, Citroën a Maserati, plánuje v letošním roce uvést na trh celkem 25 nových modelů, včetně 18 bateriových elektromobilů
Stellantis N.V.
V prvním čtvrtletí společnost debutovala se čtyřmi modely, což podle Knighta připravilo „půdu pro podstatně lepší růst a ziskovost ve druhé polovině roku“.
Konsolidované dodávky se ve čtvrtletí snížily o 10 % na 1,335 milionu kusů, což podle společnosti odráží výrobní opatření a řízení zásob s cílem připravit se na „vlnu nových produktů“ ve druhém pololetí.
Stejně jako řada dalších subjektů v automobilovém průmyslu žongluje Stellantis se svým ambiciózním závazkem přechodu na elektrickou energii – zavázal se, že do konce desetiletí budou BEV tvořit 100 % jeho prodejů v Evropě a 50 % prodejů v USA – s problémy dodavatelského řetězce a otázkami ohledně poptávky spotřebitelů a připravenosti nabíjecí infrastruktury.
Mamta Valechha, analytik společnosti Quilter Cheviot, v úterním e-mailu uvedl, že přibližně 4% zaostávání společnosti Stellantis za očekáváním trhu ohledně objemů nastavilo „střízlivý tón pro toto čtvrtletí“.

Valechha nicméně dodal, že pokles produkce společnosti se projevil v porovnání s oživením produkce v loňském roce. Pokles výroby také nebyl způsoben pouze tržními tlaky, ale znamenal „strategickou volbu“, protože automobilka řídí zásoby, aby zajistila ceny před uvedením řady nových produktů na trh, upozornil analytik.
„Při pohledu do budoucna zůstává Stellantis optimistický a předpokládá „podstatně lepší růst a ziskovost ve druhé polovině roku“. Toto výhledové prohlášení je podpořeno potvrzením dvouciferné marže upraveného provozního zisku a kladného průmyslového volného peněžního toku za celý rok, a to navzdory převládající makroekonomické nejistotě,“ uvedl Valechha.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky