Klíčové body
- Li Auto zaznamenává růst prodejů v Číně, překonává svého konkurenta Seres, i když akcie po skoku klesají.
- V týdnu končícím 10. března Li Auto prodal údajně 9 300 kusů, což představuje významný posun ve srovnání se Seres.
- Akcie Li Auto ve středu v Hongkongu vzrostly o 3,2 %, odolávajíce poklesu v odvětví, zatímco americké depozitní certifikáty mírně klesly.
- Společnost plánuje snížit ceny několika vlajkových modelů SUV, což může být klíčovým faktorem k úspěchu v konkurenčním trhu elektromobilů.
Tento růst přichází v situaci zvýšené konkurence a klesající poptávky, kterou zažívají Tesla a BYD, dva jeho hlavní konkurenti.
Podle údajů zveřejněných na platformě sociálních médií Weibo, o nichž informoval deník The Wall Street Journal, prodala společnost Li Auto v týdnu končícím 10. března údajně 9 300 kusů, čímž překonala prodejní čísla společnosti Seres. To znamená významný posun po měsících, kdy společnost Seres vedla v prodejích. Obě společnosti se převážně specializují na výrobu hybridních SUV.
Zatímco akcie ostatních významných výrobců elektromobilů se potácejí v důsledku snižování cen a poklesu poptávky, Li Auto se tento klesající trend zřejmě vyhnul. Podle zpráv o obchodování skončily akcie společnosti Li Auto ve středu v Hongkongu o 3,2 % výše, i když index Hang Seng klesl o 0,1 %.
Americké depozitní certifikáty
Naproti tomu například cena akcií společnosti Tesla se po úterním propadu v předobchodní fázi propadla o 1,9 % a za celý dosavadní rok zaznamenala 29% pokles. Mírný vzestup zaznamenal další vážný hráč v odvětví elektromobilů, společnost BYD, které se ve čtvrtém čtvrtletí podařilo předstihnout Teslu a stát se největším výrobcem elektromobilů. ADR společnosti BYD v úterý vzrostly o 5,2 % a snížily tak svou celkovou ztrátu od začátku roku na 3,9 %.
Tesla, Inc.
Zdá se, že společnost Li Auto se na konkurenčním trhu s elektromobily pohybuje efektivně, dokonce zašla tak daleko, že snížila ceny několika svých vlajkových modelů SUV. Společnost v úterý na jiné sociální síti zveřejnila, že v dohledné době plánuje snížit ceny u pěti svých modelů řady L.
BYD Company Limited
Tato konkurenční cenová strategie může být jedním z faktorů, které přispěly k nedávnému úspěchu společnosti Li Auto, zejména na trhu, který se potýká s poklesem. Automobilový průmysl poháněný elektronikou a technologiemi se stává stále více konkurenčním, což hází hozenou rukavici společnostem vyrábějícím elektromobily, které chtějí neustále zvyšovat své prodeje a dosahovat zisku.
Na rozdíl od společnosti Tesla – dlouholetého hráče na světovém trhu s elektromobily – mnoho menších výrobců elektromobilů, potenciálně jako Li Auto a Seres, prodává své vozy se ztrátou. Tato strategie je obvykle realizována s očekáváním, že firmy budou schopny zvýšit svou výrobu na úroveň, kdy bude možné dosáhnout úspor z rozsahu, což následně učiní jejich provoz finančně životaschopným.
Vzhledem k tomu, že trh s elektrickými vozidly nadále roste a vyvíjí se a konkurence se zintenzivňuje, budou se muset účastníci odvětví neustále přizpůsobovat a inovovat. Pro spotřebitele i zúčastněné strany je sledování oblasti elektromobilů zajímavým obrazem konkurence, inovací a neúnavné snahy o získání vedoucího postavení na trhu v relativně vznikajícím, ale rychle se rozvíjejícím odvětví.

Vzestup společnosti Li Auto, která předstihla konkurenční společnost Seres a odolala náročnému prostředí trhu s elektrickými vozidly, pro které jsou typické její větší protějšky, signalizuje fascinující vývoj. S tím, jak se mění požadavky spotřebitelů, mohou mít společnosti jako Li Auto, které prokazují flexibilitu a předvídavou strategii, na tomto silně konkurenčním trhu významné výhody.
Zatímco konkurence na trhu s elektromobily je stále tvrdší, společnost Li Auto je pod tlakem, aby si udržela nedávno získanou dynamiku a pokračovala v posouvání hranic, zavádění inovací a přeměně poptávky v prodej. Příběh, který se odehrává na trhu s elektromobily, je plný zvratů, strategických tahů a přežití nejsilnějších.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky