Podle Jefferies jsou tyto akcie restaurací připraveny na zvýšení zisků
Podle přední světové finanční společnosti Jefferies se po pomalém začátku roku několik restauračních řetězců chystá v letošní výsledkové sezóně na impozantní návrat.
Restaurační řetězce se podle Jefferies chystají na impozantní návrat, i přes pomalý začátek roku, díky očekávanému celkovému makroekonomickému zlepšení
Analytik Andy Barish vymezil tři akcie restaurací s nákupním hodnocením, včetně BJ’s Restaurants, Bloomin’ Brands a McDonald’s, které mají potenciál mírného růstu
Oživení tržeb ve stejných prodejnách a strategické iniciativy k úspoře nákladů jsou klíčové faktory ovlivňující výsledky těchto restauračních řetězců v nadcházející sezóně
Přestože se očekává, že výsledky za první čtvrtletí letošního roku budou odpovídat původním prognózám, usuzuje se, že v restauračním průmyslu dochází k celkovému makroekonomickému zlepšení.
Analytik Andy Barish naznačuje několik příčin nevýrazného začátku roku. Za prvé, tržby ve stejných prodejnách zaznamenaly v březnu pouze mírné oživení, které odpovídalo dříve stanoveným cílům, po výrazném poklesu v měsících lednu (4,5 %) a únoru (0,6 %). Kromě toho návštěvnost zákazníků u různých značek představuje i nadále problém, neboť zákazníci jsou při utrácení stále opatrnější. Navzdory těmto neúspěchům Barish tvrdí, že spotřebitelská poptávka může zůstat silná, protože zákazníci běžně vyčleňují rozpočet na stravování mimo domov a provozovatelé restaurací znovu kladou důraz na relativní hodnotu.
Ve světle nově schváleného zvýšení minimální mzdy v Kalifornii naznačuje, že řetězce rychlého občerstvení budou pravděpodobně kompenzovat vzniklé vyšší mzdové náklady prostřednictvím strategických cenových modelů. Reakce z pohledu spotřebitelů však zůstává nejistá. Vzhledem k této nejasnosti se předpokládá, že výkonnost konkrétních restauračních řetězců by se mohla individuálně lišit. V důsledku toho Barish vymezil tři akcie restaurací s nákupním hodnocením, které nesou potenciál mírného růstu a nabízejí vyšší šanci, že tržby ze stejných prodejen překonají původní odhady.
Mezi oblíbené značky, které Barish označil, patřila společnost BJ’s Restaurants (BJRI), která se v letošním roce setkala s 9% propadem. Očekává se, že tento americký řetězec restaurací s příležitostným stravováním zveřejní své čtvrtletní výsledky v týdnu začínajícím 29. dubna. Barish stanovil pro tuto značku cílovou cenu 41 USD, což by v případě jejího přetavení znamenalo potenciální 25% rally oproti pondělní zavírací ceně. To znamená, že zatímco zisk na akcii se může shodovat s projekcí, tržby ve stejných prodejnách by mohly zaznamenat určité zlepšení.
Zdroj: Getty Images
Tato prognóza je vyvážena zohledněním určitých faktorů, jako je pomalý začátek prvního čtvrtletí v důsledku nepříznivého počasí a neobvykle vysokých srážek v Kalifornii. Mezi pozitivní vlivy, které přispívají k příznivému výsledku, patří úspěšná přestavba a dynamika stravování, kalendářní posun a pravděpodobné zlepšení údajů o návštěvnosti v Placeru pro společnost BJ’s v měsíci březnu. Kromě toho je pravděpodobné, že změny v jídelním lístku restaurace zaměřené na provozní efektivitu a úspory nákladů přinesou další impuls k zapouzdření marží společnosti BJ’s.
Mezi další akcie, které je třeba sledovat, patří Bloomin’ Brands (BLMN), vlastník několika renomovaných řetězců, jako jsou Outback Steakhouse a Carrabba’s Italian Grill. Akcie Bloomin’ Brands v roce 2024 mírně poklesly o 4 %, přesto Barish zachovává býčí postoj a nabízí cílovou cenu 34 USD, což naznačuje potenciální 27% rally. Až společnost v týdnu od 29. dubna oznámí své zprávy, očekává se, že zisk na akcii se buď vyrovná projekcím, nebo je mírně překoná. Barish rovněž předpovídá mírný nárůst tržeb ve stejných prodejnách. Předpověď úspěchu značky je kompenzována trendy v oblasti komodit a inflace práce a návštěvnosti zákazníků, jakož i specifickými negativními vlivy, jako je posun kalendáře, který ovlivnil zisk na akcii o 0,06 USD, výrazně nepříznivé počasí na začátku čtvrtletí snižující zisk na akcii o 0,05 USD a změna daňové výjimky v Brazílii, která čerpá komplikace ve výši 0,08 USD. Očekává se, že společnost se s těmito problémy vypořádá prostřednictvím iniciativ v oblasti produktivity, které by měly přinést další úspory ve výši 50 milionů USD.
BLMN
Bloomin' Brands, Inc.
NasdaqGS
$7.95
$0.44
5.86%
Z významných hráčů by měla společnost McDonald’s (MCD) oznámit své čtvrtletní výsledky v úterý 30. dubna. Barish předpovídá, že tržby ve stejných prodejnách v USA a zisk na akcii by měly odpovídat konsensuálnímu očekávání, přičemž EBITDA by mohla překvapit pozitivně. Přestože akcie McDonald’s letos klesly o více než 10 %, Barish stanovuje cílovou cenu 330 USD, což by mohlo odpovídat možnému růstu o 24 %. Toto oživení by mohlo být přičítáno idiosynkratickým faktorům, jako je robustní hlavní menu, rozšiřující se kuřecí platforma (včetně expanze Krispy Kreme v příštích několika letech), pohodlí prodejen mimo provozovnu, vděčná digitální strategie a silný marketingový motor. Tyto faktory by mohly vést k nárůstu podílu na trhu v prostředí utlumené návštěvnosti.
Závěrem lze říci, že restaurační průmysl zažívá dynamický posun v nejistém finančním prostředí. Díky strategickému řízení hodnoty a efektivnímu positioningu značky mají restaurační řetězce jako BJ’s Restaurants, Bloomin’ Brands a McDonald’s pozitivní vyhlídky na růst v nadcházející výsledkové sezóně, a to i přes náročné makroekonomické podmínky.
Přestože se očekává, že výsledky za první čtvrtletí letošního roku budou odpovídat původním prognózám, usuzuje se, že v restauračním průmyslu dochází k celkovému makroekonomickému zlepšení.Analytik Andy Barish naznačuje několik příčin nevýrazného začátku roku. Za prvé, tržby ve stejných prodejnách zaznamenaly v březnu pouze mírné oživení, které odpovídalo dříve stanoveným cílům, po výrazném poklesu v měsících lednu a únoru . Kromě toho návštěvnost zákazníků u různých značek představuje i nadále problém, neboť zákazníci jsou při utrácení stále opatrnější. Navzdory těmto neúspěchům Barish tvrdí, že spotřebitelská poptávka může zůstat silná, protože zákazníci běžně vyčleňují rozpočet na stravování mimo domov a provozovatelé restaurací znovu kladou důraz na relativní hodnotu.Ve světle nově schváleného zvýšení minimální mzdy v Kalifornii naznačuje, že řetězce rychlého občerstvení budou pravděpodobně kompenzovat vzniklé vyšší mzdové náklady prostřednictvím strategických cenových modelů. Reakce z pohledu spotřebitelů však zůstává nejistá. Vzhledem k této nejasnosti se předpokládá, že výkonnost konkrétních restauračních řetězců by se mohla individuálně lišit. V důsledku toho Barish vymezil tři akcie restaurací s nákupním hodnocením, které nesou potenciál mírného růstu a nabízejí vyšší šanci, že tržby ze stejných prodejen překonají původní odhady.Mezi oblíbené značky, které Barish označil, patřila společnost BJ’s Restaurants , která se v letošním roce setkala s 9% propadem. Očekává se, že tento americký řetězec restaurací s příležitostným stravováním zveřejní své čtvrtletní výsledky v týdnu začínajícím 29. dubna. Barish stanovil pro tuto značku cílovou cenu 41 USD, což by v případě jejího přetavení znamenalo potenciální 25% rally oproti pondělní zavírací ceně. To znamená, že zatímco zisk na akcii se může shodovat s projekcí, tržby ve stejných prodejnách by mohly zaznamenat určité zlepšení.Tato prognóza je vyvážena zohledněním určitých faktorů, jako je pomalý začátek prvního čtvrtletí v důsledku nepříznivého počasí a neobvykle vysokých srážek v Kalifornii. Mezi pozitivní vlivy, které přispívají k příznivému výsledku, patří úspěšná přestavba a dynamika stravování, kalendářní posun a pravděpodobné zlepšení údajů o návštěvnosti v Placeru pro společnost BJ’s v měsíci březnu. Kromě toho je pravděpodobné, že změny v jídelním lístku restaurace zaměřené na provozní efektivitu a úspory nákladů přinesou další impuls k zapouzdření marží společnosti BJ’s. Mezi další akcie, které je třeba sledovat, patří Bloomin’ Brands , vlastník několika renomovaných řetězců, jako jsou Outback Steakhouse a Carrabba’s Italian Grill. Akcie Bloomin’ Brands v roce 2024 mírně poklesly o 4 %, přesto Barish zachovává býčí postoj a nabízí cílovou cenu 34 USD, což naznačuje potenciální 27% rally. Až společnost v týdnu od 29. dubna oznámí své zprávy, očekává se, že zisk na akcii se buď vyrovná projekcím, nebo je mírně překoná. Barish rovněž předpovídá mírný nárůst tržeb ve stejných prodejnách. Předpověď úspěchu značky je kompenzována trendy v oblasti komodit a inflace práce a návštěvnosti zákazníků, jakož i specifickými negativními vlivy, jako je posun kalendáře, který ovlivnil zisk na akcii o 0,06 USD, výrazně nepříznivé počasí na začátku čtvrtletí snižující zisk na akcii o 0,05 USD a změna daňové výjimky v Brazílii, která čerpá komplikace ve výši 0,08 USD. Očekává se, že společnost se s těmito problémy vypořádá prostřednictvím iniciativ v oblasti produktivity, které by měly přinést další úspory ve výši 50 milionů USD. Z významných hráčů by měla společnost McDonald’s oznámit své čtvrtletní výsledky v úterý 30. dubna. Barish předpovídá, že tržby ve stejných prodejnách v USA a zisk na akcii by měly odpovídat konsensuálnímu očekávání, přičemž EBITDA by mohla překvapit pozitivně. Přestože akcie McDonald’s letos klesly o více než 10 %, Barish stanovuje cílovou cenu 330 USD, což by mohlo odpovídat možnému růstu o 24 %. Toto oživení by mohlo být přičítáno idiosynkratickým faktorům, jako je robustní hlavní menu, rozšiřující se kuřecí platforma , pohodlí prodejen mimo provozovnu, vděčná digitální strategie a silný marketingový motor. Tyto faktory by mohly vést k nárůstu podílu na trhu v prostředí utlumené návštěvnosti. Závěrem lze říci, že restaurační průmysl zažívá dynamický posun v nejistém finančním prostředí. Díky strategickému řízení hodnoty a efektivnímu positioningu značky mají restaurační řetězce jako BJ’s Restaurants, Bloomin’ Brands a McDonald’s pozitivní vyhlídky na růst v nadcházející výsledkové sezóně, a to i přes náročné makroekonomické podmínky.