Společnost Starbucks oznámila překvapivý pokles srovnatelných tržeb ve druhém čtvrtletí v důsledku slabé poptávky ve Spojených státech a Číně. Tržby kávového gigantu ve stejných prodejnách klesly poprvé za téměř tři roky. Generální ředitel Laxman Narasimhan výsledky přičítá náročnému prostředí, které ovlivňuje výkonnost značky. Ve Spojených státech klesla poptávka již druhé čtvrtletí po sobě, což bylo ovlivněno bojkotem, který ovlivnil návštěvnost obchodů, a náročným makroprostředím, které ovlivnilo prodej dražších nápojů. V Číně se společnost Starbucks navzdory snahám o upevnění své pozice na trhu s prémiovou kávou potýkala se zvýšenou konkurencí ze strany levnějších značek v prostředí opatrného chování spotřebitelů. Celosvětové srovnatelné tržby klesly o 4 %, což bylo pod očekáváním analytiků. V Číně se tržby snížily o 11 %, zatímco ve Spojených státech klesly o 3 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky