Klíčové body
- Snapchat (SNAP) změnil celou scénu sociálních sítí
- Přinesl nový formát
- Jak se mu daří dnes?
se na našich stránkách objevuje často. Pojďme se tedy podívat, co stálo u jejího zrodu.
18. května roku 2011 byla oficiálně uvedena do provozu platforma Snapchat. Sociální síti nikdo nepředvídal velký úspěch – nyní se ale nacházíme o 12 let později – a Snap je jednou z nejpopulárnějších online platforem na světě. Dnes se budeme v našem Almanachu věnovat právě společnosti Snap Inc., která právem patří mezi ty nejzajímavější technologické společnosti současnosti.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
- 1996 – Vlády Kuby a Dominiky navázaly diplomatické vztahy.
- 1999 – Americká chlapecká skupina Backstreet Boys vydala své třetí studiové album s názvem Millennium.
- 2011 – V argentinské provincii Río Negro havaroval let 5428 společnosti Sol (22 úmrtí).
- 2011 – v San Vicente de Chucurí (Kolumbie) řeka Chucurí zničila dva mosty, zahynulo 12 lidí.
- 2018 – V Havaně (Kuba) se krátce po startu zřítil komerční letoun provozovaný společností Cubana de Aviación, model Boeing 737, pronajatý od mexické společnosti Global Air, se 113 lidmi na palubě (6 členů posádky a 107 cestujících)
- 2019 – V Argentině Cristina Fernández de Kirchner oznámila, že bude kandidovat na viceprezidentku
- 2019 – V Tel Avivu se konal 64. ročník soutěže Eurovision Song Contest
A nyní se už můžeme přesunout do světa byznysu a ekonomiky:
- 1872 – Newyorská burza cenných papírů (NYSE) se spojila s Open Board of Brokers a vznikla NYSE, jak ji známe dnes.
- 1897 – První úspěšné dodávky nového léku proti bolesti, aspirinu, společnosti Bayer, byly uskutečněny ve Spojených státech.
- 1998 – Ministerstvo spravedlnosti USA a 20 států USA zahájily protimonopolní soudní spor proti Microsoftu.
Proč je Snap vlastně tak populární sociální platformou?
Snapchat je jednou z nejpoužívanějších platforem sociálních médií na světě. Dnes má více než 500 milionů aktivních uživatelů měsíčně a každý den na ní vzniknou tři miliardy „snapů“ (fotografií a videí).
Jak se společnost Snapchat (SNAP) – Získejte bezplatnou zprávu rozrostla do tak velkých rozměrů a za tak krátkou dobu?
Zde je hluboký ponor do historie společnosti a důvod, proč Snapchat, alespoň jako společnost, nevykazuje žádné známky zániku.
Raná historie
Společnost Snapchat založili v roce 2011 Evan Spiegel, Reggie Brown a Bobby Murphy, všichni studenti Stanfordovy univerzity.
Brown údajně přišel s nápadem aplikace pro sociální média, která by uživatelům umožnila zveřejňovat fotografie a videa, jež by po několika okamžicích ze stránky zmizely.
Brown údajně s nápadem oslovil Spiegela a oba se shodli na tom, že myšlenka platformy sociálních médií po vzoru mizejícího obsahu je dobrý nápad. Dvojice pak oslovila Bobbyho Murphyho, aby napsal kód použitý k vytvoření aplikace.
V červenci 2011 spoluzakladatelé vydali „Picaboo“, předchůdce Snapchatu. Hned poté Spiegel s Murphym donutili Browna ze společnosti odejít a v září 2011 ji znovu spustili jako Snapchat.
Oba studenti Stanfordovy univerzity byli v té době teprve v prvním ročníku vysoké školy. Pokud jde o Browna, v září 2014 se s oběma spoluzakladateli dohodl na vyrovnání ve výši 157 milionů dolarů. Byl také oficiálně připsán jako spoluzakladatel Snapchatu.
S čistým štítem a zajímavým obchodním modelem se Spiegel (nyní výkonný ředitel společnosti) a Murphy pustili do budování začínající společnosti.
V rozhovoru pro The Telegraph v roce 2013 Spiegel vyzdvihl skutečný důvod, proč byl Snapchat takovým hitem mezi mladými uživateli sociálních médií – nechtěli, aby se jejich historie na sociálních sítích vrátila a pronásledovala je.
„Snapchat změnil vnímání toho, že smazání něčeho je špatné,“ řekl. „Na internetu obvykle něco mažete, když je to špatné nebo když je to opravdu trapné.“
„Snapchat řekl, že pokud se snažíme modelovat konverzace, jak probíhají, jsou do značné míry efemérní. Můžeme se snažit zapisovat a ukládat si opravdu výjimečné okamžiky, ale zkrátka a dobře se snažíme nechat všechno plavat. Pamatujeme si to, ale nesnažíme se to uložit.“
Po roce své existence Snapchat zvýšil laťku – a počet uživatelů – zavedením videa do aplikace, která se právě začala prodávat v obchodě Google Play. Videa byla dlouhá jen 10 sekund, ale zavedení bylo natolik úspěšné, že se počet takzvaných „snapů“ vyšplhal na 50 milionů denně.
V roce 2013 Snapchat navázal dvěma novými funkcemi – „Stories“ a „Chat“. Funkce příběhů umožnila uživatelům Snapchatu zveřejnit sérii snímků, které zůstaly aktivní a zobrazitelné po dobu 24 hodin.
Funkce Chat pomohla posunout Snapchat na vyšší příčky pyramidy sociálních médií. Funkce Chat, představená v květnu 2014, umožňovala uživatelům hovořit spolu v okně chatu prostřednictvím živého videochatu. Snapchat také představil „Our Story“, další funkci příběhu, která umožnila uživatelům Snapchatu po celém světě zveřejňovat fotografie a videa z míčových her, koncertů, politických shromáždění a dalších veřejných akcí.
Později téhož roku Snapchat představil geofiltry, které uživatelům webu umožnily přizpůsobit si obsah a zveřejnit svou polohu v době zveřejnění.
Rok 2014 byl rušný, protože v prosinci Snapchat zavedl Snapcash, funkci pro peněžní transakce, která umožňuje uživatelům webu posílat a přijímat hotovost od jiných uživatelů a nechat si ji ihned poslat na svůj bankovní účet. V prosinci 2014 také Snapchat rozšířil svůj záběr do finanční sféry pomocí komunitních geofiltrů. Nyní si spotřebitelé Snapchatu mohli vytvářet vlastní Geofiltry nebo si jednoduše koupit značkové filtry pro vlastní použití.
Do roku 2015 dosahoval Snapchat měsíčně 75 milionů uživatelů. Na webu nyní byly všudypřítomné reklamy, což společnosti poskytlo obrovský zdroj příjmů (podle interních finančních údajů společnosti Snap, Inc. pocházelo do roku 2018 99 % celkových příjmů z reklamy). Video bylo i nadále jedním z nejpoužívanějších nástrojů společnosti ze strany spotřebitelů – pouhé tři roky po zavedení videa na webu bylo denně zaznamenáno šest miliard videí.
Brzy nato společnost oficiálně vytvořila mateřskou společnost s názvem Snap, Inc. a začala se připravovat na primární veřejnou nabídku akcií v hodnotě 25 miliard dolarů, která proběhla v roce 2017.
se na našich stránkách objevuje často. Pojďme se tedy podívat, co stálo u jejího zrodu.18. května roku 2011 byla oficiálně uvedena do provozu platforma Snapchat. Sociální síti nikdo nepředvídal velký úspěch – nyní se ale nacházíme o 12 let později – a Snap je jednou z nejpopulárnějších online platforem na světě. Dnes se budeme v našem Almanachu věnovat právě společnosti Snap Inc., která právem patří mezi ty nejzajímavější technologické společnosti současnosti.Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1996 – Vlády Kuby a Dominiky navázaly diplomatické vztahy.
1999 – Americká chlapecká skupina Backstreet Boys vydala své třetí studiové album s názvem Millennium.
2011 – V argentinské provincii Río Negro havaroval let 5428 společnosti Sol .
2011 – v San Vicente de Chucurí řeka Chucurí zničila dva mosty, zahynulo 12 lidí.
2018 – V Havaně se krátce po startu zřítil komerční letoun provozovaný společností Cubana de Aviación, model Boeing 737, pronajatý od mexické společnosti Global Air, se 113 lidmi na palubě
2019 – V Argentině Cristina Fernández de Kirchner oznámila, že bude kandidovat na viceprezidentku
2019 – V Tel Avivu se konal 64. ročník soutěže Eurovision Song Contest
A nyní se už můžeme přesunout do světa byznysu a ekonomiky:
1872 – Newyorská burza cenných papírů se spojila s Open Board of Brokers a vznikla NYSE, jak ji známe dnes.
1897 – První úspěšné dodávky nového léku proti bolesti, aspirinu, společnosti Bayer, byly uskutečněny ve Spojených státech.
1998 – Ministerstvo spravedlnosti USA a 20 států USA zahájily protimonopolní soudní spor proti Microsoftu.
Snapchat je jednou z nejpoužívanějších platforem sociálních médií na světě. Dnes má více než 500 milionů aktivních uživatelů měsíčně a každý den na ní vzniknou tři miliardy „snapů“ .Jak se společnost Snapchat – Získejte bezplatnou zprávu rozrostla do tak velkých rozměrů a za tak krátkou dobu?Zde je hluboký ponor do historie společnosti a důvod, proč Snapchat, alespoň jako společnost, nevykazuje žádné známky zániku.Raná historieSpolečnost Snapchat založili v roce 2011 Evan Spiegel, Reggie Brown a Bobby Murphy, všichni studenti Stanfordovy univerzity.Brown údajně přišel s nápadem aplikace pro sociální média, která by uživatelům umožnila zveřejňovat fotografie a videa, jež by po několika okamžicích ze stránky zmizely.Brown údajně s nápadem oslovil Spiegela a oba se shodli na tom, že myšlenka platformy sociálních médií po vzoru mizejícího obsahu je dobrý nápad. Dvojice pak oslovila Bobbyho Murphyho, aby napsal kód použitý k vytvoření aplikace.V červenci 2011 spoluzakladatelé vydali „Picaboo“, předchůdce Snapchatu. Hned poté Spiegel s Murphym donutili Browna ze společnosti odejít a v září 2011 ji znovu spustili jako Snapchat.Oba studenti Stanfordovy univerzity byli v té době teprve v prvním ročníku vysoké školy. Pokud jde o Browna, v září 2014 se s oběma spoluzakladateli dohodl na vyrovnání ve výši 157 milionů dolarů. Byl také oficiálně připsán jako spoluzakladatel Snapchatu.S čistým štítem a zajímavým obchodním modelem se Spiegel a Murphy pustili do budování začínající společnosti.V rozhovoru pro The Telegraph v roce 2013 Spiegel vyzdvihl skutečný důvod, proč byl Snapchat takovým hitem mezi mladými uživateli sociálních médií – nechtěli, aby se jejich historie na sociálních sítích vrátila a pronásledovala je.„Snapchat změnil vnímání toho, že smazání něčeho je špatné,“ řekl. „Na internetu obvykle něco mažete, když je to špatné nebo když je to opravdu trapné.“„Snapchat řekl, že pokud se snažíme modelovat konverzace, jak probíhají, jsou do značné míry efemérní. Můžeme se snažit zapisovat a ukládat si opravdu výjimečné okamžiky, ale zkrátka a dobře se snažíme nechat všechno plavat. Pamatujeme si to, ale nesnažíme se to uložit.“Po roce své existence Snapchat zvýšil laťku – a počet uživatelů – zavedením videa do aplikace, která se právě začala prodávat v obchodě Google Play. Videa byla dlouhá jen 10 sekund, ale zavedení bylo natolik úspěšné, že se počet takzvaných „snapů“ vyšplhal na 50 milionů denně.V roce 2013 Snapchat navázal dvěma novými funkcemi – „Stories“ a „Chat“. Funkce příběhů umožnila uživatelům Snapchatu zveřejnit sérii snímků, které zůstaly aktivní a zobrazitelné po dobu 24 hodin.Funkce Chat pomohla posunout Snapchat na vyšší příčky pyramidy sociálních médií. Funkce Chat, představená v květnu 2014, umožňovala uživatelům hovořit spolu v okně chatu prostřednictvím živého videochatu. Snapchat také představil „Our Story“, další funkci příběhu, která umožnila uživatelům Snapchatu po celém světě zveřejňovat fotografie a videa z míčových her, koncertů, politických shromáždění a dalších veřejných akcí.Později téhož roku Snapchat představil geofiltry, které uživatelům webu umožnily přizpůsobit si obsah a zveřejnit svou polohu v době zveřejnění.Rok 2014 byl rušný, protože v prosinci Snapchat zavedl Snapcash, funkci pro peněžní transakce, která umožňuje uživatelům webu posílat a přijímat hotovost od jiných uživatelů a nechat si ji ihned poslat na svůj bankovní účet. V prosinci 2014 také Snapchat rozšířil svůj záběr do finanční sféry pomocí komunitních geofiltrů. Nyní si spotřebitelé Snapchatu mohli vytvářet vlastní Geofiltry nebo si jednoduše koupit značkové filtry pro vlastní použití.Do roku 2015 dosahoval Snapchat měsíčně 75 milionů uživatelů. Na webu nyní byly všudypřítomné reklamy, což společnosti poskytlo obrovský zdroj příjmů . Video bylo i nadále jedním z nejpoužívanějších nástrojů společnosti ze strany spotřebitelů – pouhé tři roky po zavedení videa na webu bylo denně zaznamenáno šest miliard videí.Brzy nato společnost oficiálně vytvořila mateřskou společnost s názvem Snap, Inc. a začala se připravovat na primární veřejnou nabídku akcií v hodnotě 25 miliard dolarů, která proběhla v roce 2017.