Klíčové body
- Společnost Adobe zveřejnila dobré výsledky za první fiskální čtvrtletí, ale mírně zaostala za čtvrtletním výhledem tržeb.
- V průběhu čtvrtletí zaplatila společnost Adobe 1 miliardu USD společnosti Figma, protože obě společnosti upustily od svých akvizičních plánů.
- Společnost Adobe nedávno oznámila ranou verzi asistenta umělé inteligence pro své aplikace Reader a Acrobat.
Společnost Adobe Inc., významný výrobce softwaru pro design, zaznamenala ve čtvrtek po skončení obchodování s akciemi téměř 11% propad poté, co oznámila dobré výsledky za první fiskální čtvrtletí, které však mírně zaostaly za čtvrtletními odhady tržeb. Tyto informace objasňují, jak si podnik vedl, v porovnání s prognózami odborníků dotazovaných společností LSEG – dříve známou jako Refinitiv.
Softwarový gigant dosáhl upraveného zisku na akcii ve výši 4,48 USD, čímž překonal předpovědi ve výši 4,38 USD. Současně jeho zisk mírně zaostal za 5,148 miliardy dolarů, které očekávali analytici, a dosáhl celkových tržeb ve výši 5,18 miliardy dolarů. Tyto údaje ilustrují meziroční nárůst tržeb o 11 % v tomto čtvrtletí, které podle prohlášení společnosti Adobe vyvrcholilo 1. března.
Nebyl to však úplně růžový obrázek, protože čistý zisk společnosti Adobe se propadl na 620 milionů dolarů, tj. 1,36 dolaru na akcii, z 1,25 miliardy dolarů, tj. 2,71 dolaru na akcii, vykázaných v analogickém čtvrtletí předchozího roku.
Adobe Inc.
V tomto čtvrtletí se společnost Adobe také vzdala významné akvizice začínajícího softwaru pro návrháře Figma v hodnotě 20 miliard dolarů. Ukončení této akvizice vstoupilo v platnost poté, co britské regulační orgány odhalily obavy z narušení hospodářské soutěže, což vedlo k tomu, že společnost Adobe zaplatila společnosti Figma odstupné ve výši 1 miliardy USD.
Současně společnost Adobe učinila pokrok v oblasti produktových inovací, když oznámila ranou verzi asistenta s umělou inteligencí pro své aplikace Reader a Acrobat. Kromě toho společnost odhalila, že bude spolupracovat s OpenAI na své nové nabídce umělé inteligence Sora.
– inteligentního systému, který vytváří videa pomocí psaných popisů.
Prezident divize Digital Media Business společnosti Adobe David Wadhwani v hovoru k výsledkům hospodaření uvedl, že o svých nadcházejících plánech hovoří: “Uvidíte, že budeme zjevně vyvíjet náš vlastní model. Uvidíte, jak ostatní vyvíjejí vlastní model. To vše vytváří vítr v zádech, protože čím více lidí vytváří videoklipy, tím více potřebují obsah upravovat.”
Při pohledu do budoucna společnost Adobe předpokládá, že zisk za druhé fiskální čtvrtletí se bude pohybovat v rozmezí 4,35 až 4,40 USD na akcii na upravené bázi, a očekává, že tržby klesnou na 5,25 až 5,30 miliardy USD. Tato střednědobá prognóza přináší přibližně 9% růst. Tento výhled zaostává za předpověďmi analytiků, kteří navrhovali zisk na akcii ve výši 4,38 USD a tržby ve výši 5,31 miliardy USD.
Sebevědomí společnosti Adobe nezávisí pouze na jejích asistentech s umělou inteligencí. Společnost plánuje představit vylepšení produktů v aplikaci Adobe Express a nabídku služeb Firefly Services AI a věří, že tato rozšíření by v druhé polovině roku oživila růst anualizovaných opakovaných příjmů z digitálních médií.
V rámci strategického kroku ke zvýšení hodnoty pro akcionáře společnost Adobe uvedla, že vyhradí plodných 25 miliard USD na zpětný odkup akcií.
Navzdory výkyvům po uvedení akcií na trh to s výkonností společnosti Adobe na akciovém trhu v letošním roce nebylo jen z kopce. Ačkoli akcie Adobe letos zaznamenaly 4% pokles, stojí za zmínku, že akcie během běžných obchodních hodin také stoupaly, na rozdíl od indexu S&P 500, který mezitím realizoval 8% zisk. Zdá se, že tento průmyslový gigant je připraven tyto překážky přijmout s nadhledem a soustředí se na své inovace a partnerství, aby proplul složitým tržním prostředím.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky