Čínská automobilka BYD podle svého evropského ředitele Michaela Shu zvažuje možnost výstavby druhého montážního závodu v Evropě v roce 2025. Toto rozhodnutí je součástí cíle společnosti BYD stát se do roku 2030 předním výrobcem elektromobilů v Evropě. Společnost plánuje zřídit závod na výrobu elektromobilů v Maďarsku, což by pro velkého čínského výrobce automobilů znamenalo první výrobní základnu v Evropě. Tento vývoj souvisí s návštěvou čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v Maďarsku, kde pravicově orientovaný premiér Viktor Orbán podporuje vřelé politické vztahy a investiční příležitosti s Čínou. Za zmínku stojí, že čínský výrobce baterií pro elektromobily CATL investoval v Maďarsku velké prostředky do závodu na výrobu baterií v Debrecínu v hodnotě 7,3 miliardy eur (7,86 miliardy USD). Úvahy společnosti BYD o druhém montážním závodě v Evropě odrážejí rostoucí zájem a investice čínských výrobců automobilů v regionu.
Čínská automobilka BYD podle svého evropského ředitele Michaela Shu zvažuje možnost výstavby druhého montážního závodu v Evropě v roce 2025. Toto rozhodnutí je součástí cíle společnosti BYD stát se do roku 2030 předním výrobcem elektromobilů v Evropě. Společnost plánuje zřídit závod na výrobu elektromobilů v Maďarsku, což by pro velkého čínského výrobce automobilů znamenalo první výrobní základnu v Evropě. Tento vývoj souvisí s návštěvou čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v Maďarsku, kde pravicově orientovaný premiér Viktor Orbán podporuje vřelé politické vztahy a investiční příležitosti s Čínou. Za zmínku stojí, že čínský výrobce baterií pro elektromobily CATL investoval v Maďarsku velké prostředky do závodu na výrobu baterií v Debrecínu v hodnotě 7,3 miliardy eur . Úvahy společnosti BYD o druhém montážním závodě v Evropě odrážejí rostoucí zájem a investice čínských výrobců automobilů v regionu.