Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Elektrické superauta bojují o přežití: Kupující stále touží po burácení motorů

Automobilový průmysl je plně oddán elektrifikaci, včetně výrobců superaut, jako jsou Ferrari, Maserati, Aston Martin, Lamborghini a Bugatti.

Michael Klos Autor: Michael Klos
29 května, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Superauta od Ferrari, Lamborghini a dalších jsou na cestě k elektrifikaci, ale čelí mnoha výzvám
  • Lamborghini představilo elektrický model Lanzador, ale zatím neplánuje plně elektrické verze svých sportovních vozů
  • Prodeje elektrických aut rostou, ale některé modely, jako Porsche Taycan, čelí propadům před příchodem nových verzí

To však neznamená, že cesta k plně elektrickému pohonu nebude plná hrbolů.

První superauta na elektrický pohon zatím nevylétla z parkovišť a někteří výrobci automobilů k nim přistupují opatrně.

Například Lamborghini: Společnost loni během Monterey Car Week předvedla svůj Lanzador, čtyřmístný elektrický grand tourer 2+2. Měl by se objevit v roce 2028. Italská společnost však dosud neukázala bateriové elektrické verze svého nástupce Huracánu ani modelu Revuelto (který je již plug-in hybridem).

V rozhovoru pro Automotive News Europe generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann uvedl, že elektrické superautomobily „zatím nejsou něčím, co by se prodávalo. Je příliš brzy a musíme se podívat do budoucna, jestli a kdy se to stane.“

Společnosti vyrábějící supersportovní vozy uvádějí, že jejich zákazníci – někteří, ne všichni – jsou velmi ohromeni řevem motoru V8 nebo V12. Elektromobily mohou nabídnout stejný výkon při rozjezdu, ale ne stejnou zvukovou symfonii.

Ferrari – jehož první elektromobil se očekává na konci roku 2025 – patří mezi automobilky, které věří, že zákazníci budou chtít pečlivě kalibrované umělé zvuky v elektromobilech, které nabízí. K podobným závěrům dospěla i společnost Stellantis.

Advertisement

Jedním z důvodů, proč se prodávají plug-in hybridy vyšších tříd, je, že nabízejí jak vynikající dojezd, tak ono uspokojivé dunění spalovacího motoru.

Chcete využít této příležitosti?

Zvuk je důležitý pro Louise Navelliera, zakladatele a investičního ředitele společnosti Navellier & Associates, která spravuje aktiva. „Jako majitel Porsche 918 Spyder a Ferrari 90 Spider si nedokážu představit, že bych si koupil sportovní elektromobil, protože superauto musí vydávat zvuk,“ říká. „Mám také rychlý elektromobil, Audi RS GT, ale ten je na sportovní vůz příliš těžký.

Zdroj: Getty images

Jsem rád, že jsem si to auto (na platformě Taycan) pronajal, protože jeho hodnota při opětovném prodeji je příšerná. Pointa je v tom, že výrobci elektromobilů musí mít speciální leasingové nabídky, aby se elektromobily rozjely. Hybridní superauta jsou v pořádku, ale ne EV superauta.“

Rimac vyrábí ultrarychlý supersport Nevera, který je také základem pro Pininfarinu Battista. Tyto vozy dokáží zrychlit na stovku za méně než dvě sekundy a dostalo se jim spousty publicity. Společnost Rimac, která sídlí v Chorvatsku, konzultuje elektrifikaci s mnoha dalšími automobilkami, ale zatím se jí nepodařilo přesunout všech 150 vozů Nevera, jejichž výroba je omezená.

Je mnoho způsobů, jak se na to dívat. Pořizovací cena modelu Nevera činí neuvěřitelných 2,2 milionu USD. Ale podobně drahé superautomobily jsou samozřejmě vyprodané. Bugatti Rimac, společný podnik Rimac Group a Porsche AG, vlastní Bugatti a elektrický pohon s touto značkou by se zdál přirozený, ale zatím se tak neděje. Náhrada za Chiron bude mít šestnáctistovku bez turbodmychadla v hybridním pohonném ústrojí.

Navellier to bere tak, že „zakladatel Rimacu [Mate Rimac] má pravdu. Nemůže prodávat další elektrické supersporty, takže i on chce nyní do svých vozů dávat motory a s Bugatti vyvinul pěkný motor V16.“

Například Porsche Taycan utrpělo v prvním čtvrtletí roku 2024 velký celosvětový propad prodejů o 54 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Ale (velké ale) Taycan je tak trochu chromá kachna, dokud se neobjeví model 2025 (v prodeji letos v létě) s větší baterií, větším dojezdem, rychlejším nabíjením a dalšími parametry. Když mají být modely nahrazeny, vždy trpí v prodejích.

„Ačkoli měl Taycan své momenty, byl pro nás úspěšný,“ říká mluvčí Porsche Calvin Kim. „Abychom vám poskytli určitý kontext, v době, kdy jsme neměli problémy s dodávkami, z hlediska objemu obecně držel krok s modelem 911.

V souvislosti s novou generací modelu, která by se měla u prodejců objevit zhruba za měsíc či dva, zaznamenáváme dobré uznání produktu ze strany zákazníků a očekáváme podobně pozitivní ohlasy na prodej.“

Porsche má daleko k ústupu, naopak rozšířilo svou nabídku elektromobilů o plně elektrickou verzi modelu Macan pro rok 2024. Cena vozu začíná na 80 450 USD.

Zdá se, že společnost Rivian se svými prognózami míří k cíli, když v prvním čtvrtletí dodala 13 588 svých relativně nákladných pick-upů a SUV. Analytici očekávali, že Rivian dodá v tomto čtvrtletí 13 000 vozů, a tento cíl byl mírně překonán. Za celý rok chce Rivian vyrobit 57 000 vozů.

Zdroj: Unsplash

Společnost Lucid, jejíž modely Air sedan začínají na 69 900 USD, dodala v prvním čtvrtletí celosvětově pouze 1 967 vozů, což však bylo o téměř 40 % více než ve stejném období roku 2023. Její tržby za toto období činily 172,7 milionu USD.

Debut modelu SUV Gravity na konci letošního roku by měl výrazně zvýšit prodeje, protože sedany dnes už tolik zákazníků nechce.

Slonem v porcelánu je stále Tesla, která v prvním čtvrtletí vyrobila 433 000 vozů a dodala 387 000 z nich. Z těchto dodávek připadalo 369 783 na Model 3 nebo Y a pouze 17 027 na ostatní modely. To je oproti roku 2023 pokles o 8,5 %.

Analytici očekávali prodeje ve výši 457 000 kusů. Jednalo se o první meziroční pokles společnosti Tesla od roku 2020. Možná se však jedná spíše o přerušenou výrobu než o nezájem zákazníků. Útoky na lodní dopravu v Rudém moři vyústily v dočasné uzavření německé továrny společnosti, kterou rovněž napadli ekologičtí aktivisté, kteří založili požár.

Tesla rovněž obviňovala pomalý náběh výroby modernizovaného Modelu 3 ve své továrně v kalifornském Fremontu.

Při pohledu na celkový trh s elektromobily, včetně hlavních výrobců, jsou výsledky smíšené. Plně elektrické vozy měly v prvním čtvrtletí v USA 7,3% podíl na trhu, což představuje pokles. Prodej v tomto čtvrtletí však meziročně vzrostl o 2,6 %.

Prodeje elektromobilů jsou pro velké výrobce pouhými skvrnami v bilanci. Ford (díky modelům F-150 Lightning a Mach-E Mustang) prodal Američanům ve čtvrtletí 20 233 elektromobilů a GM 16 169 vozů. Vítězem se stal Hyundai/Kia/Genesis, který s 22 936 kusy předstihl Ford. Částečně to lze vysvětlit velmi atraktivními a rozumně umístěnými novinkami, jako jsou Hyundai Ioniq 5 a 6.

Zdroj: Getty images

Rostoucí hojnost modelů elektromobilů na trhu snížila náskok Tesly. V roce 2023 měla Tesla v USA 55% podíl na trhu s elektromobily, ale v prvním čtvrtletí se tento podíl snížil na 52 %. Ještě v prvním čtvrtletí roku 2022 měla podíl elektromobilů 75 %.

Trh se neustále vyvíjí a na hrozivé závěry je ještě trochu brzy.

To však neznamená, že cesta k plně elektrickému pohonu nebude plná hrbolů.První superauta na elektrický pohon zatím nevylétla z parkovišť a někteří výrobci automobilů k nim přistupují opatrně.Například Lamborghini: Společnost loni během Monterey Car Week předvedla svůj Lanzador, čtyřmístný elektrický grand tourer 2+2. Měl by se objevit v roce 2028. Italská společnost však dosud neukázala bateriové elektrické verze svého nástupce Huracánu ani modelu Revuelto .V rozhovoru pro Automotive News Europe generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann uvedl, že elektrické superautomobily „zatím nejsou něčím, co by se prodávalo. Je příliš brzy a musíme se podívat do budoucna, jestli a kdy se to stane.“Společnosti vyrábějící supersportovní vozy uvádějí, že jejich zákazníci – někteří, ne všichni – jsou velmi ohromeni řevem motoru V8 nebo V12. Elektromobily mohou nabídnout stejný výkon při rozjezdu, ale ne stejnou zvukovou symfonii.Ferrari – jehož první elektromobil se očekává na konci roku 2025 – patří mezi automobilky, které věří, že zákazníci budou chtít pečlivě kalibrované umělé zvuky v elektromobilech, které nabízí. K podobným závěrům dospěla i společnost Stellantis.Jedním z důvodů, proč se prodávají plug-in hybridy vyšších tříd, je, že nabízejí jak vynikající dojezd, tak ono uspokojivé dunění spalovacího motoru.Chcete využít této příležitosti?Zvuk je důležitý pro Louise Navelliera, zakladatele a investičního ředitele společnosti Navellier & Associates, která spravuje aktiva. „Jako majitel Porsche 918 Spyder a Ferrari 90 Spider si nedokážu představit, že bych si koupil sportovní elektromobil, protože superauto musí vydávat zvuk,“ říká. „Mám také rychlý elektromobil, Audi RS GT, ale ten je na sportovní vůz příliš těžký.Jsem rád, že jsem si to auto pronajal, protože jeho hodnota při opětovném prodeji je příšerná. Pointa je v tom, že výrobci elektromobilů musí mít speciální leasingové nabídky, aby se elektromobily rozjely. Hybridní superauta jsou v pořádku, ale ne EV superauta.“Rimac vyrábí ultrarychlý supersport Nevera, který je také základem pro Pininfarinu Battista. Tyto vozy dokáží zrychlit na stovku za méně než dvě sekundy a dostalo se jim spousty publicity. Společnost Rimac, která sídlí v Chorvatsku, konzultuje elektrifikaci s mnoha dalšími automobilkami, ale zatím se jí nepodařilo přesunout všech 150 vozů Nevera, jejichž výroba je omezená.Je mnoho způsobů, jak se na to dívat. Pořizovací cena modelu Nevera činí neuvěřitelných 2,2 milionu USD. Ale podobně drahé superautomobily jsou samozřejmě vyprodané. Bugatti Rimac, společný podnik Rimac Group a Porsche AG, vlastní Bugatti a elektrický pohon s touto značkou by se zdál přirozený, ale zatím se tak neděje. Náhrada za Chiron bude mít šestnáctistovku bez turbodmychadla v hybridním pohonném ústrojí.Navellier to bere tak, že „zakladatel Rimacu [Mate Rimac] má pravdu. Nemůže prodávat další elektrické supersporty, takže i on chce nyní do svých vozů dávat motory a s Bugatti vyvinul pěkný motor V16.“Například Porsche Taycan utrpělo v prvním čtvrtletí roku 2024 velký celosvětový propad prodejů o 54 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Ale Taycan je tak trochu chromá kachna, dokud se neobjeví model 2025 s větší baterií, větším dojezdem, rychlejším nabíjením a dalšími parametry. Když mají být modely nahrazeny, vždy trpí v prodejích.„Ačkoli měl Taycan své momenty, byl pro nás úspěšný,“ říká mluvčí Porsche Calvin Kim. „Abychom vám poskytli určitý kontext, v době, kdy jsme neměli problémy s dodávkami, z hlediska objemu obecně držel krok s modelem 911.V souvislosti s novou generací modelu, která by se měla u prodejců objevit zhruba za měsíc či dva, zaznamenáváme dobré uznání produktu ze strany zákazníků a očekáváme podobně pozitivní ohlasy na prodej.“Porsche má daleko k ústupu, naopak rozšířilo svou nabídku elektromobilů o plně elektrickou verzi modelu Macan pro rok 2024. Cena vozu začíná na 80 450 USD.Zdá se, že společnost Rivian se svými prognózami míří k cíli, když v prvním čtvrtletí dodala 13 588 svých relativně nákladných pick-upů a SUV. Analytici očekávali, že Rivian dodá v tomto čtvrtletí 13 000 vozů, a tento cíl byl mírně překonán. Za celý rok chce Rivian vyrobit 57 000 vozů.Společnost Lucid, jejíž modely Air sedan začínají na 69 900 USD, dodala v prvním čtvrtletí celosvětově pouze 1 967 vozů, což však bylo o téměř 40 % více než ve stejném období roku 2023. Její tržby za toto období činily 172,7 milionu USD.Debut modelu SUV Gravity na konci letošního roku by měl výrazně zvýšit prodeje, protože sedany dnes už tolik zákazníků nechce.Slonem v porcelánu je stále Tesla, která v prvním čtvrtletí vyrobila 433 000 vozů a dodala 387 000 z nich. Z těchto dodávek připadalo 369 783 na Model 3 nebo Y a pouze 17 027 na ostatní modely. To je oproti roku 2023 pokles o 8,5 %.Analytici očekávali prodeje ve výši 457 000 kusů. Jednalo se o první meziroční pokles společnosti Tesla od roku 2020. Možná se však jedná spíše o přerušenou výrobu než o nezájem zákazníků. Útoky na lodní dopravu v Rudém moři vyústily v dočasné uzavření německé továrny společnosti, kterou rovněž napadli ekologičtí aktivisté, kteří založili požár.Tesla rovněž obviňovala pomalý náběh výroby modernizovaného Modelu 3 ve své továrně v kalifornském Fremontu.Při pohledu na celkový trh s elektromobily, včetně hlavních výrobců, jsou výsledky smíšené. Plně elektrické vozy měly v prvním čtvrtletí v USA 7,3% podíl na trhu, což představuje pokles. Prodej v tomto čtvrtletí však meziročně vzrostl o 2,6 %.Prodeje elektromobilů jsou pro velké výrobce pouhými skvrnami v bilanci. Ford prodal Američanům ve čtvrtletí 20 233 elektromobilů a GM 16 169 vozů. Vítězem se stal Hyundai/Kia/Genesis, který s 22 936 kusy předstihl Ford. Částečně to lze vysvětlit velmi atraktivními a rozumně umístěnými novinkami, jako jsou Hyundai Ioniq 5 a 6.Rostoucí hojnost modelů elektromobilů na trhu snížila náskok Tesly. V roce 2023 měla Tesla v USA 55% podíl na trhu s elektromobily, ale v prvním čtvrtletí se tento podíl snížil na 52 %. Ještě v prvním čtvrtletí roku 2022 měla podíl elektromobilů 75 %.Trh se neustále vyvíjí a na hrozivé závěry je ještě trochu brzy.
Tagy: evprodejesupercars

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      2. Evropské akcie se obchodují smíšeně, investoři vyčkávají na data z USA
      3. Ford chystá dostupný elektrický pickup a revoluci ve výrobě, akcie prudce rostou
      4. Porsche Design vrací na scénu ikonické hodinky inspirované 911
      Advertisement

      Breaking.

      20:46

      Vodafone posiluje: Fúze s Three a růst v rozvíjejících se trzích

      20:42

      Nidec mění kurz: Zisk roste navzdory poklesu tržeb

      20:02

      Vysoké úrokové sazby dusí americký trh s bydlením

      19:37

      Návrat čipů: Nexperia slaví průlom v obchodních vztazích

      19:32

      Napjaté drama nad Clevelandem: Vyšetřování nebezpečného blízkého setkání ve vzduchu

      17:12

      Noční drama ve vlaku: Útok nožem zranil deset lidí

      Advertisement

      Příležitosti.

      Příležitost

      Co přesně znamená dohoda mezi PayPalem a OpenAI pro akcionáře?

      2 listopadu, 2025

      Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...

      Zdroj: Shutterstock

      Nižší ceny ropy? ExxonMobil prosperuje i ve složitějším tržním prostředí

      2 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Goldman Sachs sází na další růst společnosti Nvidia díky boomu AI

      1 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Twilio vyskočily díky rekordním výsledkům a silnému výhledu růstu

      1 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Proč může být v éře AI Alphabet atraktivnější investicí než Meta

      31 října, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Exxon a Chevron překonaly očekávání, i když jejich zisky klesají

      1 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      S&P 500 končí mírně níže poté, co Fed zchladil naděje na prosincové snížení sazeb

      29 října, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Proč investoři ve velkém sází na růst emisních povolenek ETS2?

      29 října, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá, technologický sektor utrpěl velký propad kvůli Metě a Microsoftu

      30 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.