Evropské lodní společnosti Maersk a Hapag-Lloyd pravděpodobně nebudou mít výrazný prospěch ze současného prudkého nárůstu sazeb za přepravu zboží v důsledku krize v Rudém moři, která vyvolala obavy z nadměrné kapacity v dlouhodobém horizontu. Freightos Baltic Index odhalil, že spotové sazby za přepravu vzrostly trojnásobně na téměř 3 500 USD za kontejner, protože lodě se vyhýbaly Rudému moři uprostřed útoků húthijských ozbrojenců. Od té doby však sazby klesly na přibližně 2 400 USD. Analytik společnosti Stifel Marc Zeck poznamenal, že to je stále ještě hluboko pod pandemickým vrcholem 11 137 USD, a varoval, že po skončení krize by se mohla vrátit nadměrná kapacita. Analytik společnosti Bernstein Alexander Irving předpovídá, že v letech 2024 až 2025 dojde k 15% rozšíření kapacity vozového parku, což převýší poptávku. Společnosti Maersk i Hapag-Lloyd poskytly pro rok 2024 široký výhled kvůli nejistému dopadu krize v Rudém moři na sazby. Společnost Hapag-Lloyd předpovídá záporný provozní zisk mezi minus 1,1 a 1,1 miliardy dolarů po ztrátě 2,5 miliardy dolarů v roce 2023. Společnost Maersk očekává roční EBIT mezi minus 5 a 0 miliardami dolarů oproti zisku 3,9 miliardy dolarů v předchozím roce.
Evropské lodní společnosti Maersk a Hapag-Lloyd pravděpodobně nebudou mít výrazný prospěch ze současného prudkého nárůstu sazeb za přepravu zboží v důsledku krize v Rudém moři, která vyvolala obavy z nadměrné kapacity v dlouhodobém horizontu. Freightos Baltic Index odhalil, že spotové sazby za přepravu vzrostly trojnásobně na téměř 3 500 USD za kontejner, protože lodě se vyhýbaly Rudému moři uprostřed útoků húthijských ozbrojenců. Od té doby však sazby klesly na přibližně 2 400 USD. Analytik společnosti Stifel Marc Zeck poznamenal, že to je stále ještě hluboko pod pandemickým vrcholem 11 137 USD, a varoval, že po skončení krize by se mohla vrátit nadměrná kapacita. Analytik společnosti Bernstein Alexander Irving předpovídá, že v letech 2024 až 2025 dojde k 15% rozšíření kapacity vozového parku, což převýší poptávku. Společnosti Maersk i Hapag-Lloyd poskytly pro rok 2024 široký výhled kvůli nejistému dopadu krize v Rudém moři na sazby. Společnost Hapag-Lloyd předpovídá záporný provozní zisk mezi minus 1,1 a 1,1 miliardy dolarů po ztrátě 2,5 miliardy dolarů v roce 2023. Společnost Maersk očekává roční EBIT mezi minus 5 a 0 miliardami dolarů oproti zisku 3,9 miliardy dolarů v předchozím roce.
