Klíčové body
- Costco nabízí stabilní dividendy díky silnému členskému modelu a pokračujícímu růstu nových obchodů
- Starbucks, s dlouhou historií růstu dividend, je momentálně dostupný za atraktivní cenu
- Home Depot má silný obchodní model a poskytuje vysoké dividendy s pravidelným růstem od roku 2010
- Investice do spotřebitelských značek jako Costco, Starbucks a Home Depot může zajistit stabilní a rostoucí dividendové výnosy
Historie ukazuje, že značky, které se stanou známými, mají tendenci takovými zůstat a růst po dlouhá léta.
Některé z nejlepších investic s výnosem mohou být společnosti, u kterých běžně nakupujete, což vám může poskytnout poznatky o konkurenčním postavení společnosti, kterým lidé z Wall Street nemusí plně rozumět.
Abyste získali několik nápadů, přečtěte si, proč se tři analytici domnívají, že Costco Wholesale
Pevný obchodní model
Těžko si představit neprůstřelnější obchodní model, než má Costco.

Tento maloobchodní sklad má zaslouženou pověst díky výhodným cenám vysoce kvalitního zboží ve velkém. Jeho členský model slouží jako spolehlivý zdroj příjmů bez ohledu na výkonnost maloobchodu. Většina zisku společnosti pochází právě z členských poplatků.
Costco také pravidelně vykazuje jednu z nejvyšších měr spokojenosti zákazníků v maloobchodě a zákazníci si pravidelně pochvalují nízké ceny, široký výběr a vysoce kvalitní zboží. Ve fiskálním roce 2023 měla 92,7% míru obnovy členství a celosvětově 90,4%.
Nadále přidává nové členy a zvyšuje srovnatelné tržby.
Jako plátce dividend Costco svým výnosem 0,6 % nikoho neohromí, ale od roku 2004, kdy začala vyplácet dividendu, ji společnost téměř každý rok zvyšovala nejméně o 10 %. A co je ještě důležitější, v minulosti odměňovala investory štědrou mimořádnou dividendou každých několik let. Na začátku letošního roku vyplatila dividendu ve výši 15 USD na akcii, která vynáší přibližně 2 %.
Costco také vypadá jako dobrá sázka na to, že vám bude vyplácet navždy, protože společnost odolala mnoha hrozbám a jen posiluje. Začala nabízet některé možnosti elektronického obchodování, aby zatlačila na hrozbu ze strany Amazonu, a dařilo se jí během recese a dokonce i pandemie, protože její pověst nízkých cen z ní dělá atraktivní volbu v těžkých časech.
V neposlední řadě Costco na rozdíl od většiny maloobchodních prodejců nadále otevírá nové obchody, což ukazuje, že po jeho službách je stále dostatečná poptávka a že je zde velký prostor pro jeho pronikání.
V příští generaci se Costco jeví jako solidní sázka na další růst a zvyšování dividendy.
Špičková značka kávy nabízí chutný výnos
Investice do časem prověřených spotřebitelských značek s dlouhou historií růstu dividend může být solidní strategií pro investování do dividend.
Akcie Starbucks jsou nyní vhodné k nákupu proto, že jsou ve slevě kvůli obavám o krátkodobý růst. Akcie nedávno klesly poté, co společnost vydala slabý výhled tržeb. To neodráží nic negativního na podnikání. Spíše to odráží krátkodobé překážky v oblasti spotřebitelských výdajů, které ovlivňují i další společnosti vyrábějící spotřební zboží.

Starbucks v minulém čtvrtletí vykázal nezvykle 2% meziroční pokles tržeb. Výprodej akcií však znamená, že investoři mohou koupit tuto firmu s nejvyšším dividendovým výnosem za poslední roky.
Starbucks je léty prověřená značka, která v průběhu let zažila mnoho ekonomických problémů. Byla založena v roce 1971 a dnes má více než 38 000 prodejen po celém světě. Je to skvělý podnik, který generuje stabilní tržby z každodenní obsluhy lidí.
Akcie v současné době vyplácí čtvrtletní dividendu ve výši 0,57 USD na akcii, což přináší dividendový výnos 2,92 %. Dividendu navíc každoročně zvyšuje již více než deset let. Podnik generuje zdravé zisky, které umožňují pokračovat ve financování dividendy, i kdyby tržby v nejbližší době nadále slábly. Vzhledem k silné značce a možnostem mezinárodní expanze by měla dividendy vyplácet ještě mnoho let.
Reinvestované dividendy mohou vést k vysokým ziskům
Home Depot provozuje 2 300 fyzických obchodů v Severní Americe a má silný digitální byznys. Není zdaleka tak velký jako Walmart nebo Amazon, ale jeho akcie se mohou pochlubit zisky v čase, které konkurují těmto dvěma nejlepším akciím. Kdybyste reinvestovali každou dividendu po desetiletí, a to i ze skromné počáteční investice, měli byste mnohem více peněz.

Pro společnost Home Depot to není nejlepší okamžik, ale v některých ohledech je to nejlepší doba, kdy je možné zjistit, jak dobře si dokáže vést pod tlakem. Tržby a zisky sice klesly, ale ne o tolik. Tržby se oproti loňsku snížily o 2,3 % a zisk na akcii
Společnost Home Depot umí využívat své efektivní operace, silné logistické sítě, silnou značku a vícekanálovou organizaci k vytváření zákaznické angažovanosti a prodeje. Právě od velkých položek se zákazníci v inflační atmosféře drží dál. Celkové srovnatelné transakce ve čtvrtletí klesly o 1,5 %, zatímco transakce nad 1 000 USD se snížily o 6,5 %.
Akcie společnosti Home Depot v letošním roce klesly přibližně o 3 %. To dává smysl, protože akcie mají tendenci pohybovat se v souladu s výkonností. Pokud by zisky klesaly a akcie ne, ocenění by se stalo vysokým. Tržby a příjmy by se však v lepší ekonomice měly snadno odrazit ode dna, a proto se vytváří příležitost k nákupu.
Pokud investoři nakoupí dnes, mohou získat akcie za skvělou cenu a mohou také těžit ze špičkové dividendy a vysokého výnosu. Při současné ceně přináší dividenda akcií Home Depot výnos 2,6 %, což je téměř dvojnásobek průměru indexu S&P 500. Společnost Home Depot vyplácí dividendu od roku 1987 a od roku 2010 ji každoročně zvyšuje. Od té doby se zvýšila o 850 % – a to je jen dividenda. Pokud byste tehdy investovali 1 000 USD, měli byste dnes více než 16 000 USD, tedy o 5 000 USD více, než činí cenový nárůst.
Home Depot je špičková dividendová akcie s vynikajícím obchodním modelem, velkým množstvím hotovosti a snahou vytvářet hodnotu pro akcionáře.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky