Platforma pro sdílení videí TikTok ve čtvrtek oznámila, že začne používat technologii nazvanou “Content Credentials” k označování obrázků a videí generovaných umělou inteligencí (AI) nahraných na platformu. Tato technologie, za níž stojí společnost Adobe, využívá digitální vodoznaky, které označují, jak byly obrázky vytvořeny a upraveny. Cílem aplikace Content Credentials je řešit obavy z možného šíření obsahu vytvořeného umělou inteligencí jako dezinformace před nadcházejícími volbami v USA.
Technologii Content Credentials již přijaly společnosti, jako je OpenAI, tvůrce ChatGPT. TikTok, který byl součástí skupiny 20 technologických společností slibujících boj proti dezinformacím, se připojí k YouTube a Meta Platforms (vlastník Instagramu a Facebooku) a bude tento systém označování využívat.
Aby byla technologie účinná, musí s přijetím průmyslového standardu souhlasit jak tvůrce nástroje umělé inteligence, tak platforma, která obsah hostuje. Jako příklad lze uvést, že když nástroj Dall-E společnosti OpenAI vygeneruje obrázek, připojí k němu vodoznak, který označuje jeho původ z umělé inteligence. Pokud je takový obrázek nahrán na TikTok, bude automaticky označen jako obrázek vytvořený umělou inteligencí.
TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, má ve Spojených státech 170 milionů uživatelů a v současné době je zapleten do právní bitvy, která má zabránit zákazu po přijetí zákona, podle něhož se společnost ByteDance musí TikToku zbavit. Společnost tvrdí, že zákon porušuje první dodatek.
Platforma pro sdílení videí TikTok ve čtvrtek oznámila, že začne používat technologii nazvanou “Content Credentials” k označování obrázků a videí generovaných umělou inteligencí nahraných na platformu. Tato technologie, za níž stojí společnost Adobe, využívá digitální vodoznaky, které označují, jak byly obrázky vytvořeny a upraveny. Cílem aplikace Content Credentials je řešit obavy z možného šíření obsahu vytvořeného umělou inteligencí jako dezinformace před nadcházejícími volbami v USA.
Technologii Content Credentials již přijaly společnosti, jako je OpenAI, tvůrce ChatGPT. TikTok, který byl součástí skupiny 20 technologických společností slibujících boj proti dezinformacím, se připojí k YouTube a Meta Platforms a bude tento systém označování využívat.
Aby byla technologie účinná, musí s přijetím průmyslového standardu souhlasit jak tvůrce nástroje umělé inteligence, tak platforma, která obsah hostuje. Jako příklad lze uvést, že když nástroj Dall-E společnosti OpenAI vygeneruje obrázek, připojí k němu vodoznak, který označuje jeho původ z umělé inteligence. Pokud je takový obrázek nahrán na TikTok, bude automaticky označen jako obrázek vytvořený umělou inteligencí.
TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, má ve Spojených státech 170 milionů uživatelů a v současné době je zapleten do právní bitvy, která má zabránit zákazu po přijetí zákona, podle něhož se společnost ByteDance musí TikToku zbavit. Společnost tvrdí, že zákon porušuje první dodatek.