Index S&P 500 by mohl v létě vzrůst o 4,4 %, pokud se zopakuje historický průměr posledních deseti let
Společnosti Datadog a Roku jsou doporučovány jako nejlepší růstové akcie k nákupu v červnu díky silným finančním výsledkům
Datadog se zaměřuje na rostoucí trh softwaru pro sledování IT, s očekávaným růstem tržeb o 25 % ročně do roku 2026
Roku, nejoblíbenější streamovací platforma v USA, má předpoklady těžit z rostoucích výdajů na reklamu v propojené televizi
Během posledních deseti let se index S&P 500 v červnu vrátil v průměru o 1 %, v červenci o 3,1 % a v srpnu o 0,3 %, což činí celkový zisk za celé léto 4,4 %.
Minulá výkonnost samozřejmě nezaručuje budoucí výnosy, takže podobné výsledky v letošním létě nejsou jisté. Akciový trh se však nepochybně nakonec posune mnohem výše. Index S&P 500 si v posledních dvou desetiletích připsal 10,1 % ročně, což je dostatečně široké období, takže podobné výsledky jsou pravděpodobné i v dlouhodobém horizontu.
V tomto kontextu by se investoři měli cítit sebevědomě, pokud jde o trvalé vkládání peněz do trhu. Zde jsou důvody, proč jsou společnosti Datadog (DDOG) a Roku (ROKU) mým tipem na nejlepší růstové akcie k nákupu v červnu.
Datadog: přední společnost v oblasti softwaru Společnost Datadog vykázala v prvním čtvrtletí dobré výsledky, včetně postupného zrychlení růstu nejvyššího příjmu. Počet jejích zákazníků se zvýšil o 10 % na 28 000 a průměrná útrata na stávajícího zákazníka vzrostla o více než 10 %. Tržby naopak vzrostly o 27 % na 611 milionů dolarů a čistý zisk bez použití GAAP (obecně uznávaných účetních zásad) vyskočil o 91 % na 0,44 dolaru na zředěnou akcii.
Zdroj: Unsplash
Případ pro společnost Datadog se soustředí na rostoucí potřebu softwaru pro sledování a na šíři její platformy. Cloud computing, umělá inteligence (AI) a další projekty digitální transformace činí IT prostředí složitějšími, což vytváří potřebu softwaru pro sledování (nazývaného také monitoring výkonu). Datadog řeší více relevantních trhů tím, že integruje více než 20 produktů pro pozorovatelnost a zabezpečení na jediné platformě.
Tato strategie rezonuje v současném ekonomickém klimatu, protože mnoho podniků usiluje o konsolidaci dodavatelů. Jinými slovy, chtějí nahradit mozaiku bodových produktů od různých dodavatelů integrovaným softwarem od jediného dodavatele. Doufají, že tím zlepší provozní efektivitu jednoduše proto, že údržba menšího počtu různorodých produktů je obecně méně komplikovaná (a méně nákladná).
Datadog umožňuje konsolidaci dodavatelů a společnost získala pochvalu od oborových analytiků v několika kategoriích produktů. Datadog je především lídrem v oblasti monitorování výkonu aplikací (APM) a umělé inteligence pro provoz IT a společnost má silné zastoupení v oblasti monitorování cloudové infrastruktury i databází.
Do budoucna Wall Street očekává, že společnost Datadog bude do roku 2026 zvyšovat tržby o 25 % ročně, což je rozumný odhad, vzhledem k tomu, že se předpokládá, že trhy APM a monitorování cloudu budou do roku 2030 růst ročním tempem 15 %, resp. 21 %. V tomto kontextu se současné ocenění společnosti Datadog na úrovni 17,9násobku tržeb jeví jako přiměřené.
Společnost Datadog považuji za hodnotnou investici při jejím současném ocenění, a proto jsem ji vybral jako jeden z nejlepších nápadů na červen. To neznamená, že akcie budou mít v červenci vyšší hodnotu. Naopak očekávám, že Datadog v příštích třech až pěti letech překoná index S&P 500.
Roku: Nejoblíbenější streamovací platforma v USA Společnost Roku vykázala v prvním čtvrtletí povzbudivé výsledky. Tržby vzrostly o 19 % na 755 milionů dolarů, což představuje zrychlení oproti 11% růstu v minulém čtvrtletí a 1% růstu v loňském roce. Společnost rovněž vykázala kladný zisk před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) ve výši 41 milionů dolarů, což představuje nárůst oproti ztrátě 69 milionů dolarů v předchozím roce.
Zdroj: Bloomberg
Případ pro Roku se soustředí na jeho schopnost zaujmout spotřebitele. Společnost provozuje nejoblíbenější streamovací platformu v USA, měřeno dobou sledování. Kromě toho je Roku OS nejprodávanějším operačním systémem pro chytré televizory v USA a Mexiku. Tato autorita značky by měla společnosti pomoci udržet si vedoucí postavení v oblasti streamingu, což z Roku činí hlavního příjemce v době, kdy se zvyšují výdaje na reklamu v oblasti propojené televize (CTV).
Pro upřesnění, američtí spotřebitelé strávili v dubnu 2024 38 % času sledování televize na streamovacích službách, ale reklama na CTV bude v tomto roce tvořit pouze 32 % celkové televizní reklamy. Tento rozdíl se časem určitě zmenší. Podle společnosti eMarketer se totiž předpokládá, že výdaje na reklamu v CTV se budou do roku 2027 každoročně zvyšovat o 13 %, zatímco výdaje na tradiční televizní reklamu budou klesat.
Roku má za sebou ještě jeden vítr v zádech. Kanál Roku Channel – jeho streamovací služba podporovaná reklamou – představoval v dubnu rekordních 1,4 % času sledování televize. To předstihuje Paramount Global’s Paramount+ (1 %), Warner Bros. Discovery’s Max (1,2 %) a Comcast’s Peacock (1,3 %). Rostoucí popularita kanálu Roku Channel by mohla platformě přinést více peněz na reklamu, což by pomohlo společnosti Roku získat podíl na trhu.
Do budoucna Wall Street očekává, že tržby Roku porostou do roku 2026 o 12 % ročně. Společnost by tento odhad mohla určitě překonat, pokud získá podíl na trhu s reklamou v oblasti televizního vysílání. Nicméně i kdyby se Wall Street nemýlila, současné ocenění společnosti Roku na úrovni 2,2násobku tržeb vypadá docela rozumně, zejména když tříletý průměr činí 3násobek tržeb.
Podobně jako v případě společnosti Datadog vidím Roku jako výhodnou investici v červnu. To neznamená, že Roku bude mít v červenci vyšší hodnotu, ale spíše to, že věřím, že v příštích třech až pěti letech překoná trh.
Během posledních deseti let se index S&P 500 v červnu vrátil v průměru o 1 %, v červenci o 3,1 % a v srpnu o 0,3 %, což činí celkový zisk za celé léto 4,4 %.Minulá výkonnost samozřejmě nezaručuje budoucí výnosy, takže podobné výsledky v letošním létě nejsou jisté. Akciový trh se však nepochybně nakonec posune mnohem výše. Index S&P 500 si v posledních dvou desetiletích připsal 10,1 % ročně, což je dostatečně široké období, takže podobné výsledky jsou pravděpodobné i v dlouhodobém horizontu.V tomto kontextu by se investoři měli cítit sebevědomě, pokud jde o trvalé vkládání peněz do trhu. Zde jsou důvody, proč jsou společnosti Datadog a Roku mým tipem na nejlepší růstové akcie k nákupu v červnu.Datadog: přední společnost v oblasti softwaruSpolečnost Datadog vykázala v prvním čtvrtletí dobré výsledky, včetně postupného zrychlení růstu nejvyššího příjmu. Počet jejích zákazníků se zvýšil o 10 % na 28 000 a průměrná útrata na stávajícího zákazníka vzrostla o více než 10 %. Tržby naopak vzrostly o 27 % na 611 milionů dolarů a čistý zisk bez použití GAAP vyskočil o 91 % na 0,44 dolaru na zředěnou akcii.Případ pro společnost Datadog se soustředí na rostoucí potřebu softwaru pro sledování a na šíři její platformy. Cloud computing, umělá inteligence a další projekty digitální transformace činí IT prostředí složitějšími, což vytváří potřebu softwaru pro sledování . Datadog řeší více relevantních trhů tím, že integruje více než 20 produktů pro pozorovatelnost a zabezpečení na jediné platformě.Tato strategie rezonuje v současném ekonomickém klimatu, protože mnoho podniků usiluje o konsolidaci dodavatelů. Jinými slovy, chtějí nahradit mozaiku bodových produktů od různých dodavatelů integrovaným softwarem od jediného dodavatele. Doufají, že tím zlepší provozní efektivitu jednoduše proto, že údržba menšího počtu různorodých produktů je obecně méně komplikovaná .Datadog umožňuje konsolidaci dodavatelů a společnost získala pochvalu od oborových analytiků v několika kategoriích produktů. Datadog je především lídrem v oblasti monitorování výkonu aplikací a umělé inteligence pro provoz IT a společnost má silné zastoupení v oblasti monitorování cloudové infrastruktury i databází. Do budoucna Wall Street očekává, že společnost Datadog bude do roku 2026 zvyšovat tržby o 25 % ročně, což je rozumný odhad, vzhledem k tomu, že se předpokládá, že trhy APM a monitorování cloudu budou do roku 2030 růst ročním tempem 15 %, resp. 21 %. V tomto kontextu se současné ocenění společnosti Datadog na úrovni 17,9násobku tržeb jeví jako přiměřené.Společnost Datadog považuji za hodnotnou investici při jejím současném ocenění, a proto jsem ji vybral jako jeden z nejlepších nápadů na červen. To neznamená, že akcie budou mít v červenci vyšší hodnotu. Naopak očekávám, že Datadog v příštích třech až pěti letech překoná index S&P 500.Roku: Nejoblíbenější streamovací platforma v USASpolečnost Roku vykázala v prvním čtvrtletí povzbudivé výsledky. Tržby vzrostly o 19 % na 755 milionů dolarů, což představuje zrychlení oproti 11% růstu v minulém čtvrtletí a 1% růstu v loňském roce. Společnost rovněž vykázala kladný zisk před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace ve výši 41 milionů dolarů, což představuje nárůst oproti ztrátě 69 milionů dolarů v předchozím roce.Případ pro Roku se soustředí na jeho schopnost zaujmout spotřebitele. Společnost provozuje nejoblíbenější streamovací platformu v USA, měřeno dobou sledování. Kromě toho je Roku OS nejprodávanějším operačním systémem pro chytré televizory v USA a Mexiku. Tato autorita značky by měla společnosti pomoci udržet si vedoucí postavení v oblasti streamingu, což z Roku činí hlavního příjemce v době, kdy se zvyšují výdaje na reklamu v oblasti propojené televize .Pro upřesnění, američtí spotřebitelé strávili v dubnu 2024 38 % času sledování televize na streamovacích službách, ale reklama na CTV bude v tomto roce tvořit pouze 32 % celkové televizní reklamy. Tento rozdíl se časem určitě zmenší. Podle společnosti eMarketer se totiž předpokládá, že výdaje na reklamu v CTV se budou do roku 2027 každoročně zvyšovat o 13 %, zatímco výdaje na tradiční televizní reklamu budou klesat.Roku má za sebou ještě jeden vítr v zádech. Kanál Roku Channel – jeho streamovací služba podporovaná reklamou – představoval v dubnu rekordních 1,4 % času sledování televize. To předstihuje Paramount Global’s Paramount+ , Warner Bros. Discovery’s Max a Comcast’s Peacock . Rostoucí popularita kanálu Roku Channel by mohla platformě přinést více peněz na reklamu, což by pomohlo společnosti Roku získat podíl na trhu. Do budoucna Wall Street očekává, že tržby Roku porostou do roku 2026 o 12 % ročně. Společnost by tento odhad mohla určitě překonat, pokud získá podíl na trhu s reklamou v oblasti televizního vysílání. Nicméně i kdyby se Wall Street nemýlila, současné ocenění společnosti Roku na úrovni 2,2násobku tržeb vypadá docela rozumně, zejména když tříletý průměr činí 3násobek tržeb.Podobně jako v případě společnosti Datadog vidím Roku jako výhodnou investici v červnu. To neznamená, že Roku bude mít v červenci vyšší hodnotu, ale spíše to, že věřím, že v příštích třech až pěti letech překoná trh.