Maďarská centrální banka nařídila místním poskytovatelům úvěrů, aby okamžitě vrátili peníze zákazníkům, kterým byly na začátku tohoto týdne chybně účtovány poplatky za elektronickou platební službu společnosti Apple. Incident se týkal přibližně 780 000 účtů a dosáhl celkové částky více než 2 miliardy forintů (5,43 milionu USD). Centrální banka uvedla, že chyba vznikla v důsledku technické závady u nejmenovaného partnera internetového obchodu společnosti Apple, který vydává bankovní karty, a zdůraznila, že nebyla výsledkem kybernetického útoku. Maďarská národní banka vyjádřila nespokojenost s pomalým postupem maďarských bank a označila zpoždění při vracení peněz zákazníkům za “zcela nepřijatelné”. Vyzvala také věřitele, aby iniciovali odškodnění klientů, kteří o náhradu dosud nepožádali. Centrální banka plánuje provést důkladné šetření, aby zjistila, zda postup bank při vyřizování stížností a vyplácení náhrad odpovídá platným předpisům. Společnost Apple se k záležitosti zatím nevyjádřila.
Maďarská centrální banka nařídila místním poskytovatelům úvěrů, aby okamžitě vrátili peníze zákazníkům, kterým byly na začátku tohoto týdne chybně účtovány poplatky za elektronickou platební službu společnosti Apple. Incident se týkal přibližně 780 000 účtů a dosáhl celkové částky více než 2 miliardy forintů . Centrální banka uvedla, že chyba vznikla v důsledku technické závady u nejmenovaného partnera internetového obchodu společnosti Apple, který vydává bankovní karty, a zdůraznila, že nebyla výsledkem kybernetického útoku. Maďarská národní banka vyjádřila nespokojenost s pomalým postupem maďarských bank a označila zpoždění při vracení peněz zákazníkům za “zcela nepřijatelné”. Vyzvala také věřitele, aby iniciovali odškodnění klientů, kteří o náhradu dosud nepožádali. Centrální banka plánuje provést důkladné šetření, aby zjistila, zda postup bank při vyřizování stížností a vyplácení náhrad odpovídá platným předpisům. Společnost Apple se k záležitosti zatím nevyjádřila.