Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Propad cen LNG urychluje odklon čínských nákladních vozidel od ropy

Propad ceny zemního plynu a vyhlídka na jeho nadbytek v příštích letech urychluje prodej nákladních vozidel a lodí poháněných tímto palivem, což urychluje dlouhodobý odklon od ropy v zemi, která je největším dovozcem.

Michael Klos Autor: Michael Klos
9 června, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Čína urychluje přechod na nákladní vozidla a lodě poháněné LNG kvůli nízkým cenám plynu
  • V dubnu tvořily LNG vozidla třetinu prodeje těžkých nákladních aut v Číně, což je výrazný nárůst
  • Prodej LNG pro lodní dopravu v Singapuru vzrostl v dubnu desetkrát ve srovnání s předchozím rokem

Každý třetí nový těžký nákladní automobil prodaný v dubnu v Číně byl poháněn superchladným palivem, které se častěji používá jako surovina pro výrobu elektřiny. To je nárůst oproti každému osmému vozu o rok dříve.

Podobně je tomu v lodní dopravě, kde je zkapalněný zemní plyn jednou z hlavních náhrad za špinavý topný olej. Prodej zkapalněného zemního plynu pro lodě v námořním centru Singapuru byl v dubnu desetkrát vyšší než před rokem.

LNG je již delší dobu považován za alternativu ropy v dálkové dopravě, ale jeho přitažlivost zvýšilo trvalé období nízkých cen po jeho ústupu z rekordního maxima v roce 2022. Očekávání, že ceny zůstanou utlumené po celé toto desetiletí díky masivní vlně investic v USA, Kataru a jinde – urychluje zavádění.

Zatímco elektromobily postupně dekarbonizují vozový park lehké dopravy, v případě nákladní a lodní dopravy se uvažovalo, že to bude trvat mnohem déle.

Podle Iry Josepha, vedoucího výzkumného pracovníka Centra pro globální energetickou politiku na Kolumbijské univerzitě, je nákladní doprava „ideální“ pro to, aby se LNG dařilo za dostatečně vysoké ceny pro prodejce. „Je to čistě substituční hra“, protože konkuruje dražší naftě, na rozdíl od energetiky, kde je uhlí a dokonce i obnovitelné zdroje levnější, řekl.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Elektromobily a nákladní automobily poháněné LNG nahradí v letošním roce asi 10 až 12 % čínské spotřeby nafty a benzinu, předpověděl v březnu China National Petroleum Corp.’s Economics & Technology Research Institute s tím, že tamní poptávka po ropě vstoupila do fáze nízkého růstu.

Čínské údaje o přijetí nákladních vozidel na LNG – od domácího poskytovatele informací cvworld.com – vypadají jako počátek dlouhodobého trendu. Podle agentury BloombergNEF zaznamenaly prodeje od začátku roku 2022 každý měsíc meziroční nárůst a na konci loňského roku tvořila tato vozidla přibližně 7 % čínského vozového parku těžkých nákladních vozidel.

Zemní plyn je atraktivní díky „lepší palivové účinnosti, ekologičtějším emisím a větší politické podpoře v konkrétních provinciích Číny ve srovnání s naftou,“ uvedl Shiqing Xia, konzultant společnosti Wood Mackenzie Ltd.

Pro nákladní vozidla na LNG je to něco jako druhý příchod. Společnosti Shell Plc a Woodside Petroleum Ltd. se ke konci roku 2010 snažily o větší využití tohoto paliva v dopravě.

Tentokrát se zdá, že LNG bude mít na dopravu trvalejší dopad, a to především proto, že je nyní levnější než nafta. Na rozdíl od ropy, kde OPEC+ řídí dodávky, aby podpořil trh, neexistuje žádný kartel, který by ceny plynu podporoval.

Podle Yiyong He, zakladatele singapurské společnosti LNG Easy Pte., která dodává toto palivo zákazníkům v rozvojových zemích, má LNG „přirozenou arbitráž vůči ostatním kapalným palivům“, což přispívá k rychlému rozšíření vozidel na LNG.

Stává se také nákladově konkurenceschopnějším v lodní dopravě, kde Mezinárodní námořní organizace a různé vlády tlačí na majitele plavidel, aby dekarbonizovali.

Podle společnosti Wood Mackenzie tvoří LNG přibližně 3 % celosvětového trhu s lodními palivy, přičemž prvními uživateli jsou samotné plynové tankery, následované kontejnerovými loděmi. Spolu s metanolem, čpavkem a biopalivy je považován za jednu z nejslibnějších alternativ k topnému oleji.

„Tankování LNG má vzestupnou tendenci a lze očekávat, že tato dynamika bude pokračovat,“ uvedl Jayendu Krishna, ředitel společnosti Drewry Maritime Services v Singapuru. Podle něj je „pravděpodobné, že zůstane dominantním alternativním palivem“, a to na základě současných objednávek lodí.

Ačkoli se zdá, že příznivá ekonomická stránka přechodu na plyn zůstane zachována, existuje spousta faktorů, které by mohly tento trend alespoň dočasně překazit.

Je zde riziko, že se proti LNG zvedne sílící ekologický odpor. To se již děje v USA, kde prezident Joe Biden počátkem letošního roku oznámil zastavení schvalování nových projektů, zatímco Washington zkoumá dopady na klima.

Zdroj: Shell

Plyn je čistší než ropa, ale stále je to fosilní palivo, takže jeho rostoucí převaha je smíšeným požehnáním pro snahu vyhnout se nejhorším dopadům změny klimatu. Někteří analytici se domnívají, že spíše zpomalí než urychlí přechod k nízkouhlíkovému světu.

Chladnější zima, než se očekávalo, nebo výpadky dodávek by také mohly způsobit prudký nárůst cen LNG, zatímco v lodní dopravě se někteří majitelé lodí mohou při objednávání lodí rozhodnout přejít rovnou na čistší alternativy, jako je čpavek, a LNG zcela vynechat.

„Vzhledem k vládní politice omezování znečištění a odklonu nákladní dopravy od nafty zůstane nákladní doprava na LNG pravděpodobně i nadále důležitou možností,“ uvedl Michal Meidan, vedoucí čínského energetického programu Oxfordského institutu pro energetická studia. „Ale bude se měnit v závislosti na cenách.“

Každý třetí nový těžký nákladní automobil prodaný v dubnu v Číně byl poháněn superchladným palivem, které se častěji používá jako surovina pro výrobu elektřiny. To je nárůst oproti každému osmému vozu o rok dříve.Podobně je tomu v lodní dopravě, kde je zkapalněný zemní plyn jednou z hlavních náhrad za špinavý topný olej. Prodej zkapalněného zemního plynu pro lodě v námořním centru Singapuru byl v dubnu desetkrát vyšší než před rokem.LNG je již delší dobu považován za alternativu ropy v dálkové dopravě, ale jeho přitažlivost zvýšilo trvalé období nízkých cen po jeho ústupu z rekordního maxima v roce 2022. Očekávání, že ceny zůstanou utlumené po celé toto desetiletí díky masivní vlně investic v USA, Kataru a jinde – urychluje zavádění.Zatímco elektromobily postupně dekarbonizují vozový park lehké dopravy, v případě nákladní a lodní dopravy se uvažovalo, že to bude trvat mnohem déle.Podle Iry Josepha, vedoucího výzkumného pracovníka Centra pro globální energetickou politiku na Kolumbijské univerzitě, je nákladní doprava „ideální“ pro to, aby se LNG dařilo za dostatečně vysoké ceny pro prodejce. „Je to čistě substituční hra“, protože konkuruje dražší naftě, na rozdíl od energetiky, kde je uhlí a dokonce i obnovitelné zdroje levnější, řekl.Elektromobily a nákladní automobily poháněné LNG nahradí v letošním roce asi 10 až 12 % čínské spotřeby nafty a benzinu, předpověděl v březnu China National Petroleum Corp.’s Economics & Technology Research Institute s tím, že tamní poptávka po ropě vstoupila do fáze nízkého růstu.Čínské údaje o přijetí nákladních vozidel na LNG – od domácího poskytovatele informací cvworld.com – vypadají jako počátek dlouhodobého trendu. Podle agentury BloombergNEF zaznamenaly prodeje od začátku roku 2022 každý měsíc meziroční nárůst a na konci loňského roku tvořila tato vozidla přibližně 7 % čínského vozového parku těžkých nákladních vozidel.Zemní plyn je atraktivní díky „lepší palivové účinnosti, ekologičtějším emisím a větší politické podpoře v konkrétních provinciích Číny ve srovnání s naftou,“ uvedl Shiqing Xia, konzultant společnosti Wood Mackenzie Ltd.Pro nákladní vozidla na LNG je to něco jako druhý příchod. Společnosti Shell Plc a Woodside Petroleum Ltd. se ke konci roku 2010 snažily o větší využití tohoto paliva v dopravě.Tentokrát se zdá, že LNG bude mít na dopravu trvalejší dopad, a to především proto, že je nyní levnější než nafta. Na rozdíl od ropy, kde OPEC+ řídí dodávky, aby podpořil trh, neexistuje žádný kartel, který by ceny plynu podporoval.Podle Yiyong He, zakladatele singapurské společnosti LNG Easy Pte., která dodává toto palivo zákazníkům v rozvojových zemích, má LNG „přirozenou arbitráž vůči ostatním kapalným palivům“, což přispívá k rychlému rozšíření vozidel na LNG.Stává se také nákladově konkurenceschopnějším v lodní dopravě, kde Mezinárodní námořní organizace a různé vlády tlačí na majitele plavidel, aby dekarbonizovali.Podle společnosti Wood Mackenzie tvoří LNG přibližně 3 % celosvětového trhu s lodními palivy, přičemž prvními uživateli jsou samotné plynové tankery, následované kontejnerovými loděmi. Spolu s metanolem, čpavkem a biopalivy je považován za jednu z nejslibnějších alternativ k topnému oleji.„Tankování LNG má vzestupnou tendenci a lze očekávat, že tato dynamika bude pokračovat,“ uvedl Jayendu Krishna, ředitel společnosti Drewry Maritime Services v Singapuru. Podle něj je „pravděpodobné, že zůstane dominantním alternativním palivem“, a to na základě současných objednávek lodí.Ačkoli se zdá, že příznivá ekonomická stránka přechodu na plyn zůstane zachována, existuje spousta faktorů, které by mohly tento trend alespoň dočasně překazit.Je zde riziko, že se proti LNG zvedne sílící ekologický odpor. To se již děje v USA, kde prezident Joe Biden počátkem letošního roku oznámil zastavení schvalování nových projektů, zatímco Washington zkoumá dopady na klima.Plyn je čistší než ropa, ale stále je to fosilní palivo, takže jeho rostoucí převaha je smíšeným požehnáním pro snahu vyhnout se nejhorším dopadům změny klimatu. Někteří analytici se domnívají, že spíše zpomalí než urychlí přechod k nízkouhlíkovému světu.Chladnější zima, než se očekávalo, nebo výpadky dodávek by také mohly způsobit prudký nárůst cen LNG, zatímco v lodní dopravě se někteří majitelé lodí mohou při objednávání lodí rozhodnout přejít rovnou na čistší alternativy, jako je čpavek, a LNG zcela vynechat.„Vzhledem k vládní politice omezování znečištění a odklonu nákladní dopravy od nafty zůstane nákladní doprava na LNG pravděpodobně i nadále důležitou možností,“ uvedl Michal Meidan, vedoucí čínského energetického programu Oxfordského institutu pro energetická studia. „Ale bude se měnit v závislosti na cenách.“
Tagy: čínalngRopa

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 15. dubna – Titanic se potápí, Čech otevírá první restauraci McDonald’s
      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Oceaneering International získala kontrakt od námořnictva v hodnotě 34,8 milionů dolarů

      00:48

      BBVA pokračuje v nabídce na převzetí Sabadell navzdory podmínkám vlády

      00:36

      Wolfspeed podává žádost o ochranu před bankrotem, aby snížil zhoršující se zadlužení, akcie skokově rostou

      00:24

      Apple zvažuje využití Anthropic nebo OpenAI pro Siri, informuje Bloomberg News

      00:12

      Mercedes-Benz očekává ve druhém čtvrtletí pokles marže o méně než 3 % v důsledku cel, uvádí makléřská společnost Bernstein

      00:05

      Americký soudce nařídil Argentině, která čelí rozsudku ve výši 16,1 miliardy dolarů, aby se vzdala podílu ve společnosti YPF

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Kratos Defense získává na významu díky měnící se tváři moderního válčení

      30 června, 2025

      Obranný sektor prochází výraznou transformací a podle nové analýzy Goldman Sachs stojíme na prahu zásadní změny v tom, jak armády...

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Kupte akcie Kinder Morgan. Zemní plyn a umělá inteligence jsou silná kombinace

      30 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Nvidia znovu v čele závodu o AI. Investoři věří v další rekordy

      30 června, 2025
      Zdroj: Archer Aviation

      Měli byste koupit akcie společnosti Archer Aviation, dokud jsou pod 10,50 USD?

      28 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Coinbase dominuje S&P 500 a může růst ještě dál. Přichází léto stablecoinů?

      28 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      AI

      UBS doporučuje 3 klíčové akcie v oblasti AI, které je vhodné nyní koupit

      27 června, 2025

      Bankovní gigant UBS přichází s novou zprávou, která zaujala investory po celém světě.

      Nejčtenější zprávy.

      Ustanovení o umělé inteligenci v Trumpově zákonu budí silné kontroverze

      29 června, 2025

      Čínská expanze v Tichomoří ohrožuje americký vliv v regionu

      28 června, 2025

      S&P 500 zakončuje těsně pod rekordem, technologický sektor sílí

      26 června, 2025

      Přes lákavou cenu akcií Ford nenaplňuje očekávání a ztrácí krok s trhem

      28 června, 2025

      Merz „blouzní“ pokud si myslí, že USA ušetří německá auta v obchodní dohodě s EU

      26 června, 2025

      Boeing znovu získává důvěru investorů a naznačuje obrat k lepším časům

      29 června, 2025

      S&P 500 uzavírá 2. čtvrtletí s výraznými zisky díky poklesu obav z obchodní války

      30 června, 2025

      S&P 500 uzavřel na rekordní úrovni, investoři spekulují o obchodní válce

      27 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.