J.P. Morgan varuje, že GE Aerospace možná nesplní cíle dodávek motorů v roce 2024 kvůli problémům v dodavatelském řetězci.
Snížený odhad tržeb J.P. Morgan pro druhé čtvrtletí na 8,4 miliardy USD způsobil pokles akcií GE Aerospace
Zpoždění dodávek motorů může krátkodobě zvýšit ziskovost díky vyšším maržím na poprodejních službách
Morgan nedávno oznámila, že letecký gigant by v roce 2024 nemusel splnit své cíle v dodávkách motorů.
Akcie GE Aerospace (GE) nedávno zaznamenaly pokles hodnoty kvůli rozhodnutí banky J.P. Morgan snížit odhad tržeb za druhé čtvrtletí na 8,4 miliardy USD. Tento odhad je výrazně nižší než konsensus analytiků z Wall Street ve výši 8,85 miliardy USD, ale je to důvod k prodeji akcií? Zde je to, co byste měli vědět, než začnete jednat.
Důvod snížení odhadu
Analytik J.P. Morgan argumentuje tím, že roste riziko, že GE Aerospace nesplní svůj cíl dodávek motorů v roce 2024 vzhledem k pokračujícím tlakům v dodavatelském řetězci v tomto odvětví. Méně dodávek motorů znamená méně příjmů a analytik se domnívá, že společnost by mohla mít výpadek ve druhém čtvrtletí a možná i později.
Pokud dojde k výpadku dodávek motorů, bude to negativní, ale existuje několik důvodů, proč by investoři neměli panikařit.
Krátkodobá ziskovost
Zaprvé, zpomalení dodávek motorů je čistým pozitivem pro ziskové marže. Letadlové motory se obvykle prodávají za hranici rentability nebo se ztrátou. Skutečné zisky a peněžní toky pocházejí z několik desítek let trvajících příjmů z poprodejních služeb a servisu, které jsou generovány na základě dlouhodobých smluv.
Analytici J.P. Morgan skutečně zachovali očekávání zisku a peněžních toků GE Aerospace pro rok 2024. Analytik rovněž ponechal pro informaci cílovou cenu akcie 175 USD a rating „overweight“.
Zdroj: Getty Images
Tento bod ilustruje skutečnost, že GE Aerospace již snížila své projekce dodávek motorů v letošním roce. Toto snížení však vedlo ke zvýšení očekávání marží a zisku, jak je uvedeno níže.
Během dubnového hovoru k výsledkům finanční ředitel Rahul Ghai připsal zvýšení odhadu zisku „příznivé dynamice tržeb“. Jak vidíte níže, společnost GE Aerospace snížila očekávání dodávek motoru LEAP (Leading Edge Aviation Propulsion), který se používá v letadlech Boeing 737 MAX a Airbus A320neo, na rok 2024.
Pozitivní faktory ovlivňující zisk
Zadruhé, ačkoli zpoždění dodávek motorů LEAP není to, co si management přeje, mohlo by mít pozitivní důsledky v jiných oblastech.
Například trvá roky, než nové motory začnou generovat příjmy z poprodejních služeb, takže zpoždění dodávek nových motorů by mohlo znamenat, že starší motory, jako je CFM56 (používaný ve starších letounech Boeing 737 a Airbus A320), budou více používány – což znamená větší příjmy z poprodejních služeb.
CFM International, společný podnik společností GE Aerospace a Safran, který tvoří 50/50, vyrábí motory CFM56 a LEAP. Na březnovém investorském dni GE vedení společnosti předpovědělo, že návštěvy prodejen CFM56 (kdy jsou motory přiváženy k údržbě, opravám a generálním opravám) dosáhnou vrcholu v roce 2025.
V dubnu (kdy vedení snížilo prognózu dodávek motorů LEAP) se Rob Stallard ze společnosti Vertical Research zeptal generálního ředitele Larryho Culpa, zda má zpoždění motorů LEAP „pozitivní důsledky pro vrchol návštěv prodejen CFM56“.
Culp odpověděl, že ano, ale odmítl odhadnout, do kterého čtvrtletí bude posunut. „Je to však pro nás pozitivní dynamika na trhu s náhradními díly, a to jak u stávajících platforem, tak stále více u LEAP,“ řekl Culp.
Jinými slovy, zpoždění dodávek motorů LEAP by mohlo přinést lukrativnější příjmy na poprodejním trhu pro motory CFM56 a LEAP, které jsou již v provozu.
Problém v dlouhodobém horizontu?
I když uznáváme, že zpoždění dodávek motorů LEAP by mohlo přinést určitá krátkodobá pozitiva, je důležité poznamenat, že společnost GE Aerospace si to nepřeje. Zpoždění dodávek motorů vytlačuje peněžní toky z příjmů z poprodejních služeb.
Přesto je třeba uvést určité souvislosti. Letadlové motory se mohou používat více než 40 let, takže příjmy z poprodejního trhu a peněžní toky se protáhnou na mnoho let.
Zdroj: Getty Images
Zpoždění 200 motorů v průběhu šesti měsíců (společnost CFM dodala 1 570 motorů LEAP v roce 2023) tak pravděpodobně výrazně neovlivní dlouhodobé zisky a ocenění založené na peněžních tocích.
Celkově vzato, i když potenciální zpoždění nejsou skvělou zprávou, v krátkodobém a dlouhodobém horizontu nepředstavují tak velký problém.
Morgan nedávno oznámila, že letecký gigant by v roce 2024 nemusel splnit své cíle v dodávkách motorů.Akcie GE Aerospace nedávno zaznamenaly pokles hodnoty kvůli rozhodnutí banky J.P. Morgan snížit odhad tržeb za druhé čtvrtletí na 8,4 miliardy USD. Tento odhad je výrazně nižší než konsensus analytiků z Wall Street ve výši 8,85 miliardy USD, ale je to důvod k prodeji akcií? Zde je to, co byste měli vědět, než začnete jednat.Důvod snížení odhaduAnalytik J.P. Morgan argumentuje tím, že roste riziko, že GE Aerospace nesplní svůj cíl dodávek motorů v roce 2024 vzhledem k pokračujícím tlakům v dodavatelském řetězci v tomto odvětví. Méně dodávek motorů znamená méně příjmů a analytik se domnívá, že společnost by mohla mít výpadek ve druhém čtvrtletí a možná i později.Pokud dojde k výpadku dodávek motorů, bude to negativní, ale existuje několik důvodů, proč by investoři neměli panikařit.Krátkodobá ziskovostZaprvé, zpomalení dodávek motorů je čistým pozitivem pro ziskové marže. Letadlové motory se obvykle prodávají za hranici rentability nebo se ztrátou. Skutečné zisky a peněžní toky pocházejí z několik desítek let trvajících příjmů z poprodejních služeb a servisu, které jsou generovány na základě dlouhodobých smluv.Analytici J.P. Morgan skutečně zachovali očekávání zisku a peněžních toků GE Aerospace pro rok 2024. Analytik rovněž ponechal pro informaci cílovou cenu akcie 175 USD a rating „overweight“.Tento bod ilustruje skutečnost, že GE Aerospace již snížila své projekce dodávek motorů v letošním roce. Toto snížení však vedlo ke zvýšení očekávání marží a zisku, jak je uvedeno níže. Během dubnového hovoru k výsledkům finanční ředitel Rahul Ghai připsal zvýšení odhadu zisku „příznivé dynamice tržeb“. Jak vidíte níže, společnost GE Aerospace snížila očekávání dodávek motoru LEAP , který se používá v letadlech Boeing 737 MAX a Airbus A320neo, na rok 2024.Pozitivní faktory ovlivňující ziskZadruhé, ačkoli zpoždění dodávek motorů LEAP není to, co si management přeje, mohlo by mít pozitivní důsledky v jiných oblastech. Například trvá roky, než nové motory začnou generovat příjmy z poprodejních služeb, takže zpoždění dodávek nových motorů by mohlo znamenat, že starší motory, jako je CFM56 , budou více používány – což znamená větší příjmy z poprodejních služeb.CFM International, společný podnik společností GE Aerospace a Safran, který tvoří 50/50, vyrábí motory CFM56 a LEAP. Na březnovém investorském dni GE vedení společnosti předpovědělo, že návštěvy prodejen CFM56 dosáhnou vrcholu v roce 2025. V dubnu se Rob Stallard ze společnosti Vertical Research zeptal generálního ředitele Larryho Culpa, zda má zpoždění motorů LEAP „pozitivní důsledky pro vrchol návštěv prodejen CFM56“. Culp odpověděl, že ano, ale odmítl odhadnout, do kterého čtvrtletí bude posunut. „Je to však pro nás pozitivní dynamika na trhu s náhradními díly, a to jak u stávajících platforem, tak stále více u LEAP,“ řekl Culp.Jinými slovy, zpoždění dodávek motorů LEAP by mohlo přinést lukrativnější příjmy na poprodejním trhu pro motory CFM56 a LEAP, které jsou již v provozu.Problém v dlouhodobém horizontu?I když uznáváme, že zpoždění dodávek motorů LEAP by mohlo přinést určitá krátkodobá pozitiva, je důležité poznamenat, že společnost GE Aerospace si to nepřeje. Zpoždění dodávek motorů vytlačuje peněžní toky z příjmů z poprodejních služeb.Přesto je třeba uvést určité souvislosti. Letadlové motory se mohou používat více než 40 let, takže příjmy z poprodejního trhu a peněžní toky se protáhnou na mnoho let. Zpoždění 200 motorů v průběhu šesti měsíců tak pravděpodobně výrazně neovlivní dlouhodobé zisky a ocenění založené na peněžních tocích.Celkově vzato, i když potenciální zpoždění nejsou skvělou zprávou, v krátkodobém a dlouhodobém horizontu nepředstavují tak velký problém.