Klíčové body
- Indický startup Zyod získal 18 milionů dolarů na rozšíření své technologické platformy pro globální módní značky do více než 40 zemí
- Zyod nabízí ERP software, který optimalizuje výrobu módního oblečení, a spolupracuje s více než 80 000 továrnami v Indii
- Zyod rozšířil svůj katalog na 10 000 modelů měsíčně a plánuje další automatizaci a integraci s tradičními šicími stroji
Zyod je indický startup, který nabízí svou technologickou platformu globálním módním značkám, aby jim pomohl v celém procesu od návrhu po dodání.
V novém kole financování získal 18 milionů dolarů, aby rozšířil svou přítomnost do více než 40 zemí světa.
Startup se sídlem v Gurugramu spolupracuje s indickými továrnami a pomáhá jim vyrábět módní oblečení pro globální značky.
Nabízí software ERP
Více než 80 000 malých a středních továren v Indii má kapacitu využitou na méně než 33 %, uvedl spoluzakladatel společnosti Zyod Ankit Jaipuria.
Prostřednictvím své platformy ERP pomáhá startup továrnám pochopit, jaké komponenty – například látky – potřebují k výrobě oblečení pro konkrétní značku.
Vysvětluje také, podle jakého vzoru by se měla látka stříhat a šít na základě požadavku vzneseného značkou, aby se dosáhlo jejího maximálního využití.
Dále startup vyvinul systém denního hlášení výroby, který továrnám poskytuje každodenní akční plán. Tím se překonávají problémy, s nimiž se místní továrny a jejich pracovníci potýkají v typickém prostředí, kde majitelé továren řídí provoz prostřednictvím papíru a pera nebo přes WhatsApp.
„Dáváme ty každodenní instrukce, které dříve dával majitel továrny, a to: jak se to má vyrobit, kdy se to má vyrobit, co se má vyrobit – to vše probíhá přes Zyod, a proto říkám, že Zyod funguje jako mozek výroby a továrny fungují jako výkonné paže,“ řekl Jaipuria.
Společnost Zyod, kterou počátkem roku 2023 spoluzaložili Jaipuria a Ritesh Khandelwal, v současné době obsluhuje více než 550 zákazníků ve více než 18 zemích, přičemž v posledních dvou letech přibylo přibližně 400 zákazníků.
Startup zpočátku pomáhal značkám D2C s rychlejším uvedením na trh a nízkým minimálním množstvím objednávek. V říjnovém čtvrtletí však začal přijímat podnikové zákazníky a od té doby se přidaly významné značky, včetně Reliance Industries a Aditya Birla v Indii.
Mezi své první klienty počítá také japonskou společnost Urban Research, pensylvánskou Anthropologie, britské NEXT a Boohoo a španělskou VAN-DOS.
V lednu Zyod spustil mobilní aplikaci pro platformy iOS a Android. Zaměřuje se na zákazníky s dlouhým ocasem, kteří chtějí nakupovat různé styly na cestách.
Aplikace také pomáhá podnikovým klientům vidět jejich objednávky. Zyod navíc plánuje aplikaci aktualizovat o nové způsoby komunikace, včetně schvalování objednávek a komunikace s týmy prostřednictvím oken živého chatu.
Investice ve výši 18 milionů dolarů je pro společnost Zyod kolem série A vedeným společností RTP Global a zahrnujícím účast stávajících investorů Lightspeed a Alteria Capital a nových investorů Stride Ventures, Stride One a Trifecta Capital.
Peníze pomohou startupu rozšířit svou přítomnost na jižní polokouli a proniknout na trhy, jako je Brazílie a Austrálie. Chce také vstoupit do několika málo využívaných zemí, včetně Afriky a skandinávské části Evropy.
„Jakmile se nám podaří velmi dobře expandovat na obě polokoule, můžeme mít celoroční výrobky konzistentní pro naše továrny fungující v Indii,“ řekl Jaipuria.
Společnost Zyod rozšířila svůj katalog z původních 10 až 20 modelů na 10 000 modelů měsíčně. Startup nabízí značkám předpovědi, jaké styly oblečení by si lidé mohli chtít koupit, a to na základě údajů, které shromažďuje.
S čerstvým financováním chce Zyod tyto předpovědi vylepšit a také platformu automatizovat, aby značky mohly zadávat styl a obrázek designu, který chtějí vyrobit, a získat tak jeho vzor. Startup také plánuje integrovat svůj software s tradičními šicími stroji, aby se snížil počet lidských chyb.
Součástí kola Série A je také nezveřejněný dluh, který je podle Jaipuria určen zejména pro potřeby provozního kapitálu.
„Zyod využívá technologie ke zdokonalení všech aspektů výrobního procesu, od modulárního přístupu k designu až po optimalizaci operací na úrovni továrny,“ uvedl v připraveném prohlášení Nishit Garg, partner v asijském investičním týmu společnosti RTP Global.
Nové financování společnosti Zyod přichází poté, co v dubnu 2023 získala 3,5 milionu dolarů v počátečním kole. Jaipuria uvedl, že ocenění startupu od posledního kola vzrostlo „několikanásobně“, aniž by sdělil konkrétní číslo. Startup také dosahuje „mnohamilionových“ ročních příjmů, uvedl spoluzakladatel.
„Jsme rádi, že můžeme zdvojnásobit naše partnerství se Zyodem,“ uvedl Rahul Taneja, partner společnosti Lightspeed India. „Jejich globální síť se rychle rozšiřuje a my jsme nadšeni z této další fáze růstu.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky