Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    06082.HK 31 prosince, 2025

    Technologická společnost, která vyvíjí vysokovýkonná GPU pro AI

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Chyby, kterých byste se měli vyvarovat při budování své značky

Dnes se zdá, že každý má svou značku.

Michael Klos Autor: Michael Klos
26 července, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Canva

Zdroj: Canva

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Tvorba značky není jen o designu: Značka by měla vyjadřovat životní styl, nikoli jen estetické prvky
  • Význam hlasu a sdělení: Silná značka má jasně definovaný hlas a sdělení
  • Základní strategie před krátkodobými trendy: Pečlivá strategie vytváří stabilní základ pro trvalý úspěch značky

Digitální prostředí a sociální média zdemokratizovaly uvádění značek na trh – od velkých korporací po celebrity a mladé podnikatele. Kapitál je sice užitečný, ale není rozhodujícím faktorem pro dlouhověkost značky.

Posledních 25 let buduji značky po celém světě, od ikonických transformací až po začínající firmy, které dělají své první krůčky. Věřím v sílu značky, která ztělesňuje myšlenky, inspiruje ke změnám a někdy dokonce formuje společenské normy.

Jak vybudovat silnou, trvalou a ikonickou značku? Ať už se jedná o produkt, službu, prostor, aplikaci, událost, nebo dokonce vaši osobní značku, potřebujete silný základ a emocionální spojení s publikem. Vzhledem k tomu, že značky uvádí na trh kdekdo, je těžší vyniknout, proto je klíčové najít své jedinečné „bílé místo“. Právě zde může vaše značka autenticky vzkvétat a plně realizovat svou vizi.

Zde je šest nejčastějších chyb, se kterými se při budování značky setkávám, a jak se v nich orientovat, abyste dosáhli trvalého úspěchu:

TVORBA ZNAČKY NENÍ PRŮVODCE STYLEM

I když jsem posedlý krásným průvodcem stylem s chytrým logem, inspirativními barvami a smysluplnou strukturou, průvodce stylem není vaše značka! Při budování značky jde o vytvoření životního stylu, který vystihuje účel, hodnoty a identitu vaší společnosti ve všech styčných bodech.

Advertisement

Nejpřitažlivější lidé a nejžádanější značky mají nuance a hloubku. Například společnost GOOP vybudovala celý ekosystém životního stylu kolem wellness a Kin Euphorics vytváří životní styl vyprávějící o uvědomělém pití, který jde nad rámec pouhé vizuální estetiky.

Chcete využít této příležitosti?

OBECNÁ A KOMPLIKOVANÁ SDĚLENÍ

Jedním z největších rozlišovacích prvků značek v našem moderním světě je hlas a sdělení. Tón hlasu, který by měl být syntetizován do tří až pěti slov, vychází z osobnosti a charakteru vaší značky. Jakmile máte svůj charakter a hlas stanovený jako základ, už se nezmění.

Zdroj: Canva

Co se ZMĚNÍ, je sdělení v závislosti na médiu, cíli a publiku, což se rozšíří do způsobu psaní pro vaše webové stránky, sociální sítě a reklamy, a dokonce i do zvuku vašeho zvukového hlasu. Vezměte si například společnost Oatly, která používá vtipná a neuctivá sdělení, nebo společnost Spotify, která je známá svým personalizovaným a na uživatele zaměřeným přístupem ke sdělením.

ODCHÝLENÍ SE OD STRATEGICKÉHO PLÁNU

Možná se cítíte v pokušení každý rok urychleně projít strategií, ale pokud to uděláte správně, ušetříte v dlouhodobém horizontu spoustu peněz. Chcete, aby strategie byla vaším pevným základem. V digitálním marketingu je skvělý nápad „testovat, učit se, vylepšovat, opakovat“ v tom smyslu, že v reálném čase sbíráte data o tom, co má ohlas.

ALE při budování značky jde spíše o vhled a jasnost v tom, jak můžete být věrní DNA své značky, odlišní od konkurence, relevantní pro své publikum a na úrovni kultury.

Je zřejmé, že chcete prodávat své produkty a služby, ale efektivní budování značky je klíčové, protože vás odlišuje od konkurence, buduje důvěru a může ovlivnit tvorbu cen. Branding by měl vycházet ze základních myšlenek, které zlepšují společnost nebo řeší problémy, ne jen prodávat zboží.

Zaměřte se na prodej řešení, pocitu a zážitku. Snadným a inspirativním příkladem je Patagonia se svým ekologickým aktivismem nebo Starbucks, který nabízí víc než jen kávu, ale zážitek zaměřený na komunitu.

PŮSOBENÍ VE VAKUU

Mnoho značek se dostává do pasti fungování ve vakuu a izoluje se od dynamického tepu kultury a chování spotřebitelů. Je zásadní uniknout tomuto izolovanému myšlení neustálým zpochybňováním relevance a dopadu obsahu a iniciativ vaší značky.

Ponořte se do zkušeností a kulturních rozhovorů své cílové skupiny, abyste pochopili její chování a momenty vnímavosti. Úspěšné značky se aktivně podílejí na kultuře a vyvíjejí se spolu se společenskými změnami, přičemž zůstávají věrné svým základním hodnotám a vizi, jak je vidět na příkladu značek Nike a Lululemon, které se přizpůsobují měnícím se preferencím spotřebitelů a rozšiřují svou nabídku.

PODCEŇOVÁNÍ SÍLY FIREMNÍ KULTURY

Kultura je vaší tajnou zbraní. Není to jen o výhodách a benefitech – je to o vnitřní aktivaci vaší značky, o oživení vašich hodnot a vize prostřednictvím každé interakce a rozhodnutí. Jak vaše značka roste, je kultivace správného týmu a prostředí povinná.

Zdroj: Unsplash

Při dnešních požadavcích na transparentnost a neustálou digitální přítomnost odráží kultura uvnitř vaší organizace vaši značku navenek. Podporujte transparentnost, posilujte postavení svého týmu a vytvářejte prostředí, které podporuje kreativitu, inovace a autenticitu.

Pokud se vyhnete těmto běžným nástrahám a přijmete proaktivní strategie, mohou značky vytyčit směr k trvalému úspěchu.

Digitální prostředí a sociální média zdemokratizovaly uvádění značek na trh – od velkých korporací po celebrity a mladé podnikatele. Kapitál je sice užitečný, ale není rozhodujícím faktorem pro dlouhověkost značky.Posledních 25 let buduji značky po celém světě, od ikonických transformací až po začínající firmy, které dělají své první krůčky. Věřím v sílu značky, která ztělesňuje myšlenky, inspiruje ke změnám a někdy dokonce formuje společenské normy.Jak vybudovat silnou, trvalou a ikonickou značku? Ať už se jedná o produkt, službu, prostor, aplikaci, událost, nebo dokonce vaši osobní značku, potřebujete silný základ a emocionální spojení s publikem. Vzhledem k tomu, že značky uvádí na trh kdekdo, je těžší vyniknout, proto je klíčové najít své jedinečné „bílé místo“. Právě zde může vaše značka autenticky vzkvétat a plně realizovat svou vizi.Zde je šest nejčastějších chyb, se kterými se při budování značky setkávám, a jak se v nich orientovat, abyste dosáhli trvalého úspěchu:TVORBA ZNAČKY NENÍ PRŮVODCE STYLEMI když jsem posedlý krásným průvodcem stylem s chytrým logem, inspirativními barvami a smysluplnou strukturou, průvodce stylem není vaše značka! Při budování značky jde o vytvoření životního stylu, který vystihuje účel, hodnoty a identitu vaší společnosti ve všech styčných bodech.Nejpřitažlivější lidé a nejžádanější značky mají nuance a hloubku. Například společnost GOOP vybudovala celý ekosystém životního stylu kolem wellness a Kin Euphorics vytváří životní styl vyprávějící o uvědomělém pití, který jde nad rámec pouhé vizuální estetiky.Chcete využít této příležitosti?OBECNÁ A KOMPLIKOVANÁ SDĚLENÍJedním z největších rozlišovacích prvků značek v našem moderním světě je hlas a sdělení. Tón hlasu, který by měl být syntetizován do tří až pěti slov, vychází z osobnosti a charakteru vaší značky. Jakmile máte svůj charakter a hlas stanovený jako základ, už se nezmění.Co se ZMĚNÍ, je sdělení v závislosti na médiu, cíli a publiku, což se rozšíří do způsobu psaní pro vaše webové stránky, sociální sítě a reklamy, a dokonce i do zvuku vašeho zvukového hlasu. Vezměte si například společnost Oatly, která používá vtipná a neuctivá sdělení, nebo společnost Spotify, která je známá svým personalizovaným a na uživatele zaměřeným přístupem ke sdělením.ODCHÝLENÍ SE OD STRATEGICKÉHO PLÁNUMožná se cítíte v pokušení každý rok urychleně projít strategií, ale pokud to uděláte správně, ušetříte v dlouhodobém horizontu spoustu peněz. Chcete, aby strategie byla vaším pevným základem. V digitálním marketingu je skvělý nápad „testovat, učit se, vylepšovat, opakovat“ v tom smyslu, že v reálném čase sbíráte data o tom, co má ohlas.ALE při budování značky jde spíše o vhled a jasnost v tom, jak můžete být věrní DNA své značky, odlišní od konkurence, relevantní pro své publikum a na úrovni kultury. Je zřejmé, že chcete prodávat své produkty a služby, ale efektivní budování značky je klíčové, protože vás odlišuje od konkurence, buduje důvěru a může ovlivnit tvorbu cen. Branding by měl vycházet ze základních myšlenek, které zlepšují společnost nebo řeší problémy, ne jen prodávat zboží.Zaměřte se na prodej řešení, pocitu a zážitku. Snadným a inspirativním příkladem je Patagonia se svým ekologickým aktivismem nebo Starbucks, který nabízí víc než jen kávu, ale zážitek zaměřený na komunitu.PŮSOBENÍ VE VAKUUMnoho značek se dostává do pasti fungování ve vakuu a izoluje se od dynamického tepu kultury a chování spotřebitelů. Je zásadní uniknout tomuto izolovanému myšlení neustálým zpochybňováním relevance a dopadu obsahu a iniciativ vaší značky.Ponořte se do zkušeností a kulturních rozhovorů své cílové skupiny, abyste pochopili její chování a momenty vnímavosti. Úspěšné značky se aktivně podílejí na kultuře a vyvíjejí se spolu se společenskými změnami, přičemž zůstávají věrné svým základním hodnotám a vizi, jak je vidět na příkladu značek Nike a Lululemon, které se přizpůsobují měnícím se preferencím spotřebitelů a rozšiřují svou nabídku.PODCEŇOVÁNÍ SÍLY FIREMNÍ KULTURYKultura je vaší tajnou zbraní. Není to jen o výhodách a benefitech – je to o vnitřní aktivaci vaší značky, o oživení vašich hodnot a vize prostřednictvím každé interakce a rozhodnutí. Jak vaše značka roste, je kultivace správného týmu a prostředí povinná.Při dnešních požadavcích na transparentnost a neustálou digitální přítomnost odráží kultura uvnitř vaší organizace vaši značku navenek. Podporujte transparentnost, posilujte postavení svého týmu a vytvářejte prostředí, které podporuje kreativitu, inovace a autenticitu.Pokud se vyhnete těmto běžným nástrahám a přijmete proaktivní strategie, mohou značky vytyčit směr k trvalému úspěchu.
Tagy: Brandbudováníbusiness


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    23:38

    Srbský NIS získal povolení USA k jednání o prodeji ruského vlastnictví.

    23:33

    Mexické akcie rostou na konci obchodování; S&P/BMV IPC přidává 0,03 %

    23:25

    Kanadské akcie klesají po ukončení obchodování; S&P/TSX Composite se snížil o 0,18 %

    22:42

    CNBC uvádí, že Nvidia plánuje koupit Groq za 20 miliard dolarů, což je její dosud největší obchod.

    22:39

    Ruské akcie klesají při uzavření trhu; index MOEX Russia klesl o 0,22 %

    22:34

    Kolumbijské akcie rostou při uzavření trhu; COLCAP se zvýšil o 0,29 %

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie Huntington Ingalls Industries na rekordu po zakázce na novou fregatu

    23 prosince, 2025

    Akcie společnosti Huntington Ingalls Industries dosáhly nového historického maxima poté, co americké námořnictvo oznámilo, že si tuto firmu vybralo pro...

    Zdroj: Getty images

    UBS vybírá nejlepší akcie ze sektoru sportovní obuvi s potenciálem růstu

    23 prosince, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    Je nyní vhodná doba na nákup akcií společnosti Lucid Group?

    23 prosince, 2025
    Zdroj: iStock

    Walmart míří k hodnotě 1 bilionu dolarů a má stále růstový potenciál

    23 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Microsoft má pro rok 2026 růstový potenciál 29 %, říká Dan Ives

    22 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Biren Technology Co., Ltd.

    Datum IPO: 31 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: Poslední financování v červnu 2025 naznačovalo valuaci přibližně 16 miliard RMB (zhruba 2,3 miliardy USD)

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    GBP/USD těží z rozdílné politiky centrálních bank: Fed tlačí na pilu, BoE zůstává opatrná

    23 prosince, 2025

    EUR/USD potvrzuje býčí strukturu: Kupci úspěšně brání technický kanál

    22 prosince, 2025

    Akcie General Motors: silná výkonnost, nízké ocenění a otázky do budoucna

    20 prosince, 2025

    S&P 500 uzavírá výše během začátku svátečního obchodování

    22 prosince, 2025

    Akcie Disney v roce 2026: streamování, zážitky a ekonomický cyklus

    20 prosince, 2025

    Trumpův problematický vztah k míře nezaměstnanosti se dále vyostřuje

    23 prosince, 2025

    USD/JPY: Zvýšení sazeb Bank of Japan dodalo jenu sílu

    24 prosince, 2025

    Soud v Delaware obnovil Muskovu odměnu a uznal jeho klíčový přínos pro Teslu

    21 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.