Klíčové body
- Coca-Cola zvýšila celoroční výhled díky nárůstu globální poptávky ve druhém čtvrtletí
- Akcie Coca-Cola vzrostly o 1 % před otevřením burzy po překonání očekávání zisku
- Upravený zisk na akcii byl 84 centů, což překonalo očekávaných 81 centů
- Růst tržeb o 3 % na 12,36 miliardy USD byl podpořen 15% nárůstem organických tržeb
Společnost Coca-Cola Company v úterý oznámila zvýšení svého celoročního výhledu, což odráží nárůst celosvětové poptávky po jejích produktech ve druhém čtvrtletí. Nápojářský gigant nyní předpovídá organický růst tržeb o 9 až 10 %, což je zlepšení oproti předchozí prognóze 8 až 9 % pro rok 2024. Kromě toho zvýšil svou předpověď růstu srovnatelného zisku na 5 až 6 %, čímž změnil svou předchozí prognózu 4 až 5 %.
Akcie společnosti během včerejší předobchodní fáze vzrostly přibližně o 1 %, což naznačuje pozitivní reakci investorů.
V porovnání s očekáváním průzkumu mezi analytiky LSEG vykázala Coca-Cola upravený zisk na akcii ve výši 84 centů, čímž překonala očekávaných 81 centů. Výrazný rozdíl zaznamenaly i tržby, které byly vykázány ve výši 12,36 miliardy dolarů, což výrazně překročilo očekávaných 11,76 miliardy dolarů.
Přestože společnost Coca-Cola překonala odhady Wall Street, vykázala za druhé čtvrtletí čistý zisk ve výši 2,41 miliardy dolarů, tj. 56 centů na akcii, který připadl akcionářům. To je pokles oproti údajům ze stejného období loňského roku, které činily 2,55 miliardy dolarů, resp. 59 centů na akcii.
The Coca-Cola Company
Po vyloučení nákladů na restrukturalizaci, poplatků spojených se značkou mléka Fairlife a dalších položek však nápojářský gigant zaznamenal realizovaný zisk ve výši 84 centů na akcii.
Čisté tržby rovněž vzrostly o 3 % na 12,36 miliardy USD v důsledku 15% nárůstu organických tržeb ve druhém čtvrtletí. Tento údaj odstraňuje z rovnice akvizice, prodeje a cizí měny, a nabízí tak přesnější obraz růstu tržeb.
Objem jednotkových balení koly – ukazatel, který odstraňuje vliv cen a zahraničních měn a odráží poptávku – vzrostl ve čtvrtletí o 2 %. K tomuto růstu přispěly především mezinárodní trhy. V Severní Americe však objem za čtvrtletí poklesl o 1 %.
Společnost Coca-Cola zaznamenala pokles objemu v Severní Americe u řady svých značek, včetně vody, sportovních výrobků, kávového čaje, ochranné známky Coca-Cola a dalších značek limonád. Tento pokles byl pravděpodobně způsoben změnami v preferencích spotřebitelů, kteří stále více vyhledávají zdravější a funkční nápoje. Naštěstí pro společnost Coca-Cola byl tento pokles více než kompenzován růstem u jejích džusů, mléčných výrobků a rostlinných nápojů. Tyto kategorie nápojů zažívají výrazný nárůst poptávky díky rostoucímu zájmu spotřebitelů o zdravý životní styl a výživově bohaté produkty. Například rostlinné nápoje získávají na popularitě mezi spotřebiteli, kteří hledají alternativy k tradičnímu kravskému mléku, a džusy jsou ceněny pro svůj přirozený obsah vitamínů a minerálů. Tato diverzifikace portfolia společnosti Coca-Cola a schopnost adaptovat se na nové tržní trendy jí pomáhá udržet si silnou pozici na trhu i navzdory výkyvům v poptávce po jejích tradičních produktech.
Konkurenční společnost PepsiCo začátkem tohoto měsíce oznámila, že oslabená síla spotřebitelů v USA negativně ovlivňuje poptávku po její vlastní řadě nápojů a pochutin.
Divize perlivých nealkoholických nápojů společnosti Coca-Cola, která zahrnuje vlajkovou značku limonád, zaznamenala celosvětový nárůst objemu o 3 %, a to především díky silné poptávce v asijsko-pacifickém regionu a Latinské Americe. Její divize džusů, mléčných výrobků a rostlinných nápojů rovněž zaznamenala 2% nárůst objemu.
Naproti tomu divize vody, sportu, kávy a čaje zaznamenala stagnaci objemu, a to zejména v důsledku poklesu poptávky po balené vodě a odeznívajícího prodeje kávy Costa ve Velké Británii.
Celkové ceny společnosti Coca-Cola vzrostly v porovnání s předchozím obdobím o 9 %. Polovina tohoto nárůstu však byla způsobena hyperinflací na konkrétních trzích, například v Argentině.
Prognózy pro třetí čtvrtletí předpokládají, že nepříznivý vliv zahraničních měn bude výsledky společnosti Coca-Cola ovlivňovat i nadále. Společnost předpokládá 4% měnový negativní vliv na srovnatelné čisté tržby a 8% měnový negativní vliv na srovnatelný zisk na akcii.
Závěrem lze říci, že společnosti Coca-Cola se podařilo překonat očekávání Wall Street v náročné globální ekonomické situaci, kterou sužuje různá síla spotřebitelů v jednotlivých regionech. Přizpůsobením svého portfolia tak, aby drželo krok s měnícími se požadavky spotřebitelů, prokázala společnost odolnost navzdory pokračujícím tlakům globálního finančního prostředí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky