Společnosti Hyundai Motor Group a LG Energy Solution oficiálně otevřely první indonéský závod na výrobu bateriových článků pro elektromobily. Závod s roční kapacitou 10 gigawatthodin (GWh) bateriových článků je součástí závazku společností investovat v největší ekonomice jihovýchodní Asie až 9,8 miliardy dolarů. Cílem tohoto kroku je vytvořit dodavatelský řetězec pro elektromobily a využít bohaté indonéské zdroje niklu a mědi. Výkonný předseda společnosti Hyundai Motor Euisun Chung zdůraznil význam těchto nerostných zdrojů pro baterie pro elektromobily. Továrna je integrována s automobilkou Hyundai, kde se bude vyrábět 50 000 kusů elektrických SUV Kona ročně s použitím baterií indonéské výroby. Společnosti rovněž plánují druhou fázi rozvoje, která zahrnuje investici ve výši 2 miliard dolarů, jež má zvýšit kapacitu závodu o 20 GWh. Indonéský prezident Joko “Jokowi” Widodo věří, že závod upevní pozici země v globálním dodavatelském řetězci elektrických vozidel a vytvoří domácí zpracovatelský průmysl. Indonésie jako přední světový producent niklu zakázala v roce 2020 vývoz surového niklu, aby podpořila jeho domácí zpracování.
Společnosti Hyundai Motor Group a LG Energy Solution oficiálně otevřely první indonéský závod na výrobu bateriových článků pro elektromobily. Závod s roční kapacitou 10 gigawatthodin bateriových článků je součástí závazku společností investovat v největší ekonomice jihovýchodní Asie až 9,8 miliardy dolarů. Cílem tohoto kroku je vytvořit dodavatelský řetězec pro elektromobily a využít bohaté indonéské zdroje niklu a mědi. Výkonný předseda společnosti Hyundai Motor Euisun Chung zdůraznil význam těchto nerostných zdrojů pro baterie pro elektromobily. Továrna je integrována s automobilkou Hyundai, kde se bude vyrábět 50 000 kusů elektrických SUV Kona ročně s použitím baterií indonéské výroby. Společnosti rovněž plánují druhou fázi rozvoje, která zahrnuje investici ve výši 2 miliard dolarů, jež má zvýšit kapacitu závodu o 20 GWh. Indonéský prezident Joko “Jokowi” Widodo věří, že závod upevní pozici země v globálním dodavatelském řetězci elektrických vozidel a vytvoří domácí zpracovatelský průmysl. Indonésie jako přední světový producent niklu zakázala v roce 2020 vývoz surového niklu, aby podpořila jeho domácí zpracování.