Coca-Cola je dividendovým králem s 62 lety zvyšování dividend a 3,1% výnosem
P&G vyplatila za posledních 12 měsíců akcionářům více než 9 miliard dolarů
P&G nabízí diverzifikaci a konzistentní dividendy i během ekonomických poklesů
Jedná se o přední a dobře známou společnost v oboru s diverzifikací napříč kategoriemi nápojů a geografickými trhy. Je členem indexu Dow Jones Industrial Average, jehož 30 složek reprezentuje širší trh. Je to také dividendový král s 62 po sobě jdoucími roky zvyšování dividend. A má přesvědčivý výnos ve výši 3,1 %.
Společnost Procter & Gamble(PG), obecně známá jako P&G, působí v úplně jiných odvětvích než Coke – včetně textilního průmyslu, péče o domácnost, dětského, ženského, zdravotnického a kosmetického průmyslu. Ale jako investice je P&G velmi podobná Coca-Cole v tom, že rozděluje investorům spoustu peněz prostřednictvím výplaty dividend.
Zde se dozvíte, proč je P&G bezpečnou dividendovou akcií, která stojí za bližší pozornost.
Mnohostranný program návratnosti kapitálu společnosti P&G
P&G a Coke jsou dvě obrovské společnosti s vysokými dividendami. Jejich výplaty jsou tak vysoké, že P&G vyplatila akcionářům za posledních 12 měsíců více než 9 miliard USD, zatímco Coke vyplatila jen necelých 8 miliard USD – díky tomu se obě společnosti umístily na seznamu 10 největších společností podle výdajů na dividendy.
Klíčovým rozdílem mezi P&G a ostatními společnostmi, které se zaměřují pouze na dividendu, je to, že také odkupuje spoustu vlastních akcií. Společnost P&G snížila za posledních deset let počet svých akcií o 12,9 %, zatímco u společnosti Coke to bylo jen 1,8 %. Snížení počtu akcií zvyšuje zisk na akcii – a činí tak společnost hodnotnější. Konzistentní dividenda společnosti P&G ve spojení s programem zpětného odkupu více než kompenzuje její o něco nižší výnos ve výši 2,5 %.
Zdroj: Getty Images
Překonání zjevných problémů
Největším problémem společnosti P&G v posledních letech je objem prodeje. Společnost odvedla mistrovskou práci při zlepšování provozu a využívání růstu cen. Konsolidace značek a nižší objem však vedly k velmi malému růstu tržeb – za posledních deset let pouze o 12 %.
Přesto je dnes P&G nesporně mnohem lepší firmou. Jak víme z údajů, provozní výnosy společnosti P&G rostou mnohem rychleji než tržby, což naznačuje, že se rozšiřují marže. Když provozní výnosy rostou rychleji než tržby, znamená to, že společnost je stále efektivnější a z každého dolaru, který přinese z tržeb, vytlačí více zisku. Vyšší marže společnosti P&G svědčí o jejím zaměření na kvalitu před kvantitou. Společnost raději zdvojnásobila počet svých nejlepších značek, než aby příliš expandovala a začala plýtvat.
Přiznám se, že jsem měl o společnosti P&G pochybnosti, zejména když se před několika lety zvyšovala inflace. Ale výsledky společnosti mluví samy za sebe – naznačují, že P&G má bezvadnou cenovou sílu. Největší výhodou společnosti P&G je přilákat a udržet si zákazníky v různých cenových hladinách. Vlastní například značky Tide, Downy, Gain a Bounce, které mají různou nabídku výrobků a cenovou hladinu. Pokud zákazníci omezí své výdaje, mohou přejít z Tide na Gain, ale to neznamená, že P&G ztratí zákazníka úplně.
Pro srovnání, pokud se zákazník rozhodne nakupovat u Walmartu místo u Targetu, Target zcela ztratí. Značky společnosti P&G spolupracují a chrání společnost před problémy v odvětví i v době ekonomického poklesu. Díky této diverzifikaci a konzistenci je společnost P&G tak spolehlivou dividendovou akcií bez ohledu na to, jak se vyvíjí ekonomika.
Prémie P&G
Kromě stagnujícího růstu tržeb je největším varovným signálem pro nákup akcií P&G v současnosti jejich ocenění.
Poměr ceny k zisku společnosti P&G je 26,6 – což je na takovou společnost vysoká hodnota. Ale jak již bylo zmíněno, P&G není obyčejnou dividendovou akcií. Je součástí indexu Dow s 68 lety zvyšování dividend v řadě.
Problémem je, že investoři musí za kvalitu P&G zaplatit vyšší cenu. Alespoň její historické ocenění však naznačuje, že tomu tak je již delší dobu, neboť desetiletý medián P/E společnosti P&G činí 25,3. Existuje spousta levnějších možností než P&G, včetně Coca-Coly. Přesto by skutečnost, že P&G má dlouhodobě prémiové ocenění, měla investorům pomoci pochopit, že akcie nemusí být nutně předražené.
Perfektní bezpečná dividendová akcie
Objem tržeb společnosti P&G v posledním čtvrtletí (třetí čtvrtletí fiskálního roku 2024) stagnoval. Výhled společnosti naznačuje 2% až 4% růst tržeb za celý fiskální rok, více než 9 miliard dolarů na dividendách a 5 až 6 miliard dolarů na zpětném odkupu.
Investoři by měli očekávat, že se společnost P&G ve fiskálním roce 2025 vrátí ke středně vysokému jednocifernému růstu tržeb a zároveň si zachová vysoké marže. Přesto společnost pokračuje ve svém programu kapitálové návratnosti pro akcionáře.
P&G je ideální dividendovou akcií pro investory, kteří se nesnaží překonat index S&P 500, ale chtějí si uchovat kapitál a pobírat stálý tok pasivního příjmu od společnosti, která dokáže dosahovat solidních výsledků i v době recese.
Jedná se o přední a dobře známou společnost v oboru s diverzifikací napříč kategoriemi nápojů a geografickými trhy. Je členem indexu Dow Jones Industrial Average, jehož 30 složek reprezentuje širší trh. Je to také dividendový král s 62 po sobě jdoucími roky zvyšování dividend. A má přesvědčivý výnos ve výši 3,1 %. Společnost Procter & Gamble , obecně známá jako P&G, působí v úplně jiných odvětvích než Coke – včetně textilního průmyslu, péče o domácnost, dětského, ženského, zdravotnického a kosmetického průmyslu. Ale jako investice je P&G velmi podobná Coca-Cole v tom, že rozděluje investorům spoustu peněz prostřednictvím výplaty dividend.Zde se dozvíte, proč je P&G bezpečnou dividendovou akcií, která stojí za bližší pozornost.Mnohostranný program návratnosti kapitálu společnosti P&GP&G a Coke jsou dvě obrovské společnosti s vysokými dividendami. Jejich výplaty jsou tak vysoké, že P&G vyplatila akcionářům za posledních 12 měsíců více než 9 miliard USD, zatímco Coke vyplatila jen necelých 8 miliard USD – díky tomu se obě společnosti umístily na seznamu 10 největších společností podle výdajů na dividendy.Klíčovým rozdílem mezi P&G a ostatními společnostmi, které se zaměřují pouze na dividendu, je to, že také odkupuje spoustu vlastních akcií. Společnost P&G snížila za posledních deset let počet svých akcií o 12,9 %, zatímco u společnosti Coke to bylo jen 1,8 %. Snížení počtu akcií zvyšuje zisk na akcii – a činí tak společnost hodnotnější. Konzistentní dividenda společnosti P&G ve spojení s programem zpětného odkupu více než kompenzuje její o něco nižší výnos ve výši 2,5 %.Překonání zjevných problémůNejvětším problémem společnosti P&G v posledních letech je objem prodeje. Společnost odvedla mistrovskou práci při zlepšování provozu a využívání růstu cen. Konsolidace značek a nižší objem však vedly k velmi malému růstu tržeb – za posledních deset let pouze o 12 %. Chcete využít této příležitosti?Přesto je dnes P&G nesporně mnohem lepší firmou. Jak víme z údajů, provozní výnosy společnosti P&G rostou mnohem rychleji než tržby, což naznačuje, že se rozšiřují marže. Když provozní výnosy rostou rychleji než tržby, znamená to, že společnost je stále efektivnější a z každého dolaru, který přinese z tržeb, vytlačí více zisku. Vyšší marže společnosti P&G svědčí o jejím zaměření na kvalitu před kvantitou. Společnost raději zdvojnásobila počet svých nejlepších značek, než aby příliš expandovala a začala plýtvat.Přiznám se, že jsem měl o společnosti P&G pochybnosti, zejména když se před několika lety zvyšovala inflace. Ale výsledky společnosti mluví samy za sebe – naznačují, že P&G má bezvadnou cenovou sílu. Největší výhodou společnosti P&G je přilákat a udržet si zákazníky v různých cenových hladinách. Vlastní například značky Tide, Downy, Gain a Bounce, které mají různou nabídku výrobků a cenovou hladinu. Pokud zákazníci omezí své výdaje, mohou přejít z Tide na Gain, ale to neznamená, že P&G ztratí zákazníka úplně.Pro srovnání, pokud se zákazník rozhodne nakupovat u Walmartu místo u Targetu, Target zcela ztratí. Značky společnosti P&G spolupracují a chrání společnost před problémy v odvětví i v době ekonomického poklesu. Díky této diverzifikaci a konzistenci je společnost P&G tak spolehlivou dividendovou akcií bez ohledu na to, jak se vyvíjí ekonomika.Prémie P&GKromě stagnujícího růstu tržeb je největším varovným signálem pro nákup akcií P&G v současnosti jejich ocenění.Poměr ceny k zisku společnosti P&G je 26,6 – což je na takovou společnost vysoká hodnota. Ale jak již bylo zmíněno, P&G není obyčejnou dividendovou akcií. Je součástí indexu Dow s 68 lety zvyšování dividend v řadě.Problémem je, že investoři musí za kvalitu P&G zaplatit vyšší cenu. Alespoň její historické ocenění však naznačuje, že tomu tak je již delší dobu, neboť desetiletý medián P/E společnosti P&G činí 25,3. Existuje spousta levnějších možností než P&G, včetně Coca-Coly. Přesto by skutečnost, že P&G má dlouhodobě prémiové ocenění, měla investorům pomoci pochopit, že akcie nemusí být nutně předražené. Perfektní bezpečná dividendová akcieObjem tržeb společnosti P&G v posledním čtvrtletí stagnoval. Výhled společnosti naznačuje 2% až 4% růst tržeb za celý fiskální rok, více než 9 miliard dolarů na dividendách a 5 až 6 miliard dolarů na zpětném odkupu.Investoři by měli očekávat, že se společnost P&G ve fiskálním roce 2025 vrátí ke středně vysokému jednocifernému růstu tržeb a zároveň si zachová vysoké marže. Přesto společnost pokračuje ve svém programu kapitálové návratnosti pro akcionáře.P&G je ideální dividendovou akcií pro investory, kteří se nesnaží překonat index S&P 500, ale chtějí si uchovat kapitál a pobírat stálý tok pasivního příjmu od společnosti, která dokáže dosahovat solidních výsledků i v době recese.
Primární úpis akcií společnosti Netskope patří mezi nejdiskutovanější události na kapitálovém trhu tohoto roku. Firma, která se stala globálním lídrem...
Svět kryptoměn zažívá další klíčový okamžik. Společnost Gemini Space Station, založená Cameronem a Tylerem Winklevossovými, oznámila termín svého dlouho očekávaného...