Coca-Cola je dividendovým králem s 62 lety zvyšování dividend a 3,1% výnosem
P&G vyplatila za posledních 12 měsíců akcionářům více než 9 miliard dolarů
P&G nabízí diverzifikaci a konzistentní dividendy i během ekonomických poklesů
Jedná se o přední a dobře známou společnost v oboru s diverzifikací napříč kategoriemi nápojů a geografickými trhy. Je členem indexu Dow Jones Industrial Average, jehož 30 složek reprezentuje širší trh. Je to také dividendový král s 62 po sobě jdoucími roky zvyšování dividend. A má přesvědčivý výnos ve výši 3,1 %.
Společnost Procter & Gamble(PG), obecně známá jako P&G, působí v úplně jiných odvětvích než Coke – včetně textilního průmyslu, péče o domácnost, dětského, ženského, zdravotnického a kosmetického průmyslu. Ale jako investice je P&G velmi podobná Coca-Cole v tom, že rozděluje investorům spoustu peněz prostřednictvím výplaty dividend.
Zde se dozvíte, proč je P&G bezpečnou dividendovou akcií, která stojí za bližší pozornost.
Mnohostranný program návratnosti kapitálu společnosti P&G
P&G a Coke jsou dvě obrovské společnosti s vysokými dividendami. Jejich výplaty jsou tak vysoké, že P&G vyplatila akcionářům za posledních 12 měsíců více než 9 miliard USD, zatímco Coke vyplatila jen necelých 8 miliard USD – díky tomu se obě společnosti umístily na seznamu 10 největších společností podle výdajů na dividendy.
Klíčovým rozdílem mezi P&G a ostatními společnostmi, které se zaměřují pouze na dividendu, je to, že také odkupuje spoustu vlastních akcií. Společnost P&G snížila za posledních deset let počet svých akcií o 12,9 %, zatímco u společnosti Coke to bylo jen 1,8 %. Snížení počtu akcií zvyšuje zisk na akcii – a činí tak společnost hodnotnější. Konzistentní dividenda společnosti P&G ve spojení s programem zpětného odkupu více než kompenzuje její o něco nižší výnos ve výši 2,5 %.
Zdroj: Getty Images
Překonání zjevných problémů
Největším problémem společnosti P&G v posledních letech je objem prodeje. Společnost odvedla mistrovskou práci při zlepšování provozu a využívání růstu cen. Konsolidace značek a nižší objem však vedly k velmi malému růstu tržeb – za posledních deset let pouze o 12 %.
Přesto je dnes P&G nesporně mnohem lepší firmou. Jak víme z údajů, provozní výnosy společnosti P&G rostou mnohem rychleji než tržby, což naznačuje, že se rozšiřují marže. Když provozní výnosy rostou rychleji než tržby, znamená to, že společnost je stále efektivnější a z každého dolaru, který přinese z tržeb, vytlačí více zisku. Vyšší marže společnosti P&G svědčí o jejím zaměření na kvalitu před kvantitou. Společnost raději zdvojnásobila počet svých nejlepších značek, než aby příliš expandovala a začala plýtvat.
Přiznám se, že jsem měl o společnosti P&G pochybnosti, zejména když se před několika lety zvyšovala inflace. Ale výsledky společnosti mluví samy za sebe – naznačují, že P&G má bezvadnou cenovou sílu. Největší výhodou společnosti P&G je přilákat a udržet si zákazníky v různých cenových hladinách. Vlastní například značky Tide, Downy, Gain a Bounce, které mají různou nabídku výrobků a cenovou hladinu. Pokud zákazníci omezí své výdaje, mohou přejít z Tide na Gain, ale to neznamená, že P&G ztratí zákazníka úplně.
Pro srovnání, pokud se zákazník rozhodne nakupovat u Walmartu místo u Targetu, Target zcela ztratí. Značky společnosti P&G spolupracují a chrání společnost před problémy v odvětví i v době ekonomického poklesu. Díky této diverzifikaci a konzistenci je společnost P&G tak spolehlivou dividendovou akcií bez ohledu na to, jak se vyvíjí ekonomika.
Prémie P&G
Kromě stagnujícího růstu tržeb je největším varovným signálem pro nákup akcií P&G v současnosti jejich ocenění.
Poměr ceny k zisku společnosti P&G je 26,6 – což je na takovou společnost vysoká hodnota. Ale jak již bylo zmíněno, P&G není obyčejnou dividendovou akcií. Je součástí indexu Dow s 68 lety zvyšování dividend v řadě.
Problémem je, že investoři musí za kvalitu P&G zaplatit vyšší cenu. Alespoň její historické ocenění však naznačuje, že tomu tak je již delší dobu, neboť desetiletý medián P/E společnosti P&G činí 25,3. Existuje spousta levnějších možností než P&G, včetně Coca-Coly. Přesto by skutečnost, že P&G má dlouhodobě prémiové ocenění, měla investorům pomoci pochopit, že akcie nemusí být nutně předražené.
Perfektní bezpečná dividendová akcie
Objem tržeb společnosti P&G v posledním čtvrtletí (třetí čtvrtletí fiskálního roku 2024) stagnoval. Výhled společnosti naznačuje 2% až 4% růst tržeb za celý fiskální rok, více než 9 miliard dolarů na dividendách a 5 až 6 miliard dolarů na zpětném odkupu.
Investoři by měli očekávat, že se společnost P&G ve fiskálním roce 2025 vrátí ke středně vysokému jednocifernému růstu tržeb a zároveň si zachová vysoké marže. Přesto společnost pokračuje ve svém programu kapitálové návratnosti pro akcionáře.
P&G je ideální dividendovou akcií pro investory, kteří se nesnaží překonat index S&P 500, ale chtějí si uchovat kapitál a pobírat stálý tok pasivního příjmu od společnosti, která dokáže dosahovat solidních výsledků i v době recese.
Jedná se o přední a dobře známou společnost v oboru s diverzifikací napříč kategoriemi nápojů a geografickými trhy. Je členem indexu Dow Jones Industrial Average, jehož 30 složek reprezentuje širší trh. Je to také dividendový král s 62 po sobě jdoucími roky zvyšování dividend. A má přesvědčivý výnos ve výši 3,1 %. Společnost Procter & Gamble , obecně známá jako P&G, působí v úplně jiných odvětvích než Coke – včetně textilního průmyslu, péče o domácnost, dětského, ženského, zdravotnického a kosmetického průmyslu. Ale jako investice je P&G velmi podobná Coca-Cole v tom, že rozděluje investorům spoustu peněz prostřednictvím výplaty dividend.Zde se dozvíte, proč je P&G bezpečnou dividendovou akcií, která stojí za bližší pozornost.Mnohostranný program návratnosti kapitálu společnosti P&GP&G a Coke jsou dvě obrovské společnosti s vysokými dividendami. Jejich výplaty jsou tak vysoké, že P&G vyplatila akcionářům za posledních 12 měsíců více než 9 miliard USD, zatímco Coke vyplatila jen necelých 8 miliard USD – díky tomu se obě společnosti umístily na seznamu 10 největších společností podle výdajů na dividendy.Klíčovým rozdílem mezi P&G a ostatními společnostmi, které se zaměřují pouze na dividendu, je to, že také odkupuje spoustu vlastních akcií. Společnost P&G snížila za posledních deset let počet svých akcií o 12,9 %, zatímco u společnosti Coke to bylo jen 1,8 %. Snížení počtu akcií zvyšuje zisk na akcii – a činí tak společnost hodnotnější. Konzistentní dividenda společnosti P&G ve spojení s programem zpětného odkupu více než kompenzuje její o něco nižší výnos ve výši 2,5 %.Překonání zjevných problémůNejvětším problémem společnosti P&G v posledních letech je objem prodeje. Společnost odvedla mistrovskou práci při zlepšování provozu a využívání růstu cen. Konsolidace značek a nižší objem však vedly k velmi malému růstu tržeb – za posledních deset let pouze o 12 %.Přesto je dnes P&G nesporně mnohem lepší firmou. Jak víme z údajů, provozní výnosy společnosti P&G rostou mnohem rychleji než tržby, což naznačuje, že se rozšiřují marže. Když provozní výnosy rostou rychleji než tržby, znamená to, že společnost je stále efektivnější a z každého dolaru, který přinese z tržeb, vytlačí více zisku. Vyšší marže společnosti P&G svědčí o jejím zaměření na kvalitu před kvantitou. Společnost raději zdvojnásobila počet svých nejlepších značek, než aby příliš expandovala a začala plýtvat.Přiznám se, že jsem měl o společnosti P&G pochybnosti, zejména když se před několika lety zvyšovala inflace. Ale výsledky společnosti mluví samy za sebe – naznačují, že P&G má bezvadnou cenovou sílu. Největší výhodou společnosti P&G je přilákat a udržet si zákazníky v různých cenových hladinách. Vlastní například značky Tide, Downy, Gain a Bounce, které mají různou nabídku výrobků a cenovou hladinu. Pokud zákazníci omezí své výdaje, mohou přejít z Tide na Gain, ale to neznamená, že P&G ztratí zákazníka úplně.Pro srovnání, pokud se zákazník rozhodne nakupovat u Walmartu místo u Targetu, Target zcela ztratí. Značky společnosti P&G spolupracují a chrání společnost před problémy v odvětví i v době ekonomického poklesu. Díky této diverzifikaci a konzistenci je společnost P&G tak spolehlivou dividendovou akcií bez ohledu na to, jak se vyvíjí ekonomika.Prémie P&GKromě stagnujícího růstu tržeb je největším varovným signálem pro nákup akcií P&G v současnosti jejich ocenění.Poměr ceny k zisku společnosti P&G je 26,6 – což je na takovou společnost vysoká hodnota. Ale jak již bylo zmíněno, P&G není obyčejnou dividendovou akcií. Je součástí indexu Dow s 68 lety zvyšování dividend v řadě.Problémem je, že investoři musí za kvalitu P&G zaplatit vyšší cenu. Alespoň její historické ocenění však naznačuje, že tomu tak je již delší dobu, neboť desetiletý medián P/E společnosti P&G činí 25,3. Existuje spousta levnějších možností než P&G, včetně Coca-Coly. Přesto by skutečnost, že P&G má dlouhodobě prémiové ocenění, měla investorům pomoci pochopit, že akcie nemusí být nutně předražené. Perfektní bezpečná dividendová akcieObjem tržeb společnosti P&G v posledním čtvrtletí stagnoval. Výhled společnosti naznačuje 2% až 4% růst tržeb za celý fiskální rok, více než 9 miliard dolarů na dividendách a 5 až 6 miliard dolarů na zpětném odkupu.Investoři by měli očekávat, že se společnost P&G ve fiskálním roce 2025 vrátí ke středně vysokému jednocifernému růstu tržeb a zároveň si zachová vysoké marže. Přesto společnost pokračuje ve svém programu kapitálové návratnosti pro akcionáře.P&G je ideální dividendovou akcií pro investory, kteří se nesnaží překonat index S&P 500, ale chtějí si uchovat kapitál a pobírat stálý tok pasivního příjmu od společnosti, která dokáže dosahovat solidních výsledků i v době recese.