Aehra plánuje výrobu dvou luxusních elektromobilů: SUV Impeto a sedanu Estasi
Ceny obou modelů se budou pohybovat kolem 170 000 USD, přičemž výroba začne v roce 2027
Společnost plánuje postavit nový výrobní závod v Itálii a vytvořit 650 pracovních míst
ByAehra, společnost, která sama sebe označuje za „první italskou značku čistě elektrických vozidel“, má ve výrobě dva neobvykle atraktivní vozy: SUV Impeto a sedan Estasi.
Návrhy byly nejprve představeny v letech 2022 a 2023, poté byly bezejmenné. Ceny obou vozů se mají pohybovat kolem 170 000 USD. Společnost Aehra disponuje určitými soukromými zdroji, ale čeká také na státní financování.
Italskému ministerstvu průmyslu (správci tamního Automobilového fondu) předložila plán rozvoje v hodnotě 1,2 miliardy eur (1,3 miliardy USD), aby se zaručila za výstavbu závodu o rozloze 200 000 metrů čtverečních, který plánuje postavit v Mosciano Sant’Angelo v regionu Abruzzo ve východní Itálii. Společnost Aehra uvádí, že v regionu vytvoří 540 pracovních míst a dalších 110 míst ve svém sídle v Miláně.
Hazim Nada, generální ředitel a zakladatel společnosti Aehra, který se narodil v USA, ale vyrostl v Itálii, řekl společnosti Penta, že očekává, že automobilový fond bude příští rok kapitalizován částkou 2,5 miliardy eur.
„Vláda je tímto projektem docela nadšená a nevidíme nikoho jiného s významnými výrobními plány,“ říká a dodává, že začínající automobilové firmy jsou „v Evropě, nejen v Itálii, na řídkém trhu“.
Nada říká, že společnost původně plánovala vyrábět své vozy prostřednictvím stávajícího smluvního výrobce, jako je Magna Steyr v Rakousku, ale říká, že najít závod, který by zvládl speciální proces výroby uhlíkových vláken, který Aehra plánuje použít, se ukázalo jako obtížné. „Byl to rušný rok, kdy jsme se soustředili na umístění naší montážní linky,“ říká. „Doufám, že brzy přejdeme k práci na konsolidaci naší dealerské sítě a prodejního procesu.“
Společnost si Abruzzo oblíbila, protože je nejen centrem italského průmyslu lehkých uhlíkových vláken, ale také hájemstvím odborných znalostí v oblasti elektromobilů na univerzitě v L’Aquile. Vzhledem k tomu, že se její plány změnily, musela společnost Aehra posunout datum zahájení výroby.
Nada říká, že společnost chce do konce roku nebo začátkem roku 2025 projít procesem získání stavebního povolení a poté zahájit výstavbu závodu, což je proces trvající 1,5 až dva roky.
Automobily by se měly začít vyrábět v roce 2027, říká Nada. Plán je nakonec rozšířit výrobu na 50 000 vozidel ročně. Společnost Aehra podle něj nemá v úmyslu vyrábět nic jiného než bateriové elektromobily.
„Zaměřujeme se na výrobu automobilů, které nelze vytvořit s tepelným motorem,“ říká. „To je naše jádro. S hybridy bychom nemohli dosáhnout stejných výsledků.“
Konstruktérem vozů byl Filippo Perini, veterán značek Audi a Lamborghini. Vozy jsou jistě krásné a úzce příbuzné svým velmi uhlazeným designem. Nada říká, že „platformy jsou pod linií pásu identické“. Vozy mají bezrámové dveře otevírané nahoru (společnost je nazývá Dihedral Facing Doors), které ponechávají velký otvor a usnadňují nastupování a vystupování.
Cílem je, aby měly velmi nízký součinitel odporu vzduchu, 0,21, což znamená, že by měly snadno proklouznout vzduchem.
Ohlášené statistiky jsou působivé: dojezd 800 kilometrů (blízký některým verzím Lucid Air) díky bateriovým sadám Miba Battery Systems o kapacitě 120 kilowatthodin a maximální rychlost kolem 265 kilometrů za hodinu díky pohonné jednotce o výkonu 800 koní.
Zrychlení z nuly na 100 kilometrů za hodinu by mělo sedanu Estasi trvat méně než tři sekundy, čemuž napomáhá i cílová pohotovostní hmotnost kolem 4850 kg (což je na elektromobil s takto velkým akumulátorem málo). Rychlé nabití z 10 % na 80 % by mělo trvat 15 minut.
Stejně jako výše zmíněný Lucid mají být i Estasy uvnitř prostorné. SUV „bez námahy pojme čtyři plnohodnotné hráče Národní basketbalové asociace a zároveň ponechá místo pro dvoumetrového dospělého uprostřed řady zadních sedadel,“ uvádí společnost.
Společnost Aehra se zaměřuje na trhy Severní Ameriky, Evropy a států Perského zálivu. Nada se domnívá, že SUV Impeto by mohlo mít prodejní náskok.
„SUV je na současném trhu nejjednodušší, ale očekáváme, že se sedanem dojde k nějakému překvapení,“ říká.
ByAehra, společnost, která sama sebe označuje za „první italskou značku čistě elektrických vozidel“, má ve výrobě dva neobvykle atraktivní vozy: SUV Impeto a sedan Estasi. Návrhy byly nejprve představeny v letech 2022 a 2023, poté byly bezejmenné. Ceny obou vozů se mají pohybovat kolem 170 000 USD.Společnost Aehra disponuje určitými soukromými zdroji, ale čeká také na státní financování. Italskému ministerstvu průmyslu předložila plán rozvoje v hodnotě 1,2 miliardy eur , aby se zaručila za výstavbu závodu o rozloze 200 000 metrů čtverečních, který plánuje postavit v Mosciano Sant’Angelo v regionu Abruzzo ve východní Itálii. Společnost Aehra uvádí, že v regionu vytvoří 540 pracovních míst a dalších 110 míst ve svém sídle v Miláně. Hazim Nada, generální ředitel a zakladatel společnosti Aehra, který se narodil v USA, ale vyrostl v Itálii, řekl společnosti Penta, že očekává, že automobilový fond bude příští rok kapitalizován částkou 2,5 miliardy eur. „Vláda je tímto projektem docela nadšená a nevidíme nikoho jiného s významnými výrobními plány,“ říká a dodává, že začínající automobilové firmy jsou „v Evropě, nejen v Itálii, na řídkém trhu“.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Nada říká, že společnost původně plánovala vyrábět své vozy prostřednictvím stávajícího smluvního výrobce, jako je Magna Steyr v Rakousku, ale říká, že najít závod, který by zvládl speciální proces výroby uhlíkových vláken, který Aehra plánuje použít, se ukázalo jako obtížné. „Byl to rušný rok, kdy jsme se soustředili na umístění naší montážní linky,“ říká. „Doufám, že brzy přejdeme k práci na konsolidaci naší dealerské sítě a prodejního procesu.“ Společnost si Abruzzo oblíbila, protože je nejen centrem italského průmyslu lehkých uhlíkových vláken, ale také hájemstvím odborných znalostí v oblasti elektromobilů na univerzitě v L’Aquile. Vzhledem k tomu, že se její plány změnily, musela společnost Aehra posunout datum zahájení výroby. Nada říká, že společnost chce do konce roku nebo začátkem roku 2025 projít procesem získání stavebního povolení a poté zahájit výstavbu závodu, což je proces trvající 1,5 až dva roky. Automobily by se měly začít vyrábět v roce 2027, říká Nada. Plán je nakonec rozšířit výrobu na 50 000 vozidel ročně. Společnost Aehra podle něj nemá v úmyslu vyrábět nic jiného než bateriové elektromobily. „Zaměřujeme se na výrobu automobilů, které nelze vytvořit s tepelným motorem,“ říká. „To je naše jádro. S hybridy bychom nemohli dosáhnout stejných výsledků.“ Konstruktérem vozů byl Filippo Perini, veterán značek Audi a Lamborghini. Vozy jsou jistě krásné a úzce příbuzné svým velmi uhlazeným designem. Nada říká, že „platformy jsou pod linií pásu identické“. Vozy mají bezrámové dveře otevírané nahoru , které ponechávají velký otvor a usnadňují nastupování a vystupování. Cílem je, aby měly velmi nízký součinitel odporu vzduchu, 0,21, což znamená, že by měly snadno proklouznout vzduchem. Ohlášené statistiky jsou působivé: dojezd 800 kilometrů díky bateriovým sadám Miba Battery Systems o kapacitě 120 kilowatthodin a maximální rychlost kolem 265 kilometrů za hodinu díky pohonné jednotce o výkonu 800 koní. Zrychlení z nuly na 100 kilometrů za hodinu by mělo sedanu Estasi trvat méně než tři sekundy, čemuž napomáhá i cílová pohotovostní hmotnost kolem 4850 kg . Rychlé nabití z 10 % na 80 % by mělo trvat 15 minut. Stejně jako výše zmíněný Lucid mají být i Estasy uvnitř prostorné. SUV „bez námahy pojme čtyři plnohodnotné hráče Národní basketbalové asociace a zároveň ponechá místo pro dvoumetrového dospělého uprostřed řady zadních sedadel,“ uvádí společnost. Společnost Aehra se zaměřuje na trhy Severní Ameriky, Evropy a států Perského zálivu. Nada se domnívá, že SUV Impeto by mohlo mít prodejní náskok. „SUV je na současném trhu nejjednodušší, ale očekáváme, že se sedanem dojde k nějakému překvapení,“ říká.