Klíčové body
- Akcie společnosti Lyft ve středu klesly po oznámení nižší než očekávané prognózy na třetí čtvrtletí
- Lyft vykázal svůj první čtvrtletní zisk 5 milionů USD, což představuje 1 cent na akcii
- Hrubé rezervace Lyftu dosáhly 4,02 miliardy USD, což je pod očekávanými 4,06 miliardy USD
- Lyft zaznamenal 10% nárůst aktivních cestujících, což vedlo k 15% nárůstu celkového počtu jízd
Akcie společnosti Lyft se dnes po oznámení výsledků za druhé čtvrtletí propadly směrem dolů. Přestože společnost zaznamenala svůj historicky první čtvrtletní zisk na bázi GAAP, čelila poklesu, když sdělila svůj výhled na třetí čtvrtletí, který se zdál být nižší než odhady analytiků.
Ve své zprávě za druhé čtvrtletí společnost Lyft vykázala zisk v hodnotě 5 milionů dolarů, což představuje 1 cent na akcii. Tržby společnosti, které překonaly odhady, činily 1,44 miliardy dolarů a překonaly tak očekávanou hodnotu 1,39 miliardy dolarů. Tento pozitivní výkon byl podpořen zvýšením počtu jízd a aktivních uživatelů.
Nicméně společnost nesplnila očekávání analytiků, pokud jde o hrubé rezervace. Při prognózách 4,06 miliardy USD společnost Lyft vykázala 17% nárůst hrubých rezervací, které se za čtvrtletí vyšplhaly na 4,02 miliardy USD. Toto nesplnění očekávání vedlo k určitému zklamání na trhu, což se odrazilo v poklesu ceny akcií.
Lyft, Inc.
Pozitivní zprávy se objevily v podobě nárůstu aktivních cestujících společnosti Lyft, kteří ve druhém čtvrtletí zaznamenali 10% nárůst a dosáhli počtu 23,7 milionu. Další úspěch přišel v podobě 15% nárůstu celkového počtu jízd, který se dotkl hranice 205 milionů, čímž stanovil nový rekord v účetnictví společnosti Lyft. Tento růst byl výsledkem intenzivního zaměření na zákazníky a zlepšování služeb, což se odrazilo v rostoucím počtu spokojených uživatelů.
Generální ředitel David Risher při úvahách o výsledcích společnosti označil posedlost zákazníky za klíčový faktor ziskového růstu společnosti. Řekl: “Už více než rok od nás slýcháte, že ziskový růst pohání posedlost zákazníky. Ve druhém čtvrtletí jsme to splnili a řidiči i cestující si Lyft vybírají v rekordním počtu.” Tento důraz na zákazníky byl klíčovým faktorem růstu a úspěchu společnosti.
Při pohledu do budoucna společnost předpokládá, že hrubé objednávky za třetí čtvrtletí se budou pohybovat mezi 4 a 4,1 miliardy dolarů. Dále předpokládá, že upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů
Pro srovnání, odborní analytici předpokládají optimističtější výhled, přičemž očekávají, že hrubé rezervace dosáhnou 4,15 miliardy dolarů a upravený zisk EBITDA bude mít hodnotu 103 milionů dolarů. Tento rozdíl mezi očekáváním analytiků a skutečnými prognózami společnosti Lyft vedl k určité nejistotě ohledně budoucího výkonu společnosti.
Pod vlivem mírně neuspokojivých zpráv se akcie společnosti Lyft ve středu v předobchodní fázi obchodování údajně propadly o 12 %. To je v kontrastu s futures na index S&P 500, který zaznamenal nárůst o 1,2 %. Tento pokles akcií Lyft ukazuje, jak citlivě trh reaguje na nesplnění očekávání a nejistotu ohledně budoucího růstu.
Pro srovnání, společnost Uber Technologies, přímý konkurent Lyftu na trhu sdílení jízd, vykazovala pozitivnější obrázek. Jeho akcie uzavřely úterní obchodování s 11% ziskem díky nadprůměrným čtvrtletním výsledkům a optimistickému výhledu, který společnost vydala. Tento rozdíl v výkonech obou společností ukazuje, jak důležité je splnění nebo překročení očekávání trhu.
Závěrem lze říci, že ačkoli se společnosti Lyft podařilo vykázat první čtvrtletní zisk, její neuspokojivé prognózy pro třetí čtvrtletí vedly k oslabení na akciovém trhu. Navzdory vysokým tržbám a výraznému nárůstu počtu jízd a aktivních uživatelů musí firma stále čelit výzvám při naplňování očekávání analytiků ohledně hrubých rezervací. Vzhledem k tomu, že se trh s přepravními službami nadále vyvíjí a zotavuje se z narušení způsobeného globální pandemií, bude společnost Lyft v příštím čtvrtletí pravděpodobně usilovat o solidnější finanční výsledky.
Investoři a analytici budou pozorně sledovat, jak se společnosti podaří zvládnout tyto výzvy a zda dokáže naplnit své ambice a růstové cíle. Lyft bude muset pokračovat v inovacích a zlepšování svých služeb, aby udržel krok s konkurencí a uspokojil rostoucí požadavky svých zákazníků. Kromě toho bude důležité, jak se společnosti podaří efektivně řídit své náklady a optimalizovat provoz, aby dosáhla udržitelného zisku a růstu.
V konečném důsledku bude úspěch společnosti Lyft záviset na její schopnosti adaptovat se na měnící se tržní podmínky a na schopnosti reagovat na potřeby svých zákazníků. Pokud se společnosti podaří překonat tyto výzvy, může se těšit na pozitivní budoucnost a růstový potenciál, který bude odměněn nejen zlepšenými finančními výsledky, ale také rostoucí důvěrou investorů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky