EBIT společnosti Ford Pro se v prvním čtvrtletí téměř zdvojnásobil
Jeho marže jsou vyšší než marže tradiční společnosti Ford Blue
Ford Pro bude klíčem k vyrovnání obrovských ztrát z prodeje elektrických vozidel
Obchodní aktivity Fordu byly kdysi považovány za slabinu, ale dnes tomu tak zdaleka není.
Vždy je příjemné, když vedení tak významné společnosti, jako je Ford Motor Company (F), dokáže slabinu proměnit v silnou stránku. Přesně to se společnosti Ford podařilo v oblasti komerčních aktivit. Kdysi to bylo pro společnost černé oko, protože prodávala flotily vozidel půjčovnám s mizivými maržemi a někdy i se ztrátami.
Nyní Ford Pro, komerční divize společnosti, prosperuje, a dokonce překonává tradiční podnikání Fordu v oblasti hospodářských výsledků. Zde se podívejte, jak silná je divize Ford Pro.
Z nuly hrdinou
To, čeho Ford Pro dosáhl, je nesmírně působivé, zejména ve srovnání s ostatními obchodními divizemi společnosti Ford. Mezi ně patří Ford Blue, tradiční divize výroby vozidel, a Ford Model e, divize výroby elektromobilů.
Ford Pro sice prodal méně velkoobchodních jednotek než Ford Blue, ale rozdíl v maržích, růstu a výsledcích je ohromující. Prodeje společnosti Ford Blue se v prvním čtvrtletí snížily o 13 % při 11 % nižších velkoobchodních tržbách. Naproti tomu velkoobchodní tržby společnosti Ford Pro vzrostly o 21 % a její prodeje vyskočily o 36 % ve srovnání s předchozím rokem.
Tím však působivá čísla nekončí. Zisk společnosti Ford Pro před úroky a zdaněním (EBIT) vyskočil během prvního čtvrtletí o 1,64 miliardy dolarů na více než 3 miliardy dolarů, zatímco Ford Blue vygeneroval EBIT ve výši pouhých 905 milionů dolarů. K těmto výsledkům přispěly především lepší než očekávané marže společnosti Ford Pro, které dosáhly téměř 17 %, což je mnohem více, než se očekávalo, a mnohem více než 4,2% marže EBIT společnosti Ford Blue.
Úspěch společnosti Ford Pro nemohl přijít v lepší dobu, protože oddělení modelů e společnosti stále ztrácí hotovost. Jen v prvním čtvrtletí totiž Ford model e prodělal více než 1,3 miliardy dolarů při tržbách, které ve srovnání s předchozím rokem klesly o 84 %.
Co je hnací silou Ford Pro?
Ford Pro dosáhl svých výsledků díky vyšší produkci nákladních vozů Super Duty a dodávek Transit. Stále více společností se snaží elektrifikovat své vozové parky, včetně americké poštovní služby, která předpokládá nákup zhruba 9 250 dodávek E-Transit do konce roku 2024.
Zajímavější je, že za posledních 12 měsíců až do prvního čtvrtletí zhruba 13 % zisku EBIT společnosti Ford Pro pocházelo ze softwaru a fyzických služeb, včetně dílů a příslušenství. Je na dobré cestě dosáhnout 20 % během několika let – počet předplatných softwaru u komerčních zákazníků vzrostl meziročně o 43 %, přičemž v prvním čtvrtletí bylo předplaceno více než 560 000 předplatných.
Ani Ford neusíná na vavřínech. Rozšiřuje své obchodní aktivity v Evropě a nedávno představil novou variantu E-Transit s prodlouženým dojezdem, která by měla rozšířit okruh potenciálních zákazníků. Již nyní je Ford majitelem nejprodávanější velké dodávky na elektrický pohon v Evropě a svého nejbližšího konkurenta překonává v poměru více než 5:1.
S tím, jak Ford Pro a jeho služby nadále zvyšují hodnotu a přehled o vozovém parku pro své zákazníky, přibývají do jeho skříně i ocenění. V 19. ročníku soutěže Vincentric Best Fleet Value in America Awards získala společnost Ford Pro osm ocenění, což je dvakrát více než jakákoli jiná značka.
Co to všechno znamená
Ford Pro je na vzestupu, a to s maržemi na úrovni, které jeho tradiční automobilový byznys nemůže dosáhnout. Je také nesmírně důležité, že předplatné softwarových služeb nadále generuje stále větší příjmy.
Komerční byznys společnosti již není černým puntíkem pro naplnění výrobních kapacit, ale je její hlavní silnou stránkou, a to zejména v době, kdy Ford předpokládá, že v roce 2024 přijde o 5,5 miliardy dolarů ze svého byznysu s elektromobily. Jinými slovy, investoři by měli být nadšeni z toho, že se jeho komerční byznys stal z nuly hrdinou a že se očekávání od tohoto byznysu posouvají jen výš.
Obchodní aktivity Fordu byly kdysi považovány za slabinu, ale dnes tomu tak zdaleka není. Vždy je příjemné, když vedení tak významné společnosti, jako je Ford Motor Company , dokáže slabinu proměnit v silnou stránku. Přesně to se společnosti Ford podařilo v oblasti komerčních aktivit. Kdysi to bylo pro společnost černé oko, protože prodávala flotily vozidel půjčovnám s mizivými maržemi a někdy i se ztrátami. Nyní Ford Pro, komerční divize společnosti, prosperuje, a dokonce překonává tradiční podnikání Fordu v oblasti hospodářských výsledků. Zde se podívejte, jak silná je divize Ford Pro. Z nuly hrdinou To, čeho Ford Pro dosáhl, je nesmírně působivé, zejména ve srovnání s ostatními obchodními divizemi společnosti Ford. Mezi ně patří Ford Blue, tradiční divize výroby vozidel, a Ford Model e, divize výroby elektromobilů. Ford Pro sice prodal méně velkoobchodních jednotek než Ford Blue, ale rozdíl v maržích, růstu a výsledcích je ohromující. Prodeje společnosti Ford Blue se v prvním čtvrtletí snížily o 13 % při 11 % nižších velkoobchodních tržbách. Naproti tomu velkoobchodní tržby společnosti Ford Pro vzrostly o 21 % a její prodeje vyskočily o 36 % ve srovnání s předchozím rokem. Tím však působivá čísla nekončí. Zisk společnosti Ford Pro před úroky a zdaněním vyskočil během prvního čtvrtletí o 1,64 miliardy dolarů na více než 3 miliardy dolarů, zatímco Ford Blue vygeneroval EBIT ve výši pouhých 905 milionů dolarů. K těmto výsledkům přispěly především lepší než očekávané marže společnosti Ford Pro, které dosáhly téměř 17 %, což je mnohem více, než se očekávalo, a mnohem více než 4,2% marže EBIT společnosti Ford Blue. Úspěch společnosti Ford Pro nemohl přijít v lepší dobu, protože oddělení modelů e společnosti stále ztrácí hotovost. Jen v prvním čtvrtletí totiž Ford model e prodělal více než 1,3 miliardy dolarů při tržbách, které ve srovnání s předchozím rokem klesly o 84 %. Co je hnací silou Ford Pro? Ford Pro dosáhl svých výsledků díky vyšší produkci nákladních vozů Super Duty a dodávek Transit. Stále více společností se snaží elektrifikovat své vozové parky, včetně americké poštovní služby, která předpokládá nákup zhruba 9 250 dodávek E-Transit do konce roku 2024. Zajímavější je, že za posledních 12 měsíců až do prvního čtvrtletí zhruba 13 % zisku EBIT společnosti Ford Pro pocházelo ze softwaru a fyzických služeb, včetně dílů a příslušenství. Je na dobré cestě dosáhnout 20 % během několika let – počet předplatných softwaru u komerčních zákazníků vzrostl meziročně o 43 %, přičemž v prvním čtvrtletí bylo předplaceno více než 560 000 předplatných. Ani Ford neusíná na vavřínech. Rozšiřuje své obchodní aktivity v Evropě a nedávno představil novou variantu E-Transit s prodlouženým dojezdem, která by měla rozšířit okruh potenciálních zákazníků. Již nyní je Ford majitelem nejprodávanější velké dodávky na elektrický pohon v Evropě a svého nejbližšího konkurenta překonává v poměru více než 5:1. S tím, jak Ford Pro a jeho služby nadále zvyšují hodnotu a přehled o vozovém parku pro své zákazníky, přibývají do jeho skříně i ocenění. V 19. ročníku soutěže Vincentric Best Fleet Value in America Awards získala společnost Ford Pro osm ocenění, což je dvakrát více než jakákoli jiná značka. Co to všechno znamená Ford Pro je na vzestupu, a to s maržemi na úrovni, které jeho tradiční automobilový byznys nemůže dosáhnout. Je také nesmírně důležité, že předplatné softwarových služeb nadále generuje stále větší příjmy. Komerční byznys společnosti již není černým puntíkem pro naplnění výrobních kapacit, ale je její hlavní silnou stránkou, a to zejména v době, kdy Ford předpokládá, že v roce 2024 přijde o 5,5 miliardy dolarů ze svého byznysu s elektromobily. Jinými slovy, investoři by měli být nadšeni z toho, že se jeho komerční byznys stal z nuly hrdinou a že se očekávání od tohoto byznysu posouvají jen výš.