Německý průmysl čelí mnoha výzvám, které ohrožují dlouholetý konsenzuální model průmyslových vztahů v zemi, jak je vidět na nedávné hrozbě společnosti Volkswagen (VW), že uzavře německé továrny. Ztráta levné energie z Ruska a nejistota ohledně obchodních vztahů s Čínou tyto problémy ještě umocňují. Průmyslová výroba stále představuje významnou část (27 %) celkové zaměstnanosti v Německu a odbory požadují řešení, která by zajistila zachování pracovních míst v průmyslu. Jednání mezi vedením a odbory VW a dalších evropských automobilek, včetně Stellantisu a Renaultu, budou zahájena příští týden. Další překážky představují rostoucí náklady na pracovní sílu a energie a konkurence levnějších asijských konkurentů. Zástupci zaměstnanců, kteří mají polovinu hlasů v dozorčí radě VW, ztěžují uzavírání továren. Odborový svaz kovodělníků IG Metall navrhl jako alternativu k uzavírání závodů čtyřdenní pracovní týden, zatímco vedení zdůrazňuje potřebu zvýšit efektivitu nákladů. Situaci zhoršuje nedostatek veřejných investic na rozvojových trzích. Německá vláda byla vyzvána, aby vypracovala jasnou politiku a zvýšila ekonomická opatření k řešení problémů. Navzdory nejistotě se někteří domnívají, že německý průmysl v minulosti zvládl obtížné situace a může přežít i současnou krizi, pokud přijme myšlenky zaměřené na budoucnost.
Německý průmysl čelí mnoha výzvám, které ohrožují dlouholetý konsenzuální model průmyslových vztahů v zemi, jak je vidět na nedávné hrozbě společnosti Volkswagen , že uzavře německé továrny. Ztráta levné energie z Ruska a nejistota ohledně obchodních vztahů s Čínou tyto problémy ještě umocňují. Průmyslová výroba stále představuje významnou část celkové zaměstnanosti v Německu a odbory požadují řešení, která by zajistila zachování pracovních míst v průmyslu. Jednání mezi vedením a odbory VW a dalších evropských automobilek, včetně Stellantisu a Renaultu, budou zahájena příští týden. Další překážky představují rostoucí náklady na pracovní sílu a energie a konkurence levnějších asijských konkurentů. Zástupci zaměstnanců, kteří mají polovinu hlasů v dozorčí radě VW, ztěžují uzavírání továren. Odborový svaz kovodělníků IG Metall navrhl jako alternativu k uzavírání závodů čtyřdenní pracovní týden, zatímco vedení zdůrazňuje potřebu zvýšit efektivitu nákladů. Situaci zhoršuje nedostatek veřejných investic na rozvojových trzích. Německá vláda byla vyzvána, aby vypracovala jasnou politiku a zvýšila ekonomická opatření k řešení problémů. Navzdory nejistotě se někteří domnívají, že německý průmysl v minulosti zvládl obtížné situace a může přežít i současnou krizi, pokud přijme myšlenky zaměřené na budoucnost.