Během probíhajícího antimonopolního procesu se společností Google byly ve středu předloženy důkazy, které odhalily, že jeden z vedoucích pracovníků společnosti Google v roce 2009 vyjádřil záměr společnosti “rozdrtit” konkurenční reklamní sítě. Tato vyjádření podporují tvrzení amerického ministerstva spravedlnosti, že se společnost Google snažila monopolizovat různá odvětví trhu reklamních technologií. David Rosenblatt, bývalý prezident společnosti Google pro zobrazování reklamy, hovořil o výhodách vlastnictví technologií ve všech oblastech trhu a přirovnal to k tomu, že je zároveň velkou burzou cenných papírů a tvůrcem trhu. Rosenblatt ve svých komentářích naznačil, že vlastnictvím jak reklamních serverů vydavatelů, tak reklamních sítí inzerentů by společnost Google mohla získat výhodné postavení na trhu. Prokurátoři dále odhalili, že Brad Bender, další bývalý vedoucí pracovník společnosti DoubleClick, přeposlal Rosenblattovy poznámky svému týmu a považoval je v té době za “hodnotné čtení”. Společnost Google obvinění odmítá s tím, že čelí silné konkurenci ze strany jiných společností zabývajících se digitální reklamou. Pokud bude Google shledán vinným, může být nucen zbavit se společnosti Google Ad Manager, která zahrnuje reklamní server pro vydavatele a platformu pro výměnu reklamy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky