Pokud tedy o YouTube chcete vůbec uvažovat jako o vyhledávači. Síla této platformy je ale každopádně nepopiratelná.
Dne 19. října roku 2005 webová stránka pro sdílení videí YouTube byla oficiálně zaregistrována jako doména, což znamenalo začátek její cesty k jedné z nejoblíbenějších online platforem. Pojďme si dnes tedy připomenout příběh tohoto úspěchu…
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1959 – První použití tzv. speciální angličtiny.
1960 – Spojené státy americké uvalily na Kubu prakticky absolutní obchodní embargo, které je dodnes v platnosti.
1987 – Černé pondělí na newyorské burze, Dow Jonesův index spadl o 22 %, resp. o 508 bodů.
2003 – Matka Tereza je blahořečena Janem Pavlem II.
2005 – Začal soud se Saddámem Husajnem.
2014 – Blahořečen papež Pavel VI.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1872 – Thomas Edison představil první burzovní automat, který znamenal převrat v přenosu informací z burzy.
1987 – 19. říjen 1987 je známý jako Černé pondělí. Jednalo se o velký krach na burze, při kterém došlo k výraznému poklesu indexu Dow Jones Industrial Average.
2012 – Facebook dosáhl významného milníku, když překročil hranici jedné miliardy aktivních uživatelů, čímž si upevnil pozici největší platformy sociálních médií na světě.
2017 – Čínský gigant v oblasti elektronického obchodování Alibaba oznámil výzkumnou iniciativu s názvem „Damo Academy“ v hodnotě 15 miliard dolarů, jejímž cílem je vývoj špičkových technologií, včetně umělé inteligence a kvantové výpočetní techniky.
YouTube — Jak se ovládá svět internetových multimédií
YouTube je světově proslulá platforma sociálních médií a webové stránky pro sdílení videí. Dne 14. února 2005 ji zaregistrovali Steve Chen, Chad Hurley a Jawed Karim, tři bývalí zaměstnanci americké společnosti PayPal, která se zabývá elektronickým obchodováním. Napadlo je, že obyčejní lidé budou rádi sdílet svá „domácí videa“. Společnost sídlí v San Bruno v Kalifornii.
Zdroj: Unsplash
Krátce po otevření stránky v omezeném rozsahu („beta“) v květnu 2005 ji denně navštěvovalo přibližně 30 000 návštěvníků. V době, kdy byl YouTube 15. prosince 2005 oficiálně spuštěn, nabízel více než dva miliony zhlédnutých videí denně. Do ledna 2006 se tento počet zvýšil na více než 25 milionů zhlédnutí. V březnu 2006 počet videí dostupných na webu překročil 25 milionů a denně bylo nahráno více než 20 000 nových videí. V létě 2006 YouTube denně zobrazoval více než 100 milionů videí a počet videí nahrávaných na web nevykazoval žádné známky zpomalení.
Obrovský nárůst návštěvnosti YouTube přinesl řadu vlastních problémů. Společnost musela neustále nakupovat další počítačové vybavení a širokopásmové připojení k internetu. Kromě toho byl YouTube nucen vyčlenit více finančních prostředků na případné soudní spory, protože mnoho mediálních společností zjistilo, že některá videa nahraná na YouTube obsahují materiál chráněný autorskými právy. Vzhledem k tomu, že se společnosti YouTube nedařilo komercializovat své webové stránky ani omezit rostoucí náklady, začala hledat kupce.
V roce 2005 spustila americká vyhledávací společnost Google Inc. službu Google Video, která však nedokázala generovat velkou návštěvnost, a tak byla společnost Google v listopadu 2006 vyzvána, aby YouTube koupila za 1,65 miliardy dolarů v akciích. Namísto sloučení webových stránek však Google pokračoval v provozu YouTube jako dříve. Aby společnost Google snížila riziko žalob za porušení autorských práv, vyjednala s řadou zábavních společností dohody, které by umožnily zobrazování videomateriálu chráněného autorskými právy na YouTube a poskytly uživatelům YouTube právo zahrnout do svých videí určité skladby chráněné autorskými právy. Souhlasila také s odstraněním desítek tisíc videosouborů chráněných autorskými právy z YouTube. V listopadu 2008 se společnost Google dohodla se společností Metro-Goldwyn-Mayer, Inc (MGM), že bude zobrazovat některé celovečerní filmy a televizní pořady tohoto studia, přičemž vysílání bude zdarma a vedle pořadů poběží reklama.
Zdroj: Unsplash
Pokud tedy o YouTube chcete vůbec uvažovat jako o vyhledávači. Síla této platformy je ale každopádně nepopiratelná.Dne 19. října roku 2005 webová stránka pro sdílení videí YouTube byla oficiálně zaregistrována jako doména, což znamenalo začátek její cesty k jedné z nejoblíbenějších online platforem. Pojďme si dnes tedy připomenout příběh tohoto úspěchu…Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1959 – První použití tzv. speciální angličtiny.
1960 – Spojené státy americké uvalily na Kubu prakticky absolutní obchodní embargo, které je dodnes v platnosti.
1987 – Černé pondělí na newyorské burze, Dow Jonesův index spadl o 22 %, resp. o 508 bodů.
2003 – Matka Tereza je blahořečena Janem Pavlem II.
2005 – Začal soud se Saddámem Husajnem.
2014 – Blahořečen papež Pavel VI.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1872 – Thomas Edison představil první burzovní automat, který znamenal převrat v přenosu informací z burzy.
1987 – 19. říjen 1987 je známý jako Černé pondělí. Jednalo se o velký krach na burze, při kterém došlo k výraznému poklesu indexu Dow Jones Industrial Average.
2012 – Facebook dosáhl významného milníku, když překročil hranici jedné miliardy aktivních uživatelů, čímž si upevnil pozici největší platformy sociálních médií na světě.
2017 – Čínský gigant v oblasti elektronického obchodování Alibaba oznámil výzkumnou iniciativu s názvem „Damo Academy“ v hodnotě 15 miliard dolarů, jejímž cílem je vývoj špičkových technologií, včetně umělé inteligence a kvantové výpočetní techniky.
YouTube je světově proslulá platforma sociálních médií a webové stránky pro sdílení videí. Dne 14. února 2005 ji zaregistrovali Steve Chen, Chad Hurley a Jawed Karim, tři bývalí zaměstnanci americké společnosti PayPal, která se zabývá elektronickým obchodováním. Napadlo je, že obyčejní lidé budou rádi sdílet svá „domácí videa“. Společnost sídlí v San Bruno v Kalifornii.Krátce po otevření stránky v omezeném rozsahu v květnu 2005 ji denně navštěvovalo přibližně 30 000 návštěvníků. V době, kdy byl YouTube 15. prosince 2005 oficiálně spuštěn, nabízel více než dva miliony zhlédnutých videí denně. Do ledna 2006 se tento počet zvýšil na více než 25 milionů zhlédnutí. V březnu 2006 počet videí dostupných na webu překročil 25 milionů a denně bylo nahráno více než 20 000 nových videí. V létě 2006 YouTube denně zobrazoval více než 100 milionů videí a počet videí nahrávaných na web nevykazoval žádné známky zpomalení.Obrovský nárůst návštěvnosti YouTube přinesl řadu vlastních problémů. Společnost musela neustále nakupovat další počítačové vybavení a širokopásmové připojení k internetu. Kromě toho byl YouTube nucen vyčlenit více finančních prostředků na případné soudní spory, protože mnoho mediálních společností zjistilo, že některá videa nahraná na YouTube obsahují materiál chráněný autorskými právy. Vzhledem k tomu, že se společnosti YouTube nedařilo komercializovat své webové stránky ani omezit rostoucí náklady, začala hledat kupce.V roce 2005 spustila americká vyhledávací společnost Google Inc. službu Google Video, která však nedokázala generovat velkou návštěvnost, a tak byla společnost Google v listopadu 2006 vyzvána, aby YouTube koupila za 1,65 miliardy dolarů v akciích. Namísto sloučení webových stránek však Google pokračoval v provozu YouTube jako dříve. Aby společnost Google snížila riziko žalob za porušení autorských práv, vyjednala s řadou zábavních společností dohody, které by umožnily zobrazování videomateriálu chráněného autorskými právy na YouTube a poskytly uživatelům YouTube právo zahrnout do svých videí určité skladby chráněné autorskými právy. Souhlasila také s odstraněním desítek tisíc videosouborů chráněných autorskými právy z YouTube. V listopadu 2008 se společnost Google dohodla se společností Metro-Goldwyn-Mayer, Inc , že bude zobrazovat některé celovečerní filmy a televizní pořady tohoto studia, přičemž vysílání bude zdarma a vedle pořadů poběží reklama.