Akcie Netflixu vzrostly o 50 % od začátku roku 2024, ale platforma čelí výzvě udržet si vysokou sledovanost
Počet předplatitelů Netflixu vzrostl o 39 milionů, ale meziroční zapojení zůstává téměř stejné, což vyvolává obavy
Analytici se obávají, že stagnující zapojení může omezit schopnost Netflixu dále zvyšovat ceny předplatného
Nedostatečný růst zapojení by mohl negativně ovlivnit rozvíjející se reklamní segment Netflixu a jeho příjmy
Od počátku roku 2024 zaznamenaly akcie společnosti Netflix (NFLX) neuvěřitelný 50% nárůst a v současné době se pohybují na horní hranici svého 52týdenního rozpětí. S opadajícím nadšením však Netflix čelí výzvě, jak si udržet stálou a vysokou sledovanost. Nejnovější pololetní zpráva společnosti Netflix o sledovanosti, první svého druhu, která investorům umožňuje plně pochopit meziroční trendy v zapojení na globální úrovni, ukazuje, že od ledna do června bylo na platformě stráveno více než 94 miliard hodin. Kromě toho společnost získala za 12 měsíců, které skončily v červnu, více než 39 milionů předplatitelů.
Významnou část tohoto nárůstu předplatitelů lze přičíst tomu, že Netflix potlačil sdílení hesel a spustil ekonomičtější úroveň podporovanou reklamou. Přesto Netflix uvedl, že hodiny sledování strávené na jeho platformě, tj. zapojení, slouží jako rozhodující ukazatel než celkový počet předplatitelů. Toto prohlášení přichází v souvislosti s rostoucí konkurencí v tomto odvětví. Otázkou je zjištění, že meziročně zůstává angažovanost na platformě téměř stejná, přičemž důvod tohoto stavu je zatím nejasný. Pokud tento trend přetrvá, mohlo by to mít dlouhodobý dopad na trajektorii budoucnosti streamovací služby.
Analytik společnosti MoffettNathanson, Robert Fishman, je toho názoru, že nedostatečný růst angažovanosti může být způsoben nedostatečným skutečným růstem počtu uživatelů. Naznačuje, že nárůst počtu předplatitelů lze přičíst lepší monetizaci stávající základny, což je v podstatě faktické zvýšení ceny.
Podrobná analýza metrik ukazuje, že celková angažovanost platformy se od ledna do června zvýšila o pouhé 1 % na 94 miliard hodin ve srovnání s 93,5 miliardy hodin zhlédnutých ve stejném období předchozího roku. K tomuto mírnému nárůstu došlo navzdory tomu, že počet předplatitelů se v průběhu roku zvýšil o více než 39 milionů. Také průměrný počet hodin denně zhlédnutých na jednoho předplatitele platformy meziročně klesl o 13 % na 1,9 hodiny v roce 2024 oproti 2,1 hodiny ve stejném období předchozího roku.
I tváří v tvář těmto statistikám zůstává Netflix v klidu. Mluvčí společnosti v rozhovoru s Yahoo Finance trval na tom, že navzdory nedávnému prolomení hesla je zapojení uspokojivé. Společnost také zmínila svou přetrvávající dominanci v celkové sledovanosti televize, což potvrzuje zpráva Nielsen Gauge.
Podle Fishmana by však absence výrazného růstu mohla naznačovat možný nedostatek cenové síly, což je schopnost společnosti zvyšovat ceny za streamování, aniž by se snížila poptávka. To je relevantní vzhledem k rozšířeným spekulacím, že Netflix se možná chystá na další vlnu zvyšování cen ještě v tomto roce.
Význam cenové síly se pro streamovací společnosti stupňuje, protože podle nejnovější zprávy společnosti Deloitte Digital Media Trends si američtí spotřebitelé v průměru předplácejí čtyři streamovací služby a měsíčně za ně utratí přibližně 61 dolarů.
Podle nejnovějších údajů platformy pro měření spotřebitelů Antenna navíc v srpnu došlo k prudkému nárůstu odlivu předplatitelů ve srovnání se stejným měsícem loňského roku. Míra odchodu předplatitelů u Netflixu činila v srpnu 2 %, což je nárůst oproti 1,8 % ve stejném měsíci předchozího roku, ale pokles oproti červencové míře odchodu 2,8 % po postupném zrušení základní úrovně.
Ačkoli má Netflix stále nejnižší míru odchodu ze všech hlavních streamovacích platforem, analytik společnosti CFRA Ken Leon naznačuje, že na rozdíl od situace před 12 nebo 18 měsíci je pravděpodobně před námi cenový strop.
Tarif “Basic”, který Netflix nabízel americkým spotřebitelům za 11,99 USD měsíčně, byl zrušen, protože Netflix se raději zaměřil na svou necelé dva roky starou nabídku podporovanou reklamou, která je k dispozici za konkurenceschopnou cenu 6,99 USD měsíčně. Netflix nabízí tarify bez reklam, které začínají na 15,49 USD měsíčně.
Pokud by pomalé tempo růstu zapojení přetrvávalo, mohlo by to mít negativní dopad na nově rozvíjený reklamní byznys společnosti Netflix, což by ovlivnilo její celkové příjmy. Fishman vysvětluje: “Úroveň zapojení má přímý dopad na příjmy generované rostoucím reklamním segmentem společnosti Netflix. Zastavení růstu angažovanosti nyní může znamenat i zastavení růstu reklamního inventáře (na předplatitele).”
Dosažení vynikajícího růstu horní linie se pro Netflix stalo prioritou; zejména ve světle zvýšených očekávání. Analytici předpovídají 17. října téměř 15% nárůst tržeb Netflixu za 3. čtvrtletí a impozantní 40% meziroční nárůst na základě nejnovějších odhadů agentury Bloomberg. Za celý rok by měl zisk meziročně vzrůst o 60 % na 19,08 USD na akcii, zatímco celoroční tržby ve výši 38,73 miliardy USD by znamenaly přibližně 15% meziroční nárůst.
Pokud Netflix nedosáhne očekávaného 15% tempa růstu a místo toho dosáhne 8-10% tempa růstu, akcie zažijí propad, jak uvádí Kenny Leon, analytik společnosti CFRA, pro Yahoo Finance. Na závěr uvedl: “Ve hře je zákon velkých čísel; klíčová je schopnost Netflixu trvale dosahovat silných čísel příjmů.”
Od počátku roku 2024 zaznamenaly akcie společnosti Netflix neuvěřitelný 50% nárůst a v současné době se pohybují na horní hranici svého 52týdenního rozpětí. S opadajícím nadšením však Netflix čelí výzvě, jak si udržet stálou a vysokou sledovanost. Nejnovější pololetní zpráva společnosti Netflix o sledovanosti, první svého druhu, která investorům umožňuje plně pochopit meziroční trendy v zapojení na globální úrovni, ukazuje, že od ledna do června bylo na platformě stráveno více než 94 miliard hodin. Kromě toho společnost získala za 12 měsíců, které skončily v červnu, více než 39 milionů předplatitelů.
Významnou část tohoto nárůstu předplatitelů lze přičíst tomu, že Netflix potlačil sdílení hesel a spustil ekonomičtější úroveň podporovanou reklamou. Přesto Netflix uvedl, že hodiny sledování strávené na jeho platformě, tj. zapojení, slouží jako rozhodující ukazatel než celkový počet předplatitelů. Toto prohlášení přichází v souvislosti s rostoucí konkurencí v tomto odvětví. Otázkou je zjištění, že meziročně zůstává angažovanost na platformě téměř stejná, přičemž důvod tohoto stavu je zatím nejasný. Pokud tento trend přetrvá, mohlo by to mít dlouhodobý dopad na trajektorii budoucnosti streamovací služby.
Analytik společnosti MoffettNathanson, Robert Fishman, je toho názoru, že nedostatečný růst angažovanosti může být způsoben nedostatečným skutečným růstem počtu uživatelů. Naznačuje, že nárůst počtu předplatitelů lze přičíst lepší monetizaci stávající základny, což je v podstatě faktické zvýšení ceny.
Podrobná analýza metrik ukazuje, že celková angažovanost platformy se od ledna do června zvýšila o pouhé 1 % na 94 miliard hodin ve srovnání s 93,5 miliardy hodin zhlédnutých ve stejném období předchozího roku. K tomuto mírnému nárůstu došlo navzdory tomu, že počet předplatitelů se v průběhu roku zvýšil o více než 39 milionů. Také průměrný počet hodin denně zhlédnutých na jednoho předplatitele platformy meziročně klesl o 13 % na 1,9 hodiny v roce 2024 oproti 2,1 hodiny ve stejném období předchozího roku.
I tváří v tvář těmto statistikám zůstává Netflix v klidu. Mluvčí společnosti v rozhovoru s Yahoo Finance trval na tom, že navzdory nedávnému prolomení hesla je zapojení uspokojivé. Společnost také zmínila svou přetrvávající dominanci v celkové sledovanosti televize, což potvrzuje zpráva Nielsen Gauge.
Podle Fishmana by však absence výrazného růstu mohla naznačovat možný nedostatek cenové síly, což je schopnost společnosti zvyšovat ceny za streamování, aniž by se snížila poptávka. To je relevantní vzhledem k rozšířeným spekulacím, že Netflix se možná chystá na další vlnu zvyšování cen ještě v tomto roce.
Význam cenové síly se pro streamovací společnosti stupňuje, protože podle nejnovější zprávy společnosti Deloitte Digital Media Trends si američtí spotřebitelé v průměru předplácejí čtyři streamovací služby a měsíčně za ně utratí přibližně 61 dolarů.
Podle nejnovějších údajů platformy pro měření spotřebitelů Antenna navíc v srpnu došlo k prudkému nárůstu odlivu předplatitelů ve srovnání se stejným měsícem loňského roku. Míra odchodu předplatitelů u Netflixu činila v srpnu 2 %, což je nárůst oproti 1,8 % ve stejném měsíci předchozího roku, ale pokles oproti červencové míře odchodu 2,8 % po postupném zrušení základní úrovně.
Ačkoli má Netflix stále nejnižší míru odchodu ze všech hlavních streamovacích platforem, analytik společnosti CFRA Ken Leon naznačuje, že na rozdíl od situace před 12 nebo 18 měsíci je pravděpodobně před námi cenový strop.
Tarif “Basic”, který Netflix nabízel americkým spotřebitelům za 11,99 USD měsíčně, byl zrušen, protože Netflix se raději zaměřil na svou necelé dva roky starou nabídku podporovanou reklamou, která je k dispozici za konkurenceschopnou cenu 6,99 USD měsíčně. Netflix nabízí tarify bez reklam, které začínají na 15,49 USD měsíčně.
Pokud by pomalé tempo růstu zapojení přetrvávalo, mohlo by to mít negativní dopad na nově rozvíjený reklamní byznys společnosti Netflix, což by ovlivnilo její celkové příjmy. Fishman vysvětluje: “Úroveň zapojení má přímý dopad na příjmy generované rostoucím reklamním segmentem společnosti Netflix. Zastavení růstu angažovanosti nyní může znamenat i zastavení růstu reklamního inventáře .”
Dosažení vynikajícího růstu horní linie se pro Netflix stalo prioritou; zejména ve světle zvýšených očekávání. Analytici předpovídají 17. října téměř 15% nárůst tržeb Netflixu za 3. čtvrtletí a impozantní 40% meziroční nárůst na základě nejnovějších odhadů agentury Bloomberg. Za celý rok by měl zisk meziročně vzrůst o 60 % na 19,08 USD na akcii, zatímco celoroční tržby ve výši 38,73 miliardy USD by znamenaly přibližně 15% meziroční nárůst.
Pokud Netflix nedosáhne očekávaného 15% tempa růstu a místo toho dosáhne 8-10% tempa růstu, akcie zažijí propad, jak uvádí Kenny Leon, analytik společnosti CFRA, pro Yahoo Finance. Na závěr uvedl: “Ve hře je zákon velkých čísel; klíčová je schopnost Netflixu trvale dosahovat silných čísel příjmů.”