Čínský výrobce BYD poprvé překonal Teslu v tržbách za třetí čtvrtletí, přestože čelí poklesu prodeje v Číně
Tesla stále vede v čistém zisku, zatímco BYD získává výhodu díky prodeji hybridních vozidel
EU zavedla cla až 45,3 % na čínské elektromobily, což vyvolalo reakci Tesly i BYD ke zvýšení výroby v Evropě
Tesla a BYD rozšiřují výrobu v Evropě, aby se vyhnuly clům a zvýšily dostupnost na rostoucím trhu s elektromobily
Čínský výrobce elektromobilů BYD zaznamenal významný milník, když jeho čtvrtletní tržby za třetí čtvrtletí poprvé předčily tržby společnosti Tesla. Tento výsledek, který společnost BYD zveřejnila ve středu, přichází navzdory současnému poklesu prodeje elektromobilů v Číně. Výsledky společnosti BYD za období do 30. září činily 201,12 miliardy jüanů (28,24 miliardy USD), což představuje meziroční nárůst o 24 %. V porovnání s Teslou, která vykázala tržby ve výši 25,18 miliardy dolarů, je to pro čínského výrobce elektromobilů velký úspěch. Ačkoli Tesla zůstává ziskovějším výrobcem elektromobilů, tento posun v tržbách naznačuje měnící se dynamiku na globálním trhu s elektromobily.
BYD je jedním z předních čínských výrobců elektromobilů a hraje klíčovou roli na domácím trhu, který je největším automobilovým trhem světa. Její konkurencí je nejen Tesla vedená Elonem Muskem, ale i další domácí výrobci elektromobilů, což činí soutěž o dominantní postavení ještě napjatější. Podle čínského webu Autohome byl v září nejprodávanějším bateriovým elektromobilem v Číně model Y od Tesly, zatímco model Seagull od BYD se umístil na druhém místě. Tato rivalita mezi Teslou a BYD tak reflektuje rostoucí konkurenci mezi americkými a čínskými výrobci, která se pravděpodobně ještě prohloubí v důsledku nedávných změn na poli obchodních vztahů a nových pravidel EU.
Evropská unie v tomto týdnu oznámila zvýšená cla na dovoz čínských elektromobilů, přestože čínská vláda vyjádřila své nesouhlasné stanovisko. Tato cla, která by mohla dosáhnout až 45,3 %, mají potenciál zvýšit tlak na čínské výrobce automobilů, kteří již čelí řadě domácích výzev. Cla zasáhnou různé společnosti různou měrou; například Tesla bude čelit pouze 7,8% clu, zatímco SAIC Motors se potýká se sazbou 35,3 %. Tato cla doplní stávající 10% evropské dovozní clo na všechna elektrická vozidla. Tento krok EU má posílit konkurenceschopnost evropských výrobců elektromobilů a omezit expanzi čínských společností na evropský trh.
Aby společnosti Tesla i BYD snížily závislost na exportu a vyhnuly se tak vysokým clům, rozhodly se zvýšit své výrobní kapacity přímo v Evropě. Tesla nedávno získala povolení k rozšíření svého výrobního závodu v Berlíně, což jí umožní zdvojnásobit jeho kapacitu. Tím by mohla lépe reagovat na poptávku v Evropě, aniž by musela čelit přímému vlivu celních bariér. Společnost BYD se rovněž soustředí na evropský trh, přičemž loni oznámila, že plánuje výrobu v Maďarsku. Navíc v červenci prozradila svůj záměr investovat 1 miliardu dolarů do vybudování výrobního závodu v Turecku, což je země s dohodou o celní unii s EU. Tento strategický krok BYD umožní snížit dopad evropských cel na její elektromobily a zároveň získat lepší přístup k evropským zákazníkům.
Tesla i BYD však čelí výzvám nejen na evropském trhu, ale i doma. Čínský trh s elektromobily je totiž výrazně ovlivněn rostoucí konkurencí mezi domácími výrobci a také poklesem poptávky. Přestože BYD dosáhl historického úspěchu v tržbách, Tesla si stále udržuje vyšší čistý zisk. Za třetí čtvrtletí Tesla vykázala čistý zisk ve výši 2,18 miliardy dolarů, což představuje 16,2% meziroční nárůst. Naproti tomu čistý zisk BYD činil 11,6 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 11,5 %. Tento rozdíl je důsledkem odlišného obchodního modelu obou společností. Tesla se zaměřuje výhradně na výrobu bateriových elektromobilů, zatímco BYD spoléhá i na hybridní vozidla, která tvoří více než polovinu jejích prodejů.
Současná geopolitická situace a ekonomické faktory nutí společnosti Tesla a BYD k inovacím a rozvoji nových strategií pro udržení své pozice na trhu. Zvýšené investice do výroby a infrastruktury v Evropě nejen umožní oběma společnostem obejít cla, ale i zajistit rychlejší dodávky zákazníkům. Vývoj elektromobilového trhu je nyní ovlivněn kombinací regulačních změn a ekologických předpisů, které kladou větší důraz na ekologická vozidla. Stále přísnější normy v oblasti emisí a tlak na přechod na elektrická vozidla vytvářejí příležitosti pro expanzi, ale zároveň zvyšují potřebu nových investic do technologií a infrastruktury.
Obě společnosti tedy navzdory různým obchodním modelům čelí podobným výzvám a příležitostem na globálním trhu. Tesla jako symbol americké technologické inovace a BYD jako představitel rychle rostoucího čínského automobilového průmyslu soutěží nejen o tržní podíl, ale i o to, jakým směrem se bude ubírat elektromobilový průmysl. Tento souboj mezi americkým gigantem a čínským titánem odráží širší trendy, kdy globální automobilový trh přechází k elektromobilitě.
Souhrnně lze říci, že tržby společnosti BYD předčily Teslu v jednom z nejdůležitějších čtvrtletí, což naznačuje měnící se dynamiku na světovém trhu s elektromobily. Zatímco Tesla si udržuje náskok v oblasti ziskovosti, BYD se rychle adaptuje na podmínky evropského trhu a hledá způsoby, jak snížit závislost na dovozu. Obě společnosti investují do expanze a modernizace svých výrobních kapacit, což jim umožňuje udržet si konkurenceschopnost i v době sílící geopolitické nejistoty.
Čínský výrobce elektromobilů BYD zaznamenal významný milník, když jeho čtvrtletní tržby za třetí čtvrtletí poprvé předčily tržby společnosti Tesla. Tento výsledek, který společnost BYD zveřejnila ve středu, přichází navzdory současnému poklesu prodeje elektromobilů v Číně. Výsledky společnosti BYD za období do 30. září činily 201,12 miliardy jüanů , což představuje meziroční nárůst o 24 %. V porovnání s Teslou, která vykázala tržby ve výši 25,18 miliardy dolarů, je to pro čínského výrobce elektromobilů velký úspěch. Ačkoli Tesla zůstává ziskovějším výrobcem elektromobilů, tento posun v tržbách naznačuje měnící se dynamiku na globálním trhu s elektromobily.
BYD je jedním z předních čínských výrobců elektromobilů a hraje klíčovou roli na domácím trhu, který je největším automobilovým trhem světa. Její konkurencí je nejen Tesla vedená Elonem Muskem, ale i další domácí výrobci elektromobilů, což činí soutěž o dominantní postavení ještě napjatější. Podle čínského webu Autohome byl v září nejprodávanějším bateriovým elektromobilem v Číně model Y od Tesly, zatímco model Seagull od BYD se umístil na druhém místě. Tato rivalita mezi Teslou a BYD tak reflektuje rostoucí konkurenci mezi americkými a čínskými výrobci, která se pravděpodobně ještě prohloubí v důsledku nedávných změn na poli obchodních vztahů a nových pravidel EU.
Evropská unie v tomto týdnu oznámila zvýšená cla na dovoz čínských elektromobilů, přestože čínská vláda vyjádřila své nesouhlasné stanovisko. Tato cla, která by mohla dosáhnout až 45,3 %, mají potenciál zvýšit tlak na čínské výrobce automobilů, kteří již čelí řadě domácích výzev. Cla zasáhnou různé společnosti různou měrou; například Tesla bude čelit pouze 7,8% clu, zatímco SAIC Motors se potýká se sazbou 35,3 %. Tato cla doplní stávající 10% evropské dovozní clo na všechna elektrická vozidla. Tento krok EU má posílit konkurenceschopnost evropských výrobců elektromobilů a omezit expanzi čínských společností na evropský trh.
Aby společnosti Tesla i BYD snížily závislost na exportu a vyhnuly se tak vysokým clům, rozhodly se zvýšit své výrobní kapacity přímo v Evropě. Tesla nedávno získala povolení k rozšíření svého výrobního závodu v Berlíně, což jí umožní zdvojnásobit jeho kapacitu. Tím by mohla lépe reagovat na poptávku v Evropě, aniž by musela čelit přímému vlivu celních bariér. Společnost BYD se rovněž soustředí na evropský trh, přičemž loni oznámila, že plánuje výrobu v Maďarsku. Navíc v červenci prozradila svůj záměr investovat 1 miliardu dolarů do vybudování výrobního závodu v Turecku, což je země s dohodou o celní unii s EU. Tento strategický krok BYD umožní snížit dopad evropských cel na její elektromobily a zároveň získat lepší přístup k evropským zákazníkům.
Tesla i BYD však čelí výzvám nejen na evropském trhu, ale i doma. Čínský trh s elektromobily je totiž výrazně ovlivněn rostoucí konkurencí mezi domácími výrobci a také poklesem poptávky. Přestože BYD dosáhl historického úspěchu v tržbách, Tesla si stále udržuje vyšší čistý zisk. Za třetí čtvrtletí Tesla vykázala čistý zisk ve výši 2,18 miliardy dolarů, což představuje 16,2% meziroční nárůst. Naproti tomu čistý zisk BYD činil 11,6 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 11,5 %. Tento rozdíl je důsledkem odlišného obchodního modelu obou společností. Tesla se zaměřuje výhradně na výrobu bateriových elektromobilů, zatímco BYD spoléhá i na hybridní vozidla, která tvoří více než polovinu jejích prodejů.
Tesla Inc.
Současná geopolitická situace a ekonomické faktory nutí společnosti Tesla a BYD k inovacím a rozvoji nových strategií pro udržení své pozice na trhu. Zvýšené investice do výroby a infrastruktury v Evropě nejen umožní oběma společnostem obejít cla, ale i zajistit rychlejší dodávky zákazníkům. Vývoj elektromobilového trhu je nyní ovlivněn kombinací regulačních změn a ekologických předpisů, které kladou větší důraz na ekologická vozidla. Stále přísnější normy v oblasti emisí a tlak na přechod na elektrická vozidla vytvářejí příležitosti pro expanzi, ale zároveň zvyšují potřebu nových investic do technologií a infrastruktury.
BYD Company Limited
Obě společnosti tedy navzdory různým obchodním modelům čelí podobným výzvám a příležitostem na globálním trhu. Tesla jako symbol americké technologické inovace a BYD jako představitel rychle rostoucího čínského automobilového průmyslu soutěží nejen o tržní podíl, ale i o to, jakým směrem se bude ubírat elektromobilový průmysl. Tento souboj mezi americkým gigantem a čínským titánem odráží širší trendy, kdy globální automobilový trh přechází k elektromobilitě.
Souhrnně lze říci, že tržby společnosti BYD předčily Teslu v jednom z nejdůležitějších čtvrtletí, což naznačuje měnící se dynamiku na světovém trhu s elektromobily. Zatímco Tesla si udržuje náskok v oblasti ziskovosti, BYD se rychle adaptuje na podmínky evropského trhu a hledá způsoby, jak snížit závislost na dovozu. Obě společnosti investují do expanze a modernizace svých výrobních kapacit, což jim umožňuje udržet si konkurenceschopnost i v době sílící geopolitické nejistoty.
Pokud jste se rozhodli svěřit své investice profesionálům v rámci asset managementu, první věc, na kterou narazíte bude pravděpodobně výběr investičního...