McDonald’s překonal očekávání zisku s hodnotou 3,23 USD na akcii, ale akcie klesly kvůli slabým srovnatelným tržbám
Globální srovnatelné tržby klesly o 1,5 %, což překonalo očekávání analytiků a zvýšilo tlak na akcie
Epidemie bakterie E. coli spojená s Quarter Pounders oslabila důvěru spotřebitelů a způsobila pokles hodnoty akcií
McDonald’s pokračuje v rozšiřování výhodné nabídky, kterou považuje za klíčovou pro zvyšování návštěvnosti
Akcie společnosti McDonald’s (MCD) se v úterý v předobchodní fázi obchodování propadly o 2,3 % poté, co byly zveřejněny hospodářské výsledky hamburgerového gigantu za třetí čtvrtletí. Očištěný horní limit zisku sice překonal očekávání Wall Street ve výši 3,21 USD a dosáhl hodnoty 3,23 USD na akcii, avšak neuspokojivé celosvětové srovnatelné tržby srazily hodnotu akcií společnosti na 289,99 USD.
Kromě překonání odhadu zisku společnost vykázala také tržby ve výši 6,87 miliardy USD, čímž překonala konsenzuální odhad 6,82 miliardy USD. Navzdory těmto příznivým údajům zaznamenaly tržby stejných restaurací v USA oproti stejnému čtvrtletí předchozího roku pouze 0,3% nárůst. Tento mírný nárůst odráží vyšší výdaje zákazníků, ale pokles počtu hostů. V celosvětovém měřítku se srovnatelné tržby snížily o 1,5 %, což je prudší pokles, než analytici předpokládali o 0,6 %.
Generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski vyjádřil odhodlání poskytovat zákazníkům bezkonkurenční zážitek, který se vyznačuje každodenní výhodnou nabídkou a cenovou dostupností. Navzdory problémům je společnost odhodlána udržet si svou relevanci mezi spotřebiteli, kteří musí být tváří v tvář inflaci obezřetní při svých výdajích.
Nedávný pokles hodnoty akcií společnosti McDonald’s byl částečně přičítán epidemii bakterie E. coli spojené s jejími Quarter Pounders. V průběhu minulého týdne tato zpráva odvedla pozornost od výsledků za třetí čtvrtletí a zaměřila se na zdravotní problémy, což způsobilo 7% pokles hodnoty akcií společnosti.
Předpokládaný zisk za čtvrtletí končící v září byl zveřejněn dnes před otevřením trhu. Vzhledem k datu uzávěrky, které předcházelo vypuknutí epidemie E. coli, se prudký pokles tržeb a návštěvnosti obchodů, který následoval, ve zprávě neobjevil.
Nákaza sice narušila pozici společnosti na trhu, ale vyzdvihuje její nedávné úsilí o znovuzískání zákazníků. Zdražení jídelních lístků v důsledku inflace vedlo k tomu, že se zákazníci méně často stravují venku, což si vyžádalo strategické protiopatření společnosti. Současná konsenzuální očekávání předpokládají, že tržby vzrostou o 1,8 % a dosáhnou 6,8 miliardy USD, přičemž zisk na akcii bude činit 3,21 USD.
Podle Johna Ivankoeho, zkušeného býka a analytika banky J. P. Morgan, se společnosti McDonald’s před aférou s bakterií E. coli podařilo vytvořit “silnou dynamiku”. K nárůstu návštěvnosti restaurací přispěla celá řada faktorů, například zařazení limitované edice přívěsků na klíče Crocs do Happy Meals, zavedení kuřecího Big Macu a debut postavičky Grimace na mnoha zápasech Mets v průběhu sezóny.
Významně ke stimulaci návštěvnosti přispělo nové výhodnější menu, které McDonald’s uvedl na trh koncem června a které se skládá ze sendviče McDouble nebo McChicken, porce malých hranolek, čtyřdílné porce kuřecích nugetek a malého nealkoholického nápoje, to vše v některých regionech za 5 nebo 6 USD. Dosah a úspěch nových hodnotných jídel přiměl franšízanty rozšířit jejich dostupnost na většině amerických trhů až do prosince.
Čtvrtletní návštěvnost McDonald’s se meziročně zvýšila o 0,3 %. Tento nárůst se stal pozoruhodnějším v porovnání s poklesem o 2,2 % ve druhém čtvrtletí. Tendence růstu přetrvávala po celé čtvrtletí, přičemž analytici doufají v pozitivní dopad na tržby společnosti ve stejných prodejnách. Analytici doufají v rychlost zotavení hráče na trhu rychlého občerstvení, protože McDonald’s zdvojnásobuje hodnotu své nabídky.
Očekávání naznačují, že vývoj hodnotové nabídky společnosti McDonald’s, která se na jednotlivých globálních trzích liší, bude ústředním bodem diskuse během hovoru k výsledkům. Očekává se také, že analytici budou zkoumat finanční dopad nedávné epidemie bakterie E. coli – dopad, který by měl být podle všeobecných odhadů z dlouhodobého hlediska nevýznamný vzhledem k rychlé reakci společnosti McDonald.
Společnost v pondělí ujistila investory, že prodej Quarter Pounder bude obnoven poté, co ministerstvo zemědělství státu Colorado zjistilo, že hovězí placičky nebyly původcem kontaminace bakterií E. coli. V důsledku toho akcie McDonald’s v pondělí vzrostly o 1,4 % a uzavřely na hodnotě 296,80 USD.
Nedávný výprodej vyvolaný bakterií E. coli představuje atraktivní vstupní bod pro akcie, a to v prostředí optimistických býků, kteří věří, že problém společnosti McDonald’s je dočasný a lze jej účinně zvládnout. V důsledku toho spočívá důraz na schopnosti společnosti přeměnit tento scénář pullbacku v potenciální nákupní příležitost.
Tato nedávná epizoda předkládá jasný obraz složitosti obklopující odvětví rychlého občerstvení. Kolísání hodnoty akcií, které je způsobeno zdravotními obavami, očekáváním trhu a konkurenčními strategiemi, zdůrazňuje dynamiku trhu v kontrastu s běžným vnímáním fastfoodových gigantů, kteří mají neochvějnou kontrolu. Jelikož společnost McDonald’s prochází touto náročnou fází, bude zajímavé sledovat, jak její strategie a reakce trhu budou v nadcházejících měsících utvářet prostředí v odvětví rychlého občerstvení.
Akcie společnosti McDonald’s se v úterý v předobchodní fázi obchodování propadly o 2,3 % poté, co byly zveřejněny hospodářské výsledky hamburgerového gigantu za třetí čtvrtletí. Očištěný horní limit zisku sice překonal očekávání Wall Street ve výši 3,21 USD a dosáhl hodnoty 3,23 USD na akcii, avšak neuspokojivé celosvětové srovnatelné tržby srazily hodnotu akcií společnosti na 289,99 USD.
Kromě překonání odhadu zisku společnost vykázala také tržby ve výši 6,87 miliardy USD, čímž překonala konsenzuální odhad 6,82 miliardy USD. Navzdory těmto příznivým údajům zaznamenaly tržby stejných restaurací v USA oproti stejnému čtvrtletí předchozího roku pouze 0,3% nárůst. Tento mírný nárůst odráží vyšší výdaje zákazníků, ale pokles počtu hostů. V celosvětovém měřítku se srovnatelné tržby snížily o 1,5 %, což je prudší pokles, než analytici předpokládali o 0,6 %.
Generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski vyjádřil odhodlání poskytovat zákazníkům bezkonkurenční zážitek, který se vyznačuje každodenní výhodnou nabídkou a cenovou dostupností. Navzdory problémům je společnost odhodlána udržet si svou relevanci mezi spotřebiteli, kteří musí být tváří v tvář inflaci obezřetní při svých výdajích.
Nedávný pokles hodnoty akcií společnosti McDonald’s byl částečně přičítán epidemii bakterie E. coli spojené s jejími Quarter Pounders. V průběhu minulého týdne tato zpráva odvedla pozornost od výsledků za třetí čtvrtletí a zaměřila se na zdravotní problémy, což způsobilo 7% pokles hodnoty akcií společnosti.
Předpokládaný zisk za čtvrtletí končící v září byl zveřejněn dnes před otevřením trhu. Vzhledem k datu uzávěrky, které předcházelo vypuknutí epidemie E. coli, se prudký pokles tržeb a návštěvnosti obchodů, který následoval, ve zprávě neobjevil.
Nákaza sice narušila pozici společnosti na trhu, ale vyzdvihuje její nedávné úsilí o znovuzískání zákazníků. Zdražení jídelních lístků v důsledku inflace vedlo k tomu, že se zákazníci méně často stravují venku, což si vyžádalo strategické protiopatření společnosti. Současná konsenzuální očekávání předpokládají, že tržby vzrostou o 1,8 % a dosáhnou 6,8 miliardy USD, přičemž zisk na akcii bude činit 3,21 USD.
Podle Johna Ivankoeho, zkušeného býka a analytika banky J. P. Morgan, se společnosti McDonald’s před aférou s bakterií E. coli podařilo vytvořit “silnou dynamiku”. K nárůstu návštěvnosti restaurací přispěla celá řada faktorů, například zařazení limitované edice přívěsků na klíče Crocs do Happy Meals, zavedení kuřecího Big Macu a debut postavičky Grimace na mnoha zápasech Mets v průběhu sezóny.
Významně ke stimulaci návštěvnosti přispělo nové výhodnější menu, které McDonald’s uvedl na trh koncem června a které se skládá ze sendviče McDouble nebo McChicken, porce malých hranolek, čtyřdílné porce kuřecích nugetek a malého nealkoholického nápoje, to vše v některých regionech za 5 nebo 6 USD. Dosah a úspěch nových hodnotných jídel přiměl franšízanty rozšířit jejich dostupnost na většině amerických trhů až do prosince.
Čtvrtletní návštěvnost McDonald’s se meziročně zvýšila o 0,3 %. Tento nárůst se stal pozoruhodnějším v porovnání s poklesem o 2,2 % ve druhém čtvrtletí. Tendence růstu přetrvávala po celé čtvrtletí, přičemž analytici doufají v pozitivní dopad na tržby společnosti ve stejných prodejnách. Analytici doufají v rychlost zotavení hráče na trhu rychlého občerstvení, protože McDonald’s zdvojnásobuje hodnotu své nabídky.
Očekávání naznačují, že vývoj hodnotové nabídky společnosti McDonald’s, která se na jednotlivých globálních trzích liší, bude ústředním bodem diskuse během hovoru k výsledkům. Očekává se také, že analytici budou zkoumat finanční dopad nedávné epidemie bakterie E. coli – dopad, který by měl být podle všeobecných odhadů z dlouhodobého hlediska nevýznamný vzhledem k rychlé reakci společnosti McDonald.
Společnost v pondělí ujistila investory, že prodej Quarter Pounder bude obnoven poté, co ministerstvo zemědělství státu Colorado zjistilo, že hovězí placičky nebyly původcem kontaminace bakterií E. coli. V důsledku toho akcie McDonald’s v pondělí vzrostly o 1,4 % a uzavřely na hodnotě 296,80 USD.
Nedávný výprodej vyvolaný bakterií E. coli představuje atraktivní vstupní bod pro akcie, a to v prostředí optimistických býků, kteří věří, že problém společnosti McDonald’s je dočasný a lze jej účinně zvládnout. V důsledku toho spočívá důraz na schopnosti společnosti přeměnit tento scénář pullbacku v potenciální nákupní příležitost.
Tato nedávná epizoda předkládá jasný obraz složitosti obklopující odvětví rychlého občerstvení. Kolísání hodnoty akcií, které je způsobeno zdravotními obavami, očekáváním trhu a konkurenčními strategiemi, zdůrazňuje dynamiku trhu v kontrastu s běžným vnímáním fastfoodových gigantů, kteří mají neochvějnou kontrolu. Jelikož společnost McDonald’s prochází touto náročnou fází, bude zajímavé sledovat, jak její strategie a reakce trhu budou v nadcházejících měsících utvářet prostředí v odvětví rychlého občerstvení.