Investoři sledují čtvrteční výsledky společnosti Unilever (LON:ULVR) za třetí čtvrtletí, aby zjistili, zda skupina spotřebního zboží začala získávat zpět část tržního podílu, který ztratila ve prospěch levnějších konkurentů, protože se snaží vyrovnat objemy prodeje a marže.
Odvětví balených potravin, včetně společnosti Unilever, muselo zvýšit ceny, aby se vyrovnalo s nárůstem nákladů během pandemie, zatímco obilí a energie zdražily po ruské invazi na Ukrajinu.
Zákazníci začali přecházet k levnějším alternativám, jako jsou privátní značky společností Walmart (NYSE:WMT), Tesco (OTC:TSCDY) a Carrefour (EPA:CARR).
Na svém vrcholu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 Unilever zvýšil základní ceny o 13,3 %, přičemž ceny v oblasti péče o domácnost vzrostly v tomto období o téměř 17 % a ceny v oblasti zmrzliny o zhruba 14 %.
Investoři sledují čtvrteční výsledky společnosti Unilever za třetí čtvrtletí, aby zjistili, zda skupina spotřebního zboží začala získávat zpět část tržního podílu, který ztratila ve prospěch levnějších konkurentů, protože se snaží vyrovnat objemy prodeje a marže.
Odvětví balených potravin, včetně společnosti Unilever, muselo zvýšit ceny, aby se vyrovnalo s nárůstem nákladů během pandemie, zatímco obilí a energie zdražily po ruské invazi na Ukrajinu.
Zákazníci začali přecházet k levnějším alternativám, jako jsou privátní značky společností Walmart , Tesco a Carrefour .
Na svém vrcholu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 Unilever zvýšil základní ceny o 13,3 %, přičemž ceny v oblasti péče o domácnost vzrostly v tomto období o téměř 17 % a ceny v oblasti zmrzliny o zhruba 14 %.