Podle aktualizovaných údajů společnosti Adobe Analytics uskutečnili američtí zákazníci během Černého pátku online nákupy v hodnotě přibližně 10,8 miliardy dolarů. Prudký nárůst nákupů na internetu zvýšil konkurenci mezi maloobchodníky, kteří se snaží přilákat zákazníky, kteří se zajímají o rozpočet a hledají slevy. Z tohoto trendu těží giganti v oblasti elektronického obchodu, jako jsou Amazon a Walmart, který investuje velké prostředky do dodávek z prodejen do domácností, aby podpořil své prodeje v rámci elektronického obchodu. Online výdaje na Černý pátek vzrostly oproti loňskému roku o 10,2 %, přičemž mezi nejprodávanější položky patřily make-up, péče o pleť, produkty péče o vlasy, reproduktory bluetooth a kávovary. Pozoruhodný je zejména nárůst online prodeje hraček o neuvěřitelných 622 % ve srovnání s průměrným denním prodejem v říjnu. Výrazný nárůst zaznamenal také prodej šperků a spotřebičů. Obchodní domy jako Macy’s a velkoplošný prodejce Target však mohou letos zaznamenat utlumené prodeje, protože sváteční sezóna je kratší a mezi Dnem díkůvzdání a Vánocemi je pouze 26 dní. V předchozích letech utratili američtí zákazníci na Černý pátek v roce 2023 9,8 miliardy dolarů a v roce 2022 9,1 miliardy dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky