Klíčové body
- Jake Paul porazil Mikea Tysona v historickém zápase, který přinesl milionové výdělky oběma stranám
- Zápas se stal nejsázenější událostí v historii, což sázkovým kancelářím přineslo obrovské zisky
- Netflix přilákal rekordní sledovanost 150 milionů diváků navzdory technickým problémům při živém přenosu
- Tento přelomový zápas podpořil růst akcií Netflixu a zvýšil zájem o živé sportovní přenosy
Ačkoli Paulovo vítězství mohlo být hlavním titulem, Tyson a další subjekty – například provozovatelé sportovních sázek a Netflix – se z této podívané stali také významnými vítězi.
Tyson, boxer těžké váhy, se postaral o jeden z mála případů, kdy se oficiálně schváleného boxerského zápasu zúčastnil člověk ve věku 58 let nebo starší. Navzdory všeobecným obavám o jeho zdraví dokončil Tyson osmikolový zápas bez vážnějších zranění a bez knockoutu.
Kromě toho, že Tyson zůstal relativně nezraněn, vydělal na boxerském zápase miliony. Přesná čísla nejsou známa, ale podle časopisu Forbes si Tyson vydělal 20 milionů dolarů, zatímco Paul podle odhadů 40 milionů dolarů.
„Železný Mike“ před tímto víkendem nashromáždil 400 milionů dolarů z boxu, ale v roce 2003 vyhlásil bankrot poté, co vedl notoricky známý opulentní životní styl, který zahrnoval několik sídel, několik aut a sibiřské tygry.
Díky zápasu Tyson-Paul měl ziskový víkend také průmysl sportovního sázení. Díky vysokému objemu podaných sázek z toho výrazně profitovaly sázkové kanceláře, které z každé sázky inkasují provizi. Jak je patrné z údajů společností BetMGM a DraftKings, Tyson byl mezi sázkaři oblíbenou volbou, když na něj bylo podáno 67 % všech sázkových tiketů u prvně jmenované a 69 % u druhé jmenované společnosti. Tysonův status outsidera byl pro veřejnost lákavou nabídkou, ale Paulovo vítězství se ukázalo jako příznivý výsledek pro sázkové kanceláře.

Několik známých osobností přišlo v zápase o velké částky peněz. Rapper Drake zveřejnil sázkový tiket, na němž je uvedena sázka na Tysona ve výši 355 000 dolarů, Conor McGregor z UFC uvedl, že vsadil 1 milion dolarů na všechny zápasy páteční akce, včetně sázky na to, že Tyson knokautuje Paula, a vysloužilý hráč NBA Shaquille O’Neal naznačil, že na Tysona vsadil nejméně 10 000 dolarů.
Jednalo se o nejsázenější zápas z hlediska počtu vstupenek a celkového objemu sázek v historii, což potvrdilo několik sázkových kanceláří.
Z tohoto zápasu se vyklubal nejsázenější zápas v historii, pokud jde o prodej tiketů a celkový objem sázek, což je precedens, který usnadnilo rozhodnutí Nejvyššího soudu USA z roku 2018 o zrušení zákazu sportovních sázek.
DraftKings Inc.
Mezitím se společnost Netflix – hlavní vysílatel živého boxerského přenosu – potýkala s technickými zádrhely v průběhu zápasu. Navzdory těmto závadám, které vyvolaly rozruch na sociálních sítích, sledovalo hlavní zápas odhadem 60 milionů domácností, přičemž v době největšího zájmu dosáhl počet souběžných streamů 65 milionů. Vezmeme-li v úvahu průměr 2,5 diváka na domácnost, znamená to přibližně 150 milionů diváků celkem, což společnosti Netflix nabízí cenné zkušenosti před vysíláním její nejdůležitější živé události – NFL.
Smlouva streamovacího giganta v hodnotě 150 milionů dolarů na vysílání dvou zápasů NFL na letošní Vánoce postavila jeho schopnosti živého sportovního vysílání pod drobnohled. Tento krok, který by měl zákazníkům Netflixu přinést obrovskou hodnotu a potenciálně ospravedlnit zvýšení cen, vedl k tomu, že analytička společnosti Wedbush Alicia Reeseová v pondělí upravila cílovou cenu Netflixu na 950 USD z 800 USD a ponechala rating “outperform”.
Netflix, Inc.
Přestože posun směrem k živým sportovním přenosům představuje potenciální základní kámen strategie streamovací platformy poskytovat vynikající obsah a ospravedlnit zvýšené investice do jeho produkce, jedná se o dvousečnou zbraň. Generální ředitelka společnosti BrightLine, Jacqueline Corbelliová, uvádí: “Schopnost nabízet skvělý obsah … znamená vyšší investice do jeho produkce.” Corbelliová předpovídá, že oba způsoby financování, zvýšená reklama nebo zvýšené ceny, jsou pravděpodobné.
Akcie Netflixu v pondělí vzrostly o 2,8 %, což znamená nárůst o 78,5 % za posledních 12 měsíců, přestože zástupci Netflixu, Paula a Tysona na žádosti o komentář nereagovali. Tento přelomový zápas upevnil několikanásobné vítěze a upevnil jeho historické postavení díky velikosti sázek, sledovanosti a výdělkům.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky