Platební metoda Buy Now, Pay Later získává na popularitě a během Black Friday a Cyber Monday financovala nákupy za téměř miliardu dolarů, což ukazuje rostoucí trend v maloobchodě
Affirm rozšiřuje svůj vliv díky partnerstvím s firmami jako Amazon a Apple, přičemž rychlý růst ukazuje její schopnost konkurovat zavedeným hráčům jako Klarna a PayPal
Odvětví BNPL má obrovský potenciál růstu, a pokud Affirm udrží svou dynamiku, může se stát významným hráčem ve fintech sektoru a atraktivní investiční příležitostí
Američtí zákazníci mají za sebou Black Friday a Cyber Monday, dva největší nákupní dny v roce. Podle údajů společnosti Adobe použili spotřebitelé jen během Cyber Monday platební metody Buy Now, Pay Later k financování nákupů za téměř miliardu dolarů. Odhady hovoří o podílu Buy Now, Pay Later na celkových výdajích během těchto dvou dnů ve výši 7,7 %, což je nárůst oproti 7,5 % v loňském roce a 6,8 % v roce 2022.
Společnost Affirm (AFRM) se ukazuje jako velký vítěz v trendu růstu Buy Now, Pay Later (BNPL). Společnost navázala partnerství s předními společnostmi zaměřenými na spotřebitele, jako jsou Amazon (AMZN) a Apple (AAPL), aby rozšířila svou uživatelskou základnu, protože spotřebitelé stále více zvažují možnost odložených plateb.
Mohla by být společnost Affirm další velkou událostí v oblasti fintech? Provedl jsem analýzu podniku, abych určil, jak pravděpodobné je, že se Affirm stane akcií vydělávající miliony. Zde je to, co potřebujete vědět.
Obrovský růstový potenciál plynoucí ze samotné expanze na trhu
Spotřebitelský dluh je pilířem americké ekonomiky. Dluh domácností na kreditních kartách dnes dosahuje 1,16 bilionu dolarů, což je historicky nejvyšší hodnota. Kreditní karty existují již desítky let a mohou lidi uvrhnout do dluhů s vysokými úroky, pokud se jim jejich výdaje vymknou z rukou. Služba Buy Now, Pay Later chce narušit odvětví kreditních karet. Jde o poskytování splátkových úvěrů na základě jednotlivých transakcí.
Zdroj: Getty images
Společnost Affirm jde ještě o krok dál a prosazuje svou transparentnost, protože dlužníkům neúčtuje ani poplatky z prodlení.
Příležitost k růstu pro Buy Now, Pay Later je obrovská. Poradenská společnost Grand View Research odhaduje, že trh BNPL poroste do roku 2030 o 24 % ročně. Společnost Affirm se snaží expandovat ve třech klíčových oblastech, aby mohla rozvíjet své podnikání: uživatelé, obchodníci a zapojení (transakce na uživatele).
Důležité je, že hrubý objem zboží společnosti Affirm zřejmě roste rychleji než odvětví Buy Now, Pay Later, což signalizuje, že společnost dobře plní své úkoly. Růst společnosti Affirm ve srovnání s tímto odvětvím je velmi důležité sledovat, protože Buy Now, Pay Later již začíná být vysoce konkurenční vůči dalším narušitelům, jako jsou Klarna a Afterpay (Block), a zavedeným společnostem, jako je PayPal.
Myslím, že je zde prostor pro více než jednoho vítěze. Na celém světě jsou stovky milionů dospělých spotřebitelů (společnost Affirm nedávno zahájila činnost ve Velké Británii). Přitom elektronické obchodování je stále jen zlomkem celkových maloobchodních výdajů a Buy Now, Pay Later je ještě menší částí elektronického obchodování!
Jinými slovy, příležitost je natolik velká, že pokud vše půjde dobře, může se společnost Affirm stát v příštích letech i později obrovskou firmou.
Generální ředitel společnosti Affirm by mohl být konkurenční výhodou oproti ostatním.
Vyčlenit mladé společnosti jako potenciální investice, které změní život, vyžaduje velkou předvídavost a důvěru v lidi, kteří tyto podniky vedou. To je přehlížený bod při zvažování investice do společnosti Affirm, kterou její zakladatel, generální ředitel Max Levchin, vede dodnes. Max Levchin má hluboké kořeny ve fintech; byl spoluzakladatelem společnosti PayPal, pravděpodobně předního fintech inovátora počátku tisíciletí.
Silné vedení společnosti Affirm se projevuje také ve dvou významných oblastech uvnitř společnosti, které budou podle mého názoru klíčové pro její dlouhodobý úspěch.
První z nich je efektivní upisování pohledávek společnosti. Společnost Affirm si udržuje disciplinovanou míru nesplácení svých půjček, přestože dlužníkům neúčtuje ani poplatky z prodlení. Ne každá společnost dokáže efektivně vyhodnocovat úvěry. Společnost Apple se pokusila spustit službu Buy Now, Pay Later, ale po roce od ní upustila a místo toho navázala partnerství se společností Affirm.
Druhým důvodem je inovace produktů společnosti Affirm. Služba Buy Now, Pay Later se používá především online, ale společnost Affirm získala náskok v oblasti offline výdajů díky kartě Affirm Card. Tato fyzická dvouúčelová platební karta umožňuje uživatelům rozdělit transakce mezi debetní a splátkové půjčky Buy Now, Pay Later podle vlastního výběru.
Zdroj: Getty Images
Za něco málo přes rok od svého uvedení na trh nasbírala karta Affirm Card zhruba 1,5 milionu uživatelů.
Affirm je již velká společnost s tržní kapitalizací 22 miliard dolarů a zatím není zisková. Finanční výsledky se však zlepšují a vedení očekává, že to bude pokračovat s růstem společnosti.
Má Affirm potenciál stát se lákavou investicí?
Odvětví plateb a maloobchodu jsou dostatečně velká, takže úspěšná Affirm může časem vyrůst do velikosti významné fintech společnosti. Přesto má dnes i PayPal hodnotu pod 100 miliard dolarů, takže investoři by mohli dlouho čekat, než Affirm promění jakoukoli skromnou investici v miliony.
To však nevadí. Společnost Affirm má předpoklady k tomu, aby v příštích pěti až deseti letech rostla a dosahovala tržních výnosů, což z ní činí atraktivní doplněk každého diverzifikovaného portfolia.
Američtí zákazníci mají za sebou Black Friday a Cyber Monday, dva největší nákupní dny v roce. Podle údajů společnosti Adobe použili spotřebitelé jen během Cyber Monday platební metody Buy Now, Pay Later k financování nákupů za téměř miliardu dolarů. Odhady hovoří o podílu Buy Now, Pay Later na celkových výdajích během těchto dvou dnů ve výši 7,7 %, což je nárůst oproti 7,5 % v loňském roce a 6,8 % v roce 2022.Společnost Affirm se ukazuje jako velký vítěz v trendu růstu Buy Now, Pay Later . Společnost navázala partnerství s předními společnostmi zaměřenými na spotřebitele, jako jsou Amazon a Apple , aby rozšířila svou uživatelskou základnu, protože spotřebitelé stále více zvažují možnost odložených plateb.Mohla by být společnost Affirm další velkou událostí v oblasti fintech? Provedl jsem analýzu podniku, abych určil, jak pravděpodobné je, že se Affirm stane akcií vydělávající miliony. Zde je to, co potřebujete vědět.Obrovský růstový potenciál plynoucí ze samotné expanze na trhuSpotřebitelský dluh je pilířem americké ekonomiky. Dluh domácností na kreditních kartách dnes dosahuje 1,16 bilionu dolarů, což je historicky nejvyšší hodnota. Kreditní karty existují již desítky let a mohou lidi uvrhnout do dluhů s vysokými úroky, pokud se jim jejich výdaje vymknou z rukou. Služba Buy Now, Pay Later chce narušit odvětví kreditních karet. Jde o poskytování splátkových úvěrů na základě jednotlivých transakcí. Společnost Affirm jde ještě o krok dál a prosazuje svou transparentnost, protože dlužníkům neúčtuje ani poplatky z prodlení.Příležitost k růstu pro Buy Now, Pay Later je obrovská. Poradenská společnost Grand View Research odhaduje, že trh BNPL poroste do roku 2030 o 24 % ročně. Společnost Affirm se snaží expandovat ve třech klíčových oblastech, aby mohla rozvíjet své podnikání: uživatelé, obchodníci a zapojení .Důležité je, že hrubý objem zboží společnosti Affirm zřejmě roste rychleji než odvětví Buy Now, Pay Later, což signalizuje, že společnost dobře plní své úkoly. Růst společnosti Affirm ve srovnání s tímto odvětvím je velmi důležité sledovat, protože Buy Now, Pay Later již začíná být vysoce konkurenční vůči dalším narušitelům, jako jsou Klarna a Afterpay , a zavedeným společnostem, jako je PayPal.Myslím, že je zde prostor pro více než jednoho vítěze. Na celém světě jsou stovky milionů dospělých spotřebitelů . Přitom elektronické obchodování je stále jen zlomkem celkových maloobchodních výdajů a Buy Now, Pay Later je ještě menší částí elektronického obchodování!Jinými slovy, příležitost je natolik velká, že pokud vše půjde dobře, může se společnost Affirm stát v příštích letech i později obrovskou firmou.Generální ředitel společnosti Affirm by mohl být konkurenční výhodou oproti ostatním. Vyčlenit mladé společnosti jako potenciální investice, které změní život, vyžaduje velkou předvídavost a důvěru v lidi, kteří tyto podniky vedou. To je přehlížený bod při zvažování investice do společnosti Affirm, kterou její zakladatel, generální ředitel Max Levchin, vede dodnes. Max Levchin má hluboké kořeny ve fintech; byl spoluzakladatelem společnosti PayPal, pravděpodobně předního fintech inovátora počátku tisíciletí.Silné vedení společnosti Affirm se projevuje také ve dvou významných oblastech uvnitř společnosti, které budou podle mého názoru klíčové pro její dlouhodobý úspěch.První z nich je efektivní upisování pohledávek společnosti. Společnost Affirm si udržuje disciplinovanou míru nesplácení svých půjček, přestože dlužníkům neúčtuje ani poplatky z prodlení. Ne každá společnost dokáže efektivně vyhodnocovat úvěry. Společnost Apple se pokusila spustit službu Buy Now, Pay Later, ale po roce od ní upustila a místo toho navázala partnerství se společností Affirm.Druhým důvodem je inovace produktů společnosti Affirm. Služba Buy Now, Pay Later se používá především online, ale společnost Affirm získala náskok v oblasti offline výdajů díky kartě Affirm Card. Tato fyzická dvouúčelová platební karta umožňuje uživatelům rozdělit transakce mezi debetní a splátkové půjčky Buy Now, Pay Later podle vlastního výběru. Za něco málo přes rok od svého uvedení na trh nasbírala karta Affirm Card zhruba 1,5 milionu uživatelů.Affirm je již velká společnost s tržní kapitalizací 22 miliard dolarů a zatím není zisková. Finanční výsledky se však zlepšují a vedení očekává, že to bude pokračovat s růstem společnosti.Má Affirm potenciál stát se lákavou investicí?Odvětví plateb a maloobchodu jsou dostatečně velká, takže úspěšná Affirm může časem vyrůst do velikosti významné fintech společnosti. Přesto má dnes i PayPal hodnotu pod 100 miliard dolarů, takže investoři by mohli dlouho čekat, než Affirm promění jakoukoli skromnou investici v miliony.To však nevadí. Společnost Affirm má předpoklady k tomu, aby v příštích pěti až deseti letech rostla a dosahovala tržních výnosů, což z ní činí atraktivní doplněk každého diverzifikovaného portfolia.