Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Co aktuálně sledujeme u akcií platformy Shopify? Jaký je výhled?

Společnost Shopify (SHOP) se stala řešením pro elektronické obchodování pro miliony obchodníků po celém světě.

David Škvára Autor: David Škvára
18 prosince, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Shopify (SHOP) nabízí komplexní platformu pro elektronické obchodování pro téměř všechny druhy podnikání
  • Růst tržeb se zrychluje a společnost Shopify vykazuje kladný čistý zisk a volný peněžní tok
  • Akcie společnosti Shopify se obchodují s bohatým oceněním

To jí dává obrovskou sílu v oboru a také to znamená, že bude těžit z rostoucích trendů elektronického obchodování. Podle společnosti Statista se jen v USA očekává, že podíl e-commerce na maloobchodních tržbách stoupne z letošních 16,6 % na 20,6 % do roku 2027.

Trh si od společnosti Shopify hodně slibuje, což naznačují i její vysoce ceněné akcie. Může být Shopify v příštím desetiletí vaší vstupenkou ke statusu milionáře?

Špičkový titul ve špičkovém odvětví

Výklenek e-commerce společnosti Shopify pohání malé podniky prostřednictvím své kompletní platformy. Je to zákulisní infrastruktura, která přináší tuny maloobchodníků online a umožňuje jim účastnit se revoluce v elektronickém obchodování. Přestože Shopify není tak velké jako Amazon (AMZN), který jako firma představuje 37,4 % veškerého elektronického obchodování, jako platforma je skutečně konkurenceschopné.

Internetové obchody Amazonu a prodejci třetích stran ve třetím čtvrtletí dohromady vygenerovali 100 milionů dolarů a platforma Shopify zpracovala hrubý objem zboží (GMV) ve výši 70 milionů dolarů. GMV společnosti Shopify se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšil o 24 %. To je rychleji než online prodej Amazonu, který se zvýšil o 7 %, a prodej třetích stran, který se zvýšil o 10 %. Nejedná se o dokonalá srovnání, ale obě představují množství prodané v daném čtvrtletí.

Společnost Shopify to nezapočítává do příjmů, protože si bere pouze poplatky související se zbožím, které její klienti prodávají. Společnost vydělává peníze dvěma způsoby: Měsíční poplatky za předplatné a poplatky za zpracování plateb. Zpracování plateb je zdaleka největší z nich, ve třetím čtvrtletí tvořilo 72 % celkového objemu.

Advertisement

Tržby rostou rychlým tempem, ve 3. čtvrtletí se meziročně zvýšily o 26 %. Společnost Shopify se také stává ziskovou. Provozní zisk se ve třetím čtvrtletí zvýšil z loňských 122 milionů USD na letošních 283 milionů USD a čistý zisk vzrostl ze 718 milionů USD na letošních 828 milionů USD. Volný peněžní tok se zvýšil z 276 milionů dolarů na 421 milionů dolarů a marže volného peněžního toku se zlepšila z 16 % na 19 %.

Investoři byli zprávou za třetí čtvrtletí a výhledem na čtvrté čtvrtletí, který počítá se zrychlujícím se růstem tržeb a podobnou marží volného peněžního toku jako ve třetím čtvrtletí, nadšeni.

Zdroj: Getty Images

Vítr do zad a příležitosti

To, co dělá společnost Shopify tak přesvědčivou, je, že má stále obrovské příležitosti. Část z nich pramení z nárůstu elektronického obchodování a část z mnoha inovací, které neustále uvádí na trh. V krátkodobém horizontu má společnost zadní vítr ve zlepšující se ekonomice, protože inflace se zmírňuje a úrokové sazby klesají.

Ačkoli je elektronický obchod jejím denním chlebem, Shopify nabízí také řešení pro fyzické prodejny v rámci kompletních omnichannel balíčků. Jedná se o hardwarové produkty, jako jsou zařízení pro prodejní místa (POS), a softwarové služby, jako je zpracování plateb a řízení provozu. Je to ideální platforma pro prodejce, kteří chtějí spojit své fyzické provozovny s digitální přítomností pomocí bezproblémového programu.

Společnost Shopify také rozšířila nabídku z celkových balíčků na nabídku jednotlivých služeb. Tím se otevřel prostor pro podnikání větších firemních klientů, kteří nepotřebují vše od polévky až po ořechy, ale mohou hledat nového zpracovatele plateb nebo poskytovatele pokladních služeb. Společnost Shopify vidí svou budoucnost jako integrovanou platformu pro elektronické obchodování a spolupracuje s mnoha významnými hráči, jako jsou Amazon a PayPal (PYPL). Nedávno se stala prvním integračním partnerem pro obchod Roblox (RBLX).

Určitý největší potenciál má Shopify v mezinárodních podnicích, kde roste ještě rychleji. Ve třetím čtvrtletí se počet mezinárodních obchodníků zvýšil o 36 %. Všem klientům také přináší mezinárodní prodej prostřednictvím služby Shopify Managed Markets, která byla nedávno spuštěna. Zjistila, že klienti po zapojení do programu zvýšili počet zemí, do kterých prodávají, o 83 % a mezinárodní prodeje se u klientů v programu zvýšily v průměru o více než 40 %.

Cena za dokonalost

Jedinou nevýhodou je zde cena. Akcie společnosti Shopify se obchodují s poměrem ceny k prodejům ve výši 18 a s forwardovým poměrem ceny k zisku ve výši 76. To je prémiové ocenění a znamená to, že akcie Shopify budou při jakýchkoli špatných zprávách klesat – což se v minulosti stalo. Aby si společnost tyto úrovně udržela, musí pokaždé splnit očekávání trhu.

Během příštích 10 let by měly násobky tržeb a zisků společnosti Shopify klesat s tím, jak bude společnost růst. Pokud se jí podaří udržet složenou roční míru růstu (CAGR) ve výši 15 %, dosáhne klouzavých 12měsíčních tržeb ve výši 33 miliard USD. Při poměru ceny k tržbám ve výši 5, který vybírám náhodně, aby představoval příklad mnohem nižšího násobku, bude mít tržní kapitalizaci 165 miliard USD, tedy jen o 11 % vyšší než dnes. Dokáže si však Shopify udržet své prémiové ocenění po dobu příštích 10 let?

Aby se akcie dostala výše, musí si udržet CAGR vyšší než teenagerovská procenta nebo vyšší ocenění. Vyšší ocenění si však nezaslouží, pokud nebude zároveň dosahovat vyššího růstu tržeb. CAGR 20 % za 10 let s poměrem ceny k tržbám 9, což je polovina dnešního čísla, nás přivede k tržní hodnotě 450 miliard dolarů, tedy asi o 200 % vyšší než dnes. To nejsou žádné převratné výsledky.

Jde jen o cvičení, které nám pomůže získat představu o tom, jak by situace mohla vypadat za 10 let. Nemyslím si, že investoři mohou počítat s tím, že Shopify bude vstupenkou do stavu milionářů, jak to nyní vypadá, i když je to vynikající společnost. Řekl bych však, že by si ji investoři měli ponechat v hledáčku pro případ, že by cena výrazně klesla.

Zdroj: Shutterstock

To jí dává obrovskou sílu v oboru a také to znamená, že bude těžit z rostoucích trendů elektronického obchodování. Podle společnosti Statista se jen v USA očekává, že podíl e-commerce na maloobchodních tržbách stoupne z letošních 16,6 % na 20,6 % do roku 2027.Trh si od společnosti Shopify hodně slibuje, což naznačují i její vysoce ceněné akcie. Může být Shopify v příštím desetiletí vaší vstupenkou ke statusu milionáře?Špičkový titul ve špičkovém odvětvíVýklenek e-commerce společnosti Shopify pohání malé podniky prostřednictvím své kompletní platformy. Je to zákulisní infrastruktura, která přináší tuny maloobchodníků online a umožňuje jim účastnit se revoluce v elektronickém obchodování. Přestože Shopify není tak velké jako Amazon , který jako firma představuje 37,4 % veškerého elektronického obchodování, jako platforma je skutečně konkurenceschopné.Internetové obchody Amazonu a prodejci třetích stran ve třetím čtvrtletí dohromady vygenerovali 100 milionů dolarů a platforma Shopify zpracovala hrubý objem zboží ve výši 70 milionů dolarů. GMV společnosti Shopify se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšil o 24 %. To je rychleji než online prodej Amazonu, který se zvýšil o 7 %, a prodej třetích stran, který se zvýšil o 10 %. Nejedná se o dokonalá srovnání, ale obě představují množství prodané v daném čtvrtletí. Společnost Shopify to nezapočítává do příjmů, protože si bere pouze poplatky související se zbožím, které její klienti prodávají. Společnost vydělává peníze dvěma způsoby: Měsíční poplatky za předplatné a poplatky za zpracování plateb. Zpracování plateb je zdaleka největší z nich, ve třetím čtvrtletí tvořilo 72 % celkového objemu.Tržby rostou rychlým tempem, ve 3. čtvrtletí se meziročně zvýšily o 26 %. Společnost Shopify se také stává ziskovou. Provozní zisk se ve třetím čtvrtletí zvýšil z loňských 122 milionů USD na letošních 283 milionů USD a čistý zisk vzrostl ze 718 milionů USD na letošních 828 milionů USD. Volný peněžní tok se zvýšil z 276 milionů dolarů na 421 milionů dolarů a marže volného peněžního toku se zlepšila z 16 % na 19 %.Investoři byli zprávou za třetí čtvrtletí a výhledem na čtvrté čtvrtletí, který počítá se zrychlujícím se růstem tržeb a podobnou marží volného peněžního toku jako ve třetím čtvrtletí, nadšeni.Vítr do zad a příležitostiTo, co dělá společnost Shopify tak přesvědčivou, je, že má stále obrovské příležitosti. Část z nich pramení z nárůstu elektronického obchodování a část z mnoha inovací, které neustále uvádí na trh. V krátkodobém horizontu má společnost zadní vítr ve zlepšující se ekonomice, protože inflace se zmírňuje a úrokové sazby klesají.Ačkoli je elektronický obchod jejím denním chlebem, Shopify nabízí také řešení pro fyzické prodejny v rámci kompletních omnichannel balíčků. Jedná se o hardwarové produkty, jako jsou zařízení pro prodejní místa , a softwarové služby, jako je zpracování plateb a řízení provozu. Je to ideální platforma pro prodejce, kteří chtějí spojit své fyzické provozovny s digitální přítomností pomocí bezproblémového programu.Společnost Shopify také rozšířila nabídku z celkových balíčků na nabídku jednotlivých služeb. Tím se otevřel prostor pro podnikání větších firemních klientů, kteří nepotřebují vše od polévky až po ořechy, ale mohou hledat nového zpracovatele plateb nebo poskytovatele pokladních služeb. Společnost Shopify vidí svou budoucnost jako integrovanou platformu pro elektronické obchodování a spolupracuje s mnoha významnými hráči, jako jsou Amazon a PayPal . Nedávno se stala prvním integračním partnerem pro obchod Roblox .Určitý největší potenciál má Shopify v mezinárodních podnicích, kde roste ještě rychleji. Ve třetím čtvrtletí se počet mezinárodních obchodníků zvýšil o 36 %. Všem klientům také přináší mezinárodní prodej prostřednictvím služby Shopify Managed Markets, která byla nedávno spuštěna. Zjistila, že klienti po zapojení do programu zvýšili počet zemí, do kterých prodávají, o 83 % a mezinárodní prodeje se u klientů v programu zvýšily v průměru o více než 40 %.Cena za dokonalostJedinou nevýhodou je zde cena. Akcie společnosti Shopify se obchodují s poměrem ceny k prodejům ve výši 18 a s forwardovým poměrem ceny k zisku ve výši 76. To je prémiové ocenění a znamená to, že akcie Shopify budou při jakýchkoli špatných zprávách klesat – což se v minulosti stalo. Aby si společnost tyto úrovně udržela, musí pokaždé splnit očekávání trhu.Během příštích 10 let by měly násobky tržeb a zisků společnosti Shopify klesat s tím, jak bude společnost růst. Pokud se jí podaří udržet složenou roční míru růstu ve výši 15 %, dosáhne klouzavých 12měsíčních tržeb ve výši 33 miliard USD. Při poměru ceny k tržbám ve výši 5, který vybírám náhodně, aby představoval příklad mnohem nižšího násobku, bude mít tržní kapitalizaci 165 miliard USD, tedy jen o 11 % vyšší než dnes. Dokáže si však Shopify udržet své prémiové ocenění po dobu příštích 10 let?Aby se akcie dostala výše, musí si udržet CAGR vyšší než teenagerovská procenta nebo vyšší ocenění. Vyšší ocenění si však nezaslouží, pokud nebude zároveň dosahovat vyššího růstu tržeb. CAGR 20 % za 10 let s poměrem ceny k tržbám 9, což je polovina dnešního čísla, nás přivede k tržní hodnotě 450 miliard dolarů, tedy asi o 200 % vyšší než dnes. To nejsou žádné převratné výsledky.Jde jen o cvičení, které nám pomůže získat představu o tom, jak by situace mohla vypadat za 10 let. Nemyslím si, že investoři mohou počítat s tím, že Shopify bude vstupenkou do stavu milionářů, jak to nyní vypadá, i když je to vynikající společnost. Řekl bych však, že by si ji investoři měli ponechat v hledáčku pro případ, že by cena výrazně klesla.
Tagy: SHOPshopify

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Kam v tuto chvíli směřují akcie e-commerce platformy Shopify?
      Advertisement

      Breaking.

      22:47

      Apple zaznamenal velký úspěch s „F1“, ale umělá inteligence je v Cupertinu stále velkým problémem

      22:32

      Elon Musk zakládá „Americkou stranu“

      22:15

      Londýnské IPO dosáhlo nejnižší úrovně za poslední 3 desetiletí, což je další ranou pro britské hlavní město

      18:15

      Těchto 5 států USA má nejlepší předpoklady pro růst datových center

      16:15

      DISCO oznámila rekordní dodávky za první čtvrtletí, překonala prognózu o 8,7

      16:00

      Dodavatel společností Apple a Nvidia, Foxconn, oznámil rekordní tržby za druhé čtvrtletí díky poptávce po umělé inteligenci

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Boom obranných technologií: Investoři i armády mění pravidla hry

      5 července, 2025

      V posledních měsících zažívají akcie společností působících v oblasti obranných technologií raketový růst.

      Zdroj: Getty Images

      Volatilita nekončí. Ochranu nabídnou „nudné“ akcie jako Duke Energy nebo Visa

      4 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytici z BTIG doporučují tyto akcie pro druhou polovinu roku

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      USA zmírňují pravidla, akcie firem Synopsys a Cadence prudce rostou

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tripadvisor vzrostl poté, co aktivistický investor Starboard získal podíl

      3 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Datadog nahrazuje Juniper v S&P 500 – Robinhood stále čeká na svou příležitost

      3 července, 2025

      Americký technologický sektor zažil v posledních dnech výrazný pohyb, když byla společnost Datadog Inc oficiálně oznámena jako nový člen prestižního...

      Nejčtenější zprávy.

      Velké technologické firmy mění přístup ke klimatu a směřují k udržitelnosti

      4 července, 2025

      Úplná obchodní dohoda mezi EU a USA je podle Ursuly von der Leyenové „nemožná“

      3 července, 2025

      S&P 500 uzavírá níže, technologické společnosti zahajují čtvrtletí propadem

      1 července, 2025

      S&P 500 dosáhl dalšího rekordu díky dobré zprávě o zaměstnanosti

      3 července, 2025

      Donald Trump tlačí na republikánské disidenty ve Sněmovně reprezentantů

      1 července, 2025

      Evropské akcie klesají s blížícím se termínem zavedení cel

      4 července, 2025

      Apple vstupuje do světa blockbusterů. F1 s Bradem Pittem míří k rekordům

      5 července, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordu díky oživení technologického sektoru

      2 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.