Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Co aktuálně sledujeme u akcií platformy Shopify? Jaký je výhled?

Společnost Shopify (SHOP) se stala řešením pro elektronické obchodování pro miliony obchodníků po celém světě.

David Škvára Autor: David Škvára
18 prosince, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Shopify (SHOP) nabízí komplexní platformu pro elektronické obchodování pro téměř všechny druhy podnikání
  • Růst tržeb se zrychluje a společnost Shopify vykazuje kladný čistý zisk a volný peněžní tok
  • Akcie společnosti Shopify se obchodují s bohatým oceněním

To jí dává obrovskou sílu v oboru a také to znamená, že bude těžit z rostoucích trendů elektronického obchodování. Podle společnosti Statista se jen v USA očekává, že podíl e-commerce na maloobchodních tržbách stoupne z letošních 16,6 % na 20,6 % do roku 2027.

Trh si od společnosti Shopify hodně slibuje, což naznačují i její vysoce ceněné akcie. Může být Shopify v příštím desetiletí vaší vstupenkou ke statusu milionáře?

Špičkový titul ve špičkovém odvětví

Výklenek e-commerce společnosti Shopify pohání malé podniky prostřednictvím své kompletní platformy. Je to zákulisní infrastruktura, která přináší tuny maloobchodníků online a umožňuje jim účastnit se revoluce v elektronickém obchodování. Přestože Shopify není tak velké jako Amazon (AMZN), který jako firma představuje 37,4 % veškerého elektronického obchodování, jako platforma je skutečně konkurenceschopné.

Internetové obchody Amazonu a prodejci třetích stran ve třetím čtvrtletí dohromady vygenerovali 100 milionů dolarů a platforma Shopify zpracovala hrubý objem zboží (GMV) ve výši 70 milionů dolarů. GMV společnosti Shopify se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšil o 24 %. To je rychleji než online prodej Amazonu, který se zvýšil o 7 %, a prodej třetích stran, který se zvýšil o 10 %. Nejedná se o dokonalá srovnání, ale obě představují množství prodané v daném čtvrtletí.

Společnost Shopify to nezapočítává do příjmů, protože si bere pouze poplatky související se zbožím, které její klienti prodávají. Společnost vydělává peníze dvěma způsoby: Měsíční poplatky za předplatné a poplatky za zpracování plateb. Zpracování plateb je zdaleka největší z nich, ve třetím čtvrtletí tvořilo 72 % celkového objemu.

Advertisement

Tržby rostou rychlým tempem, ve 3. čtvrtletí se meziročně zvýšily o 26 %. Společnost Shopify se také stává ziskovou. Provozní zisk se ve třetím čtvrtletí zvýšil z loňských 122 milionů USD na letošních 283 milionů USD a čistý zisk vzrostl ze 718 milionů USD na letošních 828 milionů USD. Volný peněžní tok se zvýšil z 276 milionů dolarů na 421 milionů dolarů a marže volného peněžního toku se zlepšila z 16 % na 19 %.

Investoři byli zprávou za třetí čtvrtletí a výhledem na čtvrté čtvrtletí, který počítá se zrychlujícím se růstem tržeb a podobnou marží volného peněžního toku jako ve třetím čtvrtletí, nadšeni.

Zdroj: Getty Images

Vítr do zad a příležitosti

To, co dělá společnost Shopify tak přesvědčivou, je, že má stále obrovské příležitosti. Část z nich pramení z nárůstu elektronického obchodování a část z mnoha inovací, které neustále uvádí na trh. V krátkodobém horizontu má společnost zadní vítr ve zlepšující se ekonomice, protože inflace se zmírňuje a úrokové sazby klesají.

Ačkoli je elektronický obchod jejím denním chlebem, Shopify nabízí také řešení pro fyzické prodejny v rámci kompletních omnichannel balíčků. Jedná se o hardwarové produkty, jako jsou zařízení pro prodejní místa (POS), a softwarové služby, jako je zpracování plateb a řízení provozu. Je to ideální platforma pro prodejce, kteří chtějí spojit své fyzické provozovny s digitální přítomností pomocí bezproblémového programu.

Společnost Shopify také rozšířila nabídku z celkových balíčků na nabídku jednotlivých služeb. Tím se otevřel prostor pro podnikání větších firemních klientů, kteří nepotřebují vše od polévky až po ořechy, ale mohou hledat nového zpracovatele plateb nebo poskytovatele pokladních služeb. Společnost Shopify vidí svou budoucnost jako integrovanou platformu pro elektronické obchodování a spolupracuje s mnoha významnými hráči, jako jsou Amazon a PayPal (PYPL). Nedávno se stala prvním integračním partnerem pro obchod Roblox (RBLX).

Určitý největší potenciál má Shopify v mezinárodních podnicích, kde roste ještě rychleji. Ve třetím čtvrtletí se počet mezinárodních obchodníků zvýšil o 36 %. Všem klientům také přináší mezinárodní prodej prostřednictvím služby Shopify Managed Markets, která byla nedávno spuštěna. Zjistila, že klienti po zapojení do programu zvýšili počet zemí, do kterých prodávají, o 83 % a mezinárodní prodeje se u klientů v programu zvýšily v průměru o více než 40 %.

Cena za dokonalost

Jedinou nevýhodou je zde cena. Akcie společnosti Shopify se obchodují s poměrem ceny k prodejům ve výši 18 a s forwardovým poměrem ceny k zisku ve výši 76. To je prémiové ocenění a znamená to, že akcie Shopify budou při jakýchkoli špatných zprávách klesat – což se v minulosti stalo. Aby si společnost tyto úrovně udržela, musí pokaždé splnit očekávání trhu.

Během příštích 10 let by měly násobky tržeb a zisků společnosti Shopify klesat s tím, jak bude společnost růst. Pokud se jí podaří udržet složenou roční míru růstu (CAGR) ve výši 15 %, dosáhne klouzavých 12měsíčních tržeb ve výši 33 miliard USD. Při poměru ceny k tržbám ve výši 5, který vybírám náhodně, aby představoval příklad mnohem nižšího násobku, bude mít tržní kapitalizaci 165 miliard USD, tedy jen o 11 % vyšší než dnes. Dokáže si však Shopify udržet své prémiové ocenění po dobu příštích 10 let?

Aby se akcie dostala výše, musí si udržet CAGR vyšší než teenagerovská procenta nebo vyšší ocenění. Vyšší ocenění si však nezaslouží, pokud nebude zároveň dosahovat vyššího růstu tržeb. CAGR 20 % za 10 let s poměrem ceny k tržbám 9, což je polovina dnešního čísla, nás přivede k tržní hodnotě 450 miliard dolarů, tedy asi o 200 % vyšší než dnes. To nejsou žádné převratné výsledky.

Jde jen o cvičení, které nám pomůže získat představu o tom, jak by situace mohla vypadat za 10 let. Nemyslím si, že investoři mohou počítat s tím, že Shopify bude vstupenkou do stavu milionářů, jak to nyní vypadá, i když je to vynikající společnost. Řekl bych však, že by si ji investoři měli ponechat v hledáčku pro případ, že by cena výrazně klesla.

Zdroj: Shutterstock

To jí dává obrovskou sílu v oboru a také to znamená, že bude těžit z rostoucích trendů elektronického obchodování. Podle společnosti Statista se jen v USA očekává, že podíl e-commerce na maloobchodních tržbách stoupne z letošních 16,6 % na 20,6 % do roku 2027.Trh si od společnosti Shopify hodně slibuje, což naznačují i její vysoce ceněné akcie. Může být Shopify v příštím desetiletí vaší vstupenkou ke statusu milionáře?Špičkový titul ve špičkovém odvětvíVýklenek e-commerce společnosti Shopify pohání malé podniky prostřednictvím své kompletní platformy. Je to zákulisní infrastruktura, která přináší tuny maloobchodníků online a umožňuje jim účastnit se revoluce v elektronickém obchodování. Přestože Shopify není tak velké jako Amazon , který jako firma představuje 37,4 % veškerého elektronického obchodování, jako platforma je skutečně konkurenceschopné.Internetové obchody Amazonu a prodejci třetích stran ve třetím čtvrtletí dohromady vygenerovali 100 milionů dolarů a platforma Shopify zpracovala hrubý objem zboží ve výši 70 milionů dolarů. GMV společnosti Shopify se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšil o 24 %. To je rychleji než online prodej Amazonu, který se zvýšil o 7 %, a prodej třetích stran, který se zvýšil o 10 %. Nejedná se o dokonalá srovnání, ale obě představují množství prodané v daném čtvrtletí. Společnost Shopify to nezapočítává do příjmů, protože si bere pouze poplatky související se zbožím, které její klienti prodávají. Společnost vydělává peníze dvěma způsoby: Měsíční poplatky za předplatné a poplatky za zpracování plateb. Zpracování plateb je zdaleka největší z nich, ve třetím čtvrtletí tvořilo 72 % celkového objemu.Tržby rostou rychlým tempem, ve 3. čtvrtletí se meziročně zvýšily o 26 %. Společnost Shopify se také stává ziskovou. Provozní zisk se ve třetím čtvrtletí zvýšil z loňských 122 milionů USD na letošních 283 milionů USD a čistý zisk vzrostl ze 718 milionů USD na letošních 828 milionů USD. Volný peněžní tok se zvýšil z 276 milionů dolarů na 421 milionů dolarů a marže volného peněžního toku se zlepšila z 16 % na 19 %.Investoři byli zprávou za třetí čtvrtletí a výhledem na čtvrté čtvrtletí, který počítá se zrychlujícím se růstem tržeb a podobnou marží volného peněžního toku jako ve třetím čtvrtletí, nadšeni.Vítr do zad a příležitostiTo, co dělá společnost Shopify tak přesvědčivou, je, že má stále obrovské příležitosti. Část z nich pramení z nárůstu elektronického obchodování a část z mnoha inovací, které neustále uvádí na trh. V krátkodobém horizontu má společnost zadní vítr ve zlepšující se ekonomice, protože inflace se zmírňuje a úrokové sazby klesají.Ačkoli je elektronický obchod jejím denním chlebem, Shopify nabízí také řešení pro fyzické prodejny v rámci kompletních omnichannel balíčků. Jedná se o hardwarové produkty, jako jsou zařízení pro prodejní místa , a softwarové služby, jako je zpracování plateb a řízení provozu. Je to ideální platforma pro prodejce, kteří chtějí spojit své fyzické provozovny s digitální přítomností pomocí bezproblémového programu.Společnost Shopify také rozšířila nabídku z celkových balíčků na nabídku jednotlivých služeb. Tím se otevřel prostor pro podnikání větších firemních klientů, kteří nepotřebují vše od polévky až po ořechy, ale mohou hledat nového zpracovatele plateb nebo poskytovatele pokladních služeb. Společnost Shopify vidí svou budoucnost jako integrovanou platformu pro elektronické obchodování a spolupracuje s mnoha významnými hráči, jako jsou Amazon a PayPal . Nedávno se stala prvním integračním partnerem pro obchod Roblox .Určitý největší potenciál má Shopify v mezinárodních podnicích, kde roste ještě rychleji. Ve třetím čtvrtletí se počet mezinárodních obchodníků zvýšil o 36 %. Všem klientům také přináší mezinárodní prodej prostřednictvím služby Shopify Managed Markets, která byla nedávno spuštěna. Zjistila, že klienti po zapojení do programu zvýšili počet zemí, do kterých prodávají, o 83 % a mezinárodní prodeje se u klientů v programu zvýšily v průměru o více než 40 %.Cena za dokonalostJedinou nevýhodou je zde cena. Akcie společnosti Shopify se obchodují s poměrem ceny k prodejům ve výši 18 a s forwardovým poměrem ceny k zisku ve výši 76. To je prémiové ocenění a znamená to, že akcie Shopify budou při jakýchkoli špatných zprávách klesat – což se v minulosti stalo. Aby si společnost tyto úrovně udržela, musí pokaždé splnit očekávání trhu.Během příštích 10 let by měly násobky tržeb a zisků společnosti Shopify klesat s tím, jak bude společnost růst. Pokud se jí podaří udržet složenou roční míru růstu ve výši 15 %, dosáhne klouzavých 12měsíčních tržeb ve výši 33 miliard USD. Při poměru ceny k tržbám ve výši 5, který vybírám náhodně, aby představoval příklad mnohem nižšího násobku, bude mít tržní kapitalizaci 165 miliard USD, tedy jen o 11 % vyšší než dnes. Dokáže si však Shopify udržet své prémiové ocenění po dobu příštích 10 let?Aby se akcie dostala výše, musí si udržet CAGR vyšší než teenagerovská procenta nebo vyšší ocenění. Vyšší ocenění si však nezaslouží, pokud nebude zároveň dosahovat vyššího růstu tržeb. CAGR 20 % za 10 let s poměrem ceny k tržbám 9, což je polovina dnešního čísla, nás přivede k tržní hodnotě 450 miliard dolarů, tedy asi o 200 % vyšší než dnes. To nejsou žádné převratné výsledky.Jde jen o cvičení, které nám pomůže získat představu o tom, jak by situace mohla vypadat za 10 let. Nemyslím si, že investoři mohou počítat s tím, že Shopify bude vstupenkou do stavu milionářů, jak to nyní vypadá, i když je to vynikající společnost. Řekl bych však, že by si ji investoři měli ponechat v hledáčku pro případ, že by cena výrazně klesla.
Tagy: SHOPshopify

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Kam v tuto chvíli směřují akcie e-commerce platformy Shopify?
      Advertisement

      Breaking.

      18:00

      Akcie SigmaTron stoupají po akvizici společností Transom Capital

      17:48

      AutoZone získává doporučení „Koupit“, trh těží z dražších nových i ojetých aut

      17:36

      EU plánuje poplatek 2 eura za balíčky s nízkou hodnotou, což je rána pro Shein a Temu

      17:24

      Čínská společnost BYD prodala v dubnu 213 325 vozidel s funkcemi inteligentní asistované jízdy

      17:12

      Konečná cena IPO saúdské letecké společnosti Flynas stanovena na horní hranici rozpětí – Bloomberg

      17:00

      Home Depot získává doporučení „koupit“ po silných výsledcích za 1. čtvrtletí

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Home Depot si podle Stifelu zaslouží pozornost investorů i přes smíšené výsledky

      21 května, 2025

      Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Tesla opět na vzestupu – Musk slibuje robotaxi, méně politiky a víc inovací

      21 května, 2025
      Zdroj: The Japan Times

      Nippon Steel zvyšuje investice do US Steel na 11 miliard USD, bude dosaženo dohody?

      20 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Bernstein posiluje svůj optimistický výhled na společnost Boeing

      20 května, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Goldman Sachs zvyšuje cílovou cenu Microsoftu díky důvěře v AI strategii

      20 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Americké akcie pohledem makléře z Mercurius Pro, o.c.p.: Je čas nakupovat?

      19 května, 2025

      Americký akciový trh zažil v dubnu a květnu 2025 dramatické období, které bylo výrazně ovlivněno eskalací a následnou deeskalací obchodní...

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie se mírně propadají, Home Depot potvrzuje výhled

      20 května, 2025

      Americké akcie propadly po snížení ratingu Moody’s; Nvidia v centru pozornosti

      19 května, 2025

      Lichotit nebo raději konfrontovat aneb jak světoví lídři jednají s Trumpem

      17 května, 2025

      Index S&P 500 uzavřel v plusu, investoři ignorují snížení ratingu USA

      19 května, 2025

      Virgin Galactic se vrací s novými loděmi a rostoucím zájmem o vesmírné lety

      17 května, 2025

      S&P 500 přerušil šestidenní vítěznou sérii, růst technologického sektoru zpomalil

      20 května, 2025

      Palo Alto Networks roste, ale investory znepokojil slabší výhled

      21 května, 2025

      ChargePoint pod tlakem: Nepříznivé podmínky brzdí růst i atraktivitu akcií

      18 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.