Hybridního modelu Yaris z toho bylo přes 114.000. Plán na letošní rok je stanoven kolem 208.000 vozů, řekl dnes ČTK mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
Automobilka podle mluvčího překonala původní plán, který byl právě kolem 208.000 vozů. „Přes dobré prodeje a poptávku po našich vozech jsme dosáhli přes 225.000. Výroba nebyla přerušena s ohledem na výpadky nebo havárie u dodavatelů tak, jako tomu bylo v letech minulých během covidu nebo pak s ohledem na požár u dodavatele či jiné dlouhodobé problémy a volatilitu v dodavatelském řetězci,“ řekl Paroubek.
V roce 2023 vyrobila kolínská automobilka, která zaměstnává přes 3200 lidí, 192.427 vozů. Předloňskou produkci ale značně ovlivnily neplánované odstávky, výroba stála v součtu přes dva měsíce.
Automobilka vyrábí dva modely aut se spalovacími motory, a to Aygo X a Yaris, druhý z modelů rovněž v hybridní verzi.
Odbory a vedení kolínské automobilky se zatím nedohodly na nové kolektivní smlouvě. Současná smlouva, která původně platila do konce loňského roku, je prodloužená. Jednání v těchto dnech pokračují.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zatím celkové počty loni vyrobených aut nezveřejnila. Od ledna do listopadu vyrobila v tuzemských závodech 844.721 osobních aut, což byl nárůst o 4,6 procenta.
<!– DIP popup–>
Prouza: Čínská tržiště znevýhodňují české obchodníky, tratí také stát
Někteří on-line prodejci ze zemí mimo EU, zvláště čínská tržiště, svými praktikami znevýhodňují české obchodníky. Situace dopadá také na stát, který tratí na clu, DPH či poplatcích za odpady a recyklaci, řekl dnes na tiskové konferenci v Praze prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) Tomáš Prouza. Česká obchodní inspekce (ČOI) se činností některých zahraničích on-line tržišť zabývá, například vůči čínskému Temu postup koordinuje s dalšími kontrolními orgány EU, řekl ČTK mluvčí František Kotrba.
Problémy Prouza spatřuje zejména v agresivním marketingu, poskytování zavádějících informací o ceně a nevyhovujícím způsobu reklamace. Pochybná je podle něj také kvalita či bezpečnost výrobků. „Jedná se o systémový problém, který vyžaduje přijetí kroků nejen na národní, ale i na evropské úrovni,“ uvedl Prouza. Z českého pohledu zmínil především zajištění dostatečných kapacit ČOI.
Někteří prodejci podle prezidenta SOCR nepravdivě informují o hodnotě zásilek, čímž se vyhýbají clu a následně odvedou méně na DPH. V případě cel stát ročně přijde o 6,7 miliardy korun, miliarda korun pak připadá na nevybrané poplatky za odpady a recyklaci, řekl Prouza.
ČOI loni uskutečnila deset kontrol provozovatele čínského Temu, společnosti Whaleco Technology Limited. Od spotřebitelů ČOI na Temu získala 20 podnětů. „Aktuálně probíhá společný postup kontrolních orgánů v rámci EU, kterého se účastní i ČOI jako jeden z orgánů příslušných pro vymáhání dodržování právních předpisů Unie na ochranu zájmů spotřebitelů (CPC orgány),“ uvedl Kotrba.
Ke zjištěním se Temu podle mluvčího ČOI vyjádřilo v prosinci loňského roku. „V případě, že Temu navrhne závazky ke zjednání nápravy, mohou je CPC orgány přijmout a následně monitorovat jejich řádné a včasné provedení. Pokud nebudou požadavky CPC orgánů naplněny, mohou být přijata donucovací opatření s cílem přimět Temu k dodržování povinností, včetně možnosti uložit pokutu,“ řekl Kotrba.
Kromě Temu ČOI za loňský rok eviduje také pět podnětů v souvislosti s čínským e-shopem Shein a tři podání na turecké tržiště Trendyol. ČOI ale obdržela i 130 podnětů na polské tržiště Allegro, kdy uskutečnila více než 20 kontrol. „Z toho v osmi případech byl podán návrh na správní řízení, sedm kontrol bylo bez zjištění a zbývající kontroly probíhají,“ řekl Kotrba.
Asociace pro elektronickou komerci nevidí řešení v zavádění nových regulací. Stát by měl striktně kontrolovat dodržování současné legislativy, řekl ČTK výkonný ředitel Jan Vetyška. Situace se podle něj mírně zlepšuje, jedná se ale jen o jednoduché body, jako je například znění obchodních podmínek.
„Se zástupci státní správy se setkáváme na všech úrovních a musíme ocenit, že problematiku vnímají a jednání jsou vedena v konstruktivním duchu. Na druhou stranu nějaké konkrétní řešení je zatím v nedohlednu,“ uvedl Vetyška. V loňském roce podle něj Češi na zahraničních on-line tržištích utratili asi 34 miliard korun, obrat českých e-shopů činil 194 miliard korun. Prouza dnes řekl, že čeští zákazníci preferují právě Temu.
Dominanci zahraničních tržišť na českém trhu ale společnost Upgates, která poskytuje řešení pro tvorbu e-shopů, v budoucnosti neočekává. „E-shopy, které svým zbožím, značkou a komunikací zaujmou zákazníka, u nás vždy budou mít své místo,“ řekl ČTK marketingový manažer Michal Benatzky. „Zahraniční tržiště ale bezpochyby část potenciálu růstu českých e-shopu ukusují. Zde ale záleží na konkrétním segmentu, ve kterém se e-shop pohybuje,“ doplnil. Ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba pak poukázal na to, že čeští zákazníci začínají více hledět na udržitelnost a kvalitu zboží.
Hybridního modelu Yaris z toho bylo přes 114.000. Plán na letošní rok je stanoven kolem 208.000 vozů, řekl dnes ČTK mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.Automobilka podle mluvčího překonala původní plán, který byl právě kolem 208.000 vozů. „Přes dobré prodeje a poptávku po našich vozech jsme dosáhli přes 225.000. Výroba nebyla přerušena s ohledem na výpadky nebo havárie u dodavatelů tak, jako tomu bylo v letech minulých během covidu nebo pak s ohledem na požár u dodavatele či jiné dlouhodobé problémy a volatilitu v dodavatelském řetězci,“ řekl Paroubek.V roce 2023 vyrobila kolínská automobilka, která zaměstnává přes 3200 lidí, 192.427 vozů. Předloňskou produkci ale značně ovlivnily neplánované odstávky, výroba stála v součtu přes dva měsíce.Automobilka vyrábí dva modely aut se spalovacími motory, a to Aygo X a Yaris, druhý z modelů rovněž v hybridní verzi.Odbory a vedení kolínské automobilky se zatím nedohodly na nové kolektivní smlouvě. Současná smlouva, která původně platila do konce loňského roku, je prodloužená. Jednání v těchto dnech pokračují.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zatím celkové počty loni vyrobených aut nezveřejnila. Od ledna do listopadu vyrobila v tuzemských závodech 844.721 osobních aut, což byl nárůst o 4,6 procenta.<!– DIP popup–>Někteří on-line prodejci ze zemí mimo EU, zvláště čínská tržiště, svými praktikami znevýhodňují české obchodníky. Situace dopadá také na stát, který tratí na clu, DPH či poplatcích za odpady a recyklaci, řekl dnes na tiskové konferenci v Praze prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza. Česká obchodní inspekce se činností některých zahraničích on-line tržišť zabývá, například vůči čínskému Temu postup koordinuje s dalšími kontrolními orgány EU, řekl ČTK mluvčí František Kotrba.Problémy Prouza spatřuje zejména v agresivním marketingu, poskytování zavádějících informací o ceně a nevyhovujícím způsobu reklamace. Pochybná je podle něj také kvalita či bezpečnost výrobků. „Jedná se o systémový problém, který vyžaduje přijetí kroků nejen na národní, ale i na evropské úrovni,“ uvedl Prouza. Z českého pohledu zmínil především zajištění dostatečných kapacit ČOI.Někteří prodejci podle prezidenta SOCR nepravdivě informují o hodnotě zásilek, čímž se vyhýbají clu a následně odvedou méně na DPH. V případě cel stát ročně přijde o 6,7 miliardy korun, miliarda korun pak připadá na nevybrané poplatky za odpady a recyklaci, řekl Prouza.ČOI loni uskutečnila deset kontrol provozovatele čínského Temu, společnosti Whaleco Technology Limited. Od spotřebitelů ČOI na Temu získala 20 podnětů. „Aktuálně probíhá společný postup kontrolních orgánů v rámci EU, kterého se účastní i ČOI jako jeden z orgánů příslušných pro vymáhání dodržování právních předpisů Unie na ochranu zájmů spotřebitelů ,“ uvedl Kotrba.Ke zjištěním se Temu podle mluvčího ČOI vyjádřilo v prosinci loňského roku. „V případě, že Temu navrhne závazky ke zjednání nápravy, mohou je CPC orgány přijmout a následně monitorovat jejich řádné a včasné provedení. Pokud nebudou požadavky CPC orgánů naplněny, mohou být přijata donucovací opatření s cílem přimět Temu k dodržování povinností, včetně možnosti uložit pokutu,“ řekl Kotrba.Kromě Temu ČOI za loňský rok eviduje také pět podnětů v souvislosti s čínským e-shopem Shein a tři podání na turecké tržiště Trendyol. ČOI ale obdržela i 130 podnětů na polské tržiště Allegro, kdy uskutečnila více než 20 kontrol. „Z toho v osmi případech byl podán návrh na správní řízení, sedm kontrol bylo bez zjištění a zbývající kontroly probíhají,“ řekl Kotrba.Asociace pro elektronickou komerci nevidí řešení v zavádění nových regulací. Stát by měl striktně kontrolovat dodržování současné legislativy, řekl ČTK výkonný ředitel Jan Vetyška. Situace se podle něj mírně zlepšuje, jedná se ale jen o jednoduché body, jako je například znění obchodních podmínek.„Se zástupci státní správy se setkáváme na všech úrovních a musíme ocenit, že problematiku vnímají a jednání jsou vedena v konstruktivním duchu. Na druhou stranu nějaké konkrétní řešení je zatím v nedohlednu,“ uvedl Vetyška. V loňském roce podle něj Češi na zahraničních on-line tržištích utratili asi 34 miliard korun, obrat českých e-shopů činil 194 miliard korun. Prouza dnes řekl, že čeští zákazníci preferují právě Temu.Dominanci zahraničních tržišť na českém trhu ale společnost Upgates, která poskytuje řešení pro tvorbu e-shopů, v budoucnosti neočekává. „E-shopy, které svým zbožím, značkou a komunikací zaujmou zákazníka, u nás vždy budou mít své místo,“ řekl ČTK marketingový manažer Michal Benatzky. „Zahraniční tržiště ale bezpochyby část potenciálu růstu českých e-shopu ukusují. Zde ale záleží na konkrétním segmentu, ve kterém se e-shop pohybuje,“ doplnil. Ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba pak poukázal na to, že čeští zákazníci začínají více hledět na udržitelnost a kvalitu zboží.
MicroStrategy: Hazard s Bitcoiny, který může přinést obrovské zisky – nebo katastrofu Společnost MicroStrategy (MSTR), původně známá jako analytická softwarová...