Klíčové body
- Společnost Levi očekává pokles tržeb o 1–2 %, což je výrazně pod odhady analytiků
- Akcie společnosti klesly o 6 % kvůli nepříznivému výhledu pro fiskální rok 2025
- Tržby za čtvrtletí vzrostly o 12 % na 1,84 miliardy dolarů, což překonalo očekávání trhu
- Levi posiluje růst ženské klientely a investuje do značky Beyond Yoga pod vedením nové manažerky
Společnost Levi Strauss uvedla, že očekává pokles tržeb v rozmezí 1 až 2 %, což je výrazně za odhady 3,7% růstu podle LSEG.
Rovněž očekává, že upravený zisk na akcii bude činit 1,20 až 1,25 USD, což je podle LSEG pod odhady 1,37 USD.
Akcie v rozšířeném obchodování klesly o zhruba 6 %.
Generální ředitelka Michelle Gassová pro CNBC uvedla, že očekávaný pokles tržeb v současném fiskálním roce neodráží pomalejší poptávku, ale je spíše způsoben měnovým vývojem, o jeden fiskální týden méně a odprodanými podniky.
Společnost Levi ukončila fiskální rok 2024 na vysoké úrovni a vykázala zisk i tržby, které překonaly očekávání.

Zde je přehled toho, jak se oděvní společnosti dařilo ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: 50 centů upravenýoproti očekávaným 48 centům
- Tržby: 1,84miliardy dolarů oproti očekávaným 1,73 miliardy dolarů.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 1. prosince, činil 182,6 milionu USD, tj. 46 centů na akcii, ve srovnání se 126,8 milionu USD, tj. 32 centů na akcii, o rok dříve. Po vyloučení jednorázových nákladů souvisejících mimo jiné se snížením hodnoty, restrukturalizací, akvizicemi a pronájmy vykázala společnost Levi upravený čistý zisk ve výši 202 milionů USD, tj. 50 centů na akcii, ve srovnání s upraveným ziskem ve výši 179 milionů USD, tj. 44 centů na akcii, o rok dříve.
Tržby vzrostly na 1,84 miliardy dolarů, což je přibližně o 12 % více než před rokem, kdy činily 1,64 miliardy dolarů. Organické tržby, které nezahrnují dodatečný 53. týden, který společnost Levi měla během čtvrtletí, spolu s kurzovými vlivy a prodanými podniky, vzrostly o 8 %.
Od doby, kdy Gassová před rokem převzala vedení společnosti Levi, podnikla rychlé kroky k omezení nefunkčních aspektů podnikání, růstu prodeje s vyšší marží na internetových stránkách a v obchodech, zvýšení ziskovosti a přivedení většího počtu zákaznic ke značce. Pod jejím vedením uzavřela společnost Levi v září významné marketingové partnerství s Beyoncé poté, co na začátku roku vydala píseň o této značce na svém albu „Cowboy Carter“.
„Samozřejmě musíme uznat efekt Beyoncé. Jsme velmi potěšeni zahájením této kampaně, která podle našich pozorování zvyšuje poptávku v celém oboru,“ řekla Gassová v rozhovoru pro CNBC.
Gassová se snaží přilákat do společnosti Levi, která tradičně přitahuje spíše muže, více žen, protože ženy mají tendenci utrácet více peněz a častěji nakupují nové oblečení. Dámské oděvy nyní tvoří asi 36 % celkového obchodu společnosti Levi, což je o něco více než před rokem, ale podle Gassové by časem měly tvořit asi polovinu.
Společnost si získala zákaznice nejen volnými a širokými džínami, ale také širokou nabídkou nových svršků, jako jsou tkané košile a halenky.
Během čtvrtletí zaznamenala společnost Levi silný nárůst prodeje ve všech svých regionech, značkách a kanálech. Tržby v Americe vzrostly o 12 %, v Evropě o 15 % a v Asii o 9 %. Prodeje značky Beyond Yoga vyskočily o 10 %. Prodej přímo spotřebitelům vzrostl o 19 % a tvořil 45 % celkových organických čistých tržeb, které zahrnují dodatečný prodejní týden, měnové výkyvy a odprodané podniky.

Velkoobchodní tržby, které byly v celém odvětví slabé, vzrostly během čtvrtletí o 7 %.
Od zvolení prezidenta Donalda Trumpa na druhé funkční období se všechny oči upíraly na maloobchodní odvětví, aby zjistily, jaký vliv by mohla mít jím navrhovaná cla na spotřebitelské ceny a zisky společností.
Finanční ředitel společnosti Levi’s Harmit Singh uvedl, že společnost odebírá své výrobky z 25 zemí a méně než 1 % z nich pochází z Číny, které Trump pohrozil 10% cly. V Kanadě a Mexiku, kde Trump navrhl až 25% cla, je Levi’s vystavena minimálnímu riziku, protože z Mexika dováží jen asi 5 % výrobků a z Kanady nic.
Na otázku, zda společnost zvýší ceny, pokud budou zavedena plošná cla, Singh odpověděl, že plánuje spolupracovat se svými dodavateli a podívat se na vlastní náklady, aby mohla co nejvíce ušetřit spotřebitele.
„Prvním cílem by bylo minimalizovat dopad na spotřebitele. Takže interně spolupracujeme s našimi dodavateli, podíváme se na naši nákladovou základnu, podíváme se na další cenové možnosti, a pokud je nebudeme moci pokrýt, musíme samozřejmě chránit strukturální ekonomiku podniku,“ řekl Singh. „V tu chvíli se rozhodneme, víte, co by se mělo přenést na spotřebitele, nebo ne, ale nebudeme z toho vycházet. Tam skončíme.“
Během čtvrtletí společnost Levi vykázala podle svých slov rekordní hrubou marži ve výši 61,3 %, což je nárůst oproti 57,8 % v předchozím období, a to díky nižším nákladům na výrobky, vyšším prodejům za plné ceny a lepšímu poměru mezi přímými a velkoobchodními příjmy.
Přesto společnost Levi vykázala za fiskální rok 2024 náklady na snížení hodnoty související se značkou Beyond Yoga ve výši 111,4 milionu USD, které doplnily 90,2 milionu USD vykázaných ve fiskálním roce 2023, čímž tyto náklady dosáhly 201,6 milionu USD za roky od roku 2021, kdy tuto atletickou společnost získala za 400 milionů USD.
Levi Strauss & Co.
Značka a kategorie jógy celkově roste, ale Singh uvedl, že společnost Levi byla potenciálně trochu „agresivní“ ve svých očekáváních, „jak rychle by značka mohla růst“.
Dobrou zprávou podle něj je, že Beyond Yoga nyní vede Nancy Greenová, bývalá generální ředitelka společnosti Gap’s Athleta, která má zásluhu na tom, že se ze stylu athleisure stal miliardový byznys.
„Je to kategorie, která se velmi rozrůstá. Vím, že existují i další konkurenti, ale máme dobrý pocit z týmu manažerů a z potenciálního růstu firmy,“ řekl Singh.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky