Klíčové body
- AMC zaznamenala 20% nárůst návštěvnosti díky úspěšným filmovým premiérám
- Tržby za čtvrté čtvrtletí vzrostly o 18 % na 1,31 miliardy USD
- Společnost vygenerovala nejvyšší čtvrtletní cash flow po pandemii
- Generální ředitel očekává další růst díky exkluzivním premiérám v kinech
Jak vyplývá ze zprávy společnosti, ve čtvrtém čtvrtletí došlo k výraznému 20% nárůstu návštěvnosti kin.
Popularita zvyšuje tržby
Růst tržeb lze z velké části přičíst vlně populárních filmových novinek, které do kin AMC přilákaly silné davy diváků. Hlavní hollywoodské premiéry, včetně animovaného pokračování „Moana 2“, „Wicked“ a „Gladiátor II“, přinesly rekordní tržby o víkendu Díkůvzdání v pokladnách kin v USA a Kanadě.
Prosperita společnosti AMC je jasným důkazem, že hollywoodská studia a kina se vzpamatovávají z poruch způsobených stávkami scénáristů a herců v roce 2023. Kvůli stávkám měly řetězce kin v první polovině loňského roku značně omezenou nabídku premiér. To ovlivnilo nejen filmový průmysl, ale také celkovou ekonomiku kin, která byla nucena se přizpůsobit a hledat nové způsoby, jak přilákat diváky zpět do svých sálů.

Působivý debut zaznamenal animovaný muzikál společnosti Disney „Moana 2“, který na celosvětových tržbách z prodeje vstupenek získal odhadem 368 milionů dolarů. V kombinaci s výdělky filmů „Wicked“ a „Gladiátor II“ přispěly k nejúspěšnějšímu víkendu na Den díkůvzdání v historii amerických i kanadských pokladen.
Výrazný skok v návštěvnosti
Podle informací řetězce kin v Leawoodu v Kansasu se návštěvnost kin výrazně zvýšila na 62,4 milionu, což je zlepšení oproti 51,9 milionu zaznamenaným v předchozím roce. Tento nárůst ukazuje nejen na sílu filmového obsahu, ale také na obnovující se důvěru diváků ve fyzickou návštěvu kin.
Tato vysoká návštěvnost by mohla účinně rozptýlit pochybnosti o zániku kin, které se objevily po delším období uzavření kin během pandemie COVID-19. Rostly obavy, že by návštěvníci kin mohli začít dávat přednost domácímu sledování filmů před návštěvou kina. Avšak výsledky AMC naznačují, že diváci stále oceňují atmosféru kin a společenský zážitek, který sledování filmů v domácím prostředí nenabízí.
AMC dosahuje vysokého čtvrtletního cash flow
Pandemie koronaviru postavila společnost před ekonomické problémy, ale čtvrté čtvrtletí ukázalo nadějné známky, protože AMC vygenerovala volný peněžní tok ve výši přibližně 114 milionů USD. To představuje nejvyšší čtvrtletní cash flow po pandemii.
Vedení společnosti uvedlo, že i přes pokračující ekonomické výzvy a konkurenci ze strany streamovacích služeb vidí potenciál pro udržení ziskovosti a dlouhodobého růstu. Podle analytiků by AMC mohla těžit z rostoucího trendu návratu k tradičním formám zábavy a zážitkového sledování filmů.
Budoucí prognózy
Když hovořil o budoucnosti, generální ředitel Adam Aron vyjádřil optimismus ohledně očekávaného růstu tržeb z pokladen v celém odvětví v roce 2025 a dále. Zmínil se o neustále se rozšiřující nabídce filmů, které budou mít premiéru výhradně v kinech, což by mělo přilákat množství diváků a podpořit růst. Tento přístup by mohl být zásadní pro další rozvoj kin, zejména pokud se filmová studia budou více zaměřovat na exkluzivní uvedení snímků v kinech před jejich online distribucí.
AMC Entertainment Holdings, Inc.
Analýza čísel
Tržby za čtvrté čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, zaznamenaly 18% nárůst a dosáhly výše 1,31 miliardy dolarů. Tento nárůst překonal průměrný odhad analytiků ve výši 1,30 miliardy dolarů podle údajů společnosti LSEG.
Společnost se však nevyhnula čisté ztrátě, neboť rok skončil se ztrátou 135,6 milionu USD. Nicméně to bylo zlepšení oproti ztrátě 182 milionů dolarů zaznamenané o rok dříve. Pokud bude AMC pokračovat ve snižování ztrát a zvyšování příjmů, mohla by se postupně vrátit k vyšší ziskovosti.
Závěrem lze říci, že zvýšení příjmů společnosti AMC, které bylo způsobeno vlnou velmi úspěšných filmových premiér a odrazilo se v 20% nárůstu návštěvnosti kin, by mělo ujistit pracovníky v oboru i diváky, že navzdory obavám vyvolaným pandemií COVID-19 zážitek z návštěvy kina zdaleka nezaniká. Pozitivní čísla společnosti AMC jsou potvrzením odolnosti odvětví, a pokud budou tyto trendy pokračovat, zdá se, že společnost má dobré předpoklady čelit budoucnosti kin s optimismem. Výzvou zůstává adaptace na nové podmínky trhu a udržení konkurenceschopnosti v prostředí, kde stále sílí vliv streamovacích platforem.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky