Shopify (SHOP) nabízí obchodníkům možnost vytvořit si vlastní internetový obchod, místo aby byli nuceni využívat platformy třetích stran, jako je Amazon nebo eBay (EBAY)
Jakkoli se elektronické obchodování rozrostlo, toto odvětví teprve poškrábalo povrch svého konečného potenciálu
Růstově orientovaní investoři, kteří jsou schopni tolerovat nadprůměrnou volatilitu, by měli zvážit nákup akcií společnosti Shopify za jejich současnou cenu
Pokud hledáte příležitost k růstu za výhodnou cenu, nehledejte nic jiného než Shopify(SHOP). Ačkoli akcie vzrostly o více než 200 % oproti svému minimu z konce roku 2022, stále jsou také o 55 % níže než na svém vrcholu z roku 2021. Co je však důležitější, v současné době se derou vzhůru ze správných důvodů.
Zde je vše, co potřebujete vědět, a proč by to mohl být skvělý přírůstek do vašeho portfolia.
Shopify nabízí online prodejcům to, co stále více chtějí
Pokud ji neznáte, Shopify pomáhá podnikům všech velikostí vytvořit si prezentaci v oblasti elektronického obchodování. Přestože platformy jako eBay(NASDAQ: EBAY) a Amazon(NASDAQ: AMZN) představují jednodušší způsob, jak navázat spojení se zákazníky online, tyto platformy třetích stran postrádají flexibilitu a přizpůsobení, které obchodníci stále více požadují. Jejich používání může být také poměrně nákladné.
Pak je tu ještě filozofičtější motivace vyhnout se využívání prostředníků elektronického obchodování, jako jsou Amazon nebo eBay, a místo toho si dělat vlastní věci. Totiž využití těchto online obchodních center potenciálně seznamuje zákazníky prodejce s jeho konkurencí. Naopak tím, že Shopify poskytuje obchodníkům možnost přímého prodeje spotřebitelům, umožňuje podnikům navázat skutečné vztahy a podpořit opakované obchody.
A podle čísel se tato možnost online prodejcům stále více líbí. Uživatelé nástrojů společnosti pro online prodej prodali ve druhém čtvrtletí letošního roku zboží a služby v hodnotě 67,2 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 22 %, a prodloužili tak růstové trendy, které by měly v dohledné budoucnosti přetrvat. Vlastní tržby společnosti dosáhly ve stejném čtvrtletí 2 miliard dolarů a vzrostly stejně výrazně. Tato nejvyšší částka zahrnuje kombinaci předplatného, poplatků za zpracování transakcí a trochu reklamy v obchodě s aplikacemi.
Možná nejdůležitější je, že ačkoli se výkyv k zisku, který byl zaznamenán během pandemie COVID-19 a kvůli ní, mezitím odezněl, společnost Shopify postupuje zpět k černým číslům. Ve druhém čtvrtletí letošního roku se totiž dostala do skutečného zisku a vykázala čistý zisk ve výši 170 milionů dolarů.
Analytici očekávají, že se tyto ziskové marže budou zvyšovat i v budoucnu.
Zdroj: Getty Images
Stoupající příliv poptávky
Podstata argumentu pro nákup akcií Shopify, dokud jsou ještě zlevněné, však nespočívá v samotné společnosti – ta již prokázala, že je schopna poskytovat to, co obchodníci stále více chtějí. Argumentem pro podporu je spíše dozrávající trh elektronického obchodování, který hraje společnosti Shopify do karet.
Podle nejnovějšího pohledu společnosti PYMNTS, která se zabývá průzkumem trhu, využívá osm z deseti malých nebo středních podniků ve Spojených státech alespoň jeden online kanál pro propagační účely, přičemž přibližně stejný počet využívá účelové technologie pro elektronické obchodování.
Na první pohled to vypadá jako potenciální problém pro další růst společnosti Shopify. Pokud je většina potenciálních klientů již online, nebudou se znovu přihlašovat k využívání služeb společnosti Shopify.
Tato čísla však opomíjejí zásadní detail týkající se budoucnosti online nakupování. Totiž, že ačkoli tyto podniky již možná spravují online přítomnost, většina z nich se také domnívá, že většina jejich budoucího růstu příjmů bude pocházet z jejich e-commerce operací… …což je velmi pravděpodobné. Přes veškerý růst, který již světové odvětví elektronického obchodování zaznamenalo, se většina nákupů stále provádí offline, osobně. Americký úřad pro sčítání lidu uvádí, že pouze 16 % maloobchodních výdajů ve Spojených státech se v současné době uskutečňuje online (a předpokládejme, že podobný údaj platí i mimo USA). To ponechává obrovský prostor pro další růst elektronického obchodu na úkor kamenných obchodů.
A ten roste. Společnost FTI Consulting předpovídá, že po loňském růstu o 7,6 % se letos e-commerce v zemi rozšíří o dalších 9,8 %. Přesto tento růst stále ponechává online nakupování jen zlomek velikosti tradičního maloobchodu. Předpokládejme také, že srovnatelné tempo růstu platí i v zámoří.
Spojte si body. To je obrovská růstová vlna, na které se Shopify může svézt.
Zdroj: blog.gameball.co
Suma sumárum | Pokud se vám líbí akcie společnosti Shopify, neotálejte
Proč jsou tedy tyto akcie stále o 55 % níže než v roce 2021? Zjednodušeně řečeno, je to kvůli jedinečným okolnostem doby.
Akcie společnosti Shopify nepřekvapivě prudce vzrostly během pandemie COVID-19 a kvůli ní. Jakmile se však prach usadil a maloobchodní prodej se začal vracet k normálu, trh uznal, že tento ticker vydražil příliš vysoko a příliš rychle. Investoři tuto chybu v roce 2022 napravili, ale pravděpodobně ji napravili příliš. Existuje důvod, proč se akcie od tohoto minima zotavují v souladu s pokračujícím růstem společnosti. Přesto je zde ještě spousta potenciálu k růstu, který je třeba využít.
Analytická komunita s tímto býčím hodnocením zrovna nesouhlasí. Zatímco zhruba polovina z nich považuje tuto značku za silně kupní, jen o něco méně než polovina vidí akcie Shopify pouze jako držené. Konsenzuální cílová cena 80,22 USD je také mírně pod současnou cenou tohoto tickeru.
Nad jejich nevýrazným názorem se však příliš nepotěšte. Tato opatrnost je z velké části zakořeněna v obavách z krátkodobého ocenění, které se pravděpodobně nebudou uplatňovat za několik let, kdy bude mít Shopify mnohem větší rozsah než nyní. To je konečný výsledek, na který se současní kupci akcií pravděpodobně zaměřují, a to oprávněně.
Sečteno a podtrženo? Shopify nemusí být nutně vhodná pro portfolio každého. Rozhodně je však zajímavou vyhlídkou pro většinu růstově orientovaných investorů, kteří snesou trochu volatility.
Pokud hledáte příležitost k růstu za výhodnou cenu, nehledejte nic jiného než Shopify . Ačkoli akcie vzrostly o více než 200 % oproti svému minimu z konce roku 2022, stále jsou také o 55 % níže než na svém vrcholu z roku 2021. Co je však důležitější, v současné době se derou vzhůru ze správných důvodů.Zde je vše, co potřebujete vědět, a proč by to mohl být skvělý přírůstek do vašeho portfolia.Shopify nabízí online prodejcům to, co stále více chtějíPokud ji neznáte, Shopify pomáhá podnikům všech velikostí vytvořit si prezentaci v oblasti elektronického obchodování. Přestože platformy jako eBay a Amazon představují jednodušší způsob, jak navázat spojení se zákazníky online, tyto platformy třetích stran postrádají flexibilitu a přizpůsobení, které obchodníci stále více požadují. Jejich používání může být také poměrně nákladné.Pak je tu ještě filozofičtější motivace vyhnout se využívání prostředníků elektronického obchodování, jako jsou Amazon nebo eBay, a místo toho si dělat vlastní věci. Totiž využití těchto online obchodních center potenciálně seznamuje zákazníky prodejce s jeho konkurencí. Naopak tím, že Shopify poskytuje obchodníkům možnost přímého prodeje spotřebitelům, umožňuje podnikům navázat skutečné vztahy a podpořit opakované obchody.A podle čísel se tato možnost online prodejcům stále více líbí. Uživatelé nástrojů společnosti pro online prodej prodali ve druhém čtvrtletí letošního roku zboží a služby v hodnotě 67,2 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 22 %, a prodloužili tak růstové trendy, které by měly v dohledné budoucnosti přetrvat. Vlastní tržby společnosti dosáhly ve stejném čtvrtletí 2 miliard dolarů a vzrostly stejně výrazně. Tato nejvyšší částka zahrnuje kombinaci předplatného, poplatků za zpracování transakcí a trochu reklamy v obchodě s aplikacemi.Možná nejdůležitější je, že ačkoli se výkyv k zisku, který byl zaznamenán během pandemie COVID-19 a kvůli ní, mezitím odezněl, společnost Shopify postupuje zpět k černým číslům. Ve druhém čtvrtletí letošního roku se totiž dostala do skutečného zisku a vykázala čistý zisk ve výši 170 milionů dolarů.Analytici očekávají, že se tyto ziskové marže budou zvyšovat i v budoucnu.Stoupající příliv poptávkyPodstata argumentu pro nákup akcií Shopify, dokud jsou ještě zlevněné, však nespočívá v samotné společnosti – ta již prokázala, že je schopna poskytovat to, co obchodníci stále více chtějí. Argumentem pro podporu je spíše dozrávající trh elektronického obchodování, který hraje společnosti Shopify do karet.Podle nejnovějšího pohledu společnosti PYMNTS, která se zabývá průzkumem trhu, využívá osm z deseti malých nebo středních podniků ve Spojených státech alespoň jeden online kanál pro propagační účely, přičemž přibližně stejný počet využívá účelové technologie pro elektronické obchodování.Na první pohled to vypadá jako potenciální problém pro další růst společnosti Shopify. Pokud je většina potenciálních klientů již online, nebudou se znovu přihlašovat k využívání služeb společnosti Shopify.Tato čísla však opomíjejí zásadní detail týkající se budoucnosti online nakupování. Totiž, že ačkoli tyto podniky již možná spravují online přítomnost, většina z nich se také domnívá, že většina jejich budoucího růstu příjmů bude pocházet z jejich e-commerce operací……což je velmi pravděpodobné. Přes veškerý růst, který již světové odvětví elektronického obchodování zaznamenalo, se většina nákupů stále provádí offline, osobně. Americký úřad pro sčítání lidu uvádí, že pouze 16 % maloobchodních výdajů ve Spojených státech se v současné době uskutečňuje online . To ponechává obrovský prostor pro další růst elektronického obchodu na úkor kamenných obchodů.A ten roste. Společnost FTI Consulting předpovídá, že po loňském růstu o 7,6 % se letos e-commerce v zemi rozšíří o dalších 9,8 %. Přesto tento růst stále ponechává online nakupování jen zlomek velikosti tradičního maloobchodu. Předpokládejme také, že srovnatelné tempo růstu platí i v zámoří.Spojte si body. To je obrovská růstová vlna, na které se Shopify může svézt.Suma sumárum | Pokud se vám líbí akcie společnosti Shopify, neotálejteProč jsou tedy tyto akcie stále o 55 % níže než v roce 2021? Zjednodušeně řečeno, je to kvůli jedinečným okolnostem doby.Akcie společnosti Shopify nepřekvapivě prudce vzrostly během pandemie COVID-19 a kvůli ní. Jakmile se však prach usadil a maloobchodní prodej se začal vracet k normálu, trh uznal, že tento ticker vydražil příliš vysoko a příliš rychle. Investoři tuto chybu v roce 2022 napravili, ale pravděpodobně ji napravili příliš. Existuje důvod, proč se akcie od tohoto minima zotavují v souladu s pokračujícím růstem společnosti. Přesto je zde ještě spousta potenciálu k růstu, který je třeba využít.Analytická komunita s tímto býčím hodnocením zrovna nesouhlasí. Zatímco zhruba polovina z nich považuje tuto značku za silně kupní, jen o něco méně než polovina vidí akcie Shopify pouze jako držené. Konsenzuální cílová cena 80,22 USD je také mírně pod současnou cenou tohoto tickeru.Nad jejich nevýrazným názorem se však příliš nepotěšte. Tato opatrnost je z velké části zakořeněna v obavách z krátkodobého ocenění, které se pravděpodobně nebudou uplatňovat za několik let, kdy bude mít Shopify mnohem větší rozsah než nyní. To je konečný výsledek, na který se současní kupci akcií pravděpodobně zaměřují, a to oprávněně.Sečteno a podtrženo? Shopify nemusí být nutně vhodná pro portfolio každého. Rozhodně je však zajímavou vyhlídkou pro většinu růstově orientovaných investorů, kteří snesou trochu volatility.
Akcie Shake Shack, známého amerického řetězce rychlého občerstvení, prošly v posledních měsících obdobím výprodeje, který podle analytiků nebyl vůbec opodstatněný.