(Reuters) – Společnost Eli Lilly (NYSE:LLY) sází na svůj experimentální perorální lék na hubnutí ještě před zveřejněním údajů z jeho pozdní fáze testování a ve svých finančních výkazech eviduje „zásoby před uvedením na trh“ ve výši téměř 550 milionů dolarů, jak ukázala středeční zpráva.
Tento krok je neobvyklý, protože přichází více než rok před očekávaným uvedením léku orforglipron na trh. Většina výrobců léků zahrnuje tyto zásoby neboli aktiva do svých finančních výkazů, aby ukázala, kolik léčivého přípravku bylo vyrobeno těsně před schválením.
„V poslední době docházelo k podobným nárůstům zásob před uvedením na trh, zejména kolem vakcín COVID-19, ale vzhledem k tomu, že uvedení na trh proběhne až v roce 2026, je tento dřívější než obvyklý nárůst zásob rozhodně mnohem větší než obvykle,“ uvedl Kevin Gade, provozní ředitel společnosti Bahl & Gaynor, která vlastní akcie společnosti Lilly.
Podle Gadeho to odráží snahu společnosti Lilly být na špici a uvést lék na trh co nejdříve, aby si vytvořila časovou výhodu pro boj s budoucí konkurencí.
– Společnost Eli Lilly sází na svůj experimentální perorální lék na hubnutí ještě před zveřejněním údajů z jeho pozdní fáze testování a ve svých finančních výkazech eviduje „zásoby před uvedením na trh“ ve výši téměř 550 milionů dolarů, jak ukázala středeční zpráva.
Tento krok je neobvyklý, protože přichází více než rok před očekávaným uvedením léku orforglipron na trh. Většina výrobců léků zahrnuje tyto zásoby neboli aktiva do svých finančních výkazů, aby ukázala, kolik léčivého přípravku bylo vyrobeno těsně před schválením.
„V poslední době docházelo k podobným nárůstům zásob před uvedením na trh, zejména kolem vakcín COVID-19, ale vzhledem k tomu, že uvedení na trh proběhne až v roce 2026, je tento dřívější než obvyklý nárůst zásob rozhodně mnohem větší než obvykle,“ uvedl Kevin Gade, provozní ředitel společnosti Bahl & Gaynor, která vlastní akcie společnosti Lilly.
Podle Gadeho to odráží snahu společnosti Lilly být na špici a uvést lék na trh co nejdříve, aby si vytvořila časovou výhodu pro boj s budoucí konkurencí.