Francouzská luxusní skupina Hermes v pátek oznámila 18% nárůst tržeb za čtvrté čtvrtletí, což ukazuje na velký zájem bohatých zákazníků o nejdražší luxusní zboží, jako jsou tašky Birkin, které stojí až 10 000 USD.
Hermes díky svým bohatším zákazníkům i nadále předstihuje své konkurenty, protože v tomto odvětví dochází k nejpomalejším prodejům za poslední roky. Celosvětový prodej luxusního zboží loni klesl přibližně o 2 %, což bylo způsobeno realitní krizí, která omezila výdaje v Číně, a zákazníky, kteří se bojí inflace v jiných zemích.
„Slavíme vynikající rok, a to v náročnějším prostředí,“ řekl Axel Dumas, výkonný předseda představenstva, novinářům v telefonickém rozhovoru.
Tržby na konci roku dosáhly 3,96 miliardy eur (4,14 miliardy dolarů), což představuje 18% nárůst při konstantním směnném kurzu, který zrychlil v důležitém období konce roku, přičemž nejrychleji rostly v Americe a Japonsku.
Podle konsensu Visible Alpha, který citovala banka UBS, tento růst překonal očekávání analytiků, kteří předpokládali 10% nárůst.
Nejrychleji rostla divize koženého zboží a sedlářských výrobků Hermes, která tvoří téměř polovinu tržeb skupiny, a to o 21,5 %. Analytici očekávali nárůst o 13 %.
Dvouciferný růst společnosti Hermes kontrastuje s 1% nárůstem LVMH za poslední tři měsíce roku.
Hermes rovněž vykázal 9% růst tržeb v asijském regionu bez Japonska, které je největším trhem značky, a to i přes pokles návštěvnosti ve Velké Číně, který byl zaznamenán od konce prvního čtvrtletí roku 2024.
Dumas však dodal, že i přes některé pozitivní signály je „příliš brzy na to, abychom v tomto odvětví viděli inflexi“.
Francouzská luxusní skupina Hermes v pátek oznámila 18% nárůst tržeb za čtvrté čtvrtletí, což ukazuje na velký zájem bohatých zákazníků o nejdražší luxusní zboží, jako jsou tašky Birkin, které stojí až 10 000 USD.
Hermes díky svým bohatším zákazníkům i nadále předstihuje své konkurenty, protože v tomto odvětví dochází k nejpomalejším prodejům za poslední roky. Celosvětový prodej luxusního zboží loni klesl přibližně o 2 %, což bylo způsobeno realitní krizí, která omezila výdaje v Číně, a zákazníky, kteří se bojí inflace v jiných zemích.
„Slavíme vynikající rok, a to v náročnějším prostředí,“ řekl Axel Dumas, výkonný předseda představenstva, novinářům v telefonickém rozhovoru.
Tržby na konci roku dosáhly 3,96 miliardy eur , což představuje 18% nárůst při konstantním směnném kurzu, který zrychlil v důležitém období konce roku, přičemž nejrychleji rostly v Americe a Japonsku.
Podle konsensu Visible Alpha, který citovala banka UBS, tento růst překonal očekávání analytiků, kteří předpokládali 10% nárůst.
Nejrychleji rostla divize koženého zboží a sedlářských výrobků Hermes, která tvoří téměř polovinu tržeb skupiny, a to o 21,5 %. Analytici očekávali nárůst o 13 %.
Dvouciferný růst společnosti Hermes kontrastuje s 1% nárůstem LVMH za poslední tři měsíce roku.
Hermes rovněž vykázal 9% růst tržeb v asijském regionu bez Japonska, které je největším trhem značky, a to i přes pokles návštěvnosti ve Velké Číně, který byl zaznamenán od konce prvního čtvrtletí roku 2024.
Dumas však dodal, že i přes některé pozitivní signály je „příliš brzy na to, abychom v tomto odvětví viděli inflexi“.