Akcie BMW (ETR: ETR:BMWG) v pátek klesly poté, co společnost vykázala 8,4% pokles tržeb na 142,4 miliardy eur v roce 2024, což poukázalo na problémy se ziskovostí.
Automobilka v pátek uvedla, že k finančním výsledkům společnosti přispěly faktory, jako je nižší objem prodeje automobilů, cenové tlaky a vnější vlivy, jako jsou cla a snížená poptávka v Číně.
Ziskovost utrpěla, protože společnost vykázala 37,7% pokles zisku před finančními výsledky, který se snížil z 18,5 miliardy eur v roce 2023 na 11,5 miliardy eur v roce 2024. Celkový zisk před zdaněním činil 10,97 miliardy eur, což je o 35,8 % méně než v předchozím roce.
EBIT marže v automobilovém segmentu klesla na 6,1 %, což představuje pokles o dva procentní body. Tato čísla poukazují na finanční zátěž způsobenou makroekonomickými faktory a měnící se globální obchodní politikou.
Hlavní roli v poklesu zisků společnosti BMW sehrály tarify. Předpokládá se, že protisubvenční cla Evropské unie na elektromobily z Číny budou mít v roce 2025 na finanční výsledky společnosti dopad v řádu středně vysokých částek.
Kromě toho nová americká cla, včetně 20% cla na veškerý dovoz z Číny a 10% cla uvaleného Pekingem na dovážená vozidla s motory o objemu nad 2,5 litru, dále zhoršila výhled BMW.
„Vidíme určité riziko nejasností ohledně pokynů, protože zahrnují nespecifikovaný dopad cel platných do 12. března (předpokládáme, že nedodržování dohod o oceli a hliníku a USMCA by mohlo představovat až 100 bazických bodů v souvislosti s komentáři MBG,“ uvedli analytici Jefferies ve své poznámce.
Tyto obchodní překážky vedly k vyšším nákladům na komponenty a narušily plánování výroby, zejména u modelů vyvážených z USA do Číny.
Akcie BMW v pátek klesly poté, co společnost vykázala 8,4% pokles tržeb na 142,4 miliardy eur v roce 2024, což poukázalo na problémy se ziskovostí.
Automobilka v pátek uvedla, že k finančním výsledkům společnosti přispěly faktory, jako je nižší objem prodeje automobilů, cenové tlaky a vnější vlivy, jako jsou cla a snížená poptávka v Číně.
Ziskovost utrpěla, protože společnost vykázala 37,7% pokles zisku před finančními výsledky, který se snížil z 18,5 miliardy eur v roce 2023 na 11,5 miliardy eur v roce 2024. Celkový zisk před zdaněním činil 10,97 miliardy eur, což je o 35,8 % méně než v předchozím roce.
EBIT marže v automobilovém segmentu klesla na 6,1 %, což představuje pokles o dva procentní body. Tato čísla poukazují na finanční zátěž způsobenou makroekonomickými faktory a měnící se globální obchodní politikou.
Hlavní roli v poklesu zisků společnosti BMW sehrály tarify. Předpokládá se, že protisubvenční cla Evropské unie na elektromobily z Číny budou mít v roce 2025 na finanční výsledky společnosti dopad v řádu středně vysokých částek.
Kromě toho nová americká cla, včetně 20% cla na veškerý dovoz z Číny a 10% cla uvaleného Pekingem na dovážená vozidla s motory o objemu nad 2,5 litru, dále zhoršila výhled BMW.
„Vidíme určité riziko nejasností ohledně pokynů, protože zahrnují nespecifikovaný dopad cel platných do 12. března (předpokládáme, že nedodržování dohod o oceli a hliníku a USMCA by mohlo představovat až 100 bazických bodů v souvislosti s komentáři MBG,“ uvedli analytici Jefferies ve své poznámce.
Tyto obchodní překážky vedly k vyšším nákladům na komponenty a narušily plánování výroby, zejména u modelů vyvážených z USA do Číny.